AndroidHealthClinic

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

Niks mis mee met de meeste oldschool spullen hoor. Gaaf juist maar ik heb dan ook een zwak voor oude platte schijven zonder gripgaten haha
 
classens
Ik ben inderdaad ook aan het kijken om zelf spotters te maken, weet alleen nog niet hoe ik dit ga doen.
Tips & Tricks zijn altijd welkom ;)[/QUOTE]


Als je kunt lassen gewoon hetzelfde als de afleghaken, en anders kun je ook stevige klapschragen gebruiken
 
In een sportschool zitten die dingen vastgeschroefd in de vloer :p dus als je dat ook met jouw rek doet dan heb je ook geen last meer van dat die wiebelt.

Maar als je het vergelijkt met old school machines dan is het vrijwel gelijkwaardig materiaal. Dingen zijn ook onverwoestbaar.. Daarnaast functioneert het gewoon net zo goed als technogym spullen alleen heb je iets minder instelmogelijkheden, iets minder gebruiksgemak en ben je ongeveer 10x zo goedkoop uit :o

Barbarian Line is vooral een hippe naam hoor, hebben hier ook eentje staan.

het metaal is maar 4mm dik, waar budget troep al 3mm is. De nieuwste versie is zelfs maar 3mm zag ik. Profesioneel gym materiaal is minstens 6 en vaak veel dikker. Tevens is de coating super dun, slijt er binnen no time af (wat natuurlijk niet uitmaakt... maar leg dat maar eens aan je vrouw uit :( ).

Verder heb ik dagelijks ruzie met de barbarian powercage die mijn vrouw had besteld in vergelijking met mijn traditionele rack.

Gaten zitten net iets te ver van elkaar af voor nauwkeurige installingen qua catch punt en hooks, komt bij mij net verkeerd uit als ik mijn 1rm test (en faal).

geen j-hooks, maar hippe haken die zo'n 7 cm extra horizontale ruimte vragen voor het pakken/plaatsen vna de barbel. Erg onprettig met benchpress e.d.

die hippe haken hebben rubbervoering wat in combinatie met een ruwe barbel de stang grijpt en hem laat rollen, wat uiteraard een prima pols oefening geeft bij benchpresses.

en zo kan ik wel door gaan. Vindt het zelf een belachelijk ding, de designer heeft waarschijnlijk geen dag in zijn leven gelift.

incline bench in de rack past voor mij ook niet, hiervoor heb ik extra front-catchers nabesteld. Welke trouwens bijzonder stevig zijn. Daarover geen klachten.

Catchers zijn ook erg sterk, hebben bij mij veel te verduren gehad. Heb wel eentje stuk gekregen, maar dat was ook een idiote actie van mijn kant... waarover verder geen informatie verstrekt wordt ;)

alles zit met bouten aan elkaar wat toch net wat meer beweging geeft in de rack dan een rack waar front en back uit 1 stuk bestaat en enkel tussen stukken met bouten bevestigd worden.

de verticale balken zitten vast met een driehoeksplaats op het punt waar ik graag mijn voeten zet... waardoor op blote voeten trainen ook niet meer prettig is (opgelost met een stel slippers, dus ook geen biggie).

balken zijn 75x75... wat leuk lijkt, maar in de praktijk betekend dat er een grotere oppervlakte is wat dus makkelijk indeukt.

De nieuwe uitvoering van dit jaar heeft een aantal wijzigingen, die dingen verbeterd, maar ook verslechterd, zoals de materiaal dikte teruggebracht naar 3mm.

voorzover mijn visie op die barbarian line... zou niet mijn eerste keus zijn voor een volgend rack. Dan liever een ijzerbewerker in de buurt zoeken een daar wat 6 a 8 mm dikke profielen iets laten maken in hun leegloop uren. of eentje van powercage als die nog bestaat.

p.s. iemand nog goede diy ideen om extra oefeningen op het rack te doen?

Gebruik zelf bijvoorbeeld horizontale planken met foam erop voor dit soort oefeningen , mij ega doet met pulley zelfs legextension en legcurls erop, etc.
 
De mijne heeft gewoon J-hooks hoor.
Bij mij passen de gaten gewoon ideaal. Ik kan mijn spotters en J-hooks op de ideale hoogte zetten. Absoluut geen klagen over.
Ja, de coating is idd dunner dan bij het doorsnee professioneel materiaal. Maar dat geeft het gewoon iets sneller een hardcore look. :P Als je dat maar niks vind zal ver moeten gaan zoeken of diep in de buidel tasten om beter te doen.
Ik heb nog geen enkele keer een probleem gemerkt met stabiliteit of betrouwbaarheid omdat het rack met bouten in elkaar staat. Het staat gewoon heel erg stabiel. Ik voel me echt erg veilig bij gebruik.
Dat een 75mm x 75mm profiel snel deukt? Wat vang jij met je rack aan man?

Ik ga niet beweren dat Henk geen goeie dingen maakt, maar qua profielen en materiaaldikte doet ie niet beter dan Barbarian.

Ik ben persoonlijk zeer tevreden over het Barbarian half-rack en bench.
Ik heb in een gym getraind die veel duurder spul hadden staan. Ik kan je verzekeren dat het enige dat daar beter aan was idd de lak op de toestellen is. Voor de rest was het gewoon erg slecht. (onderdelen die afbraken na een week gebruik, heel erg onstabiel, ...)

Het enige waar ik je dus gelijk bij kan geven is de coating. Niet de stevigste en slijtvaste die je kan vinden.

Voor het geld vind ik het super mooie spullen.
 
Barbarian Line is vooral een hippe naam hoor, hebben hier ook eentje staan.

het metaal is maar 4mm dik, waar budget troep al 3mm is. De nieuwste versie is zelfs maar 3mm zag ik. Profesioneel gym materiaal is minstens 6 en vaak veel dikker. Tevens is de coating super dun, slijt er binnen no time af (wat natuurlijk niet uitmaakt... maar leg dat maar eens aan je vrouw uit :( ).

Verder heb ik dagelijks ruzie met de barbarian powercage die mijn vrouw had besteld in vergelijking met mijn traditionele rack.

Gaten zitten net iets te ver van elkaar af voor nauwkeurige installingen qua catch punt en hooks, komt bij mij net verkeerd uit als ik mijn 1rm test (en faal).

geen j-hooks, maar hippe haken die zo'n 7 cm extra horizontale ruimte vragen voor het pakken/plaatsen vna de barbel. Erg onprettig met benchpress e.d.

die hippe haken hebben rubbervoering wat in combinatie met een ruwe barbel de stang grijpt en hem laat rollen, wat uiteraard een prima pols oefening geeft bij benchpresses.

en zo kan ik wel door gaan. Vindt het zelf een belachelijk ding, de designer heeft waarschijnlijk geen dag in zijn leven gelift.

incline bench in de rack past voor mij ook niet, hiervoor heb ik extra front-catchers nabesteld. Welke trouwens bijzonder stevig zijn. Daarover geen klachten.

Catchers zijn ook erg sterk, hebben bij mij veel te verduren gehad. Heb wel eentje stuk gekregen, maar dat was ook een idiote actie van mijn kant... waarover verder geen informatie verstrekt wordt ;)

alles zit met bouten aan elkaar wat toch net wat meer beweging geeft in de rack dan een rack waar front en back uit 1 stuk bestaat en enkel tussen stukken met bouten bevestigd worden.

de verticale balken zitten vast met een driehoeksplaats op het punt waar ik graag mijn voeten zet... waardoor op blote voeten trainen ook niet meer prettig is (opgelost met een stel slippers, dus ook geen biggie).

balken zijn 75x75... wat leuk lijkt, maar in de praktijk betekend dat er een grotere oppervlakte is wat dus makkelijk indeukt.

De nieuwe uitvoering van dit jaar heeft een aantal wijzigingen, die dingen verbeterd, maar ook verslechterd, zoals de materiaal dikte teruggebracht naar 3mm.

voorzover mijn visie op die barbarian line... zou niet mijn eerste keus zijn voor een volgend rack. Dan liever een ijzerbewerker in de buurt zoeken een daar wat 6 a 8 mm dikke profielen iets laten maken in hun leegloop uren. of eentje van powercage als die nog bestaat.

p.s. iemand nog goede diy ideen om extra oefeningen op het rack te doen?

Gebruik zelf bijvoorbeeld horizontale planken met foam erop voor dit soort oefeningen , mij ega doet met pulley zelfs legextension en legcurls erop, etc.

Ach wat bij ons in de gym staat is ook niet om over naar huis te schrijven.

Vergeleken met de gym waar ‘old school’ apparatuur staat is het redelijk vergelijkbaar kwa functionaliteit.

En de poedercoating gaat er overal wel af ongeacht de dikte.
 
Barbarian Line is vooral een hippe naam hoor, hebben hier ook eentje staan.

het metaal is maar 4mm dik, waar budget troep al 3mm is. De nieuwste versie is zelfs maar 3mm zag ik. Profesioneel gym materiaal is minstens 6 en vaak veel dikker. Tevens is de coating super dun, slijt er binnen no time af (wat natuurlijk niet uitmaakt... maar leg dat maar eens aan je vrouw uit :( ).

Verder heb ik dagelijks ruzie met de barbarian powercage die mijn vrouw had besteld in vergelijking met mijn traditionele rack.

Gaten zitten net iets te ver van elkaar af voor nauwkeurige installingen qua catch punt en hooks, komt bij mij net verkeerd uit als ik mijn 1rm test (en faal).

geen j-hooks, maar hippe haken die zo'n 7 cm extra horizontale ruimte vragen voor het pakken/plaatsen vna de barbel. Erg onprettig met benchpress e.d.

die hippe haken hebben rubbervoering wat in combinatie met een ruwe barbel de stang grijpt en hem laat rollen, wat uiteraard een prima pols oefening geeft bij benchpresses.

en zo kan ik wel door gaan. Vindt het zelf een belachelijk ding, de designer heeft waarschijnlijk geen dag in zijn leven gelift.

incline bench in de rack past voor mij ook niet, hiervoor heb ik extra front-catchers nabesteld. Welke trouwens bijzonder stevig zijn. Daarover geen klachten.

Catchers zijn ook erg sterk, hebben bij mij veel te verduren gehad. Heb wel eentje stuk gekregen, maar dat was ook een idiote actie van mijn kant... waarover verder geen informatie verstrekt wordt ;)

alles zit met bouten aan elkaar wat toch net wat meer beweging geeft in de rack dan een rack waar front en back uit 1 stuk bestaat en enkel tussen stukken met bouten bevestigd worden.

de verticale balken zitten vast met een driehoeksplaats op het punt waar ik graag mijn voeten zet... waardoor op blote voeten trainen ook niet meer prettig is (opgelost met een stel slippers, dus ook geen biggie).

balken zijn 75x75... wat leuk lijkt, maar in de praktijk betekend dat er een grotere oppervlakte is wat dus makkelijk indeukt.

De nieuwe uitvoering van dit jaar heeft een aantal wijzigingen, die dingen verbeterd, maar ook verslechterd, zoals de materiaal dikte teruggebracht naar 3mm.

voorzover mijn visie op die barbarian line... zou niet mijn eerste keus zijn voor een volgend rack. Dan liever een ijzerbewerker in de buurt zoeken een daar wat 6 a 8 mm dikke profielen iets laten maken in hun leegloop uren. of eentje van powercage als die nog bestaat.

p.s. iemand nog goede diy ideen om extra oefeningen op het rack te doen?

Gebruik zelf bijvoorbeeld horizontale planken met foam erop voor dit soort oefeningen , mij ega doet met pulley zelfs legextension en legcurls erop, etc.


Ik ben wel benieuwd naar de gewichten die je lift als je problemen ervaart met de stabiliteit van het rack en welk merk jouw "traditionele" rack dan is?

