MuscleMeat

To be On or to be On/Off, that's the question!

Yo man, had nog even vandaag in de kuurlogs van Bodynet gekeken en warempel zijn al mijn logs van 10 jaar geleden er nog.
Dit was mijn zwaarste kuur:

Winstrol, week 1-6, 80mg/d
Test-E, week 1-16, 1000mg/w
Tren-E, week 1-14, 600mg/w
Deca, week 1-14, 400mg/w
DHEA, week 1-16, 100mg/d
Proviron, week 1-16, 50mg/d
Pramipexole, week 7-14, 0,5mg/d
HCG, week 1-16, 100IU/d

Ik gebruikte 250mg/w aan Test-E voor de bridge.

Valt mee.

Interessante log, ik lees mee! Tijdens de cycles ook geëxperimenteerd met HGH en insuline of heb je het enkel op AAS gehouden?

• Topic Starter Topic Starter
Ben dit weekend druk bezig geweest om mijn kuur historie terug te vinden. Ben jarenlang lid geweest van Bodynet en wonder boven wonder al mijn kuurlogs zijn er nog. Wil gewoon een goed overzicht plaatsen wat ik toendertijd heb gebruikt en op welke momenten er bloedonderzoeken zijn uitgevoerd. Geeft misschien een bepaald beeld van wat er omgaat in je lichaam met het nemen van roids en de hoeveelheid.

Ik ben de afgelopen dagen druk bezig geweest om alle informatie te vergaren omtrent mijn 3 jaar durende periode van ON te zijn geweest en de daarbij behorende bloedonderzoeken. Heb echt al mijn kuurlogs van Bodynet doorgespit en kwam een hoop opvallende gebeurtenissen tegen. De 5 bloedonderzoeken zijn in mijn bezit echter is er maar eentje heel erg belangrijk, die na de kuurperiode is afgenomen. Ik kwam vandaag een post tegen die zo goed als alles bezit om jullie te tonen. Ook kwam ik er achter dat ik in het begin na een aantal kuren heb nagekuurt wat betekent dat ik 1,5 jaar heb geblast en gebridged.

Mijn eerste kuur was een anavar only daar ik wilde dalen in VP alvorens te starten met het degelijke kuur werk.
Dit was het resultaat en laat duidelijk zien dat anavar only tijdens een cut zeer zeker z'n werk kan doen:

Gewicht: 110,0kg
VP: 25%

Anavar week 1-6 50mg/d

Gewicht: 96,7kg
VP: 17,6%

Ook zag ik dat ik voor 5 weken zeer hoog geblast heb:

Test-e, 1750mg/w
Tren-e, 600mg/w
Deca, 400mg/w

Op 12.11.2011 boekte ik mijn beste resultaat:

Gewicht: 117,7kg
VP: 12,4%

Okay, hier de post van Bodynet:

07-02-2012, 22:14

Oke, daar gaan we dan.
De post van de waarheid zou ik maar zeggen.

Op 26 juni 2010 ben ik gestart met een kuur die erna niet zou gaan stoppen. Ik besloot namelijk om, na lang nadenken, gewoon door te gaan. Niet in de vorm van voortdurend hoge doseringen maar meer in een TRT/bridge/cruise manier. Een kuur met erna een tussenstop waarin slechts laag werd gedoseerd, waarna weer een kuur gestart werd, etc.
Ik heb dit anderhalf jaar aangehouden. Door een zeer ongelukkig ongeval heb ik helaas op zondag 4 december 2011 mijn laatste injectie gezet omdat ik het niet kon veroorloven dat mijn roid-gebruik aan het daglicht zou komen en dat mijn bedrijfsarts en werkgever daarvan op de hoogte werden gebracht. De vrees was een bloedonderzoek uitgevoerd tijdens mijn cardiologie bezoek. Als ik nog steeds gekuurd zou hebben was men in staat om de nodige veranderingen in mijn bloed vast testellen en daarna is het sommetje snel gemaakt. Dat wilde ik niet riskeren en besloot om OFF te gaan.
Ik heb in die anderhalf jaar gekuurd met de volgende middelen:
- Testosteron Entanthaat
- Trenbolone Entanthaat
- Nandrolon Decanoate
- Dianabol
- Stanozolol tabs
- Mesterolone
- Exemestaan
- DHEA
- HCG
- Tamoxifen

