Je vergeet de deadlift en squat.
Ik dacht al dat ik iets vergeten was
Valt wel op ja.......ik denk dat hij ook nog stiekem voetbalt of fietst (zonder zadel)
Yes, klopt! En lopen, vaak hardlopen... Eigenlijk zou ik mijn benen niet eens moeten trainen
Hier konden we natuurlijk op wachten.
En hierop ook..
En ook hierop
En zelfs ik vind het een beetje schrale legdays. Maar begrijp dat je pijntjes en gezeik van squats en deadlifts krijgt. Weleens SLDL of RDL overwogen met barbell en of dumbell? Of dumbell of barbell lunges?
Push en Pull zien er prima uit
Ik was al bijna ontgoocheld dat het zolang duurde alvorens er opmerkingen kwamen
Ja idd karig, hieronder zet ik nog even uiteen waarom dat is
Oef als zelfs
@Skatermarvin je legday schraal vindt dan moet je jezelf toch wel wat gaan afvragen hoor

Ja klopt!
@Skatermarvin lijkt wel hardcore beenfanaat in vergelijking met mij
lach allemaal maar ,Tidus doet wel bicep curls met 100 kg ,nu jullie weer
Of hip thrust
Alleen maar isolate voor legs lijkt me wel matig.
Je hebt nu in je hele training ook niks voor glutes?
Waarom geen compounds waarmee je ook glutes pakt? Squats, lunges, RDL, of zelfs legpress?
Het spreekt voor zich dat ik ook wel inzie dat mijn legday heel magertjes is. Om dit even wat verder te onderbouwen:
In mijn garage gym heb ik een half rack, lat pulley en leg curl/extension. De keuze van oefeningen moet ik dus maken binnen de mogelijkheden die ik heb. Nieuwe toestellen aankopen zit er het komende jaar zeker niet in. Leg press of glute ham developer zijn toestellen die me zeker aanspreken en waar ik graag op zou trainen, maar die investering is even niet mogelijk.
Squat en deadlift zijn oefeningen die ik jaren heb gedaan maar ik sukkel sinds +- 1 jaar met een hernia en deze oefeningen versterken de klachten heel snel. Het is 1 van de oorzaken waarom ik zoveel gains heb ingeleverd, omdat ik dus vaak geblesseerd ben geweest en vaker niet heb getraind dan wel.
In 2019 wil ik regelmatig blijven trainen. Ik ben namelijk overtuigd dat het beter is om een volledig jaar regelmatig te trainen met 'softere' trainingen ipv 'hardcore' trainingen en regelmatig geblesseerd te zijn. De nadruk ligt wel nog steeds op krachttraining maar ook hardlopen is een heel belangrijk doel geworden. Ik wil me algemeen fit in mijn vel voelen (goede combinatie van 'shredded', beetje massa en goede uithouding in hardlopen). Mijn doel is dus niet meer om er uit te zien als een BB'er, ik zou zelfs eerder durven zeggen dat ik er als een beach boy met sixpack wil uitzien (of fit girl
@Sanca Magni 
).
Bedankt sowieso voor de reacties. Ik begrijp deze zeker maar ik vind het niet erg om op het forum de titel als 'zwakste legday' toegeschoven te krijgen. Ik ben bijna 36 en mijn doelen zijn anders dan 99% van het forum.
Ik houd dus voorlopig mijn
p*ssy legday aan, en misschien wijzig ik op termijn hier en daar een oefening (lunges is bijvoorbeeld een optie) maar squatten en deadliften... ik zie er voor mij het nut niet in, voor wie moet ik me bewijzen en waarom moet ik deze per se doen...?