Denk ik ook, maar als het voor de allochtoon moeilijker is om aan een job te raken, indien hij toch dezelfde bekwaamheden heeft, dan is er toch sprake van discriminatie. En dat moet maar eens gedaan zijn.
"maar heb ook een hekel aan mensen die meteen beginnen met zichzelf te discrimineren om zo allesop discriminatie af te schuiven..". Daar ben ik het volledig mee eens.
Nee hoor Thinkalot...............dat heet juiste keuzes maken vanuit het bedrijfsleven. vergeet niet dat in veel beroepstakken een werknemer ook een bedrifj vertegenwoordigd, en Mocro's hebben nou eenmaal niet de status als "lieverdjes", ook niet geheel onterecht denk ik zo. Bekwaamheden ruik je nou eenmaal niet aan een CV. Die moet je ervaren als werkgever, en dat doe je liever bij iemand die autochtoon is, dat is gebleken, en niet voro nix.
Jij vind dat walgelijk, ik eerder logisch. Zie het als voetbal......300 fans waarvan 20 hooligans...wie zijn er de lul? 300 fans........zo werkt het nou eenmaal.
Voorbeelden?
Ik werk hard, heb een boven modaal loon, en heb een goeie studie achter de rug maar doe alle moeite om aan een fatsoenlijke huurwoning te geraken. resultaat? 0.0 betaal me scheel aan allerlei belastingen, zorgtoeslagen etc, terwijl "zwakkeren" in deze maatschapij direct geholpen worden in onze welvaartsstaat. In veel gevallen loont het simpelweg NIET om hard te werken.
Sommigen komen hier illegaal het land binnen en hebben direct opvang, wie betaal ddat? Discriminatie? Ja naar MIJ bedoel je?
Ander voorbeeld
Ik werk bij een adviesbureau. Wij werken als adviesbureau landelijk, en hebben 2 vestigingen: Oost Nederland & Centraal nederland.
Als ik afspraken loop en bedrijven bezoek in Zeeland welke een -x- traject inwillen zullen ze primair kiezen voor hen die het dichtstbij gevestigd zijn.
Ik was slechtss "vergelijkend warenmateriaal"
Discriminatie? Nee, VERTROUWEN.................terecht of onterecht>?
Dat laten we even in het midden, GEEN discriminatie iig.
Klussen in oost nederland binnen een straal van 30 KM vanaf kantoor scoor ik 1 op 1. Concurrenten uit Limburg worden weggeblazen. Enig idee waarom>? Indien kennis en kunde dichtbij aanwezig is en ook nog Dhr de vries heet, waarom zou je het dan van ver halen bij meneer Abdelhoui?
Discriminatie is het achteruitsetellen op basis van geslacht, leeftijd, coïtusuele voorkeur, leeftijd, geloofsovertuiging etc
Niet een CV
Heb je misschien antwoord op de vraag WAAROM deze cijfers uit sollicitatie onderzoeken rollen?
Ik wel........omdat je als werkgever nu eenmaal meer vertrouwen hebt in een Nederlander, dan een allochtoon. terecht of onterecht. de meeste Nederlaners hebben nou eenmaal slechte ervaringen gehad met een allochtoon.....
Je wordt behandeld zoals je anderen behandeld...........
Think more..............think- a- lot