XXL Nutrition

Tips / hulp voor beginner?

Wat voor mij werkt is:

1) wat mobiliteitswerk om de gewrichten te activeren. Verschilt per oefening en als ik al warm genoeg ben sla ik dit over verder in de training.

2) 1 a 2 sets van 5 herhalingen met een lege olly bar de oefening doen
3) 5x op 40% van trainingsgewicht
4) 4x op 60%
5) 2x op 80%

6) GAAN

• Topic Starter Topic Starter
@Jasenko Dus dat fietsen / lopen / roeien / vage loop ding (wat op Nordic Walking lijkt) lekker overslaan en met stang of minder gewicht dan je startgewicht beginnen?
Sportschool stuurde meteen een schema door en dan moet je eerst een 10 minuten op dat rare ding staan. Aangezien ik de adviezen hier iets professioneler vindt hou ik het hier bij :)

@Das boot Die kan ik ook proberen, ga e.e.a. wel uitproberen om te ontdekken wat voor mij het beste is.

Ik doe gewoon 1 of twee opwarmsets.
Bijv bench press 20kg 15x 20kg 15x en dan knallen met 90kg 8x
Soortgelijk met squats enzo.
Weet niet of dit het beste is voor je maar gaat lekker bij mij.
Eenmaal bench press doe ik bijv geen warming up meer voor schouder

@WesselvR

:duh: zie hier de amateur in ons midden...

Ik doe gewoon 1 of twee opwarmsets.
Bijv bench press 20kg 15x 20kg 15x en dan knallen met 90kg 8x
Soortgelijk met squats enzo.
Weet niet of dit het beste is voor je maar gaat lekker bij mij.
Eenmaal bench press doe ik bijv geen warming up meer voor schouder

Dus eigenlijk je oefening met minder gewicht doen als warming up en dan gaan.
Eens zien wat ik aan kan :wl:

Dus eigenlijk je oefening met minder gewicht doen als warming up en dan gaan.
Eens zien wat ik aan kan :wl:
Jup!
En ik vind veel minder gewicht en lekker veel reps dan fijn.
Maar meer dan 20 heb ik ook echt geen zin in dus meestal is het 15/20.

Au, au, au....
Vrijdag de sportschool ontmaagding gehad en ik voel het. Wist van sommige spieren niet eens dat ik ze had, maar weet dat ik hier wel mee door ga. Voelt goed!
Alleen vreemd als je met een set reps klaar bent er een zeer gedreven persoon even tussendoor wil :D (Groepje van 3 mannen die de hele zaak door gingen en er flink tegenaan gingen)
En dan gewichten met 1 arm doet die ik in mijn leven nooit getild heb:eek!:
Knap, maar niet de bouw waar ik voor ga :) En een man met zo een strak kanarie geel shirt, klokkie om en een sleepkabel van een gouden ketting om. Dat vond ik dan wel weer grappig. Achteraf bleken die 3 mannen best relaxt te zijn.
Geleerd:
- Ego thuis laten, ik ben een groentje
- Niet alle brede mannen / bodybuilders zijn het zelfde.

Nu op naar de volgende dag, I like this!

Au, au, au....
Vrijdag de sportschool ontmaagding gehad en ik voel het. Wist van sommige spieren niet eens dat ik ze had, maar weet dat ik hier wel mee door ga. Voelt goed!
Alleen vreemd als je met een set reps klaar bent er een zeer gedreven persoon even tussendoor wil :D (Groepje van 3 mannen die de hele zaak door gingen en er flink tegenaan gingen)
En dan gewichten met 1 arm doet die ik in mijn leven nooit getild heb:eek!:
Knap, maar niet de bouw waar ik voor ga :) En een man met zo een strak kanarie geel shirt, klokkie om en een sleepkabel van een gouden ketting om. Dat vond ik dan wel weer grappig. Achteraf bleken die 3 mannen best relaxt te zijn.
Geleerd:
- Ego thuis laten, ik ben een groentje
- Niet alle brede mannen / bodybuilders zijn het zelfde.

Nu op naar de volgende dag, I like this!

Ik zei het toch. Meesten zijn chill!
Mooi dat het bevalt. Lekker door blijven gaan nu.
Uiteindelijk is het vol blijven houden van de sport het aller belangrijkste.

Deze 3 waren zeker chill. Ook wel fijn dat je een positieve vibe hebt met de mensen daar.
Beetje in je uppie is ook niets, nu is het ook wat socialer en "ken je mensen"
Gaat zeker lukken. Ondanks de spierpijn is het leuk en zie je wat er allemaal mogelijk is.

Dankzij de vele tips, tricks en adviezen hier ben ik vanochtend (na 2 weken 3 dagen trainen) op de weegschaal gaan staan.
Schrok me, positief, de pl**ris. Hij staat nu op 103.2 het was 111.
Ik had geen idee dat het zo snel kon gaan. Dankzij het schema (voor cutten) met voeding mooi gecategoriseerd, de app van fitnesspal (in een starters topic genoemd) die voeding nog beter laat zien qua stoffen en een dosis doorzetting zit nu bepaalde kleding al minder strak.
Thanks!
Op naar de 100 :)

Dank je, gaat zeker lukken!
Helemaal als je voelt en ziet (op o.a. de weegschaal) dat je vooruitgang boekt.

Dankzij de vele tips, tricks en adviezen hier ben ik vanochtend (na 2 weken 3 dagen trainen) op de weegschaal gaan staan.
Schrok me, positief, de pl**ris. Hij staat nu op 103.2 het was 111.
Ik had geen idee dat het zo snel kon gaan. Dankzij het schema (voor cutten) met voeding mooi gecategoriseerd, de app van fitnesspal (in een starters topic genoemd) die voeding nog beter laat zien qua stoffen en een dosis doorzetting zit nu bepaalde kleding al minder strak.
Thanks!
Op naar de 100 :)
Lekker man! En met een beetje geluk straks nog krachtwinst ook.

Ik zie in ieder geval dat ik vet voor spieren aan het ruilen ben :)
Mijn vrouw heeft zo een aparte weegschaal die ook vet, spieren, BMI en vet om organen meet of schijnt te kunnen meten.
Maar 200 gram afgevallen, maar wel 2% verlies van vet en een plus van 1.8% op de spieren t.o.v. de vorige keer.

Terug
Naar boven