MuscleMeat

Tjok vs Boris Sheiko

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Oprisping is aan de dunne Scheit of wat.. Je hebt godver domme wat met die stront zeg.. sta je er wel niet in dan moet het her ineens uit?!
:roflol: Oprisping is boeren + kots. Geen idee hoe je het anders moet zeggen. Maar niet zo intens dat je hele bek vol zit.

lekker he dat volume :) ik ben er ook mee bezig.
Ja. Maar ik heb altijd, sinds april.., al met een redelijk hoog volume gewerkt. Hoog volume met lage reps > hoge reps.:D

Vandaag deadlift dag.
Wel lekker op hoog volume, vooral de laatste sets zijn best slopend.

Deadlift:
2*12*60
5*90
2*4*110
5*3*135

Inc BP:
20*stang(was beetje stijf nog van maandag)
12*40
2*5*60
4*4*75

Dips:
5*5*BW

Deadlift van dozen:
5*90
2*4*130
2*4*150
3*3*170
2*2*180(doos verhoogd naar iets boven knie)

En dat was het weer voor vandaag.

Bijzonderheden: Alles strapless :hedbang:

Beetje grieperig vandaag, had 12 uur geslapen maar was tijdens wakker worden nog steeds niet echt uitgeslapen of niet moe meer.
Endorfine kickte er na de eerste deadlift sessie flink in..

Toch weer een lekkere training!

Vanavond:

Bankdrukken:

1*12*50
1*7*50
1*6*60
1*5*65
1*4*70
2*3*75
2*3*80(moest eigenlijk 2*2 zijn volgens schema zie ik nu, maar 't ging makkelijk dus waarom niet)
2*3*75
1*4*70
1*6*65
1*8*60
1*10*55

Flyes doe ik niet. Ipv losse flyes doe ik cable flyes minder gevaarlijk voor m'n schouder.

Cable fly(ik heb geen idee hoe serieus je die gewichten moet/kan vergelijken met losse dumbbells..):
1*8*25kg(per hand)
1*6*30kg
2*4*45kg
3*2*55kg

Squats(ATG zoals altijd):

1*5*70
2*4*80
2*3*95
5*3*100(reps uit laatste setje waren best slopend)

French Press(eerste keer dat ik deze oefening doe, mogelijk lage gewichten om uit te testen):

1*15*25
1*12*30
2*6*35

Ipv goodmornings doe ik powercleans

Power (hang) cleans:
1*12*40
2*8*60
5*6*70
2*4*80

Lekkere training. Sheiko gaat wel okee, hoog volume maar (nog) niet echt hoge gewichten.. easy stuff.

Die cable flyes kan je totaal niet vergelijken met normale gewichten (teveel factoren zoals over hoeveel katrollen loopt hij en hoeveel weerstand heeft de kabel op de katrollen).

Maar hoezo zouden cable flyes minder gevaarlijk voor je schouder zijn dan gewonen dumbbell flyes?

Die cable flyes kan je totaal niet vergelijken met normale gewichten (teveel factoren zoals over hoeveel katrollen loopt hij en hoeveel weerstand heeft de kabel op de katrollen).

Maar hoezo zouden cable flyes minder gevaarlijk voor je schouder zijn dan gewonen dumbbell flyes?
Omdat bij dumbbell flyes lig je en willen die dumbbells eigenlijk helemaal naar beneden. Bij een cable kan je zo zitten dat je armen net op een 90-100 graden hoek zitten ipv 180 graden.

Omdat bij dumbbell flyes lig je en willen die dumbbells eigenlijk helemaal naar beneden. Bij een cable kan je zo zitten dat je armen net op een 90-100 graden hoek zitten ipv 180 graden.

Daar heb ik een oplossing voor...........dat noemen ze sterker worden! :roflol:

Hoe komt dat? Ook door flyes?

Dat is wel waar want mijn trainingsmaat heeft soms ook last van flyes. Zelf heb ik het gelukkig nooit gehad.

Hoe komt dat? Ook door flyes?

Dat is wel waar want mijn trainingsmaat heeft soms ook last van flyes. Zelf heb ik het gelukkig nooit gehad.
Een machine heeft 'em een keer gesloopt. Tenminste ik zat te laag in de stoel waardoor er op een of andere reden zoveel druk op m'n schouder/arm kwam dat m'n arm uit m'n schouder plopte en door de tegendruk van de machine naar achter werd geforceerd.

Monsterlijke pijn + kraakgeluiden = nu al 3(denk ik) maanden last van. Het valt de laatste tijd overigens nog wel mee en dat wil ik zo houden ook. Beter ff niet belasten op die manier dan weer blesseren.

EDIT: het was een machine die een pullover moest simuleren.

Damn, klinkt pijnlijk! Dan zou ik idd maar even geen risico's nemen.

Sportschool gesloten om onbekende redenen. Godver. Ik was al van plan om naar een andere sportschool te gaan, nu ga ik dat zeker. ****ing haat het als je niet kan trainen..

Dat is wel heel erg zout. Laat ze dan tenminste nog een briefje op de deur plakken met de reden.

Vandaag naar m'n oude sportschool gegaan(die gister dus gesloten was) en gelijk m'n abbonement geannuleerd. Direct daarop ben ik naar Hilversum gegaan en heb daar nu een nieuwe sportschool gevonden.

Vandaag = training die ik gister zou doen, en dat is:

Squats:

1*5*70
1*4*80
2*3*95
2*3*110(bibberend: moet andere schoenen kopen of zonder schoenen squatten want dit sloeg nergens op)
2*3*115(bibberend: moet andere schoenen kopen of zonder schoenen squatten want dit sloeg nergens op)

Banken(voelt nog steeds lekker licht aan):

1*20*stang
1*5*55
1*4*65
2*3*75
5*3*85

Machine flyes:
5*10

Dips:
5*8*BW

Squats:
1*5*70
1*4*84
1*3*95
4*2*110(....bibberend door slechte pattas)

Voorslaan:
1*20*stang
1*8*50
2*6*65
1*5*70
3*3*80

(normale) Snatches(eerste keer dat ik deze oefening echt in een schema prop):
1*12*stang
3*5*50
2*5*60

1h dumbbell snatches(alleen rechterarm, links = schouder blessure):
1*8*28
2*5*34
4*4*40(zwaarste dumbbell..) 10 seconde pauze tussen reps

Het lijkt erop dat 1h snatches erg makkelijk zijn om een relatief hoog gewicht mee boven je hoofd te krijgen. Dit komt denk ik omdat het meeste uit je benen/heupen/onderrug/bovenrug komt en niet uit die ene arm. Volgende week 'es een keertje met een olympische barbell 1h snatches proberen.

Mening over sheiko dusver: lekker schema. Lage reps en veel sets.

is het de bedoeling dat je 2 keer squat dan ofzo? vage shit?

Lekker bezig!

Jep, zelfde als het bankdrukken vorige week maandag. "Pauze" ertussen en dan weer knallen met iets lagere gewichten. Wat de theorie erachter is weet ik niet.

me neither, maar het ziet er op zich wel okee uit! ben benieuwd wat het je brengt

Waarom Snatches ? Speciaal doel ? :p ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven