MuscleMeat

Tips voor vetverbranding?

OddBall91

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
85kg
Hallo allemaal,

Sinds dit mijn 1e Post is op dit forum zal ik mij even voorstellen (en doe dit ook even in het bestemde topic).

Mijn naam is Benno Stundebeek, kom uit Hoogeveen. Ben sinds kort begonnen met een opleiding tot fitnessinstructeur en ben nu sinds enkele maanden ook erg intensief bezig met het krachtsporten, maar laat toch het bodybuilden even achterwege door mijn leeftijd (16). Zelf ben ik al sporter in de fitness sinds Juli 2005 en heb hier altijd veel lol in gehad. Ik hoop me zo goed genoeg te hebben voorgestelt, zijn er vragen.. stel ze gerust.

Nu even waar dit topic voor bestemd was:

'Wat is nou een goede manier om vet te gaan verbranden? Krachttraining, cardio misschien een combinatie? ik train nu al een tijdje om echt vet te verliesen mar het gaat moeizaam, terwijl ik toch 2/3x per week voor mezelf train en tijdens schooluren ook heel veel. Mijn normale trainingssessie is ongeveer 1,5 uur. Ik zou graag van mijn 15% terug willen gaan tot 10% / 11% hopelijk heb ik zo genoeg info gegeven zodat hier iemand misschien een antwoord op weet.

Hoi en welkom ik post hier effe een quote uit mijn andere post mis heb je er wat aan ;)

Dankje wel voor je reactie, ik moet zeggen ik ben nu naar de 8x per week gegaan (ja ik weet veel van jullie zullen zeggen overdreven) en doe na de training 20min hardlopen en het gaat zeker snel weg me eerste 2 blokjes zijn all door :D.

en dat in nog geen 2 weken :)

Maar om het effe te vertellen aan andere hoe het mij zo snel gaat zal ik effe vertellen wat ik ong op een dag eet.

Ontbijt:
kwark met 2 scheppen whey
en een halve komkomer

middag eten:
250 gram vlees/vis (en hier zit geen varkensvlees bij)
aardig wat groente of sla
2 scheppen whey met water

Avond eten:
250gram vlees/vis
weer aardig wat groente
en 2 sheppen whey met water

ik probeer zoveel mogelijk variatie in vleesen en groentes te houden en heb ik alle frisdranken vervangen voor barle duc water.
Ik snoep niet meer een eet geen junk food meer.
Ik moet zeggen dat ik veel meer energie heb dan voorheen.

Hopelijk heeft iemand hier wat aan ^^

Hoi en welkom ik post hier effe een quote uit mijn andere post mis heb je er wat aan ;)

Maar 3x op een dag eten? Dat is veel te weinig man!
Je lichaam gaat zich daar op aanpassen en nog minder verbranden dan eerst.
Je moet er juist voor zorgen dat je verbranding hoog blijft.

Nou ik moet zeggen dat mijn lichaam er goed op reageert ik verbrandt onzettend veel vet.

ook mede dat mijn lichaam in ketose is nu.

Is het niet veel beter om verdeeld over 6 maaltijden kleine beetjes te eten, vooral eiwit rijk en laag in koolhydraten.
1x in de 5 dagen ga je dan na 16uur veel koolhydraten eten en je lichaam zal hier van schrikken, gooit de verbranding omhoog maar de volgende dag zit je weer relatief laag in de calorieën maar is je verbrandingsmotor nog heel hard aan het verbranden, gevolg: je lichaam verbrand weer vet.

ik zit op de 280 gram eiwitten per dag dus dat is toch genoeg om me spieren te voeden ?
Of zitik nou fout ?

Je lichaam kan maar ongeveer maar 30 gram eiwitten per 2uren opnemen.
Dus je zult de 3 maaltijden toch minimaal over 6 maaltijden moeten verdelen anders heb je niks aan die 280gram

maar je raad me aan meer maaltijden te eten?
want ik bedoel zie resultaat maar mijn spieren lijken niet te verbranden. ze groeien op dit moment niet optimaal maargoed dat is van latere zorg :P

maar je raad me aan meer maaltijden te eten?
want ik bedoel zie resultaat maar mijn spieren lijken niet te verbranden. ze groeien op dit moment niet optimaal maargoed dat is van latere zorg :P

al een paar posts wordt dat aangeraden ;)

goed cardio doen, hard trainen.

enne, je ziet je spieren niet krimpen? je weegt 73 kg op 1.80 met 15+% vet, tuurlijk zie je niks krimpen :p je moet eerst nog kweken!

Als je je een beetje inleest in het voedingsschemasectie dan zul je er zelf ook achterkomen dat het niet echt handig is wat je nu doet.
Dit is meer een crashdieeet.

maar kijk ik ben 1,76 weeg nu 85 kilo zit op 5% vet en zie me spieren nog echt niet krimpen en alleen maar groeien niet super snel maar toch.

en tja 2 jaar geleden was ik helemaal droog maar toen kreeg ik relatie geen tijd meer om nog vechsport les te geven en te trainen :( en tja maargoed nu ga ik er weer voor :) weer lekker veel trainen en kruipend s'avonds naar huis :)

Laatst bewerkt door een moderator:
nee ik heb ook geen zin meer erin :P ga over half jaar het leger in

Hallo allemaal,

'Wat is nou een goede manier om vet te gaan verbranden? Krachttraining, cardio misschien een combinatie? ik train nu al een tijdje om echt vet te verliesen mar het gaat moeizaam, terwijl ik toch 2/3x per week voor mezelf train en tijdens schooluren ook heel veel. Mijn normale trainingssessie is ongeveer 1,5 uur. Ik zou graag van mijn 15% terug willen gaan tot 10% / 11% hopelijk heb ik zo genoeg info gegeven zodat hier iemand misschien een antwoord op weet.

1. Gezond en gevarieerd en genoeg blijven eten.

2. Dan meer kcals verbruiken dan je inneemt door je verbruik op te schroeven en/of je inname te verminderen.

3. Je verbruik opschroeven kan het best met cardio, bv 3 uur per week. KT en gewone sporttrainingen verbruiken minder.

4. Inname verminderen: eet alleen als je serieuze trek heb (dus niet lekkere trek) en neem kleinere porties. Als je aanzienlijk minder gaat eten hou dan het eiwitgehalte op peil bv met zuivel (wei is ook zuivel). Niet overdrijven, overmaat eiwit wordt alleen maar verbrand en je gaat ervan stinken.

5. Je spieren in stand houden door ze minimaal 1x per week te trainen.

• Topic Starter Topic Starter
OK. Thnx allemaal bednkt voor de reacties :D Zelf train ik genoeg, lijkt me? 2/3x per week echt sereus bezig zijn in de sportschool en dan natuurlijk nog op de opleiding zelf een hele dag. Totaal kom ik op ongeveer 7 - 9 uur sporten per week denk ik.

Bij elke training ben ik wel bezig met cardio, de lengte varieert nog wel eens van 20 minuten tot soms wel 1 uur. Verder is de sport op mijn opleiding 80% bestaande uit cardio.

Ik eet denk ik 5 á 6 keer per dag. Meestal volkoren brood met slankie, appelstroop en heel soms eens wat hagelslag voor de afwisseling. Natuurlijk ook zuivel zoals kwart, yoghurt, melk etc..

Heeft 1 van jullie toevallig ervaring met de producten van Multipower? Ze verkopen die ook en daar zitten ook van die drankjes tussen, maar om daar nou geld aan uit te geven zonder zekerheid...

OK. Thnx allemaal bednkt voor de reacties :D Zelf train ik genoeg, lijkt me? 2/3x per week echt sereus bezig zijn in de sportschool en dan natuurlijk nog op de opleiding zelf een hele dag. Totaal kom ik op ongeveer 7 - 9 uur sporten per week denk ik.

Bij elke training ben ik wel bezig met cardio, de lengte varieert nog wel eens van 20 minuten tot soms wel 1 uur. Verder is de sport op mijn opleiding 80% bestaande uit cardio.

Ik eet denk ik 5 á 6 keer per dag. Meestal volkoren brood met slankie, appelstroop en heel soms eens wat hagelslag voor de afwisseling. Natuurlijk ook zuivel zoals kwart, yoghurt, melk etc..

Heeft 1 van jullie toevallig ervaring met de producten van Multipower? Ze verkopen die ook en daar zitten ook van die drankjes tussen, maar om daar nou geld aan uit te geven zonder zekerheid...

Supplementen zijn niet nodig. Je traint al genoeg, dan moet het vertminderen dus van minder innemen komen. Kleinere porties eten dus, en tussendoortjes zonder veel kcals (zoals wortels en fruit). Je kan ook kauwgum proberen, als je zo iemand ben die graag wat in zijn mond heeft. Drinken: water en light. Zoeten met zoetstof.

Wat een misvattingen weer: je kan heus wel meer dan 30 gram eiwit per maaltijd verteren. Dat is een mythe die door eiwitsupplementenverkopers in het leven is geroepen omdat bijna niemand makkelijk zoveel eiwit naar binnen kan spelen.
Drie maal eten op een dag is ook prima als je minder dan 3000 kcal per dag nodig hebt.

Om op je vraag terug te komen: wil je vet verliezen dan moet je minder eten en meer bewegen. Zo simpel als het klinkt is het niet.
Wat je wil is vetverlies zonder spierverlies.
Het eerste krijg je voor elkaar door middel van dieet en extra cardio , bij voorkeur intervaltraining omdat dit het minste spierverlies veroorzaakt
Het tweede krijg je voor elkaar door tenminste evenveel gewicht te blijven verplaatsen als eerst dus... GEEN mietjes trainingen met hoge reps gaan doen, tenzij je dat doet in combinatie met zware training. Bijvoorbeeld je blijft in de hh-reeks van 3-12 hh zitten maar doet daarnaast ook oefeningen met hoge hh bijv als de nu zeer populaire complexes.
Je lichaam heeft dan geen reden om spiermassa af te stoten omdat het nog steeds zware gewichten moet verplaatsen.

Altijd cardio NA krachttraining . Wat ook kan : 's ochtends cardio en 's avonds krachttraining (andersom kan ook maar is minder optimaal).

Qua voeding: ik zou eens snel wat eiwitrijker broodbeleg gaan nemen, zoals kip/kalkoenfilet, ham etc. ipv stroop en hagelslag.

• Topic Starter Topic Starter
Kijk dat is handig om te weten allemaal :D

Over dat trainen, ik train telkens alleen maar zwaarder en ik doe altijd 8 - 10 hh per oefening, en dan 3 of 4 setjes. Hoelang is de rustperiode die jullie gebruiken?

Over de voeding.. Ik heb aanleg om snel vetmassa op te gaan slaan.. en te veet eiwitten worden opgeslagen als vet, dus ik denk dat als ik veel eiwot ga eten het wel zou helpen, maar ik zou me verpercentage ook hoger maken. Of zit ik nou verkeerd?

tips voor vetverbranding:
nken tot je geen adem meer hebt:D:p

Terug
Naar boven