MuscleMeat

To be On or to be On/Off, that's the question!

Dat doet helemaal geen pijn, hoe kom je daar nou bij? Ik reageer gewoon niet heftig op AAS, ik heb toendertijd geëxperimenteerd en daar heb ik veel van geleerd. Moest onherroepelijk stoppen daar andere facetten in het leven gewoon belangrijker waren zoals een baan en mijn rijbewijs. Het interesseert mij niet of je mij serieus neemt of niet, ik zeg ook waar het op staat en ben eerlijk in wat ik zeg. Ook probeer ik mijn steentje bij te dragen om anderen info en advies te geven.

Doe maar niet meer.

Ik zie je zoveel onzin posten, het begon al vanaf dag 1 waarop je zei dat middel X niet je axis plat legt maar wel onderdrukt. Je bent een AAS misbruiker, je hebt AAS gebruikt in flinke doseringen maar getraind als een meisje en gegeten als een baby. Moet je helemaal zelf weten maar kom dan niet hier zo interessant lopen doen en leden domme adviezen geven. Dit is het laatste wat ik tegen je wil zeggen en ga zeggen. Ik vind je niet eens de moeite waard om te trollen. Houdoe pik.

• Topic Starter Topic Starter
natuurlijk hebben hoeveelheden en de termijn die je het gebruikt/inneemt een grote invloed op de mate van schadelijkheid.
Ik geloof niet dat iemand die jarenlang blast & cruised er een heel gezond lichaam aan overhoudt (waarschijnlijk wel huge en mooi).
Ik geloof ook niet dat jarenlang drankgebruik (zuipen tot je erbij neervalt) samen met drugs nu erg goed voor je is.
Dat was meer m’n punt. Alleen iedereen maakt keuzes en daar staan consequenties tegenover. En ieder z’n ding natuurlijk. Ik oordeel absoluut niet.

Mooie woorden man! Hoe ver wil je gaan om een goed fysiek te hebben is waarschijnlijk waar het om draait.

Doe maar niet meer.

Ik zie je zoveel onzin posten, het begon al vanaf dag 1 waarop je zei dat middel X niet je axis plat legt maar wel onderdrukt. Je bent een AAS misbruiker, je hebt AAS gebruikt in flinke doseringen maar getraind als een meisje en gegeten als een baby. Moet je helemaal zelf weten maar kom dan niet hier zo interessant lopen doen en leden domme adviezen geven. Dit is het laatste wat ik tegen je wil zeggen en ga zeggen. Ik vind je niet eens de moeite waard om te trollen. Houdoe pik.
Lol, doei, niet meer terug komen dan hey

Ik heb met AAS geëxperimenteerd en daarvan geleerd. Ik heb gekuurd en ben OFF gegaan, ik heb ook geblast en gecruised. Ben erachter gekomen dat ik liever gezond blijf en graag 100 wil worden. Daarom doe ik het nu naturel en dat gaat mij heel erg goed af. Ik vind het heerlijk om naar de sportschool te gaan en mij tot het uiterste te werken. Het volgen van een strict dieet. Ik ben 52 en voel mij top!

Ik vind het wel een waardevolle bijdrage.
Ik denk dat elk weekend aan de zuip en de coke slechter is dan proberen gezond te leven in combinatie met aas. Ook al zal dat niet ideaal zijn.
Camelus vergeet denk ik dat er 30 jaar geleden nog niet zo veel kennis gedeeld werd over aas. Dat de 'bro split ' de manier van trainen was die voor iedereen werkte.
Er was namelijk geen internet eind jaren tachtig, begin negentig.
Dank je, en succes met natty zijn, en op naar de 100 :thumb:

Ik vind het wel een waardevolle bijdrage.
Ik denk dat elk weekend aan de zuip en de coke slechter is dan proberen gezond te leven in combinatie met aas. Ook al zal dat niet ideaal zijn.
Camelus vergeet denk ik dat er 30 jaar geleden nog niet zo veel kennis gedeeld werd over aas. Dat de 'bro split ' de manier van trainen was die voor iedereen werkte.
Er was namelijk geen internet eind jaren tachtig, begin negentig.
Dank je, en succes met natty zijn, en op naar de 100 :thumb:
Bedankt voor je feedback.
Ik heb het vermoeden dat camelus last heeft van een small men's syndrome en daarom zich voordoet als een bully. Het is voortdurend op de man spelen, niet alleen bij mij. Het doet mij helemaal niets, het is gewoon jammer dat een forum zoals deze daardoor wordt benadeelt.

Bedankt voor je feedback.
Ik heb het vermoeden dat camelus last heeft van een small men's syndrome en daarom zich voordoet als een bully. Het is voortdurend op de man spelen, niet alleen bij mij. Het doet mij helemaal niets, het is gewoon jammer dat een forum zoals deze daardoor wordt benadeelt.

We wachten gewoon op een foto van Camelus als híj voorbij de 50 is, als hij het haalt.
Ik heb geen probleem met zijn kritisch reacties :thumb: er zit wel vaak een waarheid in.

Off gaan geeft je lichaam tijd om te herstellen. Langdurig AAS-gebruik kan leiden tot negatieve veranderingen aan de functie en structuur van het hart, een stijging van het hematocriet, stijging van de bloeddruk, en een verslechtering van het lipidenprofiel. Zodra je off gaat herstelt het lipidenprofiel en de bloeddruk vrij snel, het dalen van het hematocriet duurt wat langer. Enkele maanden voordat dat helemaal weer terug op normaal is, maar treft niet iedereen in gelijke mate en kun je oplossen met frequente bloeddonaties. De negatieve veranderingen aan de functie en structuur van het hart zijn, in elk geval gedeeltelijk, omkeerbaar zodra je off gaat. Des te langer je kuurt, des te prominenter worden deze veranderingen. Er gaat wat tijd overheen voordat die veranderingen 'ongedaan' worden gemaakt (weken/maanden). Aansluitend zit je met het probleem dat je op de zwarte markt niet weet wat je krijgt, dus een échte cruise (equivalent 75 - 100 mg testosteronenanthaat wekelijks) is moeilijk (en ik weet dat de meesten zich daar toch niet aan gaan houden en hogere doseringen kiezen). Tot slot, de beste voorspeller van hoe snel je herstelt, lijkt vooral de kuurduur te zijn. Des te langer de kuur, des te langer het herstel.

Vanuit gezondheidsperspectief moet de boodschap zijn: houd je kuren kort.

Begrijp ik nu goed dat de blik hier iets wat op veranderd is in tegenstelling tot 2014? Ik zag Big Cat altijd adviseren dat je beter on kon blijven dan meerderen keren per jaar je eigen endocrieen systeem plat te gooien? Of lees ik nu teveel tussen de woorden door en geef je nu een advies naar een andere doelgroep? (De adviezen die Big Cat namelijk gaf waren altijd voor gevorderde gebruikers die waarschijnlijk ambities hebben voor wedstrijden.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik een beetje het idee kreeg dat je nu meer prefereert naar cools zijn methode (6 weken kuurtjes) in plaats van blast/cruise principe.

Begrijp ik nu goed dat de blik hier iets wat op veranderd is in tegenstelling tot 2014? Ik zag Big Cat altijd adviseren dat je beter on kon blijven dan meerderen keren per jaar je eigen endocrieen systeem plat te gooien? Of lees ik nu teveel tussen de woorden door en geef je nu een advies naar een andere doelgroep? (De adviezen die Big Cat namelijk gaf waren altijd voor gevorderde gebruikers die waarschijnlijk ambities hebben voor wedstrijden.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik een beetje het idee kreeg dat je nu meer prefereert naar cools zijn methode (6 weken kuurtjes) in plaats van blast/cruise principe.
Ik deel die mening met je, denk zelf ook dat het beter is om met lage tussen doseringen ON te blijven om niet alleen je spier en kracht winst te waarborgen maar tevens ook je eigen hormoon systeem met rust te laten.

Begrijp mij niet verkeerd. Als met nieuwe onderzoeken de general concensus nu is om beter het niet te doen dan hoor ik dat graag! Daarbij als iemand Galen zo'n statement maak dan ga ik er al snel uit dat dit niet zomaar geroepen is maar dat hier goed over nagedacht is, maar het is zeer zeker een andere statement dan hier voorheen gepost werd.

Ligt er aan hoe je cruise is, als je daadwerkelijk op trt dosis gaat zitten is er niks aan de hand. 2/300mg is geen trt

Ligt er aan hoe je cruise is, als je daadwerkelijk op trt dosis gaat zitten is er niks aan de hand. 2/300mg is geen trt

200mg per week is volgens mij een beetje de upper range van trt, niet? Alles daarboven al zeker niet meer idd.

200mg per week is volgens mij een beetje de upper range van trt, niet? Alles daarboven al zeker niet meer idd.
Bedenk je even hoeveel een man normaal max in de week maakt en dan weet je dat 200mg geen trt is.

Het heet 'replacement' he

Meeste mensen willen niet eerlijk zijn en geven dan aan dat ze TRT hebben als smoes terwijl ze 200mg pw zetten.... Volgens mij is normale range rond de 100mg-125mg.

Het is natuurlijk persoonsafhankelijk weer, maar ik was van menig dat hier in 2014 juist veel gezegd werd dat 250mg test per week inderdaad geen echte trt dosis is (eerder een vereedelde vorm van), maar buiten hematocriet er "weinig" problemen bij ondervonden worden.

:hahaha: Ok ok

De reden dat ik dat zei is omdat ik best vaak hoor/lees dat mensen in Amerika via van die TRT clinics gewoon 200mg/week krijgen “voorgeschreven”. Weet zelf ook wel dat die clinics niet helemaal koosjer zijn, maar toch...

200 per week is wel een stuk lekkerder dan 125 qua mood/sexdrive en ook hoe je eruit ziet en hoe je presteert in de gym, dat is mijn ervaring.

:hahaha: Ok ok

De reden dat ik dat zei is omdat ik best vaak hoor/lees dat mensen in Amerika via van die TRT clinics gewoon 200mg/week krijgen “voorgeschreven”. Weet zelf ook wel dat die clinics niet helemaal koosjer zijn, maar toch...

Haha, daar zijn echt bepaalde clinics die daar alleen maar mee bezig zijn. HowToBeast op Youtube heeft ook TRT aangevraagd bij verschillende clinics en heeft 7/8 keer een nee gekregen volgensmij. Maar daarna wel doodleuk vertellen dat hij 200mg test en ook hcg. Amerikanen zijn sowieso al gestoord :duh: Ik denk dat ik ook maar naar Amerika verkas voor TRT.

Het is natuurlijk persoonsafhankelijk weer, maar ik was van menig dat hier in 2014 juist veel gezegd werd dat 250mg test per week inderdaad geen echte trt dosis is (eerder een vereedelde vorm van), maar buiten hematocriet er "weinig" problemen bij ondervonden worden.
Verdikking van het bloed door toename van rode bloedcellen wordt ook bewerkstelligt wanneer je ON/OFF gaat. En kijk naar mijn bloedonderzoek na 1,5 jaar ON te zijn geweest, heamatocriet en rbc op gezonde levels.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven