Fitness Seller

Tips massa + mma (free-fight)

Furious 055

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m74
Massa
79kg
Vetpercentage
9%
Beste mensen,

Na al een paar maanden op het forum te hebben gekeken, heb ik besloten om een account aan te maken. Ik wil graag werken aan meer massa, wil naar 74kg., en wil daarbij mijn passie (mma) blijven beoefenen.

Stats:

25 jaar
1.74m. a 1.75m.
67kg. - 70kg. (woog een paar jaar terug 57kg.)

Achtergrond:

• Voetbal: 8jr - 16jr

• Taekwondo: 17jr - 22jr (A-klasse gevochten) Wegens prive-situatie helaas moeten beëindigen.

• Defensie: Luchtmobiel
  • Heden: Student. ;) MMA + Fitness

Doel:

Ik wil 74kg. wegen en goed gespierd zijn. Daarbij wil ik wedstrijden gaan doen met MMA. Ben nu een maandje weer aan het fitnessen en het ziet er nog niet uit. Foto's staan hier ook, moet je op de link klikken.
Hebben jullie tips om mijn nek goed te trainen? Hoeveel setjes etc? Daarbij loopt mijn borst enorm achter, dat frustreert mij enorm.

Ik hoor graag van jullie wat er beter moet. Onderbouw je kritiek wel, alleen dan kan ik ervan leren.

Bedankt.

FOTO'S:

http://i80.photobucket.com/albums/j166/technominimalist/DSC04635.jpg

http://i80.photobucket.com/albums/j166/technominimalist/DSC04632.jpg

http://i80.photobucket.com/albums/j166/technominimalist/DSC04633.jpg

Laatst bewerkt:
bedoel je met je 'nek' letterlijk je nek? of bedoel je je traps? (die fout wordt nog wel eens gemaakt)

ook moet je ff bedenken wat belangrijker is massa of mma, want het is niet slim om je op fysiek voor te bereiden op een mma wedstrijd op een bodybuilding trainingswijze

• Topic Starter Topic Starter
bedoel je met je 'nek' letterlijk je nek? of bedoel je je traps? (die fout wordt nog wel eens gemaakt)

ook moet je ff bedenken wat belangrijker is massa of mma, want het is niet slim om je op fysiek voor te bereiden op een mma wedstrijd op een bodybuilding trainingswijze
Eigenlijk beide spieren, zowel de nek als de traps. Deze wil ik vele malen sterker krijgen omdat het functioneel is.

Je hebt gelijk dat ik een keuze moet maken, of een balans moet zien te vinden. Zoals je op de foto's kunt zien lopen mijn traps en borst achter en dat wil ik veranderen.

traps zou ik gewoon trainen met pull ups

je nek kan je trainen met neck bridge (google!)

voor borst gewoon dippen en banken.

IMO kan je trouwens best functioneel trainen en daarbij erg gespierd worden, verschil is alleen dat je voor mma ook heel veel conditie nodig heb.

ik heb een schema gemaakt gebasseerd op kickbox, interesse?

Houd je voor je krachttraining op de compounds:
Squat
Deadlift
Military press
Power clean
Bent over row
Bench press

Voorbeeld:
Training: A
Power cleans & Military presses
Deadlifts

Training: B
Squats
Bench presses
Bent over rows

Dit kun je natuurlijk nog aanvullen met wat oefeningen die je leuk of belangrijk vind, maar dit zou de basis van je trainingen moeten zijn imo.

Doe voor je nek oefeningen met een hoofdharnas en ga bridgen inderdaad.
Pas wel op met die nektraining dat je niet te gek doet en jezelf blesseerd!
Wees maar niet al te bang voor te veel massa, zo snel gaat dat allemaal niet, jammer genoeg...
Als je geen hoofdharnas hebt, kun je wat oefeningen doen door een halterschijfje op je hoofd te houden, en zo wat oefeningen te doen.
Je ziet er trouwens helemaal niet zo heel slecht uit toch..?
Fatsoendelijke basis fysiek lijkt me.
Google maar eens naar "neck training" en je krijgt een idee.

Succes man! :thumbs:

ik heb een schema gemaakt gebasseerd op kickbox, interesse?
Ja natuurlijk, alle info is welkom. (Y)

---------- Toegevoegd om 18:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:25 ----------

Houd je voor je krachttraining op de compounds:
Squat
Deadlift
Military press
Power clean
Bent over row
Bench press

Voorbeeld:
Training: A
Power cleans & Military presses
Deadlifts

Training: B
Squats
Bench presses
Bent over rows

Dit kun je natuurlijk nog aanvullen met wat oefeningen die je leuk of belangrijk vind, maar dit zou de basis van je trainingen moeten zijn imo.

Doe voor je nek oefeningen met een hoofdharnas en ga bridgen inderdaad.
Pas wel op met die nektraining dat je niet te gek doet en jezelf blesseerd!
Wees maar niet al te bang voor te veel massa, zo snel gaat dat allemaal niet, jammer genoeg...
Als je geen hoofdharnas hebt, kun je wat oefeningen doen door een halterschijfje op je hoofd te houden, en zo wat oefeningen te doen.
Je ziet er trouwens helemaal niet zo heel slecht uit toch..?
Fatsoendelijke basis fysiek lijkt me.
Google maar eens naar "neck training" en je krijgt een idee.

Succes man! :thumbs:

Super bedankt kerel. Hier kan ik wel wat mee, probeer wat schema's uit om te kijken of het werkt.
Mijn fysiek kan vele malen beter, vooral mijn borstkas loopt achter. :(

ik vindt je fysiek wel netjes!
hier mijn kickbox schema:

Training A

Chin-ups 4x6
Dumbbell press hand straight 4x6
Db shoulder press 3x10 zonder rust dat 2 x herhalen
Squat 3x6
Dummbell powerclean 3x15
Dippen 3x15
BB curl 3x15

Training B

Chin-ups 4x6
Benchpress explosief 4x15
Squat 4x6
Deadlift 3x6
Powercleans 3x15
Cable explosive pressing 3x25

Zou het niet te ingewikkeld maken, gewoon veel powercleans en push press, met daarnaast nog wat squats, rows, chins en dips. Lage reps op de oefeningen. Bijv. 8x3hh. met minuut rust tussen de sets. Niet tot faillure gaan als je ook fanatiek mma doet, bijv. 8x3 met een gewicht wat je 8x kan en dan elke week wat gewicht erbij, tot de herhalingen niet zo soepel meer gaan.

traps zou ik gewoon trainen met pull ups

je nek kan je trainen met neck bridge (google!)

voor borst gewoon dippen en banken.

IMO kan je trouwens best functioneel trainen en daarbij erg gespierd worden, verschil is alleen dat je voor mma ook heel veel conditie nodig heb.
Traps met pull ups trainen ???
Voor je borst spieren zou ik eerder kiezen voor dumbbell press en fly's!

Ik moet inderdaad mijn trainingen niet tot falen doen, maar meer herhalingen gaan doen. Toch wil ik wel meer massa gaan kweken, zal ook aan mijn voeding liggen. Weet dat wel zeker eigenlijk.

Ik moet inderdaad mijn trainingen niet tot falen doen, maar meer herhalingen gaan doen. Toch wil ik wel meer massa gaan kweken, zal ook aan mijn voeding liggen. Weet dat wel zeker eigenlijk.
je moet inderdaad hoog in herhalingen, 15 tot 20. maar ook zeer laag 3-6 herhalingen, denk aan squaten, optrekken, deadliften en bankdrukken.

Terug
Naar boven