Fitness Seller

Sticky Toon je home gym!

ik train wel vaker met een vriend die zelf ook serieus is, mja sociaal aspect is wel nadeel.

echter de voordelen zijn te groot imo

als je een beetje twijfelt aan je motivatie, moet je er zeker niet aan beginnen.
er zijn mensen die er totaal geen erg in hebben, maar ik vind t ook altijd fijn als er in mijn homegym eens iemand komt meetrainen.
zo afentoe heb ik dat ook ff nodig, en een spotter is soms ook onontbeerlijk voor bepaalde oefeningen, en je wordt dan soms ook aangemoedigd om net nog die ene rep eruit te persen.

begrijp me goed, ik train graag in mijn homegym, maar om het vol te houden moet je echt een goede motivatie hebben.

maak het dus ook een prettige ruimte voor jezelf, met een lekkere stereo erin, evt. posters oid ter aankleding :D

wat voor motivatie heb je nodig om je garage deur binnen te stappen en aan de slag te gaan? voor mij is het makkelijker, geen gevlieg naar de sportschool en geen sportschool ergernissen.
Dacht zelf eerst ook dat ik het sociale aspect ging missen, maar geen moment last van gehad.

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

17.5 t/m 40 KG Iron and Rubber Hex dumbbells (35 kg missing).
healthstream bench
body solid gun rack
York dip/chin station
30 kg weightvest
7 foot nickel olympic bar
olympic ez curl bar

Set up buiten in Perth, Western Australia.
Gekocht voor zo'n 200 Australische dollars: york tower en weightvest.
De rest van het spul allemaal gratis via werk: Fitness salesman

Op mijn verlanglijst:
-45 kg rubber hex dumbbells.
-Groter dumbbell rack.

Vraagje:
laat je dat spul hele hele jaar (vooral najaar en winter) buiten staan?
Gaat dat niet verschrikkelijk snel roesten? ook al staat het onder een afdak..?

Volgens mij woonde Vintage niet in een koud land.

wat voor motivatie heb je nodig om je garage deur binnen te stappen en aan de slag te gaan? voor mij is het makkelijker, geen gevlieg naar de sportschool en geen sportschool ergernissen.
Dacht zelf eerst ook dat ik het sociale aspect ging missen, maar geen moment last van gehad.

zoals gezegd, de een heeft er meer "last" van dan een ander.

maar je kunt aan de slag gaan, maar je kunt ook AAN DE SLAG GAAN!!!
dat verschil kan een goeie buddy maken, en wat mij betreft is dat dus het sociale aspect.
ik doe altijd trouw mn trainingen, maar soms mist de focus, de gedrevenheid, de echte wil om tot het naadje te gaan.
en als er dan iemand mee komt trainen dan gaat dat vaker goed dan wanneer ik alleen ben.

mij werkt het tegen, ik wil op rustdagen zelfs nog gaan trainen

Ik denk hier dus precies hetzelfde over, niet alleen dat maar of ik motiveer mezelf maar no ****in way dat ik andere mensen nodig zou hebben om mij te motiveren maar dat is bij iedereen verschillend.
Dat van die spotter kan ik nog wel begrijpen ergens aangezien ik weleens bijna de barbell op mijn nek heb gehad.

mee eens dat een training buddy heel erg kan helpen, helaas bij mij in de buurt niemand die ambitie heeft om puur voor kracht te gaan:(

Sinds mijn homegym compleet is sla ik bijna geen training meer over, en ben ik weer net zo fanatiek als 10 jaar geleden toen ik begon.
Heel soms mis ik een beetje sfeer, maar zelden. Het weegt niet op tegen irritatie, geen zin in bepaalde vermoeiende mensen, reistijd die je kwijt bent.

Maar de ene homegym is de andere niet, op een klein kamertje met alleen een powerrack zou ik het niet trekken.

Kan iemand me hier zeggen, liefst in pb hoeveel het ongeveer zou kosten om een degelijke homegym te maken? Ik betaal namelijk 61 euro per maand wat dus op een 700 euro per jaar uit komt, misschien dat het verstandiger is om een homegym te maken want heb er wel plaats voor.

Raps gaan sparen dus :eek::eek::eek:

Koop je een powercage (mooiste is met catrolsysteem tbv latpull ed, via henk hier opt forum bijvoorbeeld) met goede schuine bank en barbell/dumbbells en wat gewichten en ik denk dat je nog onder 2 jaar abonnementsgeld blijft.
Betere investering kan ik me in jouw situatie niet voorstellen :-)

Laatst bewerkt:
Mijn homegym

Ik heb even geleden nog eens veel geld in mijn "bunker" gestoken. Hij ziet er nu als volgt uit:

*Barbarian Multibench
*Barbarian Squat Rack
*Panatta Benchpress
*Barbarian Bicepsblaster
*Olympische bar
*EZ bar
*125 kg schijven (moet nog bijkomen)
*Halterset 5 t.e.m. 30kg
*Roman chair
*Sit-up bankje
*Hometrainer
*Barbarian Wall Pulley
*Diverse hulpstukken

Dingen die er nog moeten bijkomen: grote bak talkpoeder, grippers en leg-curl -extension

Foto0065.jpg

Foto0066.jpg

Foto0067.jpg

Foto0068.jpg

Laatst bewerkt:
Nice setup zeg!

wat heb je daar op de vloer liggen als bedekking ?

@ Punjab: Ja de indeling gaat nog wat veranderen. Dat benchbankje met rode bekleding gaat nog weg. En daar tegen die muur komt een grote spiegel, waar ik de meeste toestellen naartoe ga richten.

@Hummel: Dat is een mat die op rol zat bij Leen Bakker. 5 op 4m

@sammy: kun jij daar staand MP'en, wss niet e?

Nee dat kan ik niet. Dat is het enige nadeel van de kelder. Hij is maar 2.04m hoog, daardoor kan ik bijna geen staande oefeningen doen.

Maar in de zomer is het lekker fris en in de winter niet te koud dus dat is wel een groot voordeel van in een kelder te trainen.

Ook maar een homegym begonnen.

Power cage van Henk. Leg extension van Panatta. Leg press van universial.
Calf raise. Schoulder press. En natuurlijk heb ik ook allemaal losse gewichten enzo.

DSC_0195.jpg

DSC_0196.jpg

DSC_0197.jpg

DSC_0198.jpg

DSC_0199.jpg

Terug
Naar boven