MuscleMeat

Timing van je eten doet er niet toe (o.a.)

Bezoekers in dit topic

Timing is juist heel belangrijk een echte bodybuilder eet op tijden en niet wanneer zijn maag het zegt of wanneer het beter uitkomt

De kenner van dbb is hier ook weer...

De anabolic window duurt gewoon veel langer dan dat éne uurtje na de training, maar duurt eerder 36-48 uur.

En snelle suikers innemen na de training is inderdaad nutteloos. Glycogeenvoorraden worden totaal niet uitgeput door een krachttraining en moest dit al het geval zijn, waarom zou je je druk maken om ze zo snel mogelijk terug aan te vullen? Tenzij je dezelfde spiergroep nog dezelfde dag wilt aanpakken, is dit totaal irrelevant. (Dit kan dus wel relevant zijn voor duursporters die meerdere sessie's op een dag doen).
En eiwit is misschien minder insulinogenisch dan koolhydraten, maar het doet ook meer dan zijn werk.
 
Dat de supplementenindustrie zwaar overdrijft om te kunnen verkopen, daar twijfel ik geen seconde aan. Maar de "anabolic window" wordt ook verkondigd bij de richting "Voeding en dieetkunde" hier in België. Een kotgenoot van me volgt die richting, en sprak me daar eens over aan. De reden die daar werd vermeld was inderdaad het leeg zijn van glycogeenvoorraden.

Ik neem aan dat die hogeschool niet echt belang heeft om post workouts te promoten, dus ik neem aan dat er dan toch wel iets van waar moet zijn?

Dat gaat meer over duursporters denk ik. Een paar posts omhoog heb ik hier iets over gezegd.

---------- Post toegevoegd Wed 26 Dec 2012 om 11:42 ----------

De kenner van dbb is hier ook weer...

De anabolic window duurt gewoon veel langer dan dat éne uurtje na de training, maar duurt eerder 36-48 uur.

En snelle suikers innemen na de training is inderdaad nutteloos. Glycogeenvoorraden worden totaal niet uitgeput door een krachttraining en moest dit al het geval zijn, waarom zou je je druk maken om ze zo snel mogelijk terug aan te vullen? Tenzij je dezelfde spiergroep nog dezelfde dag wilt aanpakken, is dit totaal irrelevant. (Dit kan dus wel relevant zijn voor duursporters die meerdere sessie's op een dag doen).
En eiwit is misschien minder insulinogenisch dan koolhydraten, maar het doet ook meer dan zijn werk.

Haha exact wat ik zei. Zijn wij t mooi eens.

---------- Post toegevoegd Wed 26 Dec 2012 om 11:43 ----------

Timing is juist heel belangrijk een echte bodybuilder eet op tijden en niet wanneer zijn maag het zegt of wanneer het beter uitkomt

Dat is onzin natuurlijk. Als je ergens in die zin "oldschool" verwerkt klopt ie beter.
 
het is voor jezelf wel makkelijker als je jezelf aanleert om de 2/3 uur te eten.

ik vind de timing wel belangrijk, heb dit aangepast op me pauzetijden en zo is het makkelijker om me schema aan te houden.
 
Dat gaat meer over duursporters denk ik. Een paar posts omhoog heb ik hier iets over gezegd.



Ook bij krachttraining dacht ik. Hij vroeg het me namelijk omdat hij wist dat ik krachttraining deed, en hij vroeg zich af of ik daar al dan niet mee rekening hield.

Ik zal hem de details vragen als ik hem nog eens zie ;).
 
het is voor jezelf wel makkelijker als je jezelf aanleert om de 2/3 uur te eten.

ik vind de timing wel belangrijk, heb dit aangepast op me pauzetijden en zo is het makkelijker om me schema aan te houden.

Dit is de enige reden waarom je om de 2 tot 3 uur zou moeten eten dan, omdat het gemakkelijker is dan maar 2 of 3 maaltijden te eten (in jouw geval dan).
 
Sommige mensen blijven echt volhouden aan de old school bro-science.
 
Sommige mensen blijven echt volhouden aan de old school bro-science.

Dat komt omdat het met de paplepel is ingeramd al dan niet door de ouders. Dat verander je niet zo maar.
 
Waar het m.i. om BB uiteindelijk gaat, is niet om de onderzoeken te volgen noch de instructies van andere - voor een lange tijd dan, maar door zelf alles uit te proberen en te kijken wat voor jou werkt, want iedereen is anders en reageert er anders op. Dat is the key to success imo.

En volgens mij is dit het meest zinnige dat is gezegd in deze discussie. Iedereen heeft een andere stofwisseling, de opname van voedingsstoffen is belangrijk, niet het klokje dat aangeeft dat het tijd is om eten naar binnen te werken.

Je lichaam leren kennen, de tekortkomingen overwinnen en groeien. Voor sommige is dat drie keer per dag eten, voor andere zeven. Mijn stofwisseling is bijvoorbeeld zo snel dat ik met kleine porties de boel alleen maar versnel en zo mijn stofwisseling geen tijd geef iets op te nemen. Door grotere porties te eten vertraagt bij mij de boel en ga ik normaal naar de WC en als resultaat kom ik dan aan.
 
En volgens mij is dit het meest zinnige dat is gezegd in deze discussie. Iedereen heeft een andere stofwisseling, de opname van voedingsstoffen is belangrijk, niet het klokje dat aangeeft dat het tijd is om eten naar binnen te werken.

Je lichaam leren kennen, de tekortkomingen overwinnen en groeien. Voor sommige is dat drie keer per dag eten, voor andere zeven. Mijn stofwisseling is bijvoorbeeld zo snel dat ik met kleine porties de boel alleen maar versnel en zo mijn stofwisseling geen tijd geef iets op te nemen. Door grotere porties te eten vertraagt bij mij de boel en ga ik normaal naar de WC en als resultaat kom ik dan aan.

Ik betwijfel of de hoeveelheid maaltijden een impact heeft op je stofwisseling.
 
Ook bij krachttraining dacht ik. Hij vroeg het me namelijk omdat hij wist dat ik krachttraining deed, en hij vroeg zich af of ik daar al dan niet mee rekening hield.

Ik zal hem de details vragen als ik hem nog eens zie ;).

Wederom : lees de vorige pagina

---------- Post toegevoegd Wed 26 Dec 2012 om 12:13 ----------

En volgens mij is dit het meest zinnige dat is gezegd in deze discussie. Iedereen heeft een andere stofwisseling, de opname van voedingsstoffen is belangrijk, niet het klokje dat aangeeft dat het tijd is om eten naar binnen te werken.

Je lichaam leren kennen, de tekortkomingen overwinnen en groeien. Voor sommige is dat drie keer per dag eten, voor andere zeven. Mijn stofwisseling is bijvoorbeeld zo snel dat ik met kleine porties de boel alleen maar versnel en zo mijn stofwisseling geen tijd geef iets op te nemen. Door grotere porties te eten vertraagt bij mij de boel en ga ik normaal naar de WC en als resultaat kom ik dan aan.

U fkn srs? Aant begin van je post dacht ik "sounds legit" maar de laatste zinnen verzieken t NOGAL
 
Timing is juist heel belangrijk een echte bodybuilder eet op tijden en niet wanneer zijn maag het zegt of wanneer het beter uitkomt

Wat zou ik jou toch graag pijn doen. Jij moet echt het IQ van een wortel hebben, dat kan niet anders.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
U fkn srs? Aant begin van je post dacht ik "sounds legit" maar de laatste zinnen verzieken t NOGAL

Als jij een verklaring kan geven waarom de laatste zin het NOGAL verziekt in plaats van alleen maar een suffe opmerking te plaatsen... dan zal ik je vertellen dat het nuttigen van meerdere maaltijden de stofwisseling kan versnellen (wat niet handig is als je een snelle stofwisseling hebt).

