AndroidHealthClinic

Tips tegen vermoeidheid

Goed slapen, dan neem je veel meer op, hoef je ook maar paar uur te leren, begin gewoon optijd kun je het ook nog indelen...

Heb je hier zelf ervaring mee? Misschien moet ik dit ook eens proberen, laatste tijd nogal last van stress en ik merk dat ik daardoor minder energie heb.

heb hier zelf geen ervaring mee wel veel positieve reviews van gelezen, de meeste gebruiken een combo met nog een andere ik ga eens ff zoeken welke die nu weer was.

Binnekort begin ik aan mijn herexamens.
Helaas heb ik er een hoop, en vooral op korte tijd.
Ik zal dus een maandje dag en nacht kunnen door leren, zal héél weinig kunnen slapen.

Hebben jullie ervaring met één of andere vorm van supplementen/vitaminen tegen vermoeidheid?

Wat doen jullie tegen vermoeiedheid? Buiten slapen:D

minder :wanker:

heb het al, was Rhodiola + Ashwagandha super effectief nog niet veel slechte reviews over gelezen

ephedrine, xtc, speed, crack genoeg om wakker te blijven. maar het alles beste is aderall, een of andere brute drugs die door heel erg veel studenten in amerika gebruikt word, je neemt alles veel beter op en je concentratie is mega goed...

aderall, your best friend!!!

ik sla mezelf in mijn gezicht als ik moe ben :thumbup:

More pills and drugs, dat is altijd de oplossing volgens DBB :D

Handige topic, even los van vermoeidheid, wat zijn nou echt middelen die je helpen met studeren? Dus meer geconcentreerd, maar ook 'ontspannen'.

Ik neem wel eens wat energiedrank e.d. om wakker te worden, maar van dat spul word je toch ietwat zenuwachtig en angstig... dan begin je juist meer de examens/tentamens die nog komen moeten te vrezen, ofwel je raakt van de regen in de drup.

Iemand suggesties?

• Topic Starter Topic Starter
Handige topic, even los van vermoeidheid, wat zijn nou echt middelen die je helpen met studeren? Dus meer geconcentreerd, maar ook 'ontspannen'.

Ik neem wel eens wat energiedrank e.d. om wakker te worden, maar van dat spul word je toch ietwat zenuwachtig en angstig... dan begin je juist meer de examens/tentamens die nog komen moeten te vrezen, ofwel je raakt van de regen in de drup.

Iemand suggesties?

ik moet zeggen dat die rhodiola echt helpt..
veel water drinken de ganse dag(vocht voor je hersenen) en natuurlijk gezond eten.

En als je moe bent gewoon twee uur gaan maffen. Ik slaap elke nacht een uur of vijf. Krijg ik ff een dip, ga ik gewoon slapen.
Al verdoe ik hier ik ook nog wel wat tijd:D als ontspanning kan je best buiten gaan, lopen, intensief sporten.

Ik neem ook nog wel extra vitamine d en magnesium.

Van die pepmiddelen nemen zie ik voorlopig niet zitten, heb ik nog nooit gedaan en ik weet niet wat de bijwerkingen zijn.

Overdag kan ik echt niet 'zomaar' gaan slapen om even bij te komen. Het is me overigens wel 'n paar keer gelukt, maar dat was vanwege ernstig slaapgebrek, het vervelende was, na zo'n kort dutje voelde ik me de rest van de dag nog lomer dan voorheen.

Ik weet dat middelen als ritalin veel worden geslikt om geconcentreerd te kunnen leren (ik meen eens een artikel gelezen te hebben over dat laatsgenoemde erg populair is onder studenten @ Cambride/Oxford/etc). Maar volgens mij kun je ritalin hier met onmogelijkheid krijgen. Ik vraag me af of er alternatieven bekend zijn in Nederland, weliswaar gemakkelijk(er) te verkrijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Overdag kan ik echt niet 'zomaar' gaan slapen om even bij te komen. Het is me overigens wel 'n paar keer gelukt, maar dat was vanwege ernstig slaapgebrek, het vervelende was, na zo'n kort dutje voelde ik me de rest van de dag nog lomer dan voorheen.

Ik weet dat middelen als ritalin veel worden geslikt om geconcentreerd te kunnen leren (ik meen eens een artikel gelezen te hebben over dat laatsgenoemde erg populair is onder studenten @ Cambride/Oxford/etc). Maar volgens mij kun je ritalin hier met onmogelijkheid krijgen. Ik vraag me af of er alternatieven bekend zijn in Nederland, weliswaar gemakkelijk(er) te verkrijgen.

Ik zou ook nog graag extra middelen nemen om de concentratie te verhogen.
Maar ik zeg het, ik heb gewoon wat bang van die bijwerkingen.
Ik heb niet echt de tijd om nog een dag in men bed tijdens de examens groggy te liggen van de pillen die ik de dag ervoor heb genomen.

Mocht iemand hier iets over weten zou dat echt wel fantastisch zijn!!

Wat je kan nemen voor te slapen als je oververmoeid bent is Lehning L nr 72. Dat is een homeopatisch kalmeringsmiddel dat wordt gebruikt tegen depressies/slapeloosheid/angstaanvallen. Heeft in tegenstelling tot antidepressiva zoals bv xanax geen bijwerkingen.
Het is niet verslavend en je wordt er niet loom van. Vooral tijdens de blok om te maffen is dit een fantastisch product!!

Dit heb ik net gevonden op wiki:

Rilatine MR

In België is ook Rilatine MR verkrijgbaar. Hierin staat de afkorting "MR" voor het Engelse "Modified Release", wat letterlijk "aangepaste vrijgave" betekent. Net zoals bij Concerta wordt de inhoud van de capsules over een langere tijdsspanne vrijgegeven. In Nederland zijn zulke varianten beschikbaar onder de namen Equasym en Medikinet.

Laatst bewerkt:
Ik kan je wat vertellen over Ritalin, ik raad je aan om het niet te doen.
Als je Ritalin neemt ( gewoon 10-20mg ). word je wat rustiger of drukker je concentratie kan ook beter worden maar je kan ook niets merken of opgefokt raken, je eetlust zal waarschijnlijk weggaan en je slaap ook. Ik nam dit in grotere hoeveelheden voor een beter effect, ik raakte dan in een trans, ik voelde me goed, veel concentratie maar een gesprek voeren werd al een stuk lastiger, een zombie gevoel. Ritalin is drugs maar dan in kleine hoeveelheden, daarom is het ook schandalig dat dit gegeven word aan kinderen en mensen onder de 18. overigens kan ik je ook vertellen dat ik met vrij veel drugs heb geëxperimenteerd en Ritalin was voor mij het meest verslavende ( geestelijke ) middel tot nu toe.

Dude, kun je geen 8 uur slaap sparen per nacht?

Het is veel makkelijker leren als je niet op instorten staat hoor!

beter ga je wat ''afkijktechnieken'' doornemen

1) maak een spiekbrief en leg hem onder je examen
2) Kijk bij de personen voor je op het moment dat ze de examens uitdelen, overleg snel over sommige vragen
3) Zet informatie in je rekenmachine

laat de tips maar komen van de kenners

beter ga je wat ''afkijktechnieken'' doornemen

1) maak een spiekbrief en leg hem onder je examen
2) Kijk bij de personen voor je op het moment dat ze de examens uitdelen, overleg snel over sommige vragen
3) Zet informatie in je rekenmachine

laat de tips maar komen van de kenners

Makkelijker gezegd dan gedaan
icon13.gif

Ik zou stukje bij beetje op mijn MP3 opnemen (lezen) wat ik moet leren,,,vervolgens kan je de mp3 beluisteren terwijl je relaxt of lekker aan het joggen bent...als je dit constant doet..heb je al die kunstmatige (gif) middeltjes niet nodig en neem je het studie materiaal makkelijk op ....
Of de mp3 gewoon de klas mee innemen ;)

Terug
Naar boven