AndroidHealthClinic

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

Voor mij ook de kelder. Zoals Boog zegt, is het helemaal niet koud in de winter. Ik train ook gewoon in T-shirt. Bovendien lekker fris in de zomer.
 
Thanks, het grootste nadeel lijkt mij op dit moment de garage, daar is het koud en dan zal de barbell ook ijskoud zijn wat mij niet fijn lijkt werken.

Neem je barbell gewoon mee in huis/kamer, zet hem in een hoekje, klaar!
Heeft ie lekker kamertemperatuur wanneer je hem mee in de garage neemt.
 
Neem je barbell gewoon mee in huis/kamer, zet hem in een hoekje, klaar!
Heeft ie lekker kamertemperatuur wanneer je hem mee in de garage neemt.

Barbell lukt misschein wel maar cage lijkt mij niet echt chill om naar te transporteren.
 
Ik stond ook voor de keuze, heb voor de garage gekozen :)

Mijn redenen in mijn geval:
- Frissere lucht
- Betere (natuurlijke) licht
- Beter bereikbaar
- Meer trainingopties als je oefeningen even buiten wilt doen
- Kelder kan beter benut worden voor andere dingen
- en meer waar ik nu even niet kan opkomen

Als het buiten onder nul is, is het wel verschrikkelijk koud om erin te trainen, dat is wel shit.
Heb daarom mijn garage gelijk geïsoleerd en nu met een petroleum kacheltje is het nu wel goed te doen in de winter.
 
Garage valt prima in te trainen in de winter. lekkere trui aan en een trainingsvest erover en je hebt het zeker niet koud.Alleen de 1e 5minuten. Dat vest gaat dan zelfs bijna altijd nog uit. Hoeveel mensen doen er wel geen buitensport , ook in de winter? Die hebben het ook niet koud.
Enkel dagen dat het overdag echt vriest kan het wat koud blijven
 
Garage valt prima in te trainen in de winter. lekkere trui aan en een trainingsvest erover en je hebt het zeker niet koud.Alleen de 1e 5minuten. Dat vest gaat dan zelfs bijna altijd nog uit. Hoeveel mensen doen er wel geen buitensport , ook in de winter? Die hebben het ook niet koud.
Enkel dagen dat het overdag echt vriest kan het wat koud blijven

Enige puntje lijkt me, hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb, dat alle metalen equipment (baar!) hartstikke koud is om lekker vast te pakken. Of valt dat wel mee?
 
Enige puntje lijkt me, hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb, dat alle metalen equipment (baar!) hartstikke koud is om lekker vast te pakken. Of valt dat wel mee?

Ja je moet zeker handschoenen aan. maar dan heb je ook nergens last van.
Voor een paar tientjes heb je ook mobiele kachels waar je alleen de stekker in hoeft te doen en je hebt het ook warm. Ik vind de echte zomer erger, daar is op airco na gewoon niks tegen te beginnen.
 
Calimera, heb jij geen last van condens? Ik ben echt op zoek naar een oplossing hiervoor maar kan heaas niets vinden. Constante temperatuur zal wel de enigste oplossing zijn vrees ik ???
 
Calimera, heb jij geen last van condens? Ik ben echt op zoek naar een oplossing hiervoor maar kan heaas niets vinden. Constante temperatuur zal wel de enigste oplossing zijn vrees ik ???

Shitload vochtvreters?
 
Ik train in een oude garage die we recent geïsoleerd hebben. Inderdaad wat last van condens, maar de keren dat dat gebeurd is afgelopen winter is ook op 1 hand te tellen. En zo koud wordt het daar ook weer niet. Ik heb een klein vuurtje en zet dat een 45min op voorhand open dan is het perfect mogelijk om te trainen in een aangename temperatuur. Bovendien is het maar enkele maanden nodig geweest om dat vuurtje te gebruiken, hoewel toch een best lange en koude winter gehad hebben.
 
Calimera, heb jij geen last van condens? Ik ben echt op zoek naar een oplossing hiervoor maar kan heaas niets vinden. Constante temperatuur zal wel de enigste oplossing zijn vrees ik ???

