AndroidHealthClinic

tom's 5x5 trainingslog

hoe bevalt het tot nu toe?

tis wel veel of ni?

nette training imo!

• Topic Starter Topic Starter
bevalt tot nu toe best goed :)
vind 5 zware reps lekkerder om te doen dan 8 minder zware. deze training deed ik 25 setjes.
zit nu te kijken naar andere sportschool, zodat ik wel los kan squatten. alleen zal ik die sportschool wel moeten dokken naast mn lopende abbo van 50 p/m

thnx bro :)
zit iig progressie in :D:cool:

25-1-2006
woensdag
light day

Voelde me vandaag niet zo heel goed. slecht geslapen, keel ontsteking, elke keer dat ik slik doet het pijn. toch mezelf maar naar de sportschool gesleept.

Deadlift.
opwarmen
50x5
50x6 romanian style
55x5
60x5
65x5
70x5
75x5 PR!!
hypers om af te koelen.

ging even vragen aan de instructeur of ik mijn deadlift goed uitvoerde. ik pak hem altijd in sumo. op de grond, oppakken, strekken, terug op de grond leggen, repeat. hij zei dat je hem niet steeds op de grond moest leggen, maar tot net onder de knieen. zou veel zwaarder zijn. 1 setje voor hem gemaakt op die manier, toen weer gewoon door gegaan. 75x5 was wel lekker :)

Leggpress
zat echt met trillende benen op de leggpress. voelde ook heel zwaar aan. toch maar bezig gegaan.
opwarmen
100x5
120x5
130x5
140x5
140x5

ging slecht, gelukkig was dit een lichte dag voor de legpress.

incl 30 graden DB press
opwarmen
12x5
14x5
16x5
18x5 PR
20x5 PR!!! damm yeahh
niet gedacht dat hier zoveel in zou zitten. zeker niet nadat ik met knikkende knieen ging leggpressen.

voelde me na deze dikke pr's natuurlijk een stuk beter

Upright row.
erachter gekomen dat de EZ stang 5 kg weegt ipv 7, dus al mn vorige gewichten gaan met 2 kg omlaag op de oefeningen met EZ bar.
15x10
27x5
27x5
29x5 PR
29x5 PR
ging lekker. 2kg zwaarder gepakt dan vorige week. 27 voelde gewoon te licht aan.

Klaar. geen zin meer in leg raises. doe ik morgen miss nog wel even. voelde me k*t. training ging toch nog wel redelijk. aardig wat pr's dacht ik zo :D

Gaat zeker goed. Die deadlift idd iedere keer neerleggen.

Gefeliciteerd met je pr. Train je PL-gericht, dan altijd neerleggen, zo haal je de spanning eraf, die je later weer moet opbouwen, al met al is dat zwaarder!

thnx bro's
Vind het zelf fijner wanneer ik steeds het gewicht neerleg en weer op pak. is ook beter voor mijn grip, omdat ik dan het gewicht niet steeds in mn handen heb maar elke keer een korte rust :)
maar er gaan zeker meer PR's komen :D

wat trouwens mijn doel is kwa fysiek is zoals Edward Norton eruit ziet in American History X, dan wel zonder de hakenkruizen enzo :cool:
maar dat wil ik ong berijken. bn benieuwd of dat zal lukken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn advies: Kies een hoger doel!

Haha, wat grappig. Toen ik die film zag, was ik net begonnen met 'trainen' samen met een klasgenoot van me. Tijdens de film hadden we ook net een traininkje achter de rug en zei hij dat het ook zijn doel was om er ooit zo uit te zien.

We hadden toen ongeveer hetzelfde gewicht en lengte. Hij traint niet meer en ziet er nog net zo uit en ik heb inmiddels al een tijdje een doorstart gemaakt.

haha is dus niet zo'n gek doel :D
vind hem er goed uitzien namelijk. en bij 1.93 zal dit ook niet zo makkelijk te halen zijn, wel dan?

ga iig eerst hiervoor, zie daarna wel verder :)

Jawel - hard werk + veel vreten is de key; en met hard werken bedoel ik niet biceps curlen.

Squatten, deadliften, rowen en pressen als een beest, en dan lach je edward norton over een jaar uit:)

haha thnx adema. ben ook hard opweg toch. weinig bicep curlen in mijn schema :cool:
zou mooi zijn als ik volgend jaar zomer er zo uit zou zien. :D

vrijdag
27-1-2006

Bench
opwarmen
35x5
40x5
50x5
50x5
50x5
50x5
40x8

Leg press
opwarmen
100x5
120x5
130x5
140x5
150x5
170x5 PR
130x8

DB Row
18x5
22x5
26x5
26x5

BB Row smal naar buik
30x5 PR
40x5 PR
50x5 PR

db's stoppen bij 26 kilo. dus moet overstappen op de barbell. merk alleen dat mijn linker latisimus dorsi slechter ontwikkeld dan mn rechter..

bench dips
5xBW+20 PR
5xBW+20 PR
5xBW+20 PR
5xBW+22,5 PR
5xBW+20

EZ Curl
8x25
7x27 PR
5x27

Dips gaan lekker. ook de bank gaat nu lekker met 50 kilo. nog ff een weekje aanhouden met 50 en dan door naar de 55.
leg press blijft ook goed gaan. 170 was wel zwaar.

nice, mijn linker lat is ook sterker dan mn rechter, bij dumbbell row kan ik met links 5 rep en met reps krijg ik het moeilijk bij de 3de rep, mn rechtbiceps is dan wel weer sterker ???

IK zie dat je al een stuk meer gewichten aan de stangen hebt dan'in het begin van je log(20 dagen geleden) klasse!

thnx all!
gaat lekker allemaal dit schema. zeker nog een maandje aanvast plakken:)

30-1-2006
maandag

Vanaf vandaag ga ik 4 weken 5x5 doen met constant gewicht, dus niet opbouwend naar een top gewicht.

leg press
100x8
130x5
150x5 hoog breed
150x5 hoog smal
150x5 hoog breed
150x5 hoog smal
150x5 hoog breed
130x10
ging best redelijk eigenlijk. vrijdag met 160

Bench
30x5
40x5
50x5
50x5
50x5
50x5
50x5 PR 5x5x50
40x8 heeeeel langzaaaam
vrijdag de 55 proberen denk ik. hoop dat t lukt.

BB Bent over row.
30x10
40x6
40x6
40x6
45x5
45x5
45x5
45x5
was een beetje zoeken. zou 5x5x40 gaan doen, maar 40 was geen gewicht. 45 ook nog niet echt zwaar, maar zat naar de techniek te zoeken. voerde ze smal uit, hield mn armen zo dicht mogenlijk tegen mn lichaam aan.
Vraagje: moet je je schouders naar achter gelocked houden, of elke keer wanneer het gewicht dicht bij de grond komt je schouders ook naar beneden laten zakken?

Situps -10%
10xBW+17,5 PR
10xBW+17,5 PR
10xBW+17,5 PR
6xBW+17,5

was de training voor vandaag. wilde ook nog hypers doen en bench dips, maar was steeds geen plaats. iedereen had ineens de geest om te gaan sporten:mad:

ziet er goed uit, ik let er eigenlijk niet op of ik mn schouders lock

Terug
Naar boven