AndroidHealthClinic

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik begrijp deze zeker maar ik vind het niet erg om op het forum de titel als 'zwakste legday' toegeschoven te krijgen

mwa, ik denk dat je jezelf hiermee tekort doet ,vanachter het toetsenbord is het makkelijk om kritiek te leveren ,

9 v/d 10 zijn ook geen Arnoldjes waar alle spiergroepen even sterk ontwikkeld zijn en alles in balans is
 
mwa, ik denk dat je jezelf hiermee tekort doet ,vanachter het toetsenbord is het makkelijk om kritiek te leveren ,

9 v/d 10 zijn ook geen Arnoldjes waar alle spiergroepen even sterk ontwikkeld zijn en alles in balans is

Thanks bro!

Ik vind het echt niet erg als er het komend jaar grapjes over gemaakt zouden worden. Vandaar ook mijn wijziging in de titel, een beetje zelfspot...

Tegelijk ben ik echt van de overtuiging dat ik verder zal geraken door regelmatig (softer) te trainen. Ik wil plezier hebben in mijn trainingen en lig er verder niet wakker van. Op het eind van dit jaar zullen we een balans opmaken van hoe mijn fysiek er uitziet, en ben er van overtuigd dat dat beter zal zijn dan 50% van de leden die hardnekkig deadliften/squatten :)

Wat ben ik trouwens met een squat/deadlift van +- 200 kg als ik verder voortdurend last heb van kwaaltjes?

Als ik tegen eind 2019 ongeveer 78kg zou wegen met een duidelijk gedefinieerde sixpack (+- 10%), armen van +- 43cm, me goed in mijn vel voel en 5 km binnen 22min kan lopen... Hoeveel leden van 36 jaar kunnen dat voorleggen?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook licht squatten en liften...
 
Pussy legday of niet, uiteindelijk gaat het erom dat JIJ lekker in je vel zit. En daarbij maakt het dus inderdaad niet uit wat 99% van de anderen hier doen. :cool::D Kortom: lekker bezig Tidus.:grinny::flexing:
 
Zolang je maar niet uit verhouding gaat lopen is het toch allemaal prima :D
 
Je kunt ook licht squatten en liften...

Jup, als ik ze doe zal het met de handrem op zijn en met de bedoeling de hernia te verbeteren (voorlopig helemaal geen last trouwens).

Pussy legday of niet, uiteindelijk gaat het erom dat JIJ lekker in je vel zit. En daarbij maakt het dus inderdaad niet uit wat 99% van de anderen hier doen. :cool::D Kortom: lekker bezig Tidus.:grinny::flexing:

Zo lief :D

Zolang je maar niet uit verhouding gaat lopen is het toch allemaal prima :D

Als natty op 78-80 kg zal je niet zo snel uit verhouding lopen :P
 
Lunges lijken me een goede uitkomst voor jouw situatie.

Weinig belasting op rug en voor mij waren ze de beste glute oefening die er is.

Ben gestopt met lungens omdat mijn glutes uit proportie gingen lopen met de rest van mijn lichaam, treu story.


Pussy legday of niet, uiteindelijk gaat het erom dat JIJ lekker in je vel zit. En daarbij maakt het dus inderdaad niet uit wat 99% van de anderen hier doen. :cool::D Kortom: lekker bezig Tidus.:grinny::flexing:

Voor iemand die zichzelf een scumbag noemt ben je toch best lief.
 
Lunges lijken me een goede uitkomst voor jouw situatie.

Weinig belasting op rug en voor mij waren ze de beste glute oefening die er is.

Ben gestopt met lungens omdat mijn glutes uit proportie gingen lopen met de rest van mijn lichaam, treu story.




Voor iemand die zichzelf een scumbag noemt ben je toch best lief.

Lunges zijn hier een aantal keren aangehaald en ik heb besloten ze toe te voegen aan mijn pussy legday!

Omdat ik dus idd voor glutes geen oefening had... Tegelijk is het voor quads en hams een extra trainingsprikkel.

Ja, klopt. wovano can relate.
Het doel van deze nickname is om mijn street cred toch nog een beetje op peil te houden.??????:flexing:

Eigenlijk kun je me beter vergelijken met mijn avatar.:haha:

Heel belangrijk om op internet beetje street cred te hebben, hoe doe je dat beter dan een stoere nickname zoals de jouwe of een stoere avatar zoals de mijne? :roflol:
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bijna 36 en mijn doelen zijn anders dan 99% van het forum.

Jezus! Zo oud?? Kletskoek Tidus...je valt nog onder de jonkies!! :cool:

Ik zou dan langzaam aan wat lunges en (bulgarian) split squats of archer squats toevoegen.

Dit zou ook mijn voorstel zijn. Die lunges gooien ook je hartslag nog eens flink omhoog, dus die kun je nog het etiket ‘cardio’ geven als je wilt :D
 
Dit zou ook mijn voorstel zijn. Die lunges gooien ook je hartslag nog eens flink omhoog, dus die kun je nog het etiket ‘cardio’ geven als je wilt :D

Ik ga ze straks aan het begin van de training doen. Vanavond log ik de workout nog ;)

Gezien de aanpassingen die ik deed aan mijn trainingsschema zal ik niet meer klaar zijn op 40-45 min per training. Denk dat het nu eerder 50-60 min per krachttraining zal worden.
 
zit ik in dikke tidus zijn logje te lezen en zie ik dat ie geen sq en dl doet omdat ie lage rug problemen heeft.
ik kan het verhaal van Sanca Saxon ondeschrijven, heb min of meer hetzelfde mee gemaakt.
mijn rug was enkele jaren geleden ook een grote zorgelijke puinhoop, ik ben op een gegeven moment weer gaan liften en geleidelijk aan ook weer gaan squatten en deadliften, maar dat kunnen evengoed ook afgeleiden hiervan zijn.
niet zo zeer met het doel dikke poten te krijgen, maar om de (onder)rug te versterken, core te versterken en daardoor een betere stand van de wervelkolom te krijgen.
ik weet nog goed dat ik in het begin jankend en boos op heel de wereld op mijn bankje zat omdat ik geen 60 kg kon deadliften .
toevallig zat ik gisteren weer jankend en boos op heel de wereld op hetzelfde bankje, maar deze keer was het omdat ik geen 190 kg kon deadliften.
dus, kort samengevat; het janken en boos zijn op heel de wereld is gebleven, maar ik heb weer een redelijke deadlift ,de rug is goed, en het belangrijkste is dat de pijn weg is want pijn maakt je klein.
squat, deadlift, en alle variaties daarvan, maar ook planks en ab wheel kunnen zeer nuttig zijn als je rugproblemen hebt
en ik heb ondertussen ook weer een paar redelijke poten...…. voor MIJN leeftijdscategorie dan.
succes man
 

NSFW :roflol:

zit ik in dikke tidus zijn logje te lezen en zie ik dat ie geen sq en dl doet omdat ie lage rug problemen heeft.
ik kan het verhaal van Sanca Saxon ondeschrijven, heb min of meer hetzelfde mee gemaakt.
mijn rug was enkele jaren geleden ook een grote zorgelijke puinhoop, ik ben op een gegeven moment weer gaan liften en geleidelijk aan ook weer gaan squatten en deadliften, maar dat kunnen evengoed ook afgeleiden hiervan zijn.
niet zo zeer met het doel dikke poten te krijgen, maar om de (onder)rug te versterken, core te versterken en daardoor een betere stand van de wervelkolom te krijgen.
ik weet nog goed dat ik in het begin jankend en boos op heel de wereld op mijn bankje zat omdat ik geen 60 kg kon deadliften .
toevallig zat ik gisteren weer jankend en boos op heel de wereld op hetzelfde bankje, maar deze keer was het omdat ik geen 190 kg kon deadliften.
dus, kort samengevat; het janken en boos zijn op heel de wereld is gebleven, maar ik heb weer een redelijke deadlift ,de rug is goed, en het belangrijkste is dat de pijn weg is want pijn maakt je klein.
squat, deadlift, en alle variaties daarvan, maar ook planks en ab wheel kunnen zeer nuttig zijn als je rugproblemen hebt
en ik heb ondertussen ook weer een paar redelijke poten...…. voor MIJN leeftijdscategorie dan.
succes man

Bedankt voor je berichtje Ano_071120 !

Leuk om te lezen dat je die oefeningen hebt kunnen inpassen. Je vond dat blijkbaar belangrijk en dan begrijp ik de opluchting wanneer je deze pijnvrij kan doen.

Ik geef persoonlijk zero fucks om deadliften en squatten. Wanneer ze in mijn geval dan nog eens snel tot rugpijn leiden , schrapte ik deze met veel plezier :P

Dat ze zinvol kunnen zijn in het versterken van de onderrug is gekend, maar ik heb sinds ik ze geschrapt heb GEEN last meer.

Een mens heeft die oefeningen trouwens niet per se nodig om een degelijke fysiek op te bouwen. Ik pas er dus voor.
 
Laatst bewerkt:
Naar het schijnt is dit een trainingslog, dus is het stilaan tijd om nog eens een training te loggen :flexbiceps:

Training 13 januari 2019
Type: PUSSY LEGDAY - 65 minuten

- Stationary Lunges
12 * 12,5 kg
12 * 15 kg
12 * 15 kg
12 * 17,5 kg

De gewichten die ik hier vermeld zijn per hand uiteraard. Ik doe in een setje eerst mijn reps met 1 been naar voor, dan doe ik met het ander been naar voor hetzelfde aantal reps. Er kan zeker nog wat gewicht bij maar het was de eerste keer sinds lang dat ik de oefening deed, dus ben ik voorzichtig begonnen. Sowieso is dit een oefening waar uitvoering voorrang moet krijgen op zware gewichten. Zoals darude0306 had voorspeld, werd mijn hartslag meteen goed de hoogte in gegooid... Het zette meteen de toon voor de rest van een lekkere training...

- Leg Extension
12 * 30 kg
12 * 40 kg
12 * 50 kg
8 * 60 kg

Mijn leg extension/leg curl heeft geen hefboomeffect en het gewicht van de hefarm komt eigenlijk nog eens bovenop de gebruikte gewichten. De oefening is in werkelijkheid dus ietsje zwaarder dan de gewichten laten vermoeden.

bb-9097_1.jpg

- Leg Extension --> FST-7
7 setjes van 15 reps met 20 kg. Telkens 30 seconden rust...

Damn, dit was zoveel zwaarder dan ik had gedacht. De eerste setjes is het heel eenvoudig (20 kg lijkt niks) maar naar het eind --> :fire: :fire: :fire:

- Leg Curl
12 * 15 kg
12 * 20 kg
12 * 25 kg
6 * 30 kg

- Leg Curl --> FST-7
7 setjes van 15 reps met 15 kg. Telkens 30 seconden rust.

:fire: :fire: :fire:

- Calf Raise
12 * 50 kg
12 * 70 kg
12 * 90 kg
10 * 100 kg --> ik verloor even mijn evenwicht waardoor het setje meteen ten einde was...

Het moeilijke bij deze oefening is om het evenwicht te bewaren. Ik zou in principe meer kunnen dan 100 kg maar hoe zwaarder ik ga, hoe gemakkelijker ik mijn evenwicht dreig te verliezen.

- Calf Raise --> FST-7
7 setjes van 15 reps met 50 kg. Telkens 30 seconden rust.

:fire: :fire: :fire:

SCORE::devilnana::devilnana::devilnana::devilnana:

Op een gegeven moment stond ik even te trillen op mijn benen van de inspanning. Die FST-7 lijkt gemakkelijk omdat ik weinig gewicht gebruikte maar setjes 5, 6 en 7 zijn echt heel zwaar. Deze manier van trainen is me enorm goed bevallen, tempo zat er goed in en hartslag lag bij momenten lekker hoog. Goede fitgirl training Sanca Saxon :roflol:

Mijn vrouwtje kwam op het eind van de training thuis en omdat ik sowieso al vermoeider was dan ik op voorhand had gedacht, heb ik het hardlopen laten vallen.

