MuscleMeat

tom's 5x5 trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
goed advies:)
Zal gaan kijken of we 2.5 kg schijfjes hebben.

bijoefeningen:

maandag:
- rows
- bi/tri
- buik

woensdag:
- bb front press?? miss slecht idee met die zware benchpresses?
- upright rows
- 2x 15 rep bench (herstel)
- 2x 15 rep squatten (herstel)

vrijdag:
- rows, ander soort
- bi/tri
- buik

zoiets, of doe ik nu echt veel te veel?

Ik denk dat je bij je squat nog wel een stuk hoger moet kunnen gaan..

5x5x70

en dan 3x3x75 ???, doe maar 80 :D

nee, doe toch maar 75 :P

Just kidding, succes!!

@ eq: thnx:)
@siroj: waarom meteen zo hoog dan? als die 3x3x75 lukt ben ik al blij. Kan ik de week daarop ook gewoon weer verhogen. Beter geleidelijk aan verhogen dan ineens aan je max zitten denk ik.
@ gunsy: :D:D suc6 maat!

je hebt goede verhoudingen, beter als mij!

je weet zelf hoe het gewicht voor je aanvoelt dus hou het 1st bij 75 zou ik zeggen.

3-4-2006
maandag

Keelontsteking, hele dag al brak, niet piepen, gewoon de sportschool in en pr's neerzetten!

Squat
3x3x75 PR
Gehaald, veel zwaarder dan verwacht.

Bench
3x3x55
Ook al gehaald, gaat lekker:)

Pendlay row ( horizontale BoR)
4x8x40 PR
1e keer...

incline db curl
2x8x12

Hmm de 3x3 heb ik bijde wel gehaald, maar voelde allemaal niet zo goed aan. Vrijdag, als k weer fit ben zullen ze gemakkelijker gaan als t goed is.

Beterschap man! Je moet maar zo denken: Ondanks dat je ziek bent, heb je toch je doel gehaald, zelfs een pr.

netjes! Kan je trouwens wel aanraden wel voldoende rust te nemen, beter goed herstellen en dan knallen dan blijven emmeren met ziek zijn. Een wedstrijdje is leuk, maar wordt eerst maar beter.

Niet luisteren Tom, hij wil gewoon van je winnen ;)

j/k

Respect dat je bent gaan trainen EN pr's hebt gezet, maar kijk wel uit he... Wordt nog een mooie race tussen jullie!

nice pr's tom, beterschap kerel!

@gunsy: idd wel blij dat ik het heb gehaald:)
@ leophyte: :D
@siroj: Als k fit zou zijn geweest ging die miss wel makkelijk;)
@ youri: thnx

Jammer van je strotje Tom :) Maar komt wel goed hoor ;) Even goed slapen en niet snachts achter die pc hangen en veel vitaminen.. dan ram je volgende week weer nieuwe PR's uit het ijzer ;) Ga zo door!

@ nathan: thnx

Verder heb ik het nu helemaal lekker te pakken. Griep noemen ze zoiets geloof ik. Gister niet getrained, alleen op mn bed gelegen. Om 8 uur savonds al gaan slapen.. Vandaag ook thuis gebleven van school en vanavond niet werken. Hopelijk is het morgen beter.

Beterschap Dude!!!

Supertom zei:
@ nathan: thnx

Verder heb ik het nu helemaal lekker te pakken. Griep noemen ze zoiets geloof ik. Gister niet getrained, alleen op mn bed gelegen. Om 8 uur savonds al gaan slapen.. Vandaag ook thuis gebleven van school en vanavond niet werken. Hopelijk is het morgen beter.

Vanavond niet werken? :D Wie zullen er dan staan, want ik ben ook vrij :D

Voel me aardig suf nu ik 15 pagina's heb gelezen maar dan ben ik ook wel helemaal bij met tom zijn log :D

Want ik ga maandag zelf ook beginnen met 5x5 dus ik denk even een log lezen van iemand die het heeft gedaan/ of er nog mee bezig is.

Maar je hebt dikke PR's geboekt jonge!! echt netjes..

Met je deadlift heb je ook zeker goede vooruitgang geboekt. Daar moet ik ook nog hard aan werken!!

Ik ga je log ff volgen, mayb dat ik zelf ook 1 begin om beetje naast elkaar te leggen.. Beetje competitie qua vooruitgang of mayb in ijzer :cool:

franky, leuk dat je er ook aan gaat beginnen man. Zal je zeker goed doen!

Een log beginnen is zeker handig en zal je zeker motiveren om verder te gaan :thumbs:

maandag moet ik eraan geloven.. maar vond je het begin zwaar?? of begon dat pas na 4 weken ofzo met PR's ?? Want ik heb nu al dik een jaar split schema gedaan dus dat wordt wel ff anders dat full body..

Mja, was voor mij ook wat anders, dus ook wel zwaar. Maar 1e 4 weken zeker pr's gepakt!

Zelf was ik begonnen met de beginners routine van bill star's 5x5 schema. Ik werkte de 1e 4 weken dus met een steeds opbouwend gewicht waardoor ik uiteindelijk op een zware set van 5 reps aankwam.
bvb: 5x40 5x45 5x50 5x55 5x60.

Door op- en aanmerkingen van oa dit forum ben ik na die 1e 4 weken begonnen met 5x5 met een constand gewicht. dan krijg je dus zoiets als 5x5x52,5. Wanneer dit me lukte probeerde ik de volgende poging het gewicht wat te verhogen. Op deze manier maakte ik niet meer de onzinnig lichte sets die ik de 1e 4 weken maakte. 5x5 op constant gewicht voelde ook meteen veel zwaarder aan.

Maar: ik ben wel blij dat ik eerst 5x5 ben gaan doen met opbouwend gewicht, mede doordat ik mijn lichaam nog moest laten wennen aan full body en het 3x /week squatten en benchen.

Verder: In het begin volgde ik het schema op de voet. Nu heb ik mijn eigen schema om Bill Star's routine heen gebouwd naar eigen ideeën. Zo wilde ik er bij gaan chinnen. Ook heb ik, op aanraden van calibre, de bench van woensdag vervangen door een OH press (mill press, standing/seated db press). Sit ups zijn leg raises geworden. Ook ben ik er upright rows bij gaan doen.

Mijn advies: Begin met zijn schema op de voet te volgen en dn zul je snel genoeg aanvoelen wat je mist en wat je wilt veanderen.

Suc6

Terug
Naar boven