Op zich valt het mee ware het niet dat er wat zeer zware middelen bij zitten en heb ik ook enige tijd heel erg hoog gedoseert. Ongeveer 3 gram in z’n totaliteit per week.
Ik heb dat gehele anderhalf jaar het HCG protocol van Swale, oftwel John Crisler, gevolgt.
Dit betekende voor mij een dagelijkse IM injectie van 100IU HCG in de benen.
Dit is mij echt zeer goed bevallen. Ik heb in die anderhalf jaar nooit geen verlaging van mijn libido ondervonden of erectie problemen. Alles ging perfekt. Krimping van de testikels of atrofie waren nimmer aan de orde.
Nu pas kan ik zeggen dat HCG een enorme belangrijke factor is voor ongestoord kuren. Het is iets voor tijdens en zeker niet voor na een periode van kuren.

Op zondag 25 december 2011 ben ik met een nakuur gestart van 20mg tamoxifen per dag, en dit voor 5 weken. Op dinsdag 31 januari jongstleden nam ik de laatste tablet, 37 tabs geslikt dus, en toen was mijn voorraadje tamoxifen op.
De vraag is nu, in hoeverre heeft de nakuur geholpen?

Dan nu tijd voor het bloedonderzoek. Afgelopen vrijdag 03.02.2012 om 10 uur in de morgen geprikt en vier buisjes bloed afgestaan voor het goede doel.
Vanmiddag rond 1 uur de uitslag opgehaald. En hier is het resultaat:

B12----------------------------------------633pg/ml-----(200-900)
Serum Folate---------------------------10.8ng/ml-----(3-12)

Plasma C Reactive Protein------------<4.0mg/l-----(0-5)

Serum FSH Level----------------------------4.9iu/l-----(1-8)
Serum LH Level-----------------------------1.8iu/l----- (1-8)

Serum Lipids
Serum Cholesterol------LO------------2.7mmol/l------(3.5-5.0)
Serum HDL Cholesterol Level--------1.2mmol/l----- (0.90-2.00)
Total Cholesterol: HDL Ratio-------------------2.3------(0-4.5)

Liver Function Test
Serum Albumin-----------------------------------39g/l-----(35-50)
Alk Phos--------------------------------------------76u/l-----(30-130)
ALT/SGPT Serum Level-----------HI-----------68u/l------(0-40)
Serum Total Bilirubin Level-----------------9umol/l-----(0-21)

Serum Prolactin Level-------------------------63mu/l-----(60-380)

Serum Oestradiol Level-------------------43.32pm/l-----(30-206)

Prostate Specific Antigen-----------------0.30ng/ml----- (0-2.5)

Serum Testosterone-------LO-------------6.7nmol/l------(11-40)

Thyroid Function Test
Serum TSH Level-----------------------------2.06mu/l----- (0.3-5.0)
Serum Free T4 Level------------------------14pmol/l------(8-19)

Urea And Electrolytes
Serum Sodium-----------------------------142mmol/l------(133-146)
Serum Potassium--------------------------4.1mmol/l------(3.8-5.3)
Serum Urea Level---HI--------------------9.1mmol/l------(2.5-7.8)
Serum Creatinine----------------------------72umol/l------(55-108)

GFR Calculated Abbreviated MDRD >90ml/min/1.73m*2

Plasma Glucose Level---------LO---------3.4mmol/l------(3.5-9.0)

FBC
HB-------------------------------------------------15.9g/dl----- (13.0-18.0)
WBC’s------------------------------------------4.6 10*9/l-----(4.0-11.0)
Platelet Count-------------------------------209 10*9/l-----(150-450)
RBC’s----------------------------------------5.55 10*12/l-----(4.30-5.70)
Haematocrit----------------------------------------0.500----- (0.37-0.51)
MCV--------------------------------------------------89.6fl----- (80-100)
MCH-------------------------------------------------28.6pg---- (26.5-31.5)
Neutrophil Count--------------------------2.40 10*9/l---- (2.0-7.5)
Lymphocyte Count------------------------1.50 10*9/l---- (1.50-4.00)
Monocyte Count---------------------------0.40 10*9/l---- (0.20-0.80)
Eosinophil Count---------------------------0.10 10*9/l---- (0.04-0.40)
Basophil Count-----------------------------0.10 10*9/l-----(0.0-0.10)
Large Unstained Cells---------------------0.10 10*9/l---- (0.00-0.44)

Serum Cortisol--------------------------------539nmol/l----(200-600)

Laatst bewerkt:
Kuur je nu nog?

