MuscleMeat

Sticky Toon je home gym!

Homegym kelder

Mijn homegym ondertussen naar de kelder moeten verhuizen.

P1010884.jpg

P1010886.jpg

P1010887.jpg

P1010889.jpg

P1010890.jpg

P1010892.jpg

P1010894.jpg

P1010896.jpg

P1010897.jpg

Echt niet verkeerd zo'n keldertje! Doe mij er ook maar 1!

Mooie ruimte toch!
Ben jaloers op de dumbbells man!

Echt niet verkeerd zo'n keldertje! Doe mij er ook maar 1!

Idd wel leuk om een eigen ruimte te hebben volledig toegewijd aan het trainen. Enige nadelen: geen natuurlijk licht en plafond te laag voor sommige oefeningen (military press,...)

Mooie ruimte toch!
Ben jaloers op de dumbbells man!

Dumbbells ben ik heel tevreden van. Heb ze op marktplaats gevonden, 300 km voor gereden. Rijden met 540 kg aan dumbbells in de auto was wel redelijk spannend, gelukkig geen verkeersdrempels op de terugweg.

Vraagje, wat zou de beste ruimte zijn voor het starten van een (kleine) homegym.
Begin met een cage omdat ik vooral dmv compounds train.

- Zolder: nadeel als ik deadlift en de bar terug zak zal er eventueel lawaai veroorzaken naar benedenverdieping dus geluidsoverlast
- Kelder: nadeel koud
- Garage: nadeel zal ook wat kouder zijn misschien.

Als je kon kiezen (stel elke ruimte was even groot) waar zouden jullie dan je home gym beginnen, kelder, zolder of garage?

Kelder baby als het koud is trek je maar een trui aan. Je hebt gewoon luxe probleem dat je kan kiezen. :(

Garage. Dan kan je nog lekker de poort open zetten als het mooi weer is.

Koud is geen nadeel :)

Kelder heeft lage plafonds over algemeen. Weet niet hoe het bij jou zit, maar ik zou de garage nemen, kun je nog lunges door de straat lopen ;)

Als kelder hoog genoeg is, definately kelder. Fris in zomer, warm in winter. Eigenlijk altijd even warm. Garage is freezing in winter (of je moet verwarming zetten) en heet in zomer of je moet airco zetten. Deur open helpt niet als het niet waait. Zolder zelfde probleem als ie niet geïsoleerd is.

De grootste ruimte wint het.

Koud is geen nadeel :)

Kelder heeft lage plafonds over algemeen. Weet niet hoe het bij jou zit, maar ik zou de garage nemen, kun je nog lunges door de straat lopen ;)

Haha de bejaarde buren zijn je al langslopen! :eek:
Veel garages hebben volgens mij ook een redelijk laag plafond?
Die van mij is in ieder geval te laag voor military press!:(
En voor de meeste powercages:headbang::splat::grumble::yell:

Tot nu toe stemmen:
Kelder: 2
Garage: 3
Zolder: 1

Maar nu ik er over na zit te denken, thanks to jullie, weet ik niet zeker of ik een military press fatsoenlijk uit kan voeren in de kelder. Morgen maar even mailen.

Ik ben ook bang dat garage koud zal zijn in de winter, iemand toevallig ervaring mee?

Moet btw ook nog ergens (goedkoop) leuke cage tweedehands op de kop kunnen tikken.

ik stem voor boerderij

Loods hierzo!

Nadeel van een losstaande garage is zeker en vast de kou in de winter.
Constant de verwarming aan kan maar dan moet je garage al goed geïsoleerd zijn om de kosten binnen de perken te houden.
Ik heb een blokhut/garage en kan geen verwarming aandoen of alles is zeiknat van de condens. Ik had zo een petroleum kacheltje gebruikt en dat ging vrij snel van 3 graden naar 18 graden in de ruimte. Maar natuurlijk was alles ook zeiknat :D

Bij echte koude dagen had ik zelfs al condensatie aanslag in de ruimte gewoon dankzij mijn adem en lichaamstemperatuur. Gevolg: Roest op vele materialen .... en je ziet geen kl!è#'(!! meer in je spiegel na 1 rep. :mad:
Ik stond op het punt om mijn huidig materiaal te vervangen door steviger materiaal + een Barbarian cage maar het vocht/condens probleem in de winter houdt me momenteel nog tegen.

Heb dat ook, he tijd staat zelf op de ramen bij vriestemperaturen. Raampje open bij trainingen wil wel eens lukken. Dikke truiendag ftw :)

Kelder, als de zon schijnt gewoon voor buiten ook wat oefeningen voorzien. (mss extra halter + extra gewichten)
Als je goed traint heb je het niet koud in kelder. Train er altijd met tshirt

Heb dat ook, he tijd staat zelf op de ramen bij vriestemperaturen. Raampje open bij trainingen wil wel eens lukken. Dikke truiendag ftw :)

Kelder, als de zon schijnt gewoon voor buiten ook wat oefeningen voorzien. (mss extra halter + extra gewichten)
Als je goed traint heb je het niet koud in kelder. Train er altijd met tshirt

Thanks, het grootste nadeel lijkt mij op dit moment de garage, daar is het koud en dan zal de barbell ook ijskoud zijn wat mij niet fijn lijkt werken.

Terug
Naar boven