AndroidHealthClinic

Sticky Toon je home gym!

Nice homegym Zillion!! Mooi spul die warrior bench, en zoals Koef zegt, lijkt mij het een beetje lastig om je op te trekken aan dat ding, of is het de foto?

Ben je toevallig van Antwerpen? :)

De Warrior Bench is inderdaad een erg fijn toestel, de chin-up bar is goed te gebruiken hoor, deze moest eigenlijk bevestigd worden aan de muur (zit nog een heel bevestigingsconstructie bij), maar ik denk dat ik de hele muur eruit trek als ik hem aan de muur bevestig, want de muur van de schuur is niet zo heel dik/sterk naar mijn mening.

Ik kom niet uit Antwerpen maar uit brabant (Ehv), was vroeger wel vaak te vinden in Antwerpen toen de Zillion (discotheek) er nog was, vandaar ook mijn naam.

de chin-up bar is goed te gebruiken hoor, deze moest eigenlijk bevestigd worden aan de muur (zit nog een heel bevestigingsconstructie bij), maar ik denk dat ik de hele muur eruit trek als ik hem aan de muur bevestig, want de muur van de schuur is niet zo heel dik/sterk naar mijn mening.

Gaat er meer om dat je bijna niet boven de stang kan uitkomen lijkt het.

Verder vette thuis gym.

Je hebt toch geen posters nodig om je te motiveren..

Is toch een leuke toevoeging..

Omgeving waar je traint kan zeker motiverend werken toch..

Kan je zo een posters ook in een gewone winkel ergens kopen?

Kan iemand me hier zeggen, liefst in pb hoeveel het ongeveer zou kosten om een degelijke homegym te maken? Ik betaal namelijk 61 euro per maand wat dus op een 700 euro per jaar uit komt, misschien dat het verstandiger is om een homegym te maken want heb er wel plaats voor.

als je er plaats voor hebt zou ik 300% zeker doen voor 700 bouw ja iets heel leuks op.

61 euro per maand?! :eek: Zie "Hoe begin ik een homegym de ultieme beginners sticky" paar topics hieronder

kheb maar 650 voormijn homegym betaald 2e hands... goed marktplaats ed in de gate houden

jep, 61 euro per maand is echt veel en andere gyms "in de buurt" zitten rond de 40 euro maar met de verplaatsing van auto komt het op hetzelfde neer. Maar als jullie zeggen dat je voor een goede 700 euro al een degelijke homegym kan maken dan moet ik er eens over na denken.

Wat ik nodig heb is: verstelbare bench om flat benchpress, incline benchpress en eventueel decline benchpress te doen.

Losse gewichten, squatrek.

En het moeilijkste van al lijkt me rug, een bar om aan op te trekken? Lat pull down vind ik persoonlijk niet zo goed. Met jezelf optrekken krijg ik sneller de V dan met lat pulldown. Dan doe ik nog een row oefening zittend.

En de rest van rug en schouders doe ik met losse gewichten dus dat is geen probleem.

Dan nog een vraagje voor de mensen met een homegym. Is het niet saai zo alleen trainen? Niet dat ik voor andere mensen train maar vind het wel leuk als er andere mensen in de gym zijn. Kwestie van sociaal contact enz.

jep, 61 euro per maand is echt veel en andere gyms "in de buurt" zitten rond de 40 euro maar met de verplaatsing van auto komt het op hetzelfde neer. Maar als jullie zeggen dat je voor een goede 700 euro al een degelijke homegym kan maken dan moet ik er eens over na denken.

Wat ik nodig heb is: verstelbare bench om flat benchpress, incline benchpress en eventueel decline benchpress te doen.

Losse gewichten, squatrek.

En het moeilijkste van al lijkt me rug, een bar om aan op te trekken? Lat pull down vind ik persoonlijk niet zo goed. Met jezelf optrekken krijg ik sneller de V dan met lat pulldown. Dan doe ik nog een row oefening zittend.

En de rest van rug en schouders doe ik met losse gewichten dus dat is geen probleem.

Dan nog een vraagje voor de mensen met een homegym. Is het niet saai zo alleen trainen? Niet dat ik voor andere mensen train maar vind het wel leuk als er andere mensen in de gym zijn. Kwestie van sociaal contact enz.

als je een beetje twijfelt aan je motivatie, moet je er zeker niet aan beginnen.
er zijn mensen die er totaal geen erg in hebben, maar ik vind t ook altijd fijn als er in mijn homegym eens iemand komt meetrainen.
zo afentoe heb ik dat ook ff nodig, en een spotter is soms ook onontbeerlijk voor bepaalde oefeningen, en je wordt dan soms ook aangemoedigd om net nog die ene rep eruit te persen.

begrijp me goed, ik train graag in mijn homegym, maar om het vol te houden moet je echt een goede motivatie hebben.

maak het dus ook een prettige ruimte voor jezelf, met een lekkere stereo erin, evt. posters oid ter aankleding :D

Ja het is saai. Ik studeer voor PT en ga volgend jaar dieetkunde volgen en ben elke dag bezig met BB, maar ik moet een schep Jack3D, myo blitz, No xplode, etc.. binnenhebben om te knallen en dan nog..

Ben supergelukkig met m'n spullen en kan alles trainen wat ik wil, maar ik heb wel last van het ''ik-doe-het-binnen-een-uurtje-wel syndroom'' :)

Ik heb trouwens :

Powercage van zo'n goedkoop merk van helisports was 500euro
dumbbells van 2 -44.5 niet allemaal in gelijke stappen dus soms 14-15-16 ertussen ofzo
olympic bar
EZ curl bar
200+ kg aan gewichten
crosstrainer
wat zooi voor aan de powercage te bevestigen als een lat pulldown, tricep cord, etc..
dip station van barbarian

voor alles rond de 2000euro kwijt, gewoon goed zoeken :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven