Fitness Seller

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

DIE WAS HET Triple ace!!
En who gives a fuck wat betreft de afwerking? Moet geen modeshow winnen, het moet gewicht opvangen. Er was trouwens niks op aan te merken over de afwerking; De gaten waren symmetrisch, op de juiste hooogte, overal goed gedekt met verf,....de spotters en catches hebben geen speling.... Ik ga echt geen 900 euro geven voor een rack die 800 kilo kan verdragen. ALs een rack 400 kilo aan kan, dan kan die gerust 250 a 290 kilo aan bij een falen van een lift. Voor monsters zoals Eddine, die extreem zware gewichten verplaatsen, daar kan ik het nog enigszins van begrijpen. Maar wie niet meer dan 280 kilo squat moet maar eens een vent worden en zijn geld in een basic rack steken ipv gekleure tierlantijntjes. Kijk naar het rack van Tymboo. Dat is zowat het lelijkste ding die de powerlifting wereld ooit heeft mogen aanschouwen maar die kerel tilt hier iedereen de verdoemenis in.
Een rack van 300 euro, 200 kilo gietijzeren schijven voor 200 euro, en een deftige barbell van 200 euro en klaar is kees.

Hoeveel overcomplete homegyms hebben we hier al niet zien passeren van verdomde ectootjes. Shit, ik heb mijn maandstonden denk ik. Fuck.

Sorry Vsral, big fan of you, al zou je het even niet zeggen. hihi Mijn rant was niet tegen jou gericht mocht dat niet duidelijk zijn, maar naar veeleisende ectootjes die van alles het allerbeste en allerduurste kopen en tien jaar later nog steeds geen stoel kunnen optillen.
 
DIt monster trainde met een toen 280 euro kostende halfrack. ALs het goed is voor hem, dan moet het genoeg zijn voor 100% van de leden hier.
Jeroen Van Heesvelde
Slaapwel;
 
De looks van dat rack bedoel je toch? :rolleyes:

Neen mijn looks wanneer ik mezelf in de spiegel bewonder :P

Ik geef toe dat ik in mijn homegym materiaal heb waarvan ik de look mooi vind. Het moet natuurlijk degelijk zijn en betaalbaar. Dan is barbarian, voor mijn smaak, ideaal.

Rogue vind ik bijvoorbeeld ook heel mooi maar net zoals atx is de prijs voor thuisgebruik te hoog voor mijn budget.

Ik geloof wel dat goedkopere halfracks zoals powermark ook degelijk zijn. Niets mis mee.

Hoeveel overcomplete homegyms hebben we hier al niet zien passeren van verdomde ectootjes. Shit, ik heb mijn maandstonden denk ik. Fuck.

Toch niets mis mee? Ik heb ook al homegyms op Youtube gezien. Prijskaartje 10-15k en de eigenaars lopen er bij alsof ze niet liften. Maar dat doet er toch niet toe. Misschien trainen die mensen wel niet om er buff bij te lopen.

Niet iedereen is zo hardcore om in een verlaten schuur met roestige schijven te trainen.

Ieder diertje zijn pleziertje ;)
 
Laatst bewerkt:
DIE WAS HET Triple ace!!
En who gives a fuck wat betreft de afwerking? Moet geen modeshow winnen, het moet gewicht opvangen. Er was trouwens niks op aan te merken over de afwerking; De gaten waren symmetrisch, op de juiste hooogte, overal goed gedekt met verf,....de spotters en catches hebben geen speling.... Ik ga echt geen 900 euro geven voor een rack die 800 kilo kan verdragen. ALs een rack 400 kilo aan kan, dan kan die gerust 250 a 290 kilo aan bij een falen van een lift. Voor monsters zoals Eddine, die extreem zware gewichten verplaatsen, daar kan ik het nog enigszins van begrijpen. Maar wie niet meer dan 280 kilo squat moet maar eens een vent worden en zijn geld in een basic rack steken ipv gekleure tierlantijntjes. Kijk naar het rack van Tymboo. Dat is zowat het lelijkste ding die de powerlifting wereld ooit heeft mogen aanschouwen maar die kerel tilt hier iedereen de verdoemenis in.
Een rack van 300 euro, 200 kilo gietijzeren schijven voor 200 euro, en een deftige barbell van 200 euro en klaar is kees.

