Fitness Seller

Gesloten Tidus wil een sixpack

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Deadlift deed jij op je leg day?
Yes...met nadruk op deed..

De kunst bestaat er in om je heupen voldoende van links naar rechts te bewegen zodat je ook je onderrug activeert. Op die manier doe je cardio, train je je beenspieren en je onderrug.

De heilige drievuldigheid :banana:

Deadliften? Ga je mond eens spoelen vooraleer je zulke vuile woorden post in mijn log :eek:
Ooh, misschien helpt dat dan ook gelijk voor mijn onderrug issues!:woot:

Hoe voel je je vandaag Tidus?

• Topic Starter Topic Starter
Net terug van twee uurtjes skiën. Het was alweer leuk en we hebben de basis (= snelheid controleren, afremmen en bochten nemen) goed onder de knie. We zijn dus klaar om naar Finland te vertrekken :cool:

Afgelopen nacht trouwens heel goed kunnen slapen en de verkoudheid is dan ook zo goed als voorbij. Ik ben opgelucht dat het dan toch eindelijk lijkt te genezen. Bijna weer op volle kracht...

Klopt, en ik was toen ook een paar jaar niet serieus met sport bezig, dus het is mijn eigen schuld.

Het is een mooi doel om als "jonge" vader fit en shredded te blijven. Ga ik sowieso proberen :flex:

Yes...met nadruk op deed..

Ooh, misschien helpt dat dan ook gelijk voor mijn onderrug issues!:woot:

Hoe voel je je vandaag Tidus?

Vandaag voel ik me heel goed. Ik zou zeggen 80% genezen. De verleiding is er om straks te trainen maar ik ga mezelf dwingen nog 1 dagje te rusten. Morgen doe ik dan wel een beentraining :banana:

Zo iets doen we ieder jaar al..het heet: De DBB forum contest..

Alleen zijn sommige mensen al shredded bij aanvang:roflol:

Haha, dat is waar :D

Ik stoor me wel jaarlijks een beetje aan sommige deelnemers die beweren natty te zijn, terwijl het opvalt dat ze dat niet zijn. Er zijn er elk jaar zo wel 1 a 2...

Dit jaar neem ik me voor om zulke deelnemers af te straffen en hen 1 ster te geven, ook al maak ik dan geen vrienden...

Laatst bewerkt:
Omdat ik vanavond nog een avondje rust neem, heb ik wat zitten sleutelen aan mijn trainingsschema. Ik had namelijk al een tijdje zin om iets zoals het FST-7 principe toe te passen in mijn trainingen. De bedoeling is om oefeningen te doen met een hoger tempo (cardio :roflol:) en een goede pomp te voelen :fire: :fire: :fire:

Natuurlijk houd ik rekening met de mogelijkheden in mijn garage gym en ook selecteer ik vooral oefeningen die ik graag doe. Elke workout zal ik oefeningen inpassen van 7 setjes van telkens 15 reps en 30 sec rust tussenin. Het spreekt voor zich dat het echte FST-7 principe nog veel verder gaat dan dit, maar ik beperk me tot deze heel eenvoudige interpretatie. Het moeten niet altijd zware oefeningen zijn met 2-3 minuten rust tussen de setjes ;)

Zoals ik in een eerdere post heb gezegd zal ik bovendien de gebruikte gewichten een beetje terugschroeven, extra focus op uitvoering en eindelijk nog eens wat progressieve overload plannen :fuckyeah:

Borst
Bench Press
Dumbell Fly --> FST-7

Schouders
Shoulder Press
Upright Cable Row
Face Pull

Triceps
Weighted Dips
Triceps Pushdown

Rug
Lat Pulldown
Seated Cable Row
Straight Arm Pulldown --> FST-7

Biceps
Preacher Curl
Cable Curl

Buikspieren
Cable Pull

Ik ga dezelfde oefening voor elke spiergroep steeds op twee manieren benaderen. De eerste keer zal ik gewoon 4 setjes doen met 8-12 reps, de tweede keer FST-7.

Quadriceps

Leg Extension
Leg Extension --> FST-7

Hamstrings
Leg Curl
Leg Curl --> FST-7

Kuiten
Calf Raise
Calf Raise --> FST-7

Lower Body
Leg Curl
Calf Raise
Leg Extension

Upper Body
Incline Bench Press
T-Bar Row
Face Pull
Side Raise --> FST-7
Cable Pull

Laatst bewerkt:
Je vergeet de deadlift en squat.
Hier konden we natuurlijk op wachten.

Valt wel op ja.......ik denk dat hij ook nog stiekem voetbalt of fietst (zonder zadel):windup:
En hierop ook..

En ook hierop:roflol:

En zelfs ik vind het een beetje schrale legdays. Maar begrijp dat je pijntjes en gezeik van squats en deadlifts krijgt. Weleens SLDL of RDL overwogen met barbell en of dumbell? Of dumbell of barbell lunges?

Push en Pull zien er prima uit:thumbs:

Alleen maar isolate voor legs lijkt me wel matig.
Je hebt nu in je hele training ook niks voor glutes?

Waarom geen compounds waarmee je ook glutes pakt? Squats, lunges, RDL, of zelfs legpress?

Of hip thrust :eyebrow:

Je vergeet de deadlift en squat.

Ik dacht al dat ik iets vergeten was :D

Valt wel op ja.......ik denk dat hij ook nog stiekem voetbalt of fietst (zonder zadel):windup:

Yes, klopt! En lopen, vaak hardlopen... Eigenlijk zou ik mijn benen niet eens moeten trainen :P

:roflol:

Hier konden we natuurlijk op wachten.

En hierop ook..

En ook hierop:roflol:

En zelfs ik vind het een beetje schrale legdays. Maar begrijp dat je pijntjes en gezeik van squats en deadlifts krijgt. Weleens SLDL of RDL overwogen met barbell en of dumbell? Of dumbell of barbell lunges?

Push en Pull zien er prima uit:thumbs:

Ik was al bijna ontgoocheld dat het zolang duurde alvorens er opmerkingen kwamen :banana:

Ja idd karig, hieronder zet ik nog even uiteen waarom dat is :)

Oef als zelfs @Skatermarvin je legday schraal vindt dan moet je jezelf toch wel wat gaan afvragen hoor :p:p:p

Ja klopt! @Skatermarvin lijkt wel hardcore beenfanaat in vergelijking met mij :haha:

lach allemaal maar ,Tidus doet wel bicep curls met 100 kg ,nu jullie weer

:fuckyeah:

:eyebrow:

Alleen maar isolate voor legs lijkt me wel matig.
Je hebt nu in je hele training ook niks voor glutes?

Waarom geen compounds waarmee je ook glutes pakt? Squats, lunges, RDL, of zelfs legpress?

Het spreekt voor zich dat ik ook wel inzie dat mijn legday heel magertjes is. Om dit even wat verder te onderbouwen:

In mijn garage gym heb ik een half rack, lat pulley en leg curl/extension. De keuze van oefeningen moet ik dus maken binnen de mogelijkheden die ik heb. Nieuwe toestellen aankopen zit er het komende jaar zeker niet in. Leg press of glute ham developer zijn toestellen die me zeker aanspreken en waar ik graag op zou trainen, maar die investering is even niet mogelijk.

Squat en deadlift zijn oefeningen die ik jaren heb gedaan maar ik sukkel sinds +- 1 jaar met een hernia en deze oefeningen versterken de klachten heel snel. Het is 1 van de oorzaken waarom ik zoveel gains heb ingeleverd, omdat ik dus vaak geblesseerd ben geweest en vaker niet heb getraind dan wel.

In 2019 wil ik regelmatig blijven trainen. Ik ben namelijk overtuigd dat het beter is om een volledig jaar regelmatig te trainen met 'softere' trainingen ipv 'hardcore' trainingen en regelmatig geblesseerd te zijn. De nadruk ligt wel nog steeds op krachttraining maar ook hardlopen is een heel belangrijk doel geworden. Ik wil me algemeen fit in mijn vel voelen (goede combinatie van 'shredded', beetje massa en goede uithouding in hardlopen). Mijn doel is dus niet meer om er uit te zien als een BB'er, ik zou zelfs eerder durven zeggen dat ik er als een beach boy met sixpack wil uitzien (of fit girl @Sanca Magni :roflol:).

Bedankt sowieso voor de reacties. Ik begrijp deze zeker maar ik vind het niet erg om op het forum de titel als 'zwakste legday' toegeschoven te krijgen. Ik ben bijna 36 en mijn doelen zijn anders dan 99% van het forum.

Ik houd dus voorlopig mijn p*ssy legday aan, en misschien wijzig ik op termijn hier en daar een oefening (lunges is bijvoorbeeld een optie) maar squatten en deadliften... ik zie er voor mij het nut niet in, voor wie moet ik me bewijzen en waarom moet ik deze per se doen...? :dunno:

Laatst bewerkt:
Ik zou dan langzaam aan wat lunges en (bulgarian) split squats of archer squats toevoegen.

True story in karma:roflol:

Planning 13 januari 2019
Type: p*ssy LEGDAY

- Leg Extension
- Leg Extension --> FST-7
- Leg Curl
- Leg Curl --> FST-7
- Calf Raise
- Calf Raise --> FST-7

Type: Hardlopen
+- 30 minuten rustig hardlopen, in totaal zal dat ongeveer 5 km zijn.

Omdat ik me vandaag zo goed als genezen voel (nog een lichte kriebelhoest en lichte keelpijn, niets noemenswaardig) vliegen we er weer in! Legday en hardlopen :)

Het moet trouwens zalig zijn om enorm goede been-genen te hebben zoals @Col_inc , ik meen gelezen te hebben dat hij zijn benen maar 1X per maand moet trainen...

What if I told you dat je hernia kan verdwijnen door squat en deadlift, ik had er 3 en op mijn meest recente MRI was er geen meer te zien :dunno:

Waarom volgde ik hier nog niet? :dunno:
Dikke IN natuurlijk vanaf nu. :D
Interessante trainingen; genoeg gezegd over leg day denk ik :P.
Veel plezier op vakantie!:wave:

What if I told you dat je hernia kan verdwijnen door squat en deadlift, ik had er 3 en op mijn meest recente MRI was er geen meer te zien :dunno:

Dan zou ik sowieso lichtere gewichten moeten gebruiken, misschien pas ik er ze binnen een paar maanden wel eens in op maximum 100-120 kg ofzo.

Waarom volgde ik hier nog niet? :dunno:
Dikke IN natuurlijk vanaf nu. :D
Interessante trainingen; genoeg gezegd over leg day denk ik :P.
Veel plezier op vakantie!:wave:

Ik begreep ook niet waarom je mijn log nog niet volgde? Misschien omdat ik dik ben ofzo? :sad:

J/K, welkom en leuk dat je wil volgen :thumb: Mijn trainingen zijn vooral samengesteld met oefeningen die ik graag doe (enorm belangrijk voor me!) en binnen de beperkingen van het beschikbare materiaal uiteraard.

Een aantal jaar geleden zagen mijn trainingen er een stuk meer hardcore uit, maar FUN primeert nu :yes:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven