MuscleMeat

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

vandaag weer even bezig geweest en nu een row accessoire voor aan mijn kooi gemaakt en een core trainer alle ideeen de van homemade gym equipment website gehaald nu alleen nog spuiten

DSC_0034[1].jpg


DSC_0033[1].jpg


DSC_0032[1].jpg


DSC_0031[1].jpg
 
Ik ben zelf niet zo handig met metaal en heb een simpele van wat hout en een lang scharnier/heng gemaakt. De balk waar die aan vast zit is tevens afstandhouder voor mijn bench bij flat bench. Als mijn bankje er tegenaan staat en de wieltjes bij de markeringen staat die perfect.




Vloer/platform is nu ook af, plyobox en rek voor 30mm dumbells en schijven aangeschaft.
[/ATTACH][/ATTACH]

20150531_135510_resized.jpg


20150531_135520_resized.jpg


20150531_135414_resized.jpg


20150531_135421_resized.jpg


20150531_135435_resized.jpg


20150531_135446_resized.jpg
 
Ik ben zelf niet zo handig met metaal en heb een simpele van wat hout en een lang scharnier/heng gemaakt. De balk waar die aan vast zit is tevens afstandhouder voor mijn bench bij flat bench. Als mijn bankje er tegenaan staat en de wieltjes bij de markeringen staat die perfect.
Bekijk bijlage 59712

Bekijk bijlage 59713

Vloer/platform is nu ook af, plyobox en rek voor 30mm dumbells en schijven aangeschaft.
Bekijk bijlage 59716[/ATTACH][/ATTACH]Bekijk bijlage 59717



Maakt niet uit van welk materiaal het zolang het effectief en veilig is het goed
 
Vandaag een zeer simpele pully gemaakt.

Sjorband van een paar euro, met een halve ring aan het rack bevestigd.
dbbf01.jpg


Katrolletje + karabijn haken..
dbbf02.jpg


Tafelpoot met de rest van de sjorband vastgebonden, schijven erop en trainen maar.
dbbf03.jpg


Voor twee tientjes was ik klaar, het werkt.. maar daar is het ook mee gezegd.
Heb net met 30kg triceps pulls gedaan, maar veel zwaarder kan het katrolletje niet aan.

Eigenlijk weggegooid geld dus :D

Eddy
 
Vandaag een zeer simpele pully gemaakt.

Voor twee tientjes was ik klaar, het werkt.. maar daar is het ook mee gezegd.
Heb net met 30kg triceps pulls gedaan, maar veel zwaarder kan het katrolletje niet aan.

Eigenlijk weggegooid geld dus :D
Haha, toch goed bedacht en uitgevoerd! :p

De werking is hetzelfde als deze goedkope pulleys van Marbo, misschien heb je daar nog iets aan als je wat zwaarder wil kunnen trainen:

- http://www.fitness-seller.nl/marbo-dubbele-pulley-mh-w107/
- http://www.fitness-seller.nl/marbo-plafond-pulley-mh-w105/
- http://www.fitness-seller.nl/marbo-wand-pulley-mh-w108/

En triceps pulls kun je eventueel ook nog met weerstandsbanden doen die je aan je rack vastmaakt :D
 
Dat had ik uiteraard gezien, en voor het geld hoef ik het niet te laten.
Maar boven het rack boren was geen optie, en de muur pully is net te kort om over het rek te komen.

Ik ga eens kijken of ik nog e.a. kan verschuiven en voor de wall-Barbarian te gaan, dan heb ik ook meteen een lage pully.
Toch bedankt voor je reactie.

Weerstandsbanden heb ik twee setjes van gekocht (bij jullie) 2x rood 2x oranje 2x geel. ;)
 
Dat had ik uiteraard gezien, en voor het geld hoef ik het niet te laten.
Maar boven het rack boren was geen optie, en de muur pully is net te kort om over het rek te komen.

Ik ga eens kijken of ik nog e.a. kan verschuiven en voor de wall-Barbarian te gaan, dan heb ik ook meteen een lage pully.
Toch bedankt voor je reactie.

Weerstandsbanden heb ik twee setjes van gekocht (bij jullie) 2x rood 2x oranje 2x geel. ;)

Haha, dan kun je mijn vorige bericht negeren. Misschien hebben anderen er iets aan :)

Ik dacht overigens dat je misschien de katrol van de MH-W107 aan het rack zou kunnen vastmaken, die kan wat meer gewicht aan (en dan heb je nog een reserve katrol erbij ;) )
 
Laatst bewerkt:
Haha, dan kun je mijn vorige bericht negeren. Misschien hebben anderen er iets aan :)

Juist, en dan weten ze gelijk dat ze mij beter ook niet na kunnen doen.. :D
Gewoon voor het echte spul gaan mensen!
 
Home Gym.

Het gewichthefplatform, yoke & farmers walk home made. :D

Juist nog station maken voor atlas stones & Overheadpress/jerk.

:lifter::flexbiceps:

10407252_10152987512591939_3973256336934751337_n.jpg


11205511_10152987509131939_4888907582956201479_n.jpg


11425107_10152987507496939_6463956734187536475_n.jpg


11243715_10152987513411939_4424369797500724496_n.jpg


11401074_10152987511786939_6811676217994200511_n.jpg
 
Mooi stekkie hoor. Ik baal er zo van dat ik geen ruimte heb voor een homegym.
 
die muren, paletten en tractorband geven wel een coole vibe
 
Bedankt :)

Waar de paletten staan zou ik nog een rij paletten zetten en afwerken de bovenkant met betonplaat zodat ik deze kan gebruiken voor de overhead press want in men cage gaat dit niet :bang:

daarnaast komt van de zomer een station voor de atlas stones die ik ga maken.

zo heb ik voldoende afwisseling en aanpassing naargelang de evenementen van het jaar. :D

toch de bedoeling voor later een old school gym te openen :wl:
 
Zo weer bezig geweest met het begin van een schijvenrek vast aan mijn bodycraft kooi van de week even de gaten erin boren en buizen in de gaten lassen


En de monkey-bar klaar!

DSC_0074.jpg


DSC_0073.jpg


DSC_0072.jpg


DSC_0095.jpg


DSC_0094.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: M.N
Sinds gister heb ik drie setjes J-Hooks er bij gekregen.
Als ik de bench geheel tegen het dumbell-rack schuif (staat onder het buro) kan ik ook nog goed de bench press uitvoeren.
rest van de oefeningen dus buiten het rack.
Maar alles op slechts een dikke twee vierkante meter :)

rack.jpg
 
  • Like
Waarderingen: M.N
Sinds gister heb ik drie setjes J-Hooks er bij gekregen.
Als ik de bench geheel tegen het dumbell-rack schuif (staat onder het buro) kan ik ook nog goed de bench press uitvoeren.
rest van de oefeningen dus buiten het rack.
Maar alles op slechts een dikke twee vierkante meter :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Heerlijke spullen heb je. Wat is dat precies voor een rack? Nice telecaster btw
 
Mooie ruimtes in dit topic.

Even een update van mijn kelder;

Al het spul zelf opgehaald bij FS (15min rijden) en het spul van Barbarian zijn de perfecte martelwerktuigen als je je lichaam regelmatig pijnigt met zware gewichten. ATX is iets over mijn prijs-range wat ze daar ook aanbieden maar alleen nog steviger en mooier afgewerkt.

iEsI6kw.jpg


Arnie posters mogen natuurlijk niet ontbreken

Op foto:

  • barbarian monkeybar
    iron force weightstand met 195kg aan schijven
    gamma ~2kg voorhamer (spul voor als we buiten gaan spelen)
    barbarian lat pull
    barbarian t-bar row
    barbarian seated calf raise
    megatec multipress

9Tr9Z3c.jpg


Megatec multipress, kan je zwaar op gaan maar merk toch wel dat de machine een beetje gaat zwaaien bij Barbarian heb ik dit niet, maargoed ik heb dit getest met 180kg in totaal. Ook heb ik tot op het heden niet kunnen ontdekken hoe ik hier leg extension op moet kunnen uitoefenen.

2PRH2nR.jpg


Diversen; powerrings, powerchains, weightbelt, houten stok, magnesium, push-up pads, powerbands

GgGp8K4.jpg


XjpzLev.jpg


Het belangrijkste onderdeel in elke homegym; het altaar aka powercage. Hier was het ook allemaal mee begonnen. Ik denk dat dit het 2012/13 model is van Barbarian, geen minpunten aan kunnen ontdekken. Stevig en veilig. Stang is een Texas Power Bar speciaal voor benchen, deadliften en squatten. Achter het altaar ligggen nog wat diversen zoals een T-bar row en dipbars.

X6QoFoo.jpg


Close-ups van de accessoires, de leg extension optie voor de multibench is echt geweldig, ik heb zeker 10jaar fanatiek op zo'n Panatta leg extension getrained met een gewichtstapel maar de gewichtoverbrenging van deze simpele leg extension is gewoonweg superieur en beter voor je knieen! Getest tot 120kg, alleen moet je dan met je handen ergens tegen duwen anders kiep je naar voren met de Barbarian Multibench 2 ;) Oh en je kan er ook pens oefening ermee doen door het haakje vast te zetten, win-win.

DRHVbfa.jpg


a6bOcJN.jpg


En dan nog het dumbbell / vrije gewichten gedeelte tot 60kg classic gietijzeren dumbbells, kettlebells zijn nog vrij nieuw voor me. En een Barbarian hyperextension in de hoek. Ligt ook ergens een ATX el-cheapo bar die ik zonder zorgen met gewicht en al kan laten vallen van 2m hoogte.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het al, genoeg mensen met mooie spullen thuis om jezelf gek te maken.

---------- Toegevoegd om 18:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:06 ----------

Wat mijn gym betreft, volgende week start de bouw van een geisoleerd tuinhuis wat mijn gym gaat worden.

---------- Toegevoegd om 18:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:07 ----------

Er komt in te staan:

Panatta jungle machine met cablecross en pullup stang
hastings dumbells op rekken 1 t/m 40 KG en kettlebels
verstelbaar bankje
Olympishe bankdruk bank
c.a 300+ kg aan olympische schijven
preachercurl bank
verschillende soorten olympische stangen en hexbar.


Heb er zin in om het eindelijk netjes op zijn plek te kunnen zetten en aan de slag te kunnen.
Inmiddels ben ik al 2 jaar gestopt dus het zal ff bikkelen worden om weer in het ritme te komen.
 
geen squatrack?
 
Megatec multipress, kan je zwaar op gaan maar merk toch wel dat de machine een beetje gaat zwaaien bij Barbarian heb ik dit niet, maargoed ik heb dit getest met 180kg in totaal. Ook heb ik tot op het heden niet kunnen ontdekken hoe ik hier leg extension op moet kunnen uitoefenen.

Uhm wat dacht je van met het barbarian leg extension/curl accesoire wat je hebt?:P

Mooie gym heb je hoor, had ik maar zoveel ruimte. Ik wil sowieso nog een lat pulley en als het kan een leg press een keer maja voorlopig geen ruimte. Vaste dumbells zouden ook wel mooi zijn zoals die van Hastings. Duur grapje zo'n home gym en erg verslavend;)
 
Back
Naar boven