Ja. Elke maand alles goed insprayen met siliconenspray dan blijft alles goed.
 
Fotos volgen nog maar even opsomming van materiaal geven:
- olympisch materiaal: +150 kilo aan gewichten; EZ, dumbbells en 220 cm barbell
- 4 lock jaws
- 2 zwarte powerbands (fitness seller)
- roeigreep, latpull greep, rechte baar, triceps baar en triceps touw
- powermark verstelbare bank
- powermark power rack + high low row
- dip stand + dip belt

Ik train nu op zolder momenteel gewoon op een betonnen vloer, ik en mijn pa gaan kijken voor in de zomer vloer te zetten en misschien die dan te bedekken met rubberen tegels maar dat zijn nog toekomst plannen.
 
Tot nu toe stemmen:
Kelder: 2
Garage: 3
Zolder: 1

Maar nu ik er over na zit te denken, thanks to jullie, weet ik niet zeker of ik een military press fatsoenlijk uit kan voeren in de kelder. Morgen maar even mailen.

Ik ben ook bang dat garage koud zal zijn in de winter, iemand toevallig ervaring mee?


Moet btw ook nog ergens (goedkoop) leuke cage tweedehands op de kop kunnen tikken.
mp kun je ook zittend doen
 
Ja. Elke maand alles goed insprayen met siliconenspray dan blijft alles goed.

Bam! Thx! Ik heb een camper/motorhome/mobilhome en daar wordt het ook aangeraden voor rubbers van deuren etc. Dus dit kan idd echt wel helpen.

Vochtvreters en kachel zijn echt geen optie voor me. Blokhut is max 2 graden warmer dan buiten. En het is wel een hele lange periode kouder dan 5 graden geweest. Opwarmen van 5 naar 18 is om condens vragen!! Dus die dagen dat je last hebt van vocht kan je absoluut niet op slechts 1 hand tellen. Het zijn er een pak meer.... 100? Ondanks dat ik dus een kachel heb verwarm ik niet voordat ik ga trainen. Maar na een uurtje trainen is alles toch even nat dus misschien toch maar opwarmen en de roest aanvaarden :(
Ik sta klaar om voor bijna 1.800€ aan materiaal bij te kopen maar ben echt kapot van de roest die ik nu al heb op mijn huidig materiaal na 1 winter. Dus mijn dank voor alle ervaringen/meningen!
 
Laatst bewerkt:
Waar zit die roest dan? Ik heb met name rubberen schijven maar ik heb nergens roest zitten op mijn apparaten. Het zijn ook weer geen glimmende nieuwe dingen maar roest is me nooit echt opgevallen. ik spray ook alleen katrollen en mijn olympic bar in maar het gewone ijzer laat ik voor wat het is.
 
Waar zit die roest dan? Ik heb met name rubberen schijven maar ik heb nergens roest zitten op mijn apparaten. Het zijn ook weer geen glimmende nieuwe dingen maar roest is me nooit echt opgevallen. ik spray ook alleen katrollen en mijn olympic bar in maar het gewone ijzer laat ik voor wat het is.

Je bar? Word hij dan niet heeuwl erg glad?
 
Nee alleen waar hij kan draaien spray ik in.
 
Hier gaat de garage deur in de zomer open, en de achterdeur ook heerlijk trekje gaat erdoor de garage dan!

Winter gewoon alles goed in de wax zetten en een extra trui aan doen.. en niet zeuren en harder trainen heb je het niet koud ook :D
 
als je kou hebt train je niet hard genoeg :windup:
karlsen en andere strongmannen trainen buiten in de sneeuw bij extreme vriestemperaturen.
 
Hoe bevalt het trainen in een garage jullie? Zit te er namelijk sterk aan te denken om dat te gaan doen! Heb al gekeken en zal rond de 1000/1200,- materialen hebben (alles 2de hands). Garage kost ongeveer 175,- a 200,- per maand en heeft electra+gas+water.

Wil dit dan met een paar vrienden gaan doen (zeg groepje of 8). Lijkt mij de perfecte oplossing!
 
Back
Naar boven