XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym!

Zieke gym hoor tank. Alles wat je nodig hebt en meer. Heb je wel een beetje de ruimte eigenlijk en stoot je je hoofd niet tijdens het optrekken?

O laat maar, die eerste foto verschijnt opeens uit het niets van dat powerrack:P
Ja de pullup optie aan de cable cross is eerder voor de "show"'. Geeft wel een fatbar effect!

Goed materiaal. Al had ik in jou geval een losse latpully gekocht ipv combi met powerrack omdat je nog wat ruimte hebt. Zelfde cable cross als ik, ik vind het een heel fijn ding. Zo smooth kom ik ze niet in elke sportschool tegen.
Ja heb ik over nagedacht, maar leek me niet comfortabel ivm zitje dat in de weg zou zitten (bij pushdowns/extension/...). Nu schuif ik mijn bankje er naar toe en klap dat ding open om je benen te knellen. Ook was dit plaatsbesparend!

Die cable cross is echt een heel fijn ding ja:D Zou je op het eerste zicht niet zeggen.

Merci!
Zou inderdaad niet meer aanschaffen dan wat je al hebt, je hebt toch ook een beetje ruimte nodig om te bewegen ofniet? Anders moet je je bed maar verwerken in de hacksquat.

Mooie apparatuur wel hoor! Ik droom zelf van zo'n seated calf en een cable cross. Wat ik echter wel mis zijn een stel zware dumbbells. Al eraan gedacht om olympische dumbbells te kopen of een stel verstelbare?
Is slecht de helft van de ruimte. Er staat een kas in het midden die de ruimte in 2 delen verdeelt.

De schroef dumbbells geraken tot 50kg hoor met 5kg schijfjes (52,5kg denk ik zelfs). Begin nooit een workout met dumbbell presses dus heb nog niet direct schrik dat ik erover ga zitten. Voor schroefdumbbells gekozen doordat ze goed vast zitten en met 5kg schijfjes net zo fijn (niet bombastisch) aanvoelen als een gewone dumbbell. Volledig rubberen schijfjes trouwens!

tip voor cable cross powercage.nl 10 keer steviger en zelf goedkoper dacht ik. en ook super soepel
Heb ik naar gekeken ja, maar die was te groot en op deze cable cross is levenslange garantie.

Laatst bewerkt:
Ja de pullup optie aan de cable cross is eerder voor de "show"'. Geeft wel een fatbar effect!

Ja heb ik over nagedacht, maar leek me niet comfortabel ivm zitje dat in de weg zou zitten (bij pushdowns/extension/...). Nu schuif ik mijn bankje er naar toe en klap dat ding open om je benen te knellen. Ook was dit plaatsbesparend!

Die cable cross is echt een heel fijn ding ja:D Zou je op het eerste zicht niet zeggen.

Merci!

Is slecht de helft van de ruimte. Er staat een kas in het midden die de ruimte in 2 delen verdeelt.

De schroef dumbbells geraken tot 50kg hoor met 5kg schijfjes (52,5kg denk ik zelfs). Begin nooit een workout met dumbbell presses dus heb nog niet direct schrik dat ik erover ga zitten. Voor schroefdumbbells gekozen doordat ze goed vast zitten en met 5kg schijfjes net zo fijn (niet bombastisch) aanvoelen als een gewone dumbbell. Volledig rubberen schijfjes trouwens!

Heb ik naar gekeken ja, maar die was te groot en op deze cable cross is levenslange garantie.

grote is aanpasbaar natuurlijk, en reken maar niet op 'levenslange' garantie heb die bij heli ook eens proberen gebruiken, je krijgt levenslange garantie op productie fouten , niet op slijt

grote is aanpasbaar natuurlijk, en reken maar niet op 'levenslange' garantie heb die bij heli ook eens proberen gebruiken, je krijgt levenslange garantie op productie fouten , niet op slijt
Klopt. Kabels/katrollen zijn dan weer ook niet zo duur om te vervangen. Heb de crossover trouwens ook gekocht tijdens de eindejaarskortingen (-10%) :D En bij henk betaal ik 100 euro verzending en bij helisports 10 euro ofzo? Het was vooral de grootte hoor die de knoop doorhakte, daar kon ik idd een aanpassing op vragen maar heb er niet bij stilgestaan.

Het is maar wat je wil zeker. Zullen beiden wel fijne dingen zijn. Ik ben in ieder geval tevreden

Laatst bewerkt:

Het is een prima ding deze cablecross. Er zullen merken zijn die steviger zijn maar wat is dat waard als deze al stevig genoeg is? Als je daarna kijkt naar prijs en hoe fijn hij is met trainen dan is dit zeker geen verkeerde keuze. Kan deze iedereen aanraden.

Mooi homegym tank! Nu begrijp ik waarom je je "oude" multibench verkocht hebt . Ben er trouwens erg tevreden van. Topmateriaal!

Ziet er goed uit man, alleen die vloer lijkt me wat riskant :D

Het is een prima ding deze cablecross. Er zullen merken zijn die steviger zijn maar wat is dat waard als deze al stevig genoeg is? Als je daarna kijkt naar prijs en hoe fijn hij is met trainen dan is dit zeker geen verkeerde keuze. Kan deze iedereen aanraden.

zeker en vast geen slechte koop maar die van henk is (afgezien van verzending, maar daar kan je dingen regelen) standaard zonder helisport acties nog goedkoper en je kan er +200killo aanhangen waardoor je er ook eens mee kan rowen als je dat wilt :D

Ik zie op de site van henk nergens die cable cross staan. iemand een link van die van hem?

Staat ook niet op de site, mail hem en hij zendt je een foto + pdf file met autocad tekeningen

Kan die cablecross van Henk ook op een lage stand?

zeker en vast geen slechte koop maar die van henk is (afgezien van verzending, maar daar kan je dingen regelen) standaard zonder helisport acties nog goedkoper en je kan er +200killo aanhangen waardoor je er ook eens mee kan rowen als je dat wilt :D
Als als als:) In de 4 maanden dat het jaar bezig is zijn er 2 of 3 maanden geweest wanneer er korting op was. Die van helisports kan ook 200kg pakken (wel gedeeld door 2 maar dat zal de jouwe ook hebben).:D

Koop drie rollen stalmatten/industriematten via marktplaats en je hebt een beschermd vloertje :D

Hmmmm, zal ik eens naar kijken bedankt!

M'n home gym is nog niet helemaal af maar alvast wat pics.

Eerst maar n overview:

P1010443_zps91fd7925.jpg

P1010444_zps1aabb94d.jpg

P1010445_zps47a597f3.jpg

Dumbbells van 2 t/m 50 kg. Scott bench, kettingen, rubber banden, paar honderd kg aan bumperplates, 2 x 50 kg extra voor de legpress, wat andere 50 mm schijven, diverse stangen zowel 30 als 50 mm, waaronder Eleiko EZ stang (super !!), en handgrepen/ touwen. Barbell rek van Henk, mono lifters voor deadlift van Henk, schijvenrek, olympisch halter, 30 mm schijven voor de T Bar row (met dank aan Wim Wamsteeker).

P1010437_zps9ad07a8c.jpg

De grote spiegel heb ik laten maken. 3 meter breed en 1,5 meter hoog. Zit in een speciaal kozijn om breken te voorkomen. Weegt een ton

Op de betonnen vloer liggen transportbanden-matten voor de demping.

Powercage van Henk met dipsteunen en chinningbar van Henk. Een vriend van mij heeft het plankier gemaakt. Super trots op. Onderlaag is rubber. Vervolgens dikke platen triplex. Daarop weer hard eikenhout parket met uitsparingen van rubber voor deadlift en voorslaan.

P1010436_zpsb6833f6e.jpg

Ben gek van benen trainen dus. Panatta sitting calf, Panatta sitting leg curl en Panatta leg extension

P1010435_zps1d7fe7a8.jpg

P1010446_zps4bdd74db.jpg

Panatta leg press mag ook niet ontbreken. Wilde speciaal deze 45grd old skool stijl hebben. Moordenaar voor je benen.

P1010442_zps28843c50.jpg

ER Equipment rek met safety welke ik eigenlijk alleen voor bankdrukken gebruik. Squat liever in de Powercage qua veiligheid.

P1010444_zps1aabb94d.jpg

De stang is een Russisch halter met dito schijvenset. Is echt al meer dan 20 jaar oud en n heerlijke set. Schijvenhouder van Henk.

P1010439_zpsc000f113.jpg

Tevens lat pulley en n old skool T Bar Row (30 mm)

Technogym schuine bank, Panatta schuine bank, Technogym buikspierenbank en homemade hyperextension

P1010440_zps6751dbf0.jpg

Het is nu nog deels schuur maar ik wil de andere kant met opbergrekken gaan afdekken met schuifdeuren. Ik heb de vloermatten en x-trainer al klaar liggen/ staan. Nog op zoek naar n loopband.

Het thuistrainen was ff wennen maar bevalt goed. Hoef nu geen trainingen meer over te slaan als ik laat thuis ben. Train ook nog op de sportschool maar steeds meer in de home gym.

Een aantal forum bezoekers zullen hun oude spullen wel herkennen. Heb echt duizenden kilometers gereden van Coevorden, Franeker, Eindhoven, Maastricht, Helmond, Turnhout, Assendelft etc etc. om het spul te verzamelen. Hele weekenden in de auto gezeten maar het was t waard.

vrachtwagen_zps68499e34.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit man, very nice!

Zal wel een flinke duit gekost hebben bij elkaar? :)

Terug
Naar boven