MuscleMeat

Toch discriminatie van allochtonen bij sollicitatie

Alles uit kgb hoek of israel zal hij niet beoefenen lijkt mij.
Hij is wel oke hoor. Alleen wat fanatiek

Is idd wel ok die jongen , moet zelfs zeggen dat het wel leuk is een beetje tegengas te krijgen omdat immers de meeste NL tegenwoordig rechts zijn en ( misschien helaas ) net als ons / mij denken ;)

Ik ben rechts maar laat me niet afleiden door kleur e.d.
Zoals ik al eerder heb gezegd hier. Iedereen die zich niet een beetje normaal kan gedragen en respect kan tonen mag voor mij opt**fen als het een buitenlander is en een medelander mogen ze karbiet te vreten geven.
Allemaal een beetje relaxed doen lijkt me zo, zo.....relaxed

Ik ben rechts maar laat me niet afleiden door kleur e.d.
Zoals ik al eerder heb gezegd hier. Iedereen die zich niet een beetje normaal kan gedragen en respect kan tonen mag voor mij opt**fen als het een buitenlander is en een medelander mogen ze karbiet te vreten geven.
Allemaal een beetje relaxed doen lijkt me zo, zo.....relaxed

yep , mijn idee !!

Maar denk eens ff na: als bedrijfleider heb je toch liever autochtonen, je weet dat die zich beter aanpassen, beter werken en niet gaan stelen oid.

En dat uit jouw toetsenbord.. een beter milieu begint bij jezelf zeg ik altijd.. mischien moet je eens bij jezelf beginnen (met nadenken zeg maar)

Maargoed.. waar het om gaat is dat onderzoeken mij nooit zoveel zeggen.. ik geloof best dat er bij sommige bedrijven allochtonen minder kans hebben of zelfs geen kans hebben ongeacht hun cv maar er zijn ook genoeg bedrijven waar afkomst geen verschil maakt en er puur naar de capaciteiten worden gekeken.. ik heb een hekel aan discriminatie maar heb ook een hekel aan mensen die meteen beginnen met zichzelf te discrimineren om zo allesop discriminatie af te schuiven... Geloof best als je in Nederland goed gediplomeerd bent en goed bent in wat je doet dat je goed aan de bak komt en zelfs evenveel kan bereiken als een autochtoon...

En dat uit jouw toetsenbord.. een beter milieu begint bij jezelf zeg ik altijd.. mischien moet je eens bij jezelf beginnen (met nadenken zeg maar)

Maargoed.. waar het om gaat is dat onderzoeken mij nooit zoveel zeggen.. ik geloof best dat er bij sommige bedrijven allochtonen minder kans hebben of zelfs geen kans hebben ongeacht hun cv maar er zijn ook genoeg bedrijven waar afkomst geen verschil maakt en er puur naar de capaciteiten worden gekeken.. ik heb een hekel aan discriminatie maar heb ook een hekel aan mensen die meteen beginnen met zichzelf te discrimineren om zo allesop discriminatie af te schuiven... Geloof best als je in Nederland goed gediplomeerd bent en goed bent in wat je doet dat je goed aan de bak komt en zelfs evenveel kan bereiken als een autochtoon...

agreed!!

Denk ik ook, maar als het voor de allochtoon moeilijker is om aan een job te raken, indien hij toch dezelfde bekwaamheden heeft, dan is er toch sprake van discriminatie. En dat moet maar eens gedaan zijn.
"maar heb ook een hekel aan mensen die meteen beginnen met zichzelf te discrimineren om zo allesop discriminatie af te schuiven..". Daar ben ik het volledig mee eens.

morge!

Maar waar ligt het probleem? Stel dat er een turkse, marokkaanse en chinese allochtoon soliciteren naar een job in de Benelux, wie denk je dat de job krijgt? Ik zet m'n geld in op de chinees.

Niemand is zonder vooroordeel, dat is gewoonweg een aangeboren en oeroud overlevingsmechanisme.
En het beeld dat de meeste mensen van een chinees hebben is dat ze keihard willen werken en perfectionistisch zijn. Denk je aan de turkse of marokkaanse allochtoon zie je brandende autos, maskers en wangedrag. Begrijp me niet verkeerd, ik probeer hier niks te veralgemenen. Maar vraag aan 100 willekeurige personen op straat naar het eerste beeld dat een bepaalde bevolkingsgroep bij hen uitlokt en minstens 90 geven je bovenstaand voorbeeld.

Mensen moeten maar eens gaan beseffen dat hun daden gevolgen hebben.

1 van de meest wijze DBB'ers aan het woord, die tenminste nadenkt, voordat hij wat zegt......:cool:

Maar waar ligt het probleem? Stel dat er een turkse, marokkaanse en chinese allochtoon soliciteren naar een job in de Benelux, wie denk je dat de job krijgt? Ik zet m'n geld in op de chinees.

Niemand is zonder vooroordeel, dat is gewoonweg een aangeboren en oeroud overlevingsmechanisme.
En het beeld dat de meeste mensen van een chinees hebben is dat ze keihard willen werken en perfectionistisch zijn. Denk je aan de turkse of marokkaanse allochtoon zie je brandende autos, maskers en wangedrag. Begrijp me niet verkeerd, ik probeer hier niks te veralgemenen. Maar vraag aan 100 willekeurige personen op straat naar het eerste beeld dat een bepaalde bevolkingsgroep bij hen uitlokt en minstens 90 geven je bovenstaand voorbeeld.

Mensen moeten maar eens gaan beseffen dat hun daden gevolgen hebben.

Alle bevolkinsgroepen hebben een groepje die crimineel is. De media overbelicht de criminaliteit van de Marokkanen omdat hun vorm van criminaliteti het meest zichtbaar is.
Jij vindt het dus normaal dat je dan maar de hele groep "straft" door hen op deze manier niet aan werk te helpen.
Dat alle Chinezen harde werkers zijn is dus ook zo'n fabeltje. Dat is net zoals zeggen dat alle zwarten goed zijn in basket en goed kunnnen dansen.

neen! op straat wordt je doodgeschoten omdat je een hoofddoek draagt of omdat je geen blank kleurtje hebt.

Kerel, je raakt kant nog wal.
Ik ken genoeg gekleurden die wel een goede baan hebben, net zoveel verdienen als hun witte collega's enz enz.
Dus ga nu niet vertellen dat de mensen die echt willen het niet kunnen.

Socrates bijvoorbeeld:
Geen marokaan oke, maar wel autochtoon, licht getint en toch voor elkaar hebben!

Alle bevolkinsgroepen hebben een groepje die crimineel is. De media overbelicht de criminaliteit van de Marokkanen omdat hun vorm van criminaliteti het meest zichtbaar is.
Jij vindt het dus normaal dat je dan maar de hele groep "straft" door hen op deze manier niet aan werk te helpen.
Dat alle Chinezen harde werkers zijn is dus ook zo'n fabeltje. Dat is net zoals zeggen dat alle zwarten goed zijn in basket en goed kunnnen dansen.

Heb je eigenlijk m'n post wel gelezen? Ik zeg uitdrukkelijk dat ik niet veralgemeen!

En wie straft er wie? Al wie denkt dat hij door auto's in brand te steken en te vandaliseren iemand anders straft dan zich zelf zit er dik naast.
Waarom denk je trouwens dat Marokkanen en Turken zo moeilijk aan werk geraken? Of geloof je echt dat het alleen maar met de kleur van hun huid te maken heeft?

Denk ik ook, maar als het voor de allochtoon moeilijker is om aan een job te raken, indien hij toch dezelfde bekwaamheden heeft, dan is er toch sprake van discriminatie. En dat moet maar eens gedaan zijn.
"maar heb ook een hekel aan mensen die meteen beginnen met zichzelf te discrimineren om zo allesop discriminatie af te schuiven..". Daar ben ik het volledig mee eens.

Nee hoor Thinkalot...............dat heet juiste keuzes maken vanuit het bedrijfsleven. vergeet niet dat in veel beroepstakken een werknemer ook een bedrifj vertegenwoordigd, en Mocro's hebben nou eenmaal niet de status als "lieverdjes", ook niet geheel onterecht denk ik zo. Bekwaamheden ruik je nou eenmaal niet aan een CV. Die moet je ervaren als werkgever, en dat doe je liever bij iemand die autochtoon is, dat is gebleken, en niet voro nix.
Jij vind dat walgelijk, ik eerder logisch. Zie het als voetbal......300 fans waarvan 20 hooligans...wie zijn er de lul? 300 fans........zo werkt het nou eenmaal.

Voorbeelden?
Ik werk hard, heb een boven modaal loon, en heb een goeie studie achter de rug maar doe alle moeite om aan een fatsoenlijke huurwoning te geraken. resultaat? 0.0 betaal me scheel aan allerlei belastingen, zorgtoeslagen etc, terwijl "zwakkeren" in deze maatschapij direct geholpen worden in onze welvaartsstaat. In veel gevallen loont het simpelweg NIET om hard te werken.

Sommigen komen hier illegaal het land binnen en hebben direct opvang, wie betaal ddat? Discriminatie? Ja naar MIJ bedoel je?

Ander voorbeeld
Ik werk bij een adviesbureau. Wij werken als adviesbureau landelijk, en hebben 2 vestigingen: Oost Nederland & Centraal nederland.

Als ik afspraken loop en bedrijven bezoek in Zeeland welke een -x- traject inwillen zullen ze primair kiezen voor hen die het dichtstbij gevestigd zijn.
Ik was slechtss "vergelijkend warenmateriaal"

Discriminatie? Nee, VERTROUWEN.................terecht of onterecht>?
Dat laten we even in het midden, GEEN discriminatie iig.

Klussen in oost nederland binnen een straal van 30 KM vanaf kantoor scoor ik 1 op 1. Concurrenten uit Limburg worden weggeblazen. Enig idee waarom>? Indien kennis en kunde dichtbij aanwezig is en ook nog Dhr de vries heet, waarom zou je het dan van ver halen bij meneer Abdelhoui?

Discriminatie is het achteruitsetellen op basis van geslacht, leeftijd, coïtusuele voorkeur, leeftijd, geloofsovertuiging etc

Niet een CV

Heb je misschien antwoord op de vraag WAAROM deze cijfers uit sollicitatie onderzoeken rollen?
Ik wel........omdat je als werkgever nu eenmaal meer vertrouwen hebt in een Nederlander, dan een allochtoon. terecht of onterecht. de meeste Nederlaners hebben nou eenmaal slechte ervaringen gehad met een allochtoon.....

Je wordt behandeld zoals je anderen behandeld...........
Think more..............think- a- lot

Kerel, je raakt kant nog wal.
Ik ken genoeg gekleurden die wel een goede baan hebben, net zoveel verdienen als hun witte collega's enz enz.
Dus ga nu niet vertellen dat de mensen die echt willen het niet kunnen.

Socrates bijvoorbeeld:
Geen marokaan oke, maar wel autochtoon, licht getint en toch voor elkaar hebben!

Ze lopen een te grote achterstand op als ze jong zijn. Als ze dan op hun 16 de beseffen dat ze iets van hun leven willen maken is het al te laat.

Heb je eigenlijk m'n post wel gelezen? Ik zeg uitdrukkelijk dat ik niet veralgemeen!

En wie straft er wie? Al wie denkt dat hij door auto's in brand te steken en te vandaliseren iemand anders straft dan zich zelf zit er dik naast.
Waarom denk je trouwens dat Marokkanen en Turken zo moeilijk aan werk geraken? Of geloof je echt dat het alleen maar met de kleur van hun huid te maken heeft?

dat is wel grappig: je zegt dat je niet generaliseert maar dan doe je het opnieuw.

Heb je misschien antwoord op de vraag WAAROM deze cijfers uit sollicitatie onderzoeken rollen?
Ik wel........omdat je als werkgever nu eenmaal meer vertrouwen hebt in een Nederlander, dan een allochtoon. terecht of onterecht. de meeste Nederlaners hebben nou eenmaal slechte ervaringen gehad met een allochtoon.....

Je wordt behandeld zoals je anderen behandeld...........
Think more..............think- a- lot

Dit is ook weeer discriminatie; je gelooft dat en autochtoon per definitie beter is dan een allochtoon. Je zegt zelf "terecht of onterecht". En die grap met mijn nickname is wel heel erg oud aan het worden;
Read more, read a lot more!

Terug
Naar boven