MuscleMeat

Gesloten Tidus wil een sixpack

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
ben benieuwd, hardlopen na mijn legday zou er niet meer in zitten denk ik. :o
Ben al blij dat ik nog eventjes rustig tempo kan fietsen vaak.

Lopen moet je sowieso opbouwen en hoe meer massa je hebt hoe langer dat opbouwen duurt.

Meeste BB'ers lopen veel te weinig en dan is het, vooral na een legday, niet te doen.

Wat is veel te weinig eigenlijk? En hebben we het over hardlopen of gewoon wandelen, of doorwandelen, of snelwandelen?

Veel te weinig om in staat te zijn na een legday nog te gaan lopen.

Sowieso doen veel bb'ers amper cardio, vooral in de bulk. Iets wat ik vroeger ook niet deed maar nu blijft het in mijn schema (in de vorm van hardlopen in mijn geval) ;)

Hardlopen is in mijn boekje vanaf +- 7km/u. Alles daaronder kan je wandelen he :P

Nog even ter aanvulling: Het geniet uiteraard mijn voorkeur om NIET na mijn legday te gaan lopen. Maar als het moet, zoals nu, dan KAN ik het wel (op een rustiger tempo dan normaal uiteraard) :)

Je kan dan terecht zeggen dat mijn legday niet zwaar is en @wovano (en anderen) hun legday wel heel zwaar is... Toch ben ik van mening dat dat niet DE reden is waarom iemand geen half uurtje zou kunnen lopen.

Hoog lichaamsgewicht in combinatie met te weinig loopconditie is dan eerder de limiterende factor.

Heb je het nou weer over cardio? Ben je een cardio bunny geworden ofzo?
#Relvrijdag

Dan ben ik wel benieuwd naar je prestaties in hardlopen en de frequentie waarmee je loopt...?

Dit lijken me eerder verkapte "kijk eens hoe zwaar ik train" posts :o

Tegenwoordig niet meer maar ik deed 2800 op de coopertest. (78-80kg bw)

Heb wel een legday gedaan met wovano en moest toch nog met de trein naar huis telt dat ook?

Heb je het nou weer over cardio? Ben je een cardio bunny geworden ofzo?
#Relvrijdag

Je moet mijn OP misschien nog eens lezen ;)

Cardio is een stuk gezonder dan fanatieke krachttraining, vandaar het belang dat ik er aan geef. Krachttraining doe ik vooral nog om wat massa te behouden zodat ik kan showen met mijn bicepsen en binnenkort een sixpack... en omdat ik de investering uit mijn gym wil halen.

Heb wel een legday gedaan met wovano en moest toch nog met de trein naar huis telt dat ook?
Niet echt want je geeft zelf aan dat je tegenwoordig niet meer loopt.

Ik geloof best dat jij (en anderen) zwaar benen trainen maar om dan te zeggen dat je na een half uurtje ofzo niet effe kan lopen ligt eerder aan een gebrek aan loopconditie (eventueel in combinatie met hoog lichaamsgewicht).

Het is maar wat je doelen zijn. Waarom zou je überhaupt willen lopen als je alles op bb'ing zet? Keuzes...

Je coopertest was destijds aardig maar niet meer relevant uiteraard.

Laatst bewerkt:
Of het hardlopen of wandelen is, wordt niet bepaald door het tempo. Bij wandelen dienen de voeten constant contact te hebben met de grond. Vandaar dat dat snelwandelen (m.n. bij wedstrijden) er zo mongolisch uitziet. Volgens mij halen die lui wel bijna 10 km p/u. Als je rustig dribbelt is ook al rennen/hardlopen. De manier van voortbewegen is anders en de belasting ook. V.w.b. verbranding weet ik niet wat beter is, hangt vnl. af van je hartslag (uitgaande van gelijke snelheid uiteraard). Ik denk dat 7 km/uur wandelen misschien nog wel intensiever is dan 7 km/uur rennen. Dat laatste is overigens wel traag voor hardlopen (althans, vind ik :P).

Of het hardlopen of wandelen is, wordt niet bepaald door het tempo. Bij wandelen dienen de voeten constant contact te hebben met de grond. Vandaar dat dat snelwandelen (m.n. bij wedstrijden) er zo mongolisch uitziet. Volgens mij halen die lui wel bijna 10 km p/u. Als je rustig dribbelt is ook al rennen/hardlopen. De manier van voortbewegen is anders en de belasting ook. V.w.b. verbranding weet ik niet wat beter is, hangt vnl. af van je hartslag (uitgaande van gelijke snelheid uiteraard). Ik denk dat 7 km/uur wandelen misschien nog wel intensiever is dan 7 km/uur rennen. Dat laatste is overigens wel traag voor hardlopen (althans, vind ik :P).

Klopt maat, ik wou zo technisch niet gaan vandaar dat ik gewoon typte "in mijn boekje is hardlopen ... " :P

• Like
Waarderingen: BB_
Ik macheer altijd naar et werk.

Ik liep schema 3000 meter op de hele marathon.
2 jaar later mijn eerste BB-wedstrijd.:trollface:
Maar dat is trouwens nog niets vergeleken met @Schwarzeneggertje. Die rende met de Kenianen, natural hardcore BB'de met de grootste AAS-reuzen en fietste met de Tour-de-France-renners.

Ik liep schema 3000 meter op de hele marathon.
2 jaar later mijn eerste BB-wedstrijd.:trollface:
Maar dat is trouwens nog niets vergeleken met @Schwarzeneggertje. Die rende met de Kenianen, natural hardcore BB'de met de grootste AAS-reuzen en fietste met de Tour-de-France-renners.

Marokkanen. En ik heb ook nog geschaatst.

Edit: SOS, Signalering Onjuist Spatiegebruik: Tour de France-renners.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Marokkanen. En ik heb ook nog geschaatst.
Ik geloof trouwens de posts met je resultaten wel, maar dat had ik ook al aangegeven. Waarom zou je immers je tijden en je gewichten verzinnen. Veel mensen hier trekken het wel in twijfel. Waarom post je dan niet gewoon een keer een filmpje, dan is die discussie toch ook over? Hardlopentijden uit het pre-internettijdperk zullen wel niet meer terug te vinden zijn, maar dat geloof ik best.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven