Fitness Seller

Tips voor het voorbereiden van een shoot

  • Topic starter Ryu
  • Startdatum
  • Reacties 38
  • Weergaven 6K
  • Volgers 3

Bezoekers in dit topic

Toen ik begon op mijn 15e met het echt fanatiek beoefenen van bodybuilding, na jaren vechtsport en gewichtheffen, heb ik ook enkele tijd Fitness Model opdrachten gedaan.

Ik zal hier mijn ervaringen en tips geven om in een snelle tijd om helemaal perfect voor de dag te komen voor de shoot.

1.
Cardio doe je 7e dagen per week. Als je niet goed droog bent zal niemand je voor zijn/haar lens willen zien. Het is tenslotte geen foto shoot van Wally de walrus.

Ben je bijvoorbeeld 4 weken uit voor een shoot , bouw dan met de week ( of gewenste aantal dagen ) je cardio op met 5/10/15/20 minuten per dag. Leer je lichaam goed kennen voordat je weet met welk aantaal je verhoogd.

2. Toen der tijd was het 6 dagen low carb en de 7e dag refeeden. Ik ging er redelijk op en ik raad hierbij ook aan om het te cyclen. Fitness modellen moeten altijd tussen de 6 en 9% hangen. Te laag schrikt altijd mensen af en te hoog is niet aantrekkelijk.

P.S de 6 en 9% zijn maar richtlijnen, vraag je opdrachtgever of bureau wat zijn/haar eisen zijn.


3. Carb loading day. Ik deed nooit gewicht training op deze dag. Elke 2 uur nam ik carbs uit b.v:

Witte Rijst
Bruine Rijst
Pasta
Brinta
Zoutloos brood

Cardio deed ik wel op deze dag.

4. Water spreek voor zich, krik dit in deze 4 weken meer op dan als gewoon droog trainen. 4 a 6 liter is goede richtlijn. De cardio die ik deed in die tijd was wel minuut gericht en niet KCAL, Met 2 uur cardio per dag heb je meer als voldoende water nodig.

P.S De cardiotijd was mijn richtlijn en is geen advies.

5.
Supplementen:

Vitamine +
Vitamine C
Yohimbe
Caffeine
Eiwitten
CLA

6. Tan:

Ik ( pinda ) begon 7 dagen voor de shoot met zonnebanken elke dag. Zoals op een bodybuliding wedstrijd is tanning heel belangrijk. Wij gebruikte ook een tanning spray voor een natuurlijke mooie bruining kleur ( weet de naam ff niet meer )

Opa kwam laatst met Biodermal Sunless Tanning spray en die werkt precies hetzelfde. Te vinden bij D.A en diverse.

7. Zorg dat je tandjes wit zijn, maar dat spreekt voor zich. Een goede wit maker is daarom ook van belang.

8.
Ik deed persoonlijk mijn laatste carb load 3 a 4 dagen voor de shoot in verband met water vasthouden. Halveer je water de laatste 3 dagen en gebruik zeer veel diuretisch voedsel en vochtafdrijvers ( Arbuterol, Taraxatone en H2O )

9.
Ga naar de kapper en verwijder al je lichaamshaar ( alles ja! ) en puisten. Ga daarom naar de schoonheids chick op de hoek. Ze zijn vaak zeer jammie en bewerken je hele lichaam nog eens :thumbs:

Het is zonde als dingen zoals je haar en uitslag al je harde werkdagen verpesten.

10. Weet welke fotograaf je hebt. Er zitten genoeg nerds in die wereld die plaatjes schieten die mijn zusje met de Fisher Price Cam nog beter kan maken. Doe je research dus!


Dit kan je natuurlijk ook voor je eigen foto's gebruiken.

Voor wie nog vragen heeft , beantwoord ik ze graag in deze topic en niet via p.m :thumbs:
 
Oeps wie kan ff de titel veranderen in:

Tips voor het voorbereiden van een shoot.


Ik typte iets te snel... haha :D
 
:thumb:

Welke tandenwitter gebruikte jij? Mijn tanden zijn pisgeel.
En ik moet zeggen dat de ijdelheid weer begint te kriebelen.
Nog ff en t is weer lente, en dan moet deze jongen vlammen op de Nederlandse stranden en terassen, dan wil ik de dames kunnen verpletteren met een glimlach zo wit als DBC's kont.
 
Inderdaad, ontiegelijk veel karma als je een goede hebt.
Ik heb echt witte tanden nodig man!
 
Ryu is helemaal into the articles!

:thumbs:
 
Ik gebruikte Beverly Hills White blabla.

Koste geen drol en werkte perfect. Gebruikt het alleen in je voorbereiding veel aangezien het geen goede basis tandpasta is.

Ik poetste elke dag 3 a 4x.

Gebruik geen mondwater,koffie of thee/roken ( roken deed ik wel af en toe..bloos )
Deze maken je tanden weer donker!


Succes :thumbs:
 
hehe..die Ryu man van de wereld!!dolfijnentrainer, bodybuilder naturel en nog eens een Men's Health cover model:cool:
 
RobertHosper zei:
hehe..die Ryu man van de wereld!!dolfijnentrainer, bodybuilder naturel en nog eens een Men's Health cover model:cool:


hahah die gaat in mijn signature :D
 
pass die fotos van die mags. ben benieuwd
 
ok dat wordt dus een string met een tijgerprint op je afscheidsfeestje.

Maar wel informatief je startpost!
 
RobertHosper zei:
hehe..die Ryu man van de wereld!!dolfijnentrainer, bodybuilder naturel en nog eens een Men's Health cover model:cool:
Waar haal je dat beverly gedoe?
 
Da drogist
 
Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je Ryu opnieuw punten kan geven.
 
Wat gebruik je tegen striea? ik neem aan dat ze dat liever ook niet willen zien...
 
Helaas niks, Je zorgt dat de foto's uit goede hoeken worden gemaakt.


Verder dat wat make up wonderen en als je bij een echte goede fotograaf zit kunnen ze ook heel veel van fotosoep!

Verder kan natuurlijk een goede donkere tan heel veel schelen. :thumbs:
 
We willen natuurlijk wel een voorbeeld he, sletje.
 
hahaha die ryu is helemaal de bodybuilder ineens.
 
post eens wat fotootjes.. ben wel nieuwsgierig ernaar...
 
Back
Naar boven