XXL Nutrition

Tijd voor een nieuw schema

Bezoekers in dit topic

clockw1ze

Novice
Lid geworden
2 mei 2016
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
21%
Hey DBB'ers,

Ik ben iets minder dan een jaar geleden begonnen met fitness met toen als doel om af te vallen omdat ik gewoon niet lekker in m'n vel zat en de knop eindelijk voor mezelf had omgedraaid. Na rustig aan beginnen (2-3x per week) raakte ik al snel verslaafd en ging minimaal 4-5x per week. Sinds ik begon met trainen begon ik ook veel meer op te letten met eten, minder koolhydraten, meer eiwitten, vaak toch even op de verpakking kijken wat er nou allemaal in een product zat, en dan toch maar laten staan, haha.

Anyways, dit is de progress die ik tot nu toe heb gemaakt:

1 September 2015:
  • 93,0 kg lichaamsgewicht
  • 32,0 kg spiermassa
  • 34,5 kg vetmassa
  • 37% vetpercentage
6 Augustus 2016:
  • 80,0 kg lichaamsgewicht
  • 36,5 kg spiermassa
  • 17,0 kg vetmassa
  • 21,25 % vetpercentage
In het begin ben ik begonnen met 2 maanden Milon Cirkel (http://www.miloncirkel.com/) omdat dit een goede start was toen der tijd. Na 2 maanden ben ik de standaard schema's van de sportschool gaan volgen (full body icm 20 min. cardio) en nu de afgelopen maanden heb ik met iemand van de sportschool een Push Pull Leg schema samen gesteld en die heb ik nu 3 maanden gevolgd, sinds ik met het PPL schema begonnen ben, ben ik +- 3kg aan spiermassa aangekomen en +- 2kg aan vetmassa verloren.

Nu denk ik dat het voor mij tijd is voor een nieuw schema, aangezien het voor mij nu voelt alsof ik blijf hangen. Volgens de InBody-metingen kom ik nu niet meer aan in spiermassa en verlies ik ook bijna geen vetmassa meer, terwijl de spiegel wel degelijk wat anders zegt ghehe. Ik denk ook dat je lichaam snel went als je 3 maanden hetzelfde doet?

Afgelopen 3 maanden trainde ik 4-5x per week, ene dag push, andere dag pull, andere dag legs, en dan weer opnieuw. Op zaterdags doe ik 1 uur aan High-Intensity-Interval-Spinning.

Dit was het schema:

PUSH:
  • 3 x 12 Bench Press [50kg incl. stang]
  • 3 x 12 Incline Dumbbell Press [16kg per dumbbell]
  • 3 x 12 Military Press [30kg incl. stang]
  • 3 x 12 Upright Rows Cable [21,5kg]
  • 3 x 12 Tricep Dips [met hulp van machine: 80-15kg = 65kg]
  • 3 x 12 Tricep Cable Pushdowns [25kg]
PULL:
  • 3 x 8 Deadlift [110kg incl. stang]
  • 3 x 12 Close Grip Pull Ups [met hulp van machine: 80-20kg = 60kg]
  • 3 x 12 Bent Over Row [40kg incl. stang]
  • 3 x 12 Lat Pulldown [45kg]
  • 3 x 12 Barbell Curls [20kg incl. stang]
  • 3 x 12 Bicep Curls [12kg per dumbbell]
LEGS:
  • 3 x 8 Squats [80kg incl. stang]
  • 3 x 12 Leg Press [164kg]
  • 3 x 12 Stiff Legged Deadlift [60kg incl. stang]
  • 3 x 15 Leg Extension [60kg]
  • 3 x 12 Seated Calve Raise [40kg]
Zouden jullie me kunnen helpen met een nieuw schema die ik 4x per week kan volgen? Zaterdag hou ik graag bezet voor een uurtje spinning, maar vaak heb ik nog genoeg energie over om nog een uur kracht erachter aan te doen! Merk namelijk dat ik door het spinnen veel meer vet verlies.

Gr. Clock
 
4x per week, dan zou ik ub/lb gaan doen.

Overigens is het slimmer om eerst KT te doen en daarna te gaan spinnen
 
4x per week, dan zou ik ub/lb gaan doen.

Overigens is het slimmer om eerst KT te doen en daarna te gaan spinnen

Oke, en wat voor UB/LB schema raad je dan aan? Heb nog nooit UB/LB gedaan dus niet echt een idee welke oefeningen ik dan het beste bij elkaar kan doen.
 
Back
Naar boven