Hoeveel overcomplete homegyms hebben we hier al niet zien passeren van verdomde ectootjes. Shit, ik heb mijn maandstonden denk ik. Fuck.

We hebben ook allemaal genoeg aan een Suzuki Celerio, en toch kopen we meer.
 
Ik denk dat ik hier zowat een volledige verzameling heb van de meeste thuis train spullen. Body solid half rack heb ik gehad en was prima. Ik heb een barbarian half rack, een HD2 powerrack, een fortex halfrack, een powerrack van Henk, en powermark squatstands thuis. Die laatste was 60e nieuw en deed het prima maar heb ik wel aangepast met lasapparaat omdat het kan. Maar de basis is prima en we hebben er al +200 op gesquat. Het beste rack wat ik heb is een selfmade rack daarna train ik op alle spullen even goed en maakt het werkelijk niet uit. Als je dan ergens op zou letten is het persoonlijke voorkeur, prijs en gewicht. Mijn barbarian squat stands wegen bv 30kg ofzo daardoor blijven ze goed staan. Bij mijn thuis train powermark leg ik dan 2 dumbells erop anders is het irritant bij het terugleggen van de barbell.
 
Wij krijgen niet snel kritiek op Barbarian Line toestellen maar dat kan natuurlijk geen kwaad, dat helpt ons ook om de toestellen te blijven doorontwikkelen :)

Ik ben benieuwd hoe oud je rack is, 2green. De Barbarian toestellen worden in ieder geval continu doorontwikkeld, zo zijn er de afgelopen jaren steeds meer "luxe" toevoegingen ten opzichte van goedkopere merken. Deze luxe toevoegingen en de oversized/zware frames zijn zeker niet altijd noodzakelijk voor een veilige training (zelf verkopen we ook goedkopere racks en haltersteunen die gewichten van 200-300 kg aankunnen) maar zorgen wel voor een hoop extra gemak en comfort zorgen tijdens de training - zoals g-men en Rik76 ook aangeven. Daarnaast zijn de nieuwe Barbarian J-hooks bijvoorbeeld weer gewoon recht in plaats van schuin aflopend (bij ATX is de schuine variant wel nog verkrijgbaar en ook vrij populair). De gatenafstand van 50 mm is ook redelijk standaard en je zult niet heel snel een kleinere gatenafstand vinden bij vergelijkbare racks (ons HD-2 rack heeft wel 35 mm gatenafstand en Fortex heeft westside spacing van 25 mm - maar daar is ook niet iedereen fan van).

De kritiek over beweging in het rack vind ik wel opmerkelijk, want de Barbarian racks behoren tot de zwaarste en stabielste die in deze prijsklassen verkrijgbaar zijn. Zeker in de Power Cage zou er niet snel beweging moeten zijn (wellicht bij een ouder model zonder extra stabiliserende dwarsbalken die we later hebben toegevoegd). Dat een gelast rack misschien net wat stabieler is kan kloppen maar daar zitten ook weer andere nadelen aan vast. Zo zul je eerder stabiliteitsproblemen hebben bij een kleine afwijking in het rack of in de vloer, en zorgt het grote formaat van de onderdelen voor een duurdere verzending en past dit bij sommige woningen wellicht niet door het trappengat).

Het blijft inderdaad voor iedereen persoonlijk voor- en nadelen afwegen, op basis van functionaliteit, prijs, accessoires etc. Vandaar dat we ook iets van 10 verschillende soorten power racks aanbieden ;)

In ieder geval mooi om te lezen dat zoveel forumleden wel onder de indruk zijn van de Barbarian racks :cool:
 
Laatst bewerkt:
Wij krijgen niet snel kritiek op Barbarian Line toestellen maar dat kan natuurlijk geen kwaad, dat helpt ons ook om de toestellen te blijven doorontwikkelen :)
Dank voor je reactie, maar de rack functioneert prima hoor. Er valt helaas wel aardig wat te verbeteren wat in klassieke racks al gewoon goed is (te veel luxe en compactheidseisen vrees ik).

