MuscleMeat

Sticky Toon je home gym!

Qua ruimte scheelt het niks tov een powercage. Behalve dan dat je geen schijvenstandaard nodig hebt. Als je echt met zware gewichten traint zou ik een stabieler rack kiezen. Ik merk bijvoorbeeld dat hij al een beetje krom trekt, maar voor deze prijs is het een prima rack.

Hoezo man? Ik heb er al tot 290kg in gesquat.
Er hangen op de opbergracks ook al een jaar 8 25kg schijven en 8 20kg schijven die er enkel af gaan tijdens training... Nog steeds in perfecte staat!

Mooie complete homegym

Hoezo man? Ik heb er al tot 290kg in gesquat.
Er hangen op de opbergracks ook al een jaar 8 25kg schijven en 8 20kg schijven die er enkel af gaan tijdens training... Nog steeds in perfecte staat!

Mooie complete homegym

Ik merk dat die onderste poten na elkaar toe trekken. Heb hem niet aan de grond gemonteerd.

homegym tot nu toe:)
svqdyq.jpg

mooie basis hoor!

De nieuwe aanwinst in mijn homegym:rolleyes:
Hij heeft 80kg aan steekgewichten.
zu1a3n.png

ibjnye.jpg

2chwcg3.jpg

Bands hangen op deze manier omdat ik onderste steunen verkeerd had gemonteerd >< nuja is op deze manier opgelost.
51u3ch.jpg

Staat trouwens van alles een review in de review sectie

Voordeel van een gunrack is wel dat als je met midgets samen traint je tijdens schijven wisselen ook makkelijker de bar paar stationetjes lager kan leggen

Ah dat is je custom rack van Henk toch? Ik heb zelf liever J-hooks dan een gun rack maar ieder zijn ding. Waarom geen full power rack met plate storage?

Waarom wel een full power rack? Heb deze gekozen omdat het handiger is.
Ik haal de bar ook vaak uit het rack en daarmee is dit rack toch net iets handiger tov een fullrack zeg maar.
Ik wou eerst voor de PowerMark 470HR van helisports gaan. maar wist niet goed of de spotters wel lang genoeg zouden zijn , dus ben ik een alternatief gaan zoeken en bij Henk (powercage.nl) uitgekomen.
En het gunrack wist ik vooraf zelf ook niet goed of het een goede keus was, maar ben er zeer tevreden over !!

Voordeel van een gunrack is wel dat als je met midgets samen traint je tijdens schijven wisselen ook makkelijker de bar paar stationetjes lager kan leggen

Daar had ik nog niet aan gedacht. Toen ik nog met een kleinere gast samen in een gym trainde was het idd altijd klote met squats om die bar lager te leggen. Daar zaten meerdere pinnen in het squatrack.

Die 470HR van helisports heb ik ook al een aantal keren bekeken. Een half rack met plate storage lijkt me handiger en makkelijker maar er zitten ook wel een paar nadelen aan. Die 470HR is eigenlijk wat laag voor mij voor pull ups en idd die spotters lijken erg kort. En hij is wel erg goedkoop dus ik twijfel ook over de kwaliteit.
Ik heb zelf nu een rack van powercage/Henk en ben zeer tevreden over prijs/kwaliteit. En hij is netjes op maat (hoogte) gemaakt. Ideaal, veel fijner dan een squatrack of andere oplossing vind ik zelf. Ik denk ook wel degelijker dan die 470HR.
Ik zit er over te denken om te verhuizen vd garage naar een andere ruimte (niet zo koud in de winter en koeler in de zomer:P). De garage is te laag voor overhead press/pull ups dus dan zouden de haltersteunen, extra barbell en pull up bar uit de andere ruimte weg kunnen en houd ik plek over voor een leg press/lat pulley oid. Die andere ruimte werd toch niet veel gebruikt en het geluid wat ik produceer met deadlifts etc lijkt mee te vallen. Ik was bang dat het nogal wat herrie ging maken en wilde de buren te vriend houden.:)
Bumper plates zijn natuurlijk ook een optie maar nogal prijzig.

Zo, prachtige ''home'' gyms allemaal. Tijd voor een foto van mijn gym ASAP!

Zo even een update van mijn gym. Mijn home gym is nu wel grotendeels af.

20141211_163221.jpg

20141211_163240.jpg

20141211_163254.jpg

20141211_163400.jpg

Zo opgeruimd ziet t we allemaal nog beter uit calimera! Mooie homegyms komen dr voorbij :)

Grotendeels af idd Calimera;) Mooi hoor! Had ik dr maar zoveel plek voor.

Zo even een update van mijn gym. Mijn home gym is nu wel grotendeels af.

Ziet er ruim uit man.
Welke leg press is dat?

foto's van mijn homegym

heb nu:

530kg schijven.

dummbels: 2tm30kg 36tm42(lifemaxx), 42.5 en 45 (mis nog wat, maar komt hopeliojk nog).
3 rechte olympische barren (waaronder atx powerbar (niet op foto))
1 york ez bar
1 ssb van helisport
1 axle
bodycraft powerrack (binnenkort nieuwe cage van henk)
barbarian multi bench pro
flat bench
leg press
GHR strengthshop
2 pully's a 100kg
hg 100 tm 350
verschillende grepen.

planning: bokszak aan een rail, meer dummbells, nieuw schijvenrek en wachten op de kooi van henk.

DSC_0083.jpg

DSC_0084.jpg

DSC_0086.jpg

DSC_0087.jpg

DSC_0088.jpg

DSC_0089.jpg

DSC_0091.jpg

DSC_0092.jpg

DSC_0105.jpg

Laatst bewerkt:

Hey Triple ace,

ik kocht vandaag ook het powermark 470hr halfrack en flat bench.
Super rack;

mcst41.jpg

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:05 ----------

Ah dat is je custom rack van Henk toch? Ik heb zelf liever J-hooks dan een gun rack maar ieder zijn ding. Waarom geen full power rack met plate storage?

Dit is het beste rack op aarde denk ik.

welke baar heb je erin liggen Yasmine?

Ziet er ruim uit man.
Welke leg press is dat?

foto's van mijn homegym

heb nu:

530kg schijven.

dummbels: 2tm30kg 36tm42(lifemaxx), 42.5 en 45 (mis nog wat, maar komt hopeliojk nog).
3 rechte olympische barren (waaronder atx powerbar (niet op foto))
1 york ez bar
1 ssb van helisport
1 axle
bodycraft powerrack (binnenkort nieuwe cage van henk)
barbarian multi bench pro
flat bench
leg press
GHR strengthshop
2 pully's a 100kg
hg 100 tm 350
verschillende grepen.

planning: bokszak aan een rail, meer dummbells, nieuw schijvenrek en wachten op de kooi van henk.

mooie gym, goede ruimte. Waarom een nieuw rack van Henk, niet tevreden over de bodycraft?

bokszak heb ik ook maar de rails nog in de planning. Ben benieuwd of deze wel goed vast blijft staan als je hem wilt gaan gebruiken ofdat hij heen en weer kan blijven gaan.

Mijn leg press is merkloos geloof ik dus costum made, zo'n 4 jaar geleden aangeschaft. Prima ding, kan goed zwaar. Zou hem niet meer willen missen in de gym, toch leuke toevoeging voor je beentraining.

Terug
Naar boven