Net wat meer beweging doordat het vast zit met bouten, ik vraag me af en hoe verre dit problemen kan geven of dat het gewoon irritatie is dat het in jouw ogen gewoon helemaal niet mag bewegen of trillen zodra je de bar terug legt. In feite is dat het enige wat je doet in het rack, en het mag ruim 400 kg hebben dus weet niet wat voor voordeel 8mm dikte gaat hebben?

Zelf ervaring met een nog goedkoper en minder zwaar rack, het bodycraft rack en ja deze kan ik wat beweging in krijgen als ik tegen de kooi aan ga duwen, waar een kooi niet voor gebruikt hoort te worden. Ik voel ook wat trillen als ik een zware bar hardhandig terug leg, maar daar blijft het dan ook volledig bij en duurt 2 seconden.

Ik vind het een beetje de vergelijking van een boodschappen auto van 100pk waarbij je klaagt dat hij minimaal 200pk zou moeten hebben maar ook wel weet dat je dan ook het dubbele aan geld neer moet leggen. Je kan van het materiaal voor een Toyota Aygo geen Porsche bouwen en dit van een budget merk ook niet verwachten.

Juist dat mensen voorkeur geven aan Barbarian omdat deze nog steviger is dan bodycraft, is voor mij echt loos omdat bodycraft ook gewoon 400kg aan kan. De keuze van een rack zou meer op basis moeten zijn van gemak, kan me voorstellen dat je daarin het Barbarian rack niet helemaal fijn vind en dat is persoonlijk zoals anderen het design en mindere imago van Bodycraft mee laten wegen in hun keuze.
 
Ach wat bij ons in de gym staat is ook niet om over naar huis te schrijven.

Vergeleken met de gym waar ‘old school’ apparatuur staat is het redelijk vergelijkbaar kwa functionaliteit.

En de poedercoating gaat er overal wel af ongeacht de dikte.

Een cage is natuurlijk ook zo'n simpele constructie dat je wel heel erg je best moet doen dit te verkloten als merk zijnde. Echt verschil in degelijkheid begin je wel te merken bij toestellen als legpress en latpull maar helemaal bij isolatie toestellen als shoulderpress, legpress etc. en dat deze voor zowel mensen van 1.60m en 2.00m geschikt zijn. Dan zijn die toestellen van 3-5k per stuk toch wel beduidend beter. Maar zelfs dan nog kom je toestellen tegen waarbij je nooit een fatsoenlijke rom kan maken.
 
Een cage is natuurlijk ook zo'n simpele constructie dat je wel heel erg je best moet doen dit te verkloten als merk zijnde. Echt verschil in degelijkheid begin je wel te merken bij toestellen als legpress en latpull maar helemaal bij isolatie toestellen als shoulderpress, legpress etc. en dat deze voor zowel mensen van 1.60m en 2.00m geschikt zijn. Dan zijn die toestellen van 3-5k per stuk toch wel beduidend beter. Maar zelfs dan nog kom je toestellen tegen waarbij je nooit een fatsoenlijke rom kan maken.

Mwoah ik vond de barbarian leggpress toch wel behoorlijk degelijk. Tuurlijk in functionaliteit is het beperkter dan de extreem dure apparatuur maar in principe doet het wat het moet doen.

Denk niet dat je goedkoper beter spul zal krijgen.
 
Powermark halfrack, 300 euro en perfect.
 
Ik ben wel benieuwd naar de gewichten die je lift als je problemen ervaart met de stabiliteit van het rack en welk merk jouw "traditionele" rack dan is?
De gewichten vallen wel mee hoor en het is zeker niet zo dat ik de rack onveilig vindt. Hij kan behalve enkele partials alles aan wat ik er mee zou willen. Er zit een lichte speling in de in rack die ik eerder niet had, in combinatie met de V-haken heb ik altijd optische bevestiging nodig dat mijn barbel goed hangt (heb al een catcher naar de maan geholpen, heb nog een linker kant over als iemand iets zoekt). Mijn vorige was een zelfbouw ding, die we voor de verhuizing verkocht hadden en had trouwens zijn eigen nadelen.
 
Positief aan dat rack vind ik ook de ophangpinnen voor halterschijven. Voor dat geld zeker een degelijk rack!
Er is hier op het forum een enorm sterke powerlifter, ben zijn naam kwijt, Dienase of Diaephi of zo, die met dit rack traint en hij squat in dat rack rond de 300 kilo en plaatst het hard terug op de spotters, en dat ding beweegt maar een beetje. Ik heb het ook twee jaar gehad en was superieur aan mijn massief bodysolid rack die bijna 110 kilo woog. Half racks zijn praktischer, nemen minder plaats in beslag en zijn dan ook nog eens minder duur. Al de rest is gewoon marketing. In de gym staat er een 300 kilo zwaar technogym rack, en dat doet net hetzelfde als een rack van 300 euro. Ah, het oog wil ook wat zeker?
 
De mijne heeft gewoon J-hooks hoor.
Bij mij passen de gaten gewoon ideaal. Ik kan mijn spotters en J-hooks op de ideale hoogte zetten. Absoluut geen klagen over.
Ben in het verleden blijkbaar erg verwend :D
Ja, de coating is idd dunner dan bij het doorsnee professioneel materiaal. Maar dat geeft het gewoon iets sneller een hardcore look. :P Als je dat maar niks vind zal ver moeten gaan zoeken of diep in de buidel tasten om beter te doen.
Doet mijn persoonlijk niets, deed in het verleden mijn kuitoefeningen met een barbel tegen het rack, echter heeft mijn vrouw mijn uitgelegd dat ik dat uit mijn hoofd moet laten... zal je hardcore look opmerking doorspelen, mogelijk helpt het.
Ik heb nog geen enkele keer een probleem gemerkt met stabiliteit of betrouwbaarheid omdat het rack met bouten in elkaar staat. Het staat gewoon heel erg stabiel. Ik voel me echt erg veilig bij gebruik.
Hij is prima hoor, maar toch meer beweging en verschuift soms wat op onze zandcement vloer als ik bijvoorbeeld vanuit een squat terug plaats. Ga binnenkort de vloer egaliseren en van dat plaklaminaat aanbrengen. Mogelijk werkt dat beter aangezien dat zandcement de toplaag vrij makkelijk los laat en daardoor juist mini-wieltjes vormen
Dat een 75mm x 75mm profiel snel deukt? Wat vang jij met je rack aan man?
Heb je soms met mijn vrouw gesproken? ;) Nee, serieus 75mm breed met 4mm dik deukt echt sneller dan 50mm breed en 4mm dik. Gewoon een tikje met een lege barbel was genoeg. Kan wel een foto'tje maken, ook wat diepe krassen op die manier gekregen. Heb ook altijd haast als ik train, dus ben soms wat te snel met de barbel omgooien (train voor het werk aan / kids naar school brengen... hurry hurry hurry)
Ik ga niet beweren dat Henk geen goeie dingen maakt, maar qua profielen en materiaaldikte doet ie niet beter dan Barbarian.
Het materiaal is ook niet dikker en staal kwaliteit zal nagenoeg hetzelfde zijn, maar een grotere opppervlakte deukt eerder natuurlijk. Daarom hebben trekkers grotere banden, tanks rupsbanden, etc.
Ik ben persoonlijk zeer tevreden over het Barbarian half-rack en bench.
Ik heb in een gym getraind die veel duurder spul hadden staan. Ik kan je verzekeren dat het enige dat daar beter aan was idd de lak op de toestellen is. Voor de rest was het gewoon erg slecht. (onderdelen die afbraken na een week gebruik, heel erg onstabiel, ...)
Dat ontken ik niet hoor, het is alleen ook niet zo goed als je verwacht als je het plaatje ziet. Is toch allemaal wat showerig.
Het enige waar ik je dus gelijk bij kan geven is de coating. Niet de stevigste en slijtvaste die je kan vinden.

Voor het geld vind ik het super mooie spullen.

Meningen verschillen, maar vind het echt geen slecht rek hoor, alleen minder goed dan ik verwacht had.
 
Er is hier op het forum een enorm sterke powerlifter, ben zijn naam kwijt, Dienase of Diaephi of zo, die met dit rack traint en hij squat in dat rack rond de 300 kilo en plaatst het hard terug op de spotters, en dat ding beweegt maar een beetje. Ik heb het ook twee jaar gehad en was superieur aan mijn massief bodysolid rack die bijna 110 kilo woog. Half racks zijn praktischer, nemen minder plaats in beslag en zijn dan ook nog eens minder duur. Al de rest is gewoon marketing. In de gym staat er een 300 kilo zwaar technogym rack, en dat doet net hetzelfde als een rack van 300 euro. Ah, het oog wil ook wat zeker?

diaephi heeft een barbarian squatrack toch? :scratch: Of heeft hij die verkocht?
 
Powermark halfrack, 300 euro en perfect.

Jij bent ook een volhouder, herinner mij een opmerking van jou van minstens een jaar terug, vermoedelijk iets verder terug waarin je ook een heel betoog hield voor dit rack.

En inderdaad de voorste balken van een powerrack zitten soms wel eens in de weg bij snel wisselen van positie en in mijn geval bij incline bench, waardoor ik frontcatchers moet gebruiken. echter ben ik ook geen fan van halfracks om diverse redenen, blijft persoonlijke voorkeuren uiteindelijk.


Edit: incline bench
 
Laatst bewerkt:
Dienase noch diaephi heeft ooit 300 gesquat. Ook helemaal niet in de buurt daarvan. Diaephi heeft wel een powermark halfrack gehad lang, lang geleden ja.
 
Half racks zijn praktischer, nemen minder plaats in beslag en zijn dan ook nog eens minder duur. Al de rest is gewoon marketing. In de gym staat er een 300 kilo zwaar technogym rack, en dat doet net hetzelfde als een rack van 300 euro. Ah, het oog wil ook wat zeker?

Ik heb zelf ook een half rack, wel van barbarian omdat er een uitgebreid aanbod accessoires is... En de looks zijn best mooi ;)
 
Dienase noch diaephi heeft ooit 300 gesquat. Ook helemaal niet in de buurt daarvan. Diaephi heeft wel een powermark halfrack gehad lang, lang geleden ja.

Jeroen (van Heesvelde) / triple aces? heeft dit rack wel gehad.

Is voor het geld zeker een degelijk rack, maar afwerking is natuurlijk niet van hoogste kwaliteit.
 
Jeroen (van Heesvelde) / triple aces? heeft dit rack wel gehad.

Is voor het geld zeker een degelijk rack, maar afwerking is natuurlijk niet van hoogste kwaliteit.
DIE WAS HET Triple ace!!
En who gives a fuck wat betreft de afwerking? Moet geen modeshow winnen, het moet gewicht opvangen. Er was trouwens niks op aan te merken over de afwerking; De gaten waren symmetrisch, op de juiste hooogte, overal goed gedekt met verf,....de spotters en catches hebben geen speling.... Ik ga echt geen 900 euro geven voor een rack die 800 kilo kan verdragen. ALs een rack 400 kilo aan kan, dan kan die gerust 250 a 290 kilo aan bij een falen van een lift. Voor monsters zoals Eddine, die extreem zware gewichten verplaatsen, daar kan ik het nog enigszins van begrijpen. Maar wie niet meer dan 280 kilo squat moet maar eens een vent worden en zijn geld in een basic rack steken ipv gekleure tierlantijntjes. Kijk naar het rack van Tymboo. Dat is zowat het lelijkste ding die de powerlifting wereld ooit heeft mogen aanschouwen maar die kerel tilt hier iedereen de verdoemenis in.
Een rack van 300 euro, 200 kilo gietijzeren schijven voor 200 euro, en een deftige barbell van 200 euro en klaar is kees.

Hoeveel overcomplete homegyms hebben we hier al niet zien passeren van verdomde ectootjes. Shit, ik heb mijn maandstonden denk ik. Fuck.
 
Back
Naar boven