Fitness Seller

Sticky Toon je home gym! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Dat is zeker iets om rekening mee te houden. Bij squats en bench zal dit niet zon groot probleem zijn omdat dit wel te begeleiden is naar de spotters in het geval van een fail. Ik deadlift nog niet zwaar maar zou bij PR's wellicht in de bijkeuken kunnen deadlifen. Helaas is hier geen plaats voor een cage maar enkel DL zou moeten lukken.

Heb je ook tips/advies mbt liften/cage/platform op een houten verdiepingsvloer? Alle risico's of ervaringen zijn welkom. Is er bv een manier om te testen of de vloer/plafond het houdt?
 
Belangrijkste is dat je het gewicht over zoveel mogelijk draagbalken verdeelt. Persoonlijk zou ik geen gym maken op een houten verdieping, teveel kans op structurele schade aan je huis.
 
Mooie spullen hier weer!
 
Zijn er hier ook mensen die op een hogere verdieping (eerste, tweede, apparement, whatever).. een fatsoenlijke homegym hebben zonder problemen? En hoe is dat met name met deadliften? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe woning en zou graag een homegym maken. Maar het lijkt me toch vreemd om 200+kg op een tweede verdieping te deadliften, ondanks een deadlift platform of rubbers oid.
 
Zijn er hier ook mensen die op een hogere verdieping (eerste, tweede, apparement, whatever).. een fatsoenlijke homegym hebben zonder problemen? En hoe is dat met name met deadliften? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe woning en zou graag een homegym maken. Maar het lijkt me toch vreemd om 200+kg op een tweede verdieping te deadliften, ondanks een deadlift platform of rubbers oid.

ik heb een tijd op zolder getraind. kan wel. ook deadlifts. ik zou je alleen wel aanraden om de deadlift gecontroleerd neer te zetten. want idd zelf met bumperplates en een platform knalt het flink
 
Zijn er hier ook mensen die op een hogere verdieping (eerste, tweede, apparement, whatever).. een fatsoenlijke homegym hebben zonder problemen? En hoe is dat met name met deadliften? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe woning en zou graag een homegym maken. Maar het lijkt me toch vreemd om 200+kg op een tweede verdieping te deadliften, ondanks een deadlift platform of rubbers oid.
Ik heb er eentje mét problemen, telt dat ook :P

Is wel een huis uit de 19de eeuw.. Dus allemaal beetje krakkemikkig.
Heb scheuren in het plafond zitten.

Betonnen vloer kan prima. (Spreek ook uit ervaring)

20150508_202657000_iOS.jpg
 
Ik heb er eentje mét problemen, telt dat ook :P

Is wel een huis uit de 19de eeuw.. Dus allemaal beetje krakkemikkig.
Heb scheuren in het plafond zitten.

Betonnen vloer kan prima. (Spreek ook uit ervaring)

Damn, wees blij dat je er niet doorheen bent gezakt :D
Met een houten vloer had ik zelf nooit durven te deadliften denk ik, haha.

De woning die ik op het oog heb heeft wel gewoon een betonnen vloer, 2e verdieping weliswaar.
 
Nog meer succesverhalen van een homegym op een houten vloer/zolder? Krijg toch wel twijfels nu hehe.
 
Nog meer succesverhalen van een homegym op een houten vloer/zolder? Krijg toch wel twijfels nu hehe.
Ik heb een powercage op zolder met een houten vloer, die op grote rubberen mat staat waar ik al jaren train. Eerst had ik 600kg aan schijven op zolder liggen (en 110kg aan ironmaster dumbells), maar de vloer ging een beetje te veel doorbuigen. Nu heb ik dat gewicht gehalveerd en nooit meer problemen gehad. Deadliften met 200kg gaat ook gewoon prima. Je moet alleen niet 200kg zo uit je handen laten flikkeren, want dan ga je vragen om problemen...

Gewichtheffen zou ik eerder in de tuin doen, daar mis je toch ruimte voor op een zolder.
 
Zijn er hier ook mensen die op een hogere verdieping (eerste, tweede, apparement, whatever).. een fatsoenlijke homegym hebben zonder problemen? En hoe is dat met name met deadliften? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe woning en zou graag een homegym maken. Maar het lijkt me toch vreemd om 200+kg op een tweede verdieping te deadliften, ondanks een deadlift platform of rubbers oid.

Late reactie maar ik heb ook een homegym zelfs op de zolder van mijn woning. Wel uit het bouwjaar 2008 dus volledig beton maar dat gaat prima. Heb wel een deadlift platform, 1 paar bumpers en laat evengoed niet de boel zomaar donderen maar zet het gecontroleerd terug.
Heb er t/m 200kg gedeadlift en verder geen schade.
 
Ziet er gelikt uit, lekker compact ook.
 
Juist, zit vrij beperkt in de ruimte. Het grote apparaat betreft een Inspire ft2, setje powerblocks tot 41 kg, 170 kilo schijven en een powermark de luxe. Leg attachment van de inspire kan aan de kabels worden vastgemaakt, voelt net als in de gym. Nog een core platen voor de t-bar en een diprek.

Heb al veel gehad en gewisseld, maar dit is toch echt wel ideaal.
 
Ook maar eens de mijne posten

is tot nu toe een zeer beperkte goedkope gym aangezien alles 2dehands is aangekocht

ik had een goede 100kg gewichten, een bar en twee haltertjes gekregen van een vriend van mijn vader, heb dan 145 kg voor 1,30€/kg gevonden op internet, decathlon squatrek voor 80€ en bankje heb ik onlangs gekocht voor 30€, is zeker niet het beste materiaal maar ik denk dat ik het ooit wel kwijt raak voor evenveel als ik betaald heb

De bedoeling is zeker om naar 50mm materiaal en betere toestellen te gaan in de toekomst maar momenteel is dit meer dan voldoende

net de tapijtjes gelegd vandaag, deze had mijn vader nog liggen van vroeger in de zaak, ziet er deftig uit al zeg ik het zelf :)

20151011_110554_zpsl4elrnru.jpg

20151011_110527_zpssg84m3ub.jpg
 
Back
Naar boven