XXL Nutrition

Tijdstip van eten

Bezoekers in dit topic

Lemmiwinks

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2007
Berichten
5
Waardering
0
Hallo,

ik heb de slechte (?) gewoonte om vlak het slapen gaan nog veel te eten. Resultaat is dat ik soms moeilijk in slaap geraak met die volle maag, maar meestal is dat echter geen probleem. Ik vroeg me wel af of er nog andere nadelen aan verbonden waren. Heeft het een nadelig effect op je stofwisseling? Is het misschien beter je maag 's nachts goed te laten rusten na een hele dag werk? Ga ik misschien minder diep slapen omdat mijn maag nog aan het werk is?

Want ik heb al meermaals gehoord dat het belangrijk is voor je training om steeds voldoende en goed te slapen.Hebben jullie overigens nog tips om dieper te slapen?

Groetjes en bedankt.

PS: een compleet andere vraag, maar ik ga er niet speciaal een topic voor openen: Wat is het beste om te drinken: magere melk, halfvolle of volle?
 
Hallo,

ik heb de slechte (?) gewoonte om vlak het slapen gaan nog veel te eten. Resultaat is dat ik soms moeilijk in slaap geraak met die volle maag, maar meestal is dat echter geen probleem. Ik vroeg me wel af of er nog andere nadelen aan verbonden waren. Heeft het een nadelig effect op je stofwisseling? Is het misschien beter je maag 's nachts goed te laten rusten na een hele dag werk? Ga ik misschien minder diep slapen omdat mijn maag nog aan het werk is?

Want ik heb al meermaals gehoord dat het belangrijk is voor je training om steeds voldoende en goed te slapen.Hebben jullie overigens nog tips om dieper te slapen?

Groetjes en bedankt.

PS: een compleet andere vraag, maar ik ga er niet speciaal een topic voor openen: Wat is het beste om te drinken: magere melk, halfvolle of volle?

Je beantwoord min of meer je eigen vragen als je het mij vraagt.

Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat veel eten voor het slapen niet bevorderlijk werkt op de nachtrust. Je wordt 's nachts wakker en moet poepen en heb de volgende morgen minder trek. Vooral snelle koolhydraten(suikers) zou ik vermijden. Dat is vragen om vet.

P.S: Hangt van je doelen + uitgangssituatie af. Wil je extreem bulken om zoveel mogelijk kcalories binnen te krijgen kun je volle melk nemen, anders zou ik eerder voor magere of halfvolle melk gaan. Wil je hard cutten kun je overwegen minimale hoeveelheden of helemaal geen melk te drinken.
 
Misschien kan je beter in de avond wat minder eten, en vooral licht verteerbaar eten. En in de ochtend (eventueel wat eerder op staan) juist heel veel eten. Ontbijt als een koning en dineer als een zwerver, bij wijze van spreken dan.......
 
Maakt eigenlijk niets uit al je voor het slapen gaat nog eet. Ik doel hiermee natuurlijk niet op mcdonalds maar gewoon in het algemeen een goed gebalanceerde maaltijd. Uiteindelijk gaat het toch om het totaal aantal kcal.
 
Vetten en snelle suikers zou ik sowieso mijden vlak voor het slapengaan.
Langzame koolhydraten (volkoren producten) en Langzame eiwitten (Vis,Vlees,Kwark) kan je wel eten.. niets mis mee.
 
Avonds magere kwark en zo rond de 50 gram nootjes = 500 kcal bij mij

de nootjes heb je maar weining van nodig om aantal kcal te behalen, eiwitten verteren langzamer en niet zo'n probleem met nachtrust, doe het al maanden inclusief in de cut ( lager kcal aantal uiteraard dan )
 
Back
Naar boven