Helaas niet meer, probeer het nu zonder.

Heb het bloedonderzoek geplaatst om aan te tonen dat zelfs na 1,5 jaar stevig te kuren je FSH en LH hormonen gewoon weer opstarten en al heel snel weer op level zijn. Natuurlijk duurt het even voordat je eigen test weer op orde is.

Interessant!
Bedankt dat je je ervaringen deelt. Dat geeft natty’s zoals ik toch een wat completer beeld over AAS gebruik. En het brengt ook weer nieuwe ‘twijfels’.

Dit waren mijn eerste 2 echte cycles die ik beide heb afgerond met een nakuur, daarna ben ik gaan blasten/cruisen. Ben met mijn 2e kuur met HCG begonnen en heb dit tot aan het einde van mijn ON periode gebruikt. Ik heb mijn eerste bloedonderzoek laten afnemen op 25.11.2009, dat was na mijn eerste kuur. Met mijn stomme kop heb ik de dokter niet doorgegeven waar nu eigenlijk op getest moest worden. Dus test, oestrogeen, LH en FSH komen helemaal niet in het rapport voor. Helaas kwam ik daar later pas achter. De andere 3 bloedonderzoeken zijn tijdens mijn ON periode afgenomen en ja die toonden aan dat LH en FSH in coma lagen en test sky high was. De laatste bloedonderzoek is die ik gepost heb.
De reden dat ik dit vertel is omdat ik er heilig van overtuigd ben dat HCG tijdens het kuren voor een snel herstel zorgt wanneer je OFF gaat en niet SERM's zoals tamoxifen (Nolvadex) en clomiphene (Clomid), helaas kan ik dit niet bewijzen.

Week 1 t/m 6 40mg dianabol per dag
Week 1 t/m 10 200mg Deca per week
Week 1 t/m 10 250mg Test-e per week

Week 12 t/m 16 Tamoxifen (week 1+2 40mg/week 3+4 20mg per dag)

Dianabol week 1-5 50mg/d
Test-E week 1-14 500mg/w
Tren-E week 1-10 400mg/w
Anavar week 10-14 50mg/d
HCG week 2-14 100 IU/d
Prami week 1-10 0.5mg/d
Week 12 t/m 16 Tamoxifen (week 1+2 40mg/week 3+4 20mg per dag)

Het bloedonderzoek na mijn ON periode is helemaal niet slecht te noemen.
Het is enkel maar de lage test waarden. Maar goed, die zullen weer verhogen naar verloop van tijd, LH en FSH zullen daarvoor zorgen.

Een laag serum cholesterol kan duiden op depressie of stress maar is altijd beter dan een te hoog cholesterol.

https://www.mayoclinic.org/diseases...ol level,associated with some health problems.

Een hoog ALT waarde is heel erg gewoon wanneer je met gewichten stoeit.

.

Een hoog serum urea komt door een hoge inname van proteinen.

The causes of increased plasma/serum urea in association with normal GFR, i.e. normal renal function, include the physiological and the pathological. The two physiological causes are increased dietary protein and ageing.
As previously mentioned, increase in dietary protein results in increased urea production. If sufficiently marked, this increased urea production can cause plasma/serum urea to rise. Mention has also been made of the age-related increase in plasma/ serum urea.
Gastrointestinal hemorrhage is associated with increased protein intake (blood in the gut is effectively a high-protein meal) and thereby increased urea production and consequent increased plasma/serum urea.

En heb zelf altijd een lage bloedsuikerspiegel gehad. Ben vaak onderzocht daar ik nogal last had van flauwvallen en ze waren bang dat ik misschien diabeet was maar ik ben kerngezond, mijn bloedsuikerspiegel is namelijk niet TE laag. De endocrinoloog vertelde mij dat het met mijn lengte te maken had en dat ik het zal moeten accepteren dat flauwvallen kan voorkomen. Gelukkig niet meer voorgekomen de laatste jaren.

Lh fsh zeggen niet zoveel over of je gaat herstellen of niet is mijn eigen ervaring

Na 2 jaar blast cruise gestopt met kuren, lh fsh herstelde erg snel testosteron steeg vrij snel naar 5/6 mmol en is ook nooit meer hoger gekomen in de 14 maanden dat ik niks heb gebruikt

Lh fsh zeggen niet zoveel over of je gaat herstellen of niet is mijn eigen ervaring

Na 2 jaar blast cruise gestopt met kuren, lh fsh herstelde erg snel testosteron steeg vrij snel naar 5/6 mmol en is ook nooit meer hoger gekomen in de 14 maanden dat ik niks heb gebruikt
En hoe was je test level na die 14 maanden?

flinke stack, post eens een foto van je shape destijds

Constant is het rond de 5 6 mnol l gebleven, heb test een keer naar 12 gekregen met clomid, fsh en lh waren toen wel heel hoog en oestrogeen super laag waardoor libido enz ook weer k*t waren
Galen vertelde laatst dat het niet enkel maar de hormonen LH en FSH betreft maar dat het een combinatie is van, andere hormonen en aspekten van het hele productie systeem spelen mee.

flinke stack, post eens een foto van je shape destijds
Sorry voor m'n behaard lichaam haha maar nooit de behoefte gehad mij te scheren en nooit echt foto's willen maken, zo nu en dan. Op deze foto ben ik rond 116kg met een VP van 12/13%. Daar ik een rasechte ecto ben heb ik altijd een kippenborst gehad en daarom mijn zwakste spiergroep. Gelukkig in de loop der jaren iets meer massa daarop kunnen bouwen maar blijft nog steeds de zwakke schakel. Ik ben 1,94 lang dus een groot frame waarop je toch wel de nodige massa nodig hebt om buff te lijken. Ik heb moeten accepteren nooit echt supergroot te kunnen worden, heb er niet de aanleg voor, reageer niet heftig op AAS en heb inmiddels ook al een aardige leeftijd bereikt. Maar athletisch is zeker nog wel mogelijk.

Bijlagen

• image_9976.jpg
    image_9976.jpg
    71,1 KB · Weergaven: 280
Sorry voor m'n behaard lichaam haha maar nooit de behoefte gehad mij te scheren en nooit echt foto's willen maken, zo nu en dan. Op deze foto ben ik rond 116kg met een VP van 12/13%. Daar ik een rasechte ecto ben heb ik altijd een kippenborst gehad en daarom mijn zwakste spiergroep. Gelukkig in de loop der jaren iets meer massa daarop kunnen bouwen maar blijft nog steeds de zwakke schakel. Ik ben 1,94 lang dus een groot frame waarop je toch wel de nodige massa nodig hebt om buff te lijken. Ik heb moeten accepteren nooit echt supergroot te kunnen worden, heb er niet de aanleg voor, reageer niet heftig op AAS en heb inmiddels ook al een aardige leeftijd bereikt. Maar athletisch is zeker nog wel mogelijk.

Als ik er op mijn 52e zo uit mag zien dan teken ik er voor. Niet zo hard zijn voor jezelf, je hebt een super goed fysiek!

Als ik er op mijn 52e zo uit mag zien dan teken ik er voor. Niet zo hard zijn voor jezelf, je hebt een super goed fysiek!
Thanx mate, echter was ik 44 op die foto. Maar mijn fysiek op dit moment is niet slecht voor iemand die het nu naturel wil doen. Mijn VP ligt ietsjes hoger nu, 14/15% en ik weeg 106/107kg nu.

Thanx mate, echter was ik 44 op die foto. Maar mijn fysiek op dit moment is niet slecht voor iemand die het nu naturel wil doen. Mijn VP ligt ietsjes hoger nu, 14/15% en ik weeg 106/107kg nu.

de meeste hebben op die leeftijd een ‘er is iedere dag taart op werk’ -buik dus waarschijnlijk zie je er nog steeds 20x beter uit dan je leeftijdsgenoten ;)

Terug
Naar boven