MuscleMeat

Timing van je eten doet er niet toe (o.a.)

Nja zo vind ik het niet gek dat hij aan de chips en chocolade kan :). De rest is erg low carb icm voldoende eiwitten. Zijn maaltijden zijn ook laag in Kcal en het zijn ook maar kleine beetjes. Ik ben het met je eens dat wat minder strict zijn wel kan maar heel low carb gaan om volgens wat te kunnen snoepen is het voor mij niet waard.

Nja zo vind ik het niet gek dat hij aan de chips en chocolade kan :). De rest is erg low carb icm voldoende eiwitten. Zijn maaltijden zijn ook laag in Kcal en het zijn ook maar kleine beetjes. Ik ben het met je eens dat wat minder strict zijn wel kan maar heel low carb gaan om volgens wat te kunnen snoepen is het voor mij niet waard.

Daar heb je gelijk in. Maar al at hij 'clean' dan gingen zijn maaltijden niet veel groter zijn hoor. Hij zat ook al in zijn 37ste week van zijn prep...

Eens, ik denk dat het omgaan met dit soort maaltijden gewoon kan MAAR je moet wel redelijke kennis hebben van voeding/ je lichaam. Voor mensen die net beginnen met de sport zal het een verkeerd beeld kunnen geven.

(eet op dit moment ook een bord met o.a een goeie scheut chilisaus, rozijnen en een bergje kroepoek)

Laatst bewerkt:
Ook post workout maakt niet uit. De verhoogde synthese is namelijk niet 'maar' 30 minuten, maar duurt ongeveer 24 uur (en langer).

En in die 24-72 uur neemt de eiwitsynthese geleidelijk af. Het is dus niet noodzakelijk maar zeer aan te raden om na het trainen flink te eten.

• Topic Starter Topic Starter
En in die 24-72 uur neemt de eiwitsynthese geleidelijk af. Het is dus niet noodzakelijk maar zeer aan te raden om na het trainen flink te eten.

Klopt. Helemaal mee eens.

Persoonlijk probeerde ik dus altijd in de 30 minuten na mijn work out alles naar binnen te gieten. Ik vind het erg prettig dat dat dus helemaal niet hoeft. De hype van supplementenindustrie is dus ietwat overdreven.

Klopt. Helemaal mee eens.

Persoonlijk probeerde ik dus altijd in de 30 minuten na mijn work out alles naar binnen te gieten. Ik vind het erg prettig dat dat dus helemaal niet hoeft. De hype van supplementenindustrie is dus ietwat overdreven.

Het is sowieso overdreven, maar ik wil na mn training ook niets liever dan een groot bord eten naar binnen schuiven. Daarom heb ik ook een tijdje IF gedaan. Overdag afzien maar na de training SCHRANZEN!

goede reacties. Leerzaam!

6f 60c 45p (6*9)+(60*4)+(45*4)=474kcal V/K/E 54/240/180 11,4%/50.6%/38%
5f 71c 42p (6*5)+(71*4)+(42*4)=482kcal V/K/E 30/284/168 6.2%/58.9%/34.9%
5f 55c 36p (6*5)+(55*4)+(36*4)=394kcal V/K/E 30/220/144 7.6%/55.8%36.5%
Total 1350kcal V/K/E 114/744/492 8,4%/55,1%/36,4%

Meal 4: Tuna, Lettuce, carrots, olive oil, 1 slice pepperjack cheese.

Oftewel een carb compensatie en ietsje vetten door de olive oil. Als die maaltijd het gemiddelde aan kcal van de andere bevat is dat 450kcal. Is zijn totaal gok ik 1800kcal met een E/K/V van 40%/50%/10% (ietsje vet omhoog en ietsje carbs omlaag + eiwit up).

Als die chips maar 5fat is dan is het carb only chips met proteine fluff chocola. Dan is het eigenlijk gewoon een eiwit shake met havermout alternatief. Hoe graag wil je chips eten in je 1800kcal dieet... en hoeveel moeite wil je doen zoiets erin te rekenen...

En dan 4 meals ipv. 6, maar 1800kcal over 6 meals wordt ook zo weinig. Dit is al bijna niks.

Als het niks uit maakt wanneer je eet, geld dus ook niet voor ontbijt? Gewoon lekker overslaan dus als je zo vroeg geen honger hebt?

Yep.

Ik ontbijt ook nooit. IF all the way

Ik eet om 13.00, 16.00-16.30 en 18.30-19.30

Lekker verzadigd altijd, en aangezien ik met mijn ouders mee eet 's avonds heb ik maar twee maaltijden die ik zelf moet maken. Niet veel tijd aan kwijt.

als ik smorgens niet eet, ben ik de hele dag misselijk :( Eet liever normale porties verspreid over de dag, kan ik overigens niet veel mee verkeerd doen als mn kcal, macro's ed in orde zijn :)

If is gewoon poep. Heb het zelf 2maanden perfect gevolgd,tot ik het meer dan zat was!!
Smorgens de heletijd rond lopen ,tekwijlen ,als je andere mensen ziet eten.
If=gay

---------- Post toegevoegd Fri 21 Dec 2012 om 00:17 ----------

Ik ontbijt ook nooit. IF all the way

Ik eet om 13.00, 16.00-16.30 en 18.30-19.30

Lekker verzadigd altijd, en aangezien ik met mijn ouders mee eet 's avonds heb ik maar twee maaltijden die ik zelf moet maken. Niet veel tijd aan kwijt.

Je eet van 13.00 tm 19.30.
Hoe doe je dat met een verjaardag dan? Of uit eten laat? Of als je een keer laat sport?
Het is gewoon voor niks hongerleiden.

(O het is half 8geweest ik mag niks meer eten)

Wat ik wel weet is dat de TEF-waarde van minder maaltijden ten opzichte van meer maaltijden (beide wel met hetzelfde totaal kcal) hoger ligt. 1 maaltijd van 1000 kcal kost meer energie om te verteren dan 2 van 500.

Verder is het constant vreten niet heel handig als je kijkt naar je insulinespiegels. Doe je dit jaren lang, dan heb je kans dat je insuline-ongevoeliger/resistent wordt. Wat je dus ab-so-luut niet wil.

Moraal is in ieder geval dat om de drie uur eten absoluut niet nodig is.

If is gewoon poep. Heb het zelf 2maanden perfect gevolgd,tot ik het meer dan zat was!!
Smorgens de heletijd rond lopen ,tekwijlen ,als je andere mensen ziet eten.
If=gay

---------- Post toegevoegd Fri 21 Dec 2012 om 00:17 ----------

Hoe doe je dat met een verjaardag dan? Of uit eten laat? Of als je een keer laat sport?

e-rage? Wat boeit het nou dat je niet tegelijk met anderen kan eten? :o Dat ligt niet aan IF, dat ligt puur aan jou hoor.
Niet dat ik IF als heilig middel zie of zo, maar het bewijst dat het niet uit maakt wanneer je eet en dat is de enige reden dat ik me aan sommige concepten van IF hou nog. Mijn window staat niet meer in steen gegrafeerd (en waarom zou je, tenzij je in een prep zit of zo). Beetje vrijheid in je voeding kan geen kwaad.

Het leuke aan IF is dat je het honger gevoel bijna volledig gaat onderdrukken. Heb echt zelden honger.

En met speciale gelegenheden laat ik IF lekker lopen. Dan maar een minder lange vast, grootste gedeelte van de week pak ik die 16u+ vast wel hoor.
Is dat niet het geval, waarom zou ik dan per se na half 8 willen eten? Feit dat je niet aan eten hoeft te denken is toch chill?

Het leuke aan IF is dat je het honger gevoel bijna volledig gaat onderdrukken. Heb echt zelden honger.

En met speciale gelegenheden laat ik IF lekker lopen. Dan maar een minder lange vast, grootste gedeelte van de week pak ik die 16u+ vast wel hoor.
Is dat niet het geval, waarom zou ik dan per se na half 8 willen eten? Feit dat je niet aan eten hoeft te denken is toch chill?

Laat mij maar lekker eten wanneer ik zelf wil:D zonder dat ik me aan bepaalde tijden moet houden.

Het mooie van IF is natuurlijk dan ook dat het heeft aangetoond dat al die strikte h4rdc0r3 principes niet noodzakelijk zijn, en dat je alles groten deels op eigen voorkeur kan doen ;p

Ook post workout maakt niet uit. De verhoogde synthese is namelijk niet 'maar' 30 minuten, maar duurt ongeveer 24 uur (en langer).

En daarnaast, natuurlijk heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeuren/behoeftes. Wanneer je voelt dat je beter presteert met meer maaltijden, vooral doen. Waar het dus om gaat is dat je per dag aan je macro's komt.

Kan je voor dit stukje je bron vermelden? Ik ben wel benieuwd waar je dit vandaan hebt.

Terug
Naar boven