Fitness Seller

This game, this iron warfare... I'm back! Maximum effort!

• Topic Starter Topic Starter
idd +1 - ik dacht godver die piet gaat wel erg als een speer:D goeie training piet , dus je had nog wat over na je db presses , knap hoor

thnx bro' met dumbbells voelt goed, kan er alleen niet ál te zwaar mee.. vind ik.. helaas.. en als je goed in m'n training kijkt, zie je mijn manier om verzuring en krachtverlies zo veel mogelijk te beperken. :) soms werkt het, soms niet. gisteren wel :D

jammer dat dit niet voor elke spiergroep werkt hahahaha :roflol:

Flinke training piet... Hoelang train je eigenlijk per keer? ik zag al die setjes staan mt 3 minuten rust tussen elk, jij hangt daar de hele dag rond ofzo ;)?

thnx bro' met dumbbells voelt goed, kan er alleen niet ál te zwaar mee.. vind ik.. helaas.. en als je goed in m'n training kijkt, zie je mijn manier om verzuring en krachtverlies zo veel mogelijk te beperken. :) soms werkt het, soms niet. gisteren wel :D

jammer dat dit niet voor elke spiergroep werkt hahahaha :roflol:

met db's trainen word je alleen maar sterker vind ik - je hebt er straks profijt van;)

klopt , en dat is juist de kracht die je ervan krijgt - een maat van mij traint nu al een half jaar met 50 kg db's - hij kan ze nu 5 x uitdrukken , maar hij gaat er gruwelijk mee vooruit - zijn bb -bench heeft hij nu met 10 kg kunnen verhogen

Met slow reps, hoeveel sec doe je per herhaling?

5 sec. heen, 5 sec. terug bijv. (kan soms iets afwijken in negatieve als in positieve zin, maar de nadruk ligt dan ook echt op sloooooooom)

Ben benieuwd naar wat voor setjes precies.. Geldt ook voor jouw overige opwarm setjes

zelfde oefening, weinig kilo's-veel en normale (snelheid) herhalingen, weinig kilo's-veel en varierende (snelheid) herhalingen, middelgewicht-normaal aantal (8-12) varierende (snelheid) herhalingen, weer wat zwaarder-normaal aantal (8-12) varierende (snelheid) herhalingen en een setje zwaar klein aantal (4-8) slome herhalingen.

het verre doorzakken gebeurt pas vanaf setje 3, tussen de warming ups zit er een pauze van een halve tot een hele minuut, na de laatste set een pauze van 2 min. voordat ik écht ga knallen zeg maar.

Wat is jouw gedachte achter de verschillende herhalingen en setjes voor de drie oefeningen bij rug?

alles voor de prikkel jwt! rekening houdend met verbranding, spieropbouw, spiervezels, uitputting van de spieren, etc. etc. etc.

ik wil niet dat mijn lichaam gaat wennen aan dingen, in welke mate dan ook.

Ik zou eerst de Concentration Curl doen en dan daarna de Hammer Curl.

mijn biceps in het algemeen zitten al aardig vol na de rugoefeningen, en al helemaal hoe ik het aanpak zeg maar. (uitputting van hoofd -en bijspieren)

bij de hammer curl spreek ik imo hele andere spiervezels aan, vandaar deze tussendoor.

de concentration curl gebruik ik om de puntjes op de i te zetten een een huge pump te creëren. ik ben een giga voorstander van de pomp in de zin van spiergroei. althans, ik ga er goed op.

Al met al een lekker volume Pietje, heb je enkele vragen gesteld omdat ik interesse heb en het beter wil begrijpen.

lekker blijven doorvragen, ik ben allang blij dat er zulke interesse is. het leuke is ook, dat alles in mijn training een reden heeft en ik het met alle plezier uit wil leggen. maar vergeet niet, dit is een visie, ik ga hier goed op, een ander misschien niet. een ander kan hier ook way anders over denken.

Leuk om jouw eerste trainingen te volgen en lezen, succes alvast!

thnx bro' I'll keep you posting :)

Kloeterij van met DB trainen is dat je veel van je energie al moet gebruiken
om ze in positie te krijgen

verdoet ook vaak je training :mad: soms kost het nét even te veel kracht, kracht die je nodig hebt records te breken. mits dat natuurlijk je doelstelling is die dag.

Kloeterij van met DB trainen is dat je veel van je energie al moet gebruiken
om ze in positie te krijgen

Voor de meeste DB oefeningen heb ik truukjes om ze in positie te krijgen. Ik doe incline DB press met 35kg (laatst 37.5). Eerst op de knieen zetten, dan knieen omhoog gooien en de DBs naar de beginpositie sturen. Shoulder press, zelfde verhaal, iets meer werpen. Maar met shoulder press doe ik eigenlijk meestal soort zittende powerclean :).

klopt , en dat is juist de kracht die je ervan krijgt - een maat van mij traint nu al een half jaar met 50 kg db's - hij kan ze nu 5 x uitdrukken , maar hij gaat er gruwelijk mee vooruit - zijn bb -bench heeft hij nu met 10 kg kunnen verhogen

die maat van jou zal een beste buffel zijn :) 50kg db's :eek:

Voor de meeste DB oefeningen heb ik truukjes om ze in positie te krijgen. Ik doe incline DB press met 35kg (laatst 37.5). Eerst op de knieen zetten, dan knieen omhoog gooien en de DBs naar de beginpositie sturen. Shoulder press, zelfde verhaal, iets meer werpen. Maar met shoulder press doe ik eigenlijk meestal soort zittende powerclean :).

incline gebruik ik hetzelfde trucje.. works like a charm :) maar met shoulder presses werkt dat trucje wat minder. soms vraag ik een spotter mij te helpen bij de beginpositie, zelfde geldt voor de mp ;) en al helemaal als ik die vorige dag de onderarmen keihard heb aangepakt. vergis je niet, dit vergt veel van die krengen imo.

Ik heb soms idd dat ik het gewicht van de dumbbells nog wel aankan; maar ze niet meer in de startpositie weet te krijgen. Die knie truc van jou is misschien wel een uitkomst

deze week was weer ff een prikkelweekje... gisteren rust genomen, vandaag lekker geknalt :D

training van vandaag:

supersets borst-rug (borst knallen, geen rust, rug knallen, 2 min. rust en dan weer overnieuw)

incline bench/lat pull down
bench 55kg x ??/lat 52,5kg x ?? (beiden oppompen, niet geteld, wel behoorlijk veel herhalingen)
bench 55kg x ??/lat 52,5kg x ?? (beiden oppompen, niet geteld, wel behoorlijk veel herhalingen)

geen huge pump, maar wel een superstrak gevoel :) alles stond stijf zeg maar

flat bench/brede stang roeien
bench 55kg x ??/row 52,5kg x ?? (beiden oppompen, niet geteld, wel behoorlijk veel herhalingen)
bench 55kg x ??/row 52,5kg x ?? (beiden oppompen, niet geteld, wel behoorlijk veel herhalingen)

peck deck flyes/reverse peck deck
flyes 90kg x ??/rev 52,5kg x ?? (beiden oppompen, niet geteld, wel behoorlijk veel herhalingen)
flyes 90kg x ??/rev 52,5kg x ?? (beiden oppompen, niet geteld, wel behoorlijk veel herhalingen)

opmerking tussendoor: dit is écht intensief.. lijkt wel cardio.. zweten, bijna van het stokje gaan elke keer, buiten adem enz. enz. enz.

biceps/triceps supersetjes (zelfde effect als bovenstaand)

gesupineerde dumbbellcurls/triceps pulldown (?? met normaal stangetje)
biceps 30kg (15 per kant) x ??/triceps 50kg x ?? (beiden oppompen, niet geteld, wel behoorlijk veel herhalingen)
biceps 30kg (15 per kant) x ??/triceps 50kg x ?? (beiden oppompen, niet geteld, wel behoorlijk veel herhalingen)

1 oefening schouders, shoulder press, 4 setjes, met 22,24,26 en 28kg dumbbells, veel forced reps met behulp van spotter (het was leeg), 6 reps per setje. om de puntjes op de i te zetten :)

1 oefening traps, cable shrugs, 3 setjes, 100kg, per set 16 reps.
om de puntjes op de i te zetten :)

einde oefening, deaud :D (ben nog steeds aan het shaken)

Netjes pietje :D Ik zag dat jij aangaf puur voor je lichaam te trainen, niet voor gewichten. Dan neem ik aan dat jij ook cardio of een extra sport doet om droog te blijven? Hoe reguleer je je bodyfat?

Netjes pietje :D Ik zag dat jij aangaf puur voor je lichaam te trainen, niet voor gewichten. Dan neem ik aan dat jij ook cardio of een extra sport doet om droog te blijven? Hoe reguleer je je bodyfat?

nope.. ik doe pas aan cardio wanneer het uit de hand loopt :D (van de zijkant gezien, wanneer mijn buik over mijn borst heen komt :roflol:)

ik train om een buffel te worden, ik ben van mening dat op deze manier ik er wel kom ;)

ik experimenteer veel met voeding, ik probeer een juiste afstelling te vinden wat betreft mijn doelstelling op dit moment, gaandeweg wat droger worden zonder massa te verliezen.

Netjes man goed gebeuld weer :thumbs:

Terug
Naar boven