Maar JW, moet je niet eerst gaan groeien voor je jouw expertise over groeien en eten gaat verkondigen?
 
Als jij een verklaring kan geven waarom de laatste zin het NOGAL verziekt in plaats van alleen maar een suffe opmerking te plaatsen... dan zal ik je vertellen dat het nuttigen van meerdere maaltijden de stofwisseling kan versnellen (wat niet handig is als je een snelle stofwisseling hebt).

Maar JW, moet je niet eerst gaan groeien voor je jouw expertise over groeien en eten gaat verkondigen?

Meerdere maaltijden versnellen je stofwisseling niet, dat is compleet gelul.
de TEFwaarde gaat zelfs omhoog wanneer je je voeding over minder maaltijden verdeeld.
En dat laatste slaat natuurlijk weer nergens op. Kom op zeg, volgens die manier van redenering zou alles wat Phil Heath over sporten roept per fefinitie kloppen.
 
Ik snap niet dat mensen zich teveel vastklampen aan die oude bodybuilding principes. Een van de grote voorbeelden dat weinig maaltijden werkt is altijd nog IFFYM. 3 maaltijden binnen een tijdswindow van 8 uur, leg dat maar eens uit ;)
 
Ik ben hier klaar mee. Er is dat wat in een boekje staat en dat wat ervaring is. Wil jij een arts die een boekje leest of een arts met ervaring?
 
JochemB: 1.82 en 73kg? Genoeg uitleg?

Wat hebben mijn stats met kennis te maken?

---------- Post toegevoegd Wed 26 Dec 2012 om 15:18 ----------

En als jij geen reden kunt bedenken, hoeft niet te zeggen dat jij drogredenen moet gaan gebruiken op mij. Waarbij je hierbij gebruikt maakt van een persoonlijke aanval, beetje zielig
 
Snel gelezen man, ik had mijn post al aangepast want ik vond deze al ongenuanceerd. Er is dat wat op het internet te vinden en de realiteit. De realiteit moet je ondervinden en kan je niet uit een boekje halen. Begin met ondervinden en kom over een (paar) jaar terug om je ervaringen te delen. Heen en weer gooien wat je op Google vind is nou niet bepaald een bijdrage.

Ik heb alles gelezen over de visserij. Meer dan een ervaren visser want die was bezig met vissen. Zal mijn vangst nu als ik een boot koop beter zijn dan die van de ervaren visser?
 
Ik ben hier klaar mee. Er is dat wat in een boekje staat en dat wat ervaring is. Wil jij een arts die een boekje leest of een arts met ervaring?

Wat hebben mijn stats met kennis te maken?

---------- Post toegevoegd Wed 26 Dec 2012 om 15:18 ----------

En als jij geen reden kunt bedenken, hoeft niet te zeggen dat jij drogredenen moet gaan gebruiken op mij. Waarbij je hierbij gebruikt maakt van een persoonlijke aanval, beetje zielig

Lol, eerst flink haten en dan je reactie veranderen? Beetje zwak kobo. Dan mag je nog wel ervaren zijn, maar je hebt wel een prima kort lontje en je onderbouwt he le maal niks.
 
Als jij een verklaring kan geven waarom de laatste zin het NOGAL verziekt in plaats van alleen maar een suffe opmerking te plaatsen... dan zal ik je vertellen dat het nuttigen van meerdere maaltijden de stofwisseling kan versnellen (wat niet handig is als je een snelle stofwisseling hebt).

Kan jij daar enige onderbouwing over geven?

Ik gok dat jij gewoon meer honger hebt als je veel kleine maaltijden eet en dat ziet als indicatie dat je stofwisseling omhoog gaat.
 
Back
Naar boven