Niet iedereen verwacht en vraagt even veel van een rack. Tevens zullen veel consumenten een rack aanschaffen zonder iets anders gewend te zijn, dus hebben ze geen vergelijkingsmateriaal.

En vergeet niet dat men meestal het zelf aangeschafte product het beste vinden, marketing technisch een bekend fenomeen waar men graag gebruik van maakt door bijvoorbeeld ieder jaar nieuwe type vaatwassers te introduceren, wat resulteert in met name positieve reviews en negatieve reviews worden na 1 jaar niet meer gelezen omdat men naar nieuwe modellen kijkt en kunnen ook nog eens worden afgedaan door te zetten dat in het nieuwe model x,y,z is verbeterd
Ik ben benieuwd hoe oud je rack is, 2green.
Zo'n 2 jaar, kan ook 3 zijn
De Barbarian toestellen worden in ieder geval continu doorontwikkeld, zo zijn er de afgelopen jaren steeds meer "luxe" toevoegingen ten opzichte van goedkopere merken.
Deze luxe toevoegingen en de oversized/zware frames zijn zeker niet altijd noodzakelijk voor een veilige training (zelf verkopen we ook goedkopere racks en haltersteunen die gewichten van 200-300 kg aankunnen) maar zorgen wel voor een hoop extra gemak en comfort zorgen tijdens de training - zoals g-men en Rik76 ook aangeven.
Voor mij voelen de V-haken, bijna gladde pull-up, vooruitstekende onderste catrol, driehoeksplaten bij de balkvoeten met row, incline bench restricties, knie steun moer waar je hoofd tegen aan komt en vele ander puntjes totaal niet als luxe.

Het lijkt alsof er dingen bedacht worden om zich te onderscheiden die basic functies in de weg zitten.

Het zijn enkel 4 opstaande balken met 2 opstaande buizen voor de pulley, zoveel design hoeft er echt niet in te zitten om een goede rack te maken.
Daarnaast zijn de nieuwe Barbarian J-hooks bijvoorbeeld weer gewoon recht in plaats van schuin aflopend (bij ATX is de schuine variant wel nog verkrijgbaar en ook vrij populair).
Dat zijn geen J-hooks, soort L-hooks maar beter de de V-hooks. Het opstaand randje neemt nog steeds meer ruimte in dan ik zou willen zien. Dit is afstand dat voorkomt dat je iets minder dicht bij je bench positie zit met unracken, erg irri bij zware gewichten en dat rubber laat nog steeds je bar rollen bij het plaatsen als je hem niet precies in het putje smijt (vermoed ik).

Maar beter dan die V-hooks, die zijn super irritant, zeker bij 1rm oefeningen waarbij je zeker wilt zijn dat de barbel goed zit. Bar rolt soms 90 tot 180 graden daarmee.
Bij v-hooks kun je te makkelijk de barbel ophangen zonder dat hij onderin de V ligt, levens gevaarlijk.
Snap dan ook niet waarom iemand op het idee kwam een v-hook te introduceren, ondanks de populariteit.
De gatenafstand van 50 mm is ook redelijk standaard en je zult niet heel snel een kleinere gatenafstand vinden bij vergelijkbare racks (ons HD-2 rack heeft wel 35 mm gatenafstand en Fortex heeft westside spacing van 25 mm - maar daar is ook niet iedereen fan van).
Hier in NL heb je niet verschrikkelijk veel keus, maar 50 was in het buitenland niet veel voorkomend, zag het alleen bij budget spul.
Echter het gat lijkt ook groter bij de barberian, mogelijk dat daarom voor 50 is gekozen, zijn flinke gaten. Maar misschien ook wel nodig met de verminderde 3mm dikte om uitlubberen te voorkomen.

De kritiek over beweging in het rack vind ik wel opmerkelijk, want de Barbarian racks behoren tot de zwaarste en stabielste die in deze prijsklassen verkrijgbaar zijn. Zeker in de Power Cage zou er niet snel beweging moeten zijn (wellicht bij een ouder model zonder extra stabiliserende dwarsbalken die we later hebben toegevoegd).
Heb de versie met stabiliserende dwarsbalken, driehoeksplaatsjes, etc. Maar eerlijk is eerlijk, dit komt waarschijnlijk door de zandcementvloer waar mogelijk zand losraakt wat soort miniwieltjes vormen wat de inertie van het rack tegenwerkt. Merk het al bij gewichten vanaf zo'n 150 kg.
Dat een gelast rack misschien net wat stabieler is kan kloppen maar daar zitten ook weer andere nadelen aan vast. Zo zul je eerder stabiliteitsproblemen hebben bij een kleine afwijking in het rack of in de vloer, en zorgt het grote formaat van de onderdelen voor een duurdere verzending en past dit bij sommige woningen wellicht niet door het trappengat).
Dat zou alleen gelden voor volledig gelast materiaal. De racks die ik ken bestaan uit voor/achter of zijpanelen, die kun je dus wel positioneren. Maar kan in sommige woningen wel weer problemen geven met plaatsen. Tevens is dit zo weinig dat ik het niet als een groot hinder zie, maar merkte het gewoon op en noem het dan ter review.
Het blijft inderdaad voor iedereen persoonlijk voor- en nadelen afwegen, op basis van functionaliteit, prijs, accessoires etc. Vandaar dat we ook iets van 10 verschillende soorten power racks aanbieden ;)

In ieder geval mooi om te lezen dat zoveel forumleden wel onder de indruk zijn van de Barbarian racks :cool:

10 verschillende racks met voornaamste verschil de belastbaarheid en soms wat onhandige ontwerpen in de budget racks vindt ik niet perse lovenswaardig.

Komt allemaal wel erg critisch over, doel was natuurlijk een objectieve mening over mijn rack. De rack voldoet, er zijn andere opties, maar je kunt ook veel slechter kiezen.

Jullie shop is een heel ander verhaal, een van de uitgebreidste consumenten shops die ik al meerder keren gedeeld heb.
 
Zijn dingen waar ik zelf niet echt tegen aan loop, misschien door gebrek aan beter materiaal ter vergelijking.

Had bij het oude rek wel dat je het bankje niet ver genoeg naar achter kon zetten waardoor je niet fatsoenlijk de barbell terug kon leggen bij het benchen, dit is bij het nieuwe model wel veranderd.

Daarnaast ben ik erg tevreden over de j hooks, gewoon barbell tegen aan gooien en hij valt er gewoon fatsoenlijk in. Bij de oude haken was het inderdaad soms nogal een gepriegel.

Bij optrekken gebruik ik altijd fat grippers (die rubberen vierkantjes) omdat het inderdaad niet altijd ideaal is om die gladde dingen vast te pakken.

Maar goed ik ben dan ook gewoon een gemiddeld lui persoon die niet eens in de buurt komt van de maximale belasting van het rek :roflol:
 
Neen mijn looks wanneer ik mezelf in de spiegel bewonder :P
gelukkig maar :)

Ik geef toe dat ik in mijn homegym materiaal heb waarvan ik de look mooi vind. Het moet natuurlijk degelijk zijn en betaalbaar. Dan is barbarian, voor mijn smaak, ideaal.

Rogue vind ik bijvoorbeeld ook heel mooi maar net zoals atx is de prijs voor thuisgebruik te hoog voor mijn budget.

*snip*

Rogue is inderdaad erg nice... lekker stevig en super veel spul voor te vinden. Jammer dat ze nog niet erg verspreid zijn in NL.
 
Zijn dingen waar ik zelf niet echt tegen aan loop, misschien door gebrek aan beter materