MuscleMeat

Bodybuilders zijn gemaakt om vroeg te sterven

Omdat shakes geen 'echte' voeding zijn
Op de één of andere magische, onverklaarbare manier worden perfect goede voedingsmiddelen in een blender of shakebeker omgetoverd tot chemische non-calorieën en levensgevaarlijke toxische stoffen. Als je dan daar nog het vreselijk eng klinkende 'proteïne' aan toevoegt kun je net zo goed meteen een mes door je hart steken.
Iedereen die shakes drinkt is ten dode opgeschreven.

SHAKES ZIJN DE VIJAND!

Dat is zo omdat het in de krant staat.

• Topic Starter Topic Starter
Omdat shakes geen 'echte' voeding zijn
Op de één of andere magische, onverklaarbare manier worden perfect goede voedingsmiddelen in een blender of shakebeker omgetoverd tot chemische non-calorieën en levensgevaarlijke toxische stoffen. Als je dan daar nog het vreselijk eng klinkende 'proteïne' aan toevoegt kun je net zo goed meteen een mes door je hart steken.
Iedereen die shakes drinkt is ten dode opgeschreven.

SHAKES ZIJN DE VIJAND!

Dat is zo omdat het in de krant staat.

Het is dus een chemische brol ... maar zo is creatine ook dan? Heb nochtans gelezen en gehoord dat creatine op langer termijn je leven laat toenemen met 10%.

Beste DBB'ers

Tijdens mijn ontbijt zag ik toevallig een artikel in de krant over 'hoe moet je 100 worden'. Er waren opvallend veel zaken die me aan bodybuilding deden denken. Bodybuilding is zeker niet de gezondste levensstijl, al zeker niet wanneer je grote doseringen AAS neemt. Zo stond er dat ' proteinshakes beter te vermijden zijn', geen verdere uitleg of onderbouwing. Op het internet las ik dat shakes op latere leeftijd je leven laat toenemen met 9 à 10 jaar (BRON: http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gez...-bodybuilders-doet-10-jaar-langer-leven.dhtml)

Vrijwel tegenstrijdende informatie maar wat denken jullie hierover? Zouden proteïneshakes je levensduur positief, negatief of gewoon niet beïnvloeden?

Hieronder noteer ik alle do's en dont's die volgens de krant je 100 maken.

1. Drink geen koffie
- Het is één van de belangrijkste bronnen van antioxidanten.

2. Stop met kant-en klare sapjes
- De invloed van dergelijke vruchtendrankjes op onze bloedsuikerspiegel is even groot als bij een cola. Elke glas met 25 centiliter vruchtensapt bevat 14 gram suiker. Mensen denken vaak dat ze gezond bezig zijn als ze zo'n sapje achteroverslaan, maar dat is niet zo. Eet ofwel het fruit of de groente, maar stop met de geprefabriceerde sapjes.

3. Drink geen proteïneshakes

4. Ga wandelen
- De herders op Sardinië bewijzen dat wandelen gezond is, want een groot deel van hen spendeert hele dagen op de weilanden met hun dieren en haalt vlotjes 100 jaar.

5. Een glas wijn is toegestaan
- Bij het eten is zo'n glas rode wijn zeker niet slechter dan een glas water. In de Mediterraanse gebieden leeft men al eeuwen op die manier.

6. Loop geen marathons en doe niet te gek in de fitness.
- Fietsen, yoga en opnieuw wandelen zijn veel betere alternatieven en niet zo belastend voor de pezen en gewrichten. Jezelf afbeulen in de fitness is niet de manier om oud te worden.

7. Kook hoofdzakelijk vegetarisch
- Gebruik veel vruchten, groenten, bonen en noten als je een maaltijd bereidt. Kies voor volkoren brood of havermoutpap bij het ontbijt.

8. Beperk boter, smouten en andere dierlijke vetten.
- Olijfolie is een betere alternatief.

9. Eet maar af en toe vlees en vis
- Je krijgt op andere manieren voldoende proteïnen binnen om gezond te leven.

10. Gebruik sojamelk
- Die is een pak gezonder dan dierlijke melk.

11. Wees niet bang voor koolhydraten
- Vers brood bij een maaltijd kan zeker geen kwaad. Als je kiest voor een echte zuurdesembrood zit je zelfs nog beter, want het zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel minder snel stijgt na de maaltijd.

12. Eet in goed gezelschap
- Het is niet enkel wat je eet, maar hoe je eet en hoe jij en je gezelschap de maaltijd beleven. De geheime saus is de juiste mix van vrienden rond je tafel.

Sommige vind ik echt niet kloppen zoals nr.9 , eten we enkel vlees en vis voor de proteïne? Nee toch, de omega's en specifieke zaken die enkel terug te vinden zijn in vlees en vis. Met nr.11 ben ik het ook niet volledig eens, heb ergens gelezen dat koolhydraten je sneller oud maken (geen idee of het klopt). Als ik nu alleen aan tafel zit, ga ik dan sneller dood? Volgens mij gaat het hier puur om de amusement. Meer lachen -> meer leven. Maar in zo'n context geloof ik het niet.

1. hoezo geen koffie als het een belangrijke bron van anti oxidanten is?
2. niks mis met suiker als je gewoon sport.
3. waarom niet?
4. wat is dat nu weer voor een bewijslast. Beetje in het kader van, iemand is 99 jaar en rookt, dus als je rookt word je zeker 99 jaar; Misschien is het wel omdat ze op/onder onderhoud eten. Misschien is het wel omdat ze daar geen wifi hebben die kans op kanker vergroot. Misschien is het wel omdat ze elke dag schapenpoep ruiken.
5.Onzin, alcohol verhoogt met elke druppel de kans op bepaalde vormen van kanker. Een mediterraans dieet zonder alcohol is waarschijnlijk gezonder.
6.hier zit wat in, topsport is inderdaad niet heel gezond.
7.dierlijke eiwitten zijn volgens mij inderdaad wel met een redelijk hoger niveau van sterfte
8.valt volgens mij wel mee; wederom wanneer je niet obees bent/cholesterol normaal is is er weinig mis met verzadigd vet dacht ik
9. Maar die beesten moeten dood, en weggooien is zonde.
10. fuckno, oestroboy.
11. glycemische index gaat bij een maaltijd niet tot nauwelijks op
12. gewichten eten niet

Het is dus een chemische brol ... maar zo is creatine ook dan? Heb nochtans gelezen en gehoord dat creatine op langer termijn je leven laat toenemen met 10%.

But+do+you+even+lift+f**got+haha+sarcasm+is+_3b4d254a8b324749e5e561c9e8198618.jpg

Dus een persoon die vragen in kwestie heeft over de gezondheid van bodybuilders is een angstterrorist? Vreemde denkwijze van je. Het is goed om jezelf te informeren wat de gevolgen kunnen zijn i.p.v ze ontdekken waar je later misschien wel spijt van hebt.
Vreemde denkwijze... dude waarom lees je die bullsht en erger nog waarom kom je tegen ons die onzin spuien. Ik heb een vreemde denkwijze zeg je... ja natuurlijk man omdat ik niet zo'n nicht ben zoals jij die andere komt misformeren.

Iedere mens weet wat goed en minder goed voor hem is. Supplementen kunnen ok zijn maar je blijft er niet aan vastzitten best. Dat weet elke ruimdenkend mens. Je doet je sups tot je een gewenst resultaat hebt en doet vandaar uit naturel verder. En niet teveel bullsht een mens die wat nadenk ipv die bullsht die jij schrijft hier kauwt weet best wel wat goed voor hem is of niet.

Dus kappe met die nieuwshtberichten.

---------- Toegevoegd om 17:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:54 ----------

Inderdaad! Van alle plekken waar je zo iets neer kan zetten, zou dat juist hier moeten kunnen.
Oh dus jij bent van mening dat het internet voor trolls is... dipsht. :cool:

---------- Toegevoegd om 17:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:55 ----------

Drink koffie* Sorry, was te snel aan het typen. De rest klopt wel :p En mag ik vragen waarom geen shakes? Vind nergens een goed antwoord, ze zeggen enkel dat echte voeding beter is maar waarom?
Je doet je eigen zelf onrecht aan kerel. Te snel aan het typen... if you have beef with someone don't be a p*ssy bout it dude.

Ik vraag me weleens af of grote spieren niet zorgen voor een onevenredig hoog verbruik waardoor je lichaam ' harder slijt'. Bovenstaande zaken zonder onderbouwing vind ik nogal onzin.

Ik vraag me weleens af of grote spieren niet zorgen voor een onevenredig hoog verbruik waardoor je lichaam ' harder slijt'. Bovenstaande zaken zonder onderbouwing vind ik nogal onzin.
Ik denk dat spieren in je lichaam de werking van je lichaam net beter en effecienter maken ;)

Het Laagste Nieuws.be die site moet je echt gewoon vermijden...

Verder moet je ook soms een beetje verder kijken... zo is al die "wat een blikje cola met je lichaam doet" bangmakerij en gisteren die documentaire op panorama, allemaal voorbereiding van het grote televisie kijkend publiek zodat we die vettaks binnenkort zonder problemen zullen slikken...

En die studie van bier is gezonder dan wijn... als je dat gelooft, ben je ook niet goed snik.
Mensen die geen bier drinken hebben een hoger risico op hart- en vaatziekten... (maar je hersencellen sterven er wel van)

Ook geen toeval dat de taks op bier net omhoog gegaan is, en dan zo'n artikel uitkomt zeker...

Als de staatskas maar goed gespijsd wordt zodat de politiekers het kunnen opdoen.

---------- Toegevoegd om 18:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:10 ----------

En eigenlijk moet bij dat artikel staan:
- stop met werken

Denk je dat die herders veel stress hebben?
Denk dat werken wel zowat het ongezondste kan zijn dat er is: zittend werk, 8u per dag voor een computerscherm, nog van wacht via de gsm (dus eigenlijk nooit 100% ontspannen)
Stress is volgens mij één van de oorzaken van veel aandoeningen: te hoog cholesterol, kanker, ...

Maar dat zullen ze niet in het artikel zetten, want dan moet je natuurlijk minder belastingen betalen, ook slecht voor de staatskas.

Wat dat brood betreft, ook weer typisch Belgisch. Weet jij hoeveel taksen er op broodautomaten geïnd worden? Geen wonder dat ze in België dus iedereen aan het brood willen houden. In Japan eten ze geen brood, en toch leven zij gemiddeld langer dan de Belgen...

Laatst bewerkt:
Het Laagste Nieuws.be die site moet je echt gewoon vermijden... Verder moet je ook soms een beetje verder kijken... zo is al die "wat een blikje cola met je lichaam doet" bangmakerij en gisteren die documentaire op panorama, allemaal voorbereiding van het grote televisie kijkend publiek zodat we die vettaks binnenkort zonder problemen zullen slikken... En die studie van bier is gezonder dan wijn... als je dat gelooft, ben je ook niet goed snik. Mensen die geen bier drinken hebben een hoger risico op hart- en vaatziekten... (maar je hersencellen sterven er wel van) Ook geen toeval dat de taks op bier net omhoog gegaan is, en dan zo'n artikel uitkomt zeker... Als de staatskas maar goed gespijsd wordt zodat de politiekers het kunnen opdoen. ---------- Toegevoegd om 18:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:10 ---------- En eigenlijk moet bij dat artikel staan: - stop met werken Denk je dat die herders veel stress hebben? Denk dat werken wel zowat het ongezondste kan zijn dat er is: zittend werk, 8u per dag voor een computerscherm, nog van wacht via de gsm (dus eigenlijk nooit 10% ontspannen) Stress is volgens mij één van de oorzaken van veel aandoeningen: te hoog cholesterol, kanker, ... Maar dat zullen ze niet in het artikel zetten, want dan moet je natuurlijk minder belastingen betalen, ook slecht voor de staatskas. Wat dat brood betreft, ook weer typisch Belgisch. Weet jij hoeveel taksen er op broodautomaten geïnd worden? Geen wonder dat ze in België dus iedereen aan het brood willen houden. In Japan eten ze geen brood, en toch leven zij gemiddeld langer dan de Belgen...
Netjes geformuleerd volledig eens mee.

Haha, die vettaks in Denemarken. Om te huilen. Alsof vet op zichzelf ongezond en dikmakend is. Hoe komen ze er op? (en pakt vooral arme mensen natuurlijk, sukkels). Gelukkig voor hen alweer afgeschaft.

Ik heb een betere top 10 om 100 te worden

1. laat je baard groeien

2. feun in een huurbak

3. kick slippers

4. fock niet met b*ch n**gers

5. wiep veel bitches en pak veel shows

6. haal geen diploma

7. sta een jaar rood

8. verhuis naar Eindje

9. terug naar Hoogvliet

10. draai een dikke in de file

Ik heb een betere top 10 om 100 te worden 1. laat je baard groeien 2. feun in een huurbak 3. kick slippers 4. fock niet met b*ch n**gers 5. wiep veel bitches en pak veel shows 6. haal geen diploma 7. sta een jaar rood 8. verhuis naar Eindje 9. terug naar Hoogvliet 10. draai een dikke in de file
XD heerlijk :p

f**k the goverment im off to america.

Goh kan zijn, maar je moet van iets doodgaan hé ;) Ik ben trouwens enkele maanden geleden naar een "gastspreker" gaan luisteren in een ziekenhuis ivm "het geheugen" en dergelijke. Daar werd verteld dat af en toe aan krachttraining doen juist gezond is aangezien er een stof in het bloed vrijkomt die de concentratie zou verbeteren en geheugenverlies zou moeten tegengaan. ;)

Goh kan zijn, maar je moet van iets doodgaan hé ;) Ik ben trouwens enkele maanden geleden naar een "gastspreker" gaan luisteren in een ziekenhuis ivm "het geheugen" en dergelijke. Daar werd verteld dat af en toe aan krachttraining doen juist gezond is aangezien er een stof in het bloed vrijkomt die de concentratie zou verbeteren en geheugenverlies zou moeten tegengaan. ;)

He toevallig daar was ik ook

Kan alleen de naam van de stof niet meer herinneren want ik was nogal afgeleid toen hij daar over begon

Vet kut als je allergisch bent voor stof :s

Terug
Naar boven