MuscleMeat

Sticky Toon je home gym!

Hout kan veel meer verdragen dan jullie denken :D

Houten vloeren hebben in huizen een bepaalde standaard, zo moet een stuk van 2 bij 2 meter een draagvermogen hebben om bijvoorbeeld een waterbed te kunnen houden (van 600-800 liter + 2 personen = 1000kg)

Alleen piekbelasting kan wel fataal zijn, dus weet niet of je van plan bent clean & jerks te gaan doen om daarna het gewicht van overhead te droppen.... op die 2 matjes...

Ik heb thuis (ook op een houten vloer) op 2 bij 2m een cage staan van 160kg en 300kg aan schijven en stang. Nog nooit problemen mee gehad. Heb echter wel een volledig rubberen vloer.

Hout kan veel meer verdragen dan jullie denken :D

Houten vloeren hebben in huizen een bepaalde standaard, zo moet een stuk van 2 bij 2 meter een draagvermogen hebben om bijvoorbeeld een waterbed te kunnen houden (van 600-800 liter + 2 personen = 1000kg)

Alleen piekbelasting kan wel fataal zijn, dus weet niet of je van plan bent clean & jerks te gaan doen om daarna het gewicht van overhead te droppen.... op die 2 matjes...

Ik heb thuis (ook op een houten vloer) op 2 bij 2m een cage staan van 160kg en 300kg aan schijven en stang. Nog nooit problemen mee gehad. Heb echter wel een volledig rubberen vloer.

Dat doet de truc ;)

Rubberen vloer is inderdaad iedereen aan te raden, of het nu een betonnen vloer of een houten vloer betreft!

Ik betwijfel of je vloertje dat leuk gaat vinden S4ndro! Wel mooi spul natuurlijk..
Ben niet van plan om snel 100kg te droppen op mijn vloer.
De bumper plates zijn voornamelijk voor in de zomer, dan train ik bij mijn pa op een betonnen vloer op het gelijkvloers. Kon het gewoon niet laten om ze te kopen.

Buiten wat power cleans en high pulls ben ik voorlopig ook niet van plan om snel olympische lifts te doen.
Dus voorlopig kan die vloer het nog aan:D

Ziet er allemaal super uit!!!

@ Jan: naast trainen is het ''verzamelen'' van goede krachtapparatuur ook een hobby, nice!!

Hoe groot is die spiegel jan?

Wat raden jullie aan voor vloerbedekking onder de toestellen? Ik heb nu laminaat in de kamer, maar ik denk als er een gewichtje op valt, dat die wel rap kapot zal gaan..

Dikke laag rubber

Jawel!

2qx7ymr.jpg

Heel simpel. Heb aan elke kant een gat geboord met de gewenste hoek (beetje scheef) en daar vervolgens rechte ijzeren schroefdraad in gestoken, en afgemaakt met stuk tuinslang er omheen te schuiven.

tuinslang en ijzeren schroefdraad vast gelijmd.

Heb het idee al een hele tijd om dit na te maken, eindelijk afgemaakt:o.

55ni2v.jpg

Werkt een stuk makkelijker dan die schijven telkens van de grond te halen:P

Zou nog wel wat over het schroefdraad doen anders slijten je schijven echt wel uit!

Handig voor grote schijven inderdaad.
Voor kleinere schijven (5/2.5/1.25 etc) nog een kleine aparte maken misschien?

Bij mij liggen ze gewoon overal en nergens. Ben ze toch overal op en af aan het schuiven dus waarom tijdelijk verplaatsen in een schijvenrek? Vind het ook wel fijn dat er altijd alvast wat aan de bar hangt. Maar het rek ziet er goed uit!

Bij mij liggen ze gewoon overal en nergens. Ben ze toch overal op en af aan het schuiven dus waarom tijdelijk verplaatsen in een schijvenrek? Vind het ook wel fijn dat er altijd alvast wat aan de bar hangt. Maar het rek ziet er goed uit!
omdat het proper is mss?
je laat toch ook niet je eten op tafel staan,omdat je sanderdaags terug moet eten?:rolleyes:

omdat het proper is mss?
je laat toch ook niet je eten op tafel staan,omdat je sanderdaags terug moet eten?:rolleyes:

Ik vind eten wat anders.
mijn gym moet gewoon functioneel wezen. Voor wie moet het er mooi uit zien? Zodat het er netjes uitziet snachts als de lichten uit zijn en ik er niet train? Heeft voor mij 0,0 waarde.

Alleen ik train er en heb er alleen maar meer werk aan als ik al mijn schijven elke keer netjes in een rekje ga leggen terwijl ik ze de volgende dag weer aan de bar moet hangen. Nee lekker bij de bar laten liggen, waar ik ze in de buurt heb.

Mijn 1e trainingen dacht ik nog aan het verdomde opruimen in de sportschool. Hier gooi ik het lekker waar ik het wil hebben.

Als je rek bij je baar staat is dat toch geen probleem?

@Jan,

Dat is toch niet meer normaal? :eek: haha ook tijd voor een eigen logo en ben eens benieuwd wanneer de eerste buurjongens aan komen kloppen.
Veel succes!! Ziet er geweldig uit!!

Gr

Terug
Naar boven