Nu samen met mijn vrouwtje genieten van een gezellige avond :heart:
 
mwa, ik denk dat je jezelf hiermee tekort doet ,vanachter het toetsenbord is het makkelijk om kritiek te leveren ,

9 v/d 10 zijn ook geen Arnoldjes waar alle spiergroepen even sterk ontwikkeld zijn en alles in balans is
Zeker waar. De mensen die geen benen trainen houden zich angstvallig stil. Bovendien kun je ook op isolatie-oefeningen flink stukgaan en afzien. De manier waarop je traint, intensiteit, uitvoering en hoe maximaal je gaat bepalen uiteindelijk ook of iets een 'pussy-training' of niet is. :D

Thanks bro!

Ik vind het echt niet erg als er het komend jaar grapjes over gemaakt zouden worden. Vandaar ook mijn wijziging in de titel, een beetje zelfspot...

Tegelijk ben ik echt van de overtuiging dat ik verder zal geraken door regelmatig (softer) te trainen. Ik wil plezier hebben in mijn trainingen en lig er verder niet wakker van. Op het eind van dit jaar zullen we een balans opmaken van hoe mijn fysiek er uitziet, en ben er van overtuigd dat dat beter zal zijn dan 50% van de leden die hardnekkig deadliften/squatten :)

Wat ben ik trouwens met een squat/deadlift van +- 200 kg als ik verder voortdurend last heb van kwaaltjes?

Als ik tegen eind 2019 ongeveer 78kg zou wegen met een duidelijk gedefinieerde sixpack (+- 10%), armen van +- 43cm, me goed in mijn vel voel en 5 km binnen 22min kan lopen... Hoeveel leden van 36 jaar kunnen dat voorleggen?
Ach, ik doe dan wel (Front) Squats en Leg Presses, maar dan met pussygewichten. Armen van 43 cm kom ik ook niet aan. Maar zo kan ik ook roepen: "Hoeveel BB'ers lopen nou een marathon ruim onder de 3 uur?" :P:P

Wat wil je trouwens zeggen met 36 jaar? Dan ben je toch nog in de bloei van je leven. Ik ken genoeg mensen die op hun 40ste de beste marathontijd liepen en pas na hun 40ste op hun sterkst waren.

Uiteindelijk blijft plezier hebben het belangrijkst. Heel herkenbaar. Ik begrijp heel goed dat soms de omstandigheden zo zijn dat dat uiteindelijk het enige is dat telt. :thumbs::wave:
 
Je hebt het over evenwicht bij Calf Raise. Hoe doe je 'm dan? Met een losse BB?
 
Wat wil je trouwens zeggen met 36 jaar? Dan ben je toch nog in de bloei van je leven. Ik ken genoeg mensen die op hun 40ste de beste marathontijd liepen en pas na hun 40ste op hun sterkst waren.

:

Ik leg misschien verkeerd de nadruk op de leeftijd terwijl ik vooral wil aangeven dat ik algemeen fit wil zijn (laag vp, toch wel wat spiermassa en goede uithouding/hardlooptijden).

Meeste mannen van +35 lopen met een bierpens rond en op het forum zullen leden zich sterk op 1 aspect ontwikkelen. Denk maar aan een PL'er die sterk is maar een hoog vp en slechte conditie heeft.

De komende 5 jaar heb ik idd in principe fysiek nog geen limieten :D

Je hebt het over evenwicht bij Calf Raise. Hoe doe je 'm dan? Met een losse BB?

Barbell en op squatblock staan idd.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Yep...I can relate :flexbiceps:

Tot 42-43 jaar is een bb'er zeker op zijn top. Eens de 45 komt er meestal wel wat verval :o

Als ik dit jaar mijn doelen behaal, hoop ik het dus nog vijf jaar vast te houden met een vp die ik dan niet meer hoger dan 12% wil laten stijgen :P daarna zien we wel...

Wat lopen betreft zal ik vermoedelijk nog vele jaartjes progressie kunnen maken omdat ik pas nu, op mijn 35ste, er mee begonnen ben :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven