Fitness Seller

Tiener advies

Nixstar

Novice
Waardering
0
Hey iedereen,

Ik ben net nieuw op dit forum, en zou graag wat tips krijgen van wat meer ervaren mensen. Om een lang verhaal kort te maken, ik ben 16 jaar en weeg 55 kg. Ik zou graag bijkomen in spiermassa. Dit is nog allemaal nieuw voor mij maar hieronder vinden jullie mijn trainingsschema dat ik nu al 2 weken volg.

Trainingschema: 4 dagen per week

- 10 biceps curl
- 3 reps

- 20 situps
- 3 reps

- 25 shoulder extension
- 3 reps

- 30 pushups
- 3 reps

- 20 dumbbell knee pull
- 3 reps

- 20 dumbbell traps
- 3 reps

- 30 dumbbell squads
- 3 reps

Ik heb niet echt het budget om naar een fitnesscentrum te gaan, vandaar deze oefeningen, die kan ik thuis doen.

Laatst bewerkt:
Zowel je trainingsschema als je voedingsschema lijken nergens op. Heb je je überhaupt ingelezen?

• Topic Starter Topic Starter
Natuurlijk lijkt het nergens op, als je nieuw bent is dat normaal niet?

geen wheyshakes? kwark?..

Ik zie shakes wel zitten maar mijn ouders zeggen dat het nierproblemen zou kunnen veroorzaken :s

---------- Post toegevoegd Sun 1 Jul 2012 om 14:19 ----------

Vraagje: is het beter om per dag 1 specifieke spiergroep te trainen of elke dag allemaal wat trainen?

Joh laat die whey shakes zitten, heb je sowieso alleen nodig als je überhaupt weet hoeveel eiwit je op een dag binnenkrijgt. Alhoewel nierproblemen onzin is als je er geen 10 neemt.

Ik zou in het begin lekker full body doen en een beetje wennen aan alles.
Hoeveel gewicht heb je op die dumbbells?

Zorg in ieder geval dat je een squat, deadlift, chest press en overhead press doet. Dan heb je alle grote spiergroepen gehad. Het kan allemaal met je dumbbells al zal het af en toe behelpen zijn en heb je waarschijnlijk al snel te weinig gewicht. Voor chest press is 'n soort bankje wel prettig maar kan ook een floor press zijn.

Verder als je enigszins serieus aan de slag wilt gaan zal je moeten achterhalen hoeveel kcal en hoeveel eiwit, vet en koolhydraten je op een dag binnenkrijgt.

Ik zie shakes wel zitten maar mijn ouders zeggen dat het nierproblemen zou kunnen veroorzaken :s

---------- Post toegevoegd Sun 1 Jul 2012 om 14:19 ----------

Vraagje: is het beter om per dag 1 specifieke spiergroep te trainen of elke dag allemaal wat trainen?

over whey
ff naar je ouders gaan met wat bronnen dat dat bij overmatig gebruik gebeurd.

ten tweede je bent oud genoeg voor een bijbaantje kun je makkelijk aan geld komen voor een sport school

anders heb je hier niet zo veel te zoeken volgens mij?
mits je een goede home gym hebt

Joh laat die whey shakes zitten, heb je sowieso alleen nodig als je überhaupt weet hoeveel eiwit je op een dag binnenkrijgt. Alhoewel nierproblemen onzin is als je er geen 10 neemt.

Ik zou in het begin lekker full body doen en een beetje wennen aan alles.
Hoeveel gewicht heb je op die dumbbells?

Zorg in ieder geval dat je een squat, deadlift, chest press en overhead press doet. Dan heb je alle grote spiergroepen gehad. Het kan allemaal met je dumbbells al zal het af en toe behelpen zijn en heb je waarschijnlijk al snel te weinig gewicht. Voor chest press is 'n soort bankje wel prettig maar kan ook een floor press zijn.

Verder als je enigszins serieus aan de slag wilt gaan zal je moeten achterhalen hoeveel kcal en hoeveel eiwit, vet en koolhydraten je op een dag binnenkrijgt.

7 kg

Ok, ik zal naar een sportschool gaan, Hoeveel kg zou ik dan ongeveer moeten doen voor deadlifts ofso?

Inderdaad, 7 kg is gewoon echt te weinig, dan kan je net een beetje bicep curls doen maar verder niks.

Om te kijken welk gewicht je kan pakken zal je het gewoon moeten proberen. Focus in het begin vooral op correcte uitvoering, bij een goede sportschool kunnen ze daar wel bij helpen.

Hoe denken jullie over shakes?

Shakes zijn gewoon eiwitten, wordt gewonnen uit melk. Je hebt 't in snel (whey) en langzaam (casseine) verteerbare variant. In principe zijn ze niet nodig als je voeding op orde is. Ze kunnen wel heel handig zijn in een cut (als je minder eet dan je nodig hebt) om toch nog aan je eiwitbehoefte te voldoen. Verder kan het voordelen hebben om na een training snel verteerbare eiwitten te pakken, maar zuivel of vlees werkt ook.

Sowieso vind ik 't persoonlijk vreemd om maar op de gok een shake te pakken terwijl je helemaal niet weet hoeveel eiwit je op een dag binnenkrijgt.

Zou dit een goed idee zijn aangezien ik niet echt een grote eter ben? Vandaar mijn 55kg

Zou dit een goed idee zijn aangezien ik niet echt een grote eter ben? Vandaar mijn 55kg

Het zou kunnen, maar dat kan je ook gewoon oplossen door meer te eten. 1 shake gaat niet het grote verschil maken. Hoeveel eiwit eet je nu op een dag dan? Kom daar eerst eens achter.

Ik krijg momenteel zo'n 75g eiwit binnen per dag, weet iemand trouwens een goede site om al die engelse namen voor oefeningen te leren kennen?

Laatste vraag :) als je dan naar een sportschool gaat, welk zijn de belangrijkste apparaten?

Bankjes voor bankdrukken en een squatrek.. dan heb je 't wel gehad eigenlijk. Smith machine kan handig zijn en een cable machine. Verder al die machines voor isolatie zijn niet echt benodigd, alhoewel leg press/curl/extension wel prettig is om te hebben staan. Meer machines heb je niet nodig.
Oja en een lateral pull machine (zou in theorie ook moeten kunnen bij de cable machine, maar is volgens mij altijd wel 'n los apparaat)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven