XXL Nutrition

Toch discriminatie van allochtonen bij sollicitatie

Gemiddeld zijn de autochtonen hoger opgeleid dan de allochtonen. Er zijn op dit forum altijd weer mensen (niet alleen thinkalot) die dan de uitzonderingen gaan noemen om je ongelijk te bewijzen.Heren UITZONDERING BEVESTIGD DE REGEL. Ook het argument dat in de grote steden steeds meer allochtonen op de universiteit zitten snijdt geen hout. Het zou schandalig zijn als dit niet zo was omdat grote steden overspoelt worden met allochtonen. De personen die in diezelfde grote steden het vmbo niet afmaken zijn ook voor het grootste deel allochtoon, dat vergeten we dan voor het gemak.

'n avond M44

voelt meer als gmorgen

Ow slimme opmerking pietje-precies :rolleyes:

Ik bedoel dat als een bedrijf is wat voor een groot deel uit islamitisch mensen bestaat en er dus een duidelijk islamitsch sfeertje hangt zullen ze ook wel liever mensen aannemen die ook zo zijn en juist die achmed of ali op gesprek laten komen, moslims zullen ook graag naar het islamitische gaan als ze wat mankeren

Hoe weet jij dat zo zeker?

Ook blijf ik erbij dat het hoge afwijzingscijfer mede komt door mensen die op te hoge functies solociteren waarvan ze van te voren weten dat ze niet worden aangenomen , om vervolgens zo langer te kunnen genieten van een uitkering ! ik zeg niet dat dit per definitie alleen allochtonen zijn maar zeker wel een overgroot deel

Hoe weet jij dit? Op wat baseer je dezze uitspraak?

Gemiddeld zijn de autochtonen hoger opgeleid dan de allochtonen. Er zijn op dit forum altijd weer mensen (niet alleen thinkalot) die dan de uitzonderingen gaan noemen om je ongelijk te bewijzen.Heren UITZONDERING BEVESTIGD DE REGEL. Ook het argument dat in de grote steden steeds meer allochtonen op de universiteit zitten snijdt geen hout. Het zou schandalig zijn als dit niet zo was omdat grote steden overspoelt worden met allochtonen. De personen die in diezelfde grote steden het vmbo niet afmaken zijn ook voor het grootste deel allochtoon, dat vergeten we dan voor het gemak.

Inderdaad, ze zijn gemiddeld lager opgeleid. maar daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat indien een autochtoon en allochtoon dezelfde bekwaamheden hebben voor een job, de allochtoon mag oprotten.

Inderdaad, ze zijn gemiddeld lager opgeleid. maar daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat indien een autochtoon en allochtoon dezelfde bekwaamheden hebben voor een job, de allochtoon mag oprotten.

persoonlijk denk ik dat dat meer te maken heeft met bedrijfscultuur dan met het opleidingsniveau van de sollicitanten. Wat de boer niet kent dat vreet ie niet zeggen ze hier. Angst voor het onbekende zeg maar. En de reljournalistiek die ieder marrokaan die iets verkeerd doet uitgebreid aan bod laten komen.

Vriendin heeft bij CWI ( Centraal bureau voor Werk en Inkomen ) gewerkt en daar hebben ze de cijfers he ;)

en we zullen je dus maar op je woord geloven he. Of op haar bekwaamheid die cijfers te interpreteren.
je schreef:
"Ook blijf ik erbij dat het hoge afwijzingscijfer mede komt door mensen die op te hoge functies solociteren waarvan ze van te voren weten dat ze niet worden aangenomen , om vervolgens zo langer te kunnen genieten van een uitkering ! ik zeg niet dat dit per definitie alleen allochtonen zijn maar zeker wel een overgroot deel "

tonen die cijfers aan dat iemand bewust gaat solliciteren naar een job die hij zeker niet zal krijgen. Dat zijn "glazen bol"-cijfers zeker. Die naar de intentie van mensen kan peilen.
En het onderscheid allochtoon/autochtoon zal ook heel duidelijk in die cijfers staan zeker; Zo'n lijst waarin de "westerse Nederlandse" namen gescheiden zijn van de allochtone namen;
Komaan jonge, maak dat een ander wijs.

(voor het geval je het niet door had, het woord ziekenhuis ontbrak in mijn post)

Hoe ik dat zo zeker weet? Omdat het algemeen bekend is dat mensen graag onder hun ''eigen soort'' mensen komen maar goed jij zal wel minstens 3 wetenschappelijke studies hierover willen zien voordat jezelf een conclusie over zoiets kan trekken :rolleyes:

(trouwens je bonnetjes voor de ''dat is niet bewezen"-opmerking is op gaan eens snel nieuwe halen)

en we zullen je dus maar op je woord geloven he. Of op haar bekwaamheid die cijfers te interpreteren.
je schreef:
"Ook blijf ik erbij dat het hoge afwijzingscijfer mede komt door mensen die op te hoge functies solociteren waarvan ze van te voren weten dat ze niet worden aangenomen , om vervolgens zo langer te kunnen genieten van een uitkering ! ik zeg niet dat dit per definitie alleen allochtonen zijn maar zeker wel een overgroot deel "

tonen die cijfers aan dat iemand bewust gaat solliciteren naar een job die hij zeker niet zal krijgen. Dat zijn "glazen bol"-cijfers zeker. Die naar de intentie van mensen kan peilen.
En het onderscheid allochtoon/autochtoon zal ook heel duidelijk in die cijfers staan zeker; Zo'n lijst waarin de "westerse Nederlandse" namen gescheiden zijn van de allochtone namen;
Komaan jonge, maak dat een ander wijs.

Jij bent echt verschrikkelijk dom

1 miljoen verschillende nationaliteiten? Er bestaan helemaal geen 1 000 000 verschillende nationaliteiten.

Was je vroeger goed in begrijpend lezen? :rolleyes:

Nee zeker.....???

Je moet me dan ook GOED citeren slimpie:
Dat er te weinig islamitische bedrijven zijn, en nederland sinds vorige week de grens van 1 miljoen "verschillende nationaliteiten" heeft bereikt om AL deze jongens werk te kunnen bieden.

Ik zeg toch ook dat we de grens hebben bereikt van 1 miljoen, en dat dat verschillende nationaliteiten zijn? En dan is het raar dat werkgevers waarschijnlijk lastiger communiceren met bv Marrokanen vaak wat "minder slim" inschatten en op basis daarvan niet uitnodigen?

Heb jij al een baan>?

Laatst bewerkt:
Als iemand iets verkondigt mag er toch naar bewijs gevraagd worden.
Ooh sorry, dat is intelectueel...

De aarde is plat, en dat vindt mijn buurman ook

:Citaat:
Origineel gepost door Die Lange:
Ervaar dezelfde discussie eens op een marokkaans forum:

dat die uberhaupt een .NL adres nodig hebben, maar goed.........

Vaticaan: Moslims moeten zich aanpassen - Marokko Community

Wat een niveau daarzo..........

Thinkalot antwoord:
"het niveau is niet veel lager dan hier. T'is gewoon van een andere orde."

En dan HIER een discussie voeren over het feit dat mocro's 22% minder worden uitgenodigd voor een sollicitatie? Lijkt me duidelijk toch waarom autochonen een streepje voor hebben? Je zegt het zelf al..........T'is gewoon van een andere orde

Jij blijft me elke keer weer verbazen!!!!!
:roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:

Laatst bewerkt:
Klopt maar je mag nooit feiten zeggen.

Komt zelden voor dat je een fijne allochtoonse college hebt.

Veel hebben een wat rare houding, grote bek, ruzie zoekend :rolleyes:
Dat kom ik overal tegen, op straat, op stap, overal ???

En als je ook maar IETS negatief zegt, wat niet eens op hun huidskleur of ras gebasseerd is gaan ze janke dat je racist bent.

Oja, en alleen in groepjes zijn ze stoer, in hun eentje kijken ze naar de grond en lopen ze snel door..

Dat is dus je reinste onzin en racisme. Op niks gebaseerd;

Waarom onzin?

Ok er kunnen best goed opgeleide allochtonen zijn maar die zijn op 1 hand te tellen.

Het is gewoon een feit dat het grote deel zich te goed voelt voor werk en zich meer bezighoud met criminele dingen en in bmw's mercedessen rondrijden.
Als ze al werken is het in de beveiliging wat ze stoer vinden, maar zwaar werk, ho maar.. Heb ooit in de bouw gewerkt en zag nooit een mocro :D
En er staan er meer in de WW dan autochtonen terwijl allochtonen in de minderheid zijn in dit land.

Dus waarom sommige mensen er de heletijd omheen draaien snap ik net.. :rolleyes:

Waarom onzin?

Ok er kunnen best goed opgeleide allochtonen zijn maar die zijn op 1 hand te tellen.

Het is gewoon een feit dat het grote deel zich te goed voelt voor werk en zich meer bezighoud met criminele dingen en in bmw's mercedessen rondrijden.
Als ze al werken is het in de beveiliging wat ze stoer vinden, maar zwaar werk, ho maar.. Heb ooit in de bouw gewerkt en zag nooit een mocro :D
En er staan er meer in de WW dan autochtonen terwijl allochtonen in de minderheid zijn in dit land.

Dus waarom sommige mensen er de heletijd omheen draaien snap ik net.. :rolleyes:

Eigenlijk zou ik wel eens willen weten wat er zou gebeuren als ik zou emigreren of opgroeien naar/in Marokko:

Beland ik daar dan ook bij een groep nederlanders welke mij ondersteunen in het criminele circuit?

Mag ik daar ook jointjes roken in de binnenstad>?

Bestaat er daar ook de mogelijkheid om naar de universiteit te gaan en wat van m'n leven te maken zoals dat hier ook mogelijk is met een beurs en doorzettingsvermogen?

Zou het woord "integratie" ook een agendapunt zijn voor de politiek in Marokko?

Zitten er toevallig ook al honderdduizenden werkloze nederlanders met een geweldige uitkering( zoniet beter)die gelijkwaardig is aan Jan Modaal in Marokko?

Heb ik daar dan ook de keuze om te houden van wie ik wil? Te trouwen met wie ik wil?

Heb ik daar het recht mijn mening zoniet politieke overtuiging zo op straat te gooien zoals dat hier in Nederland ook gebeurt, ZONDER dood te worden gegooid met stenen?

Als ik stout ben in de gevangenis kom, zijn de straffen dan "gelijkwaardig" en heb ik dan daar ook kleurentelevisie?

Krijg ik ook een cursus "hoe kom ik op het rechte pad" als ik niet in die cultuur blijkt te passen? wordt dat dan ook betaald door alle Marokaanse belastingcenten?

Mag ik daar naakt op straat rondlopen als dat mijn overtuiging is?

Mag ik daar ook ruzie uitlokken en als het even kan direct lekker agressief worden "omdat ik gedsicrimineerd wordt?"

Zou door mijn verhuizing naar marokko de landelijk gemeten cijfers rondom criminaliteitsdelicten ook enorm omhoog schieten>?

:nowai:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven