Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb je hier zelf ervaring mee? Misschien moet ik dit ook eens proberen, laatste tijd nogal last van stress en ik merk dat ik daardoor minder energie heb.
Binnekort begin ik aan mijn herexamens.
Helaas heb ik er een hoop, en vooral op korte tijd.
Ik zal dus een maandje dag en nacht kunnen door leren, zal héél weinig kunnen slapen.
Hebben jullie ervaring met één of andere vorm van supplementen/vitaminen tegen vermoeidheid?
Wat doen jullie tegen vermoeiedheid? Buiten slapen![]()

heb het al, was Rhodiola + Ashwagandha super effectief nog niet veel slechte reviews over gelezen
http://www.imminst.org/forum/forums.html
http://www.imminst.org/forum/forums.html
registreer hier en kijk eens rond int supplement forum, ook veel ervaringen met die sups daar
Handige topic, even los van vermoeidheid, wat zijn nou echt middelen die je helpen met studeren? Dus meer geconcentreerd, maar ook 'ontspannen'.
Ik neem wel eens wat energiedrank e.d. om wakker te worden, maar van dat spul word je toch ietwat zenuwachtig en angstig... dan begin je juist meer de examens/tentamens die nog komen moeten te vrezen, ofwel je raakt van de regen in de drup.
Iemand suggesties?
als ontspanning kan je best buiten gaan, lopen, intensief sporten.Overdag kan ik echt niet 'zomaar' gaan slapen om even bij te komen. Het is me overigens wel 'n paar keer gelukt, maar dat was vanwege ernstig slaapgebrek, het vervelende was, na zo'n kort dutje voelde ik me de rest van de dag nog lomer dan voorheen.
Ik weet dat middelen als ritalin veel worden geslikt om geconcentreerd te kunnen leren (ik meen eens een artikel gelezen te hebben over dat laatsgenoemde erg populair is onder studenten @ Cambride/Oxford/etc). Maar volgens mij kun je ritalin hier met onmogelijkheid krijgen. Ik vraag me af of er alternatieven bekend zijn in Nederland, weliswaar gemakkelijk(er) te verkrijgen.
Dude, kun je geen 8 uur slaap sparen per nacht?
Het is veel makkelijker leren als je niet op instorten staat hoor!
beter ga je wat ''afkijktechnieken'' doornemen
1) maak een spiekbrief en leg hem onder je examen
2) Kijk bij de personen voor je op het moment dat ze de examens uitdelen, overleg snel over sommige vragen
3) Zet informatie in je rekenmachine
laat de tips maar komen van de kenners
Of de mp3 gewoon de klas mee innemenIk zou stukje bij beetje op mijn MP3 opnemen (lezen) wat ik moet leren,,,vervolgens kan je de mp3 beluisteren terwijl je relaxt of lekker aan het joggen bent...als je dit constant doet..heb je al die kunstmatige (gif) middeltjes niet nodig en neem je het studie materiaal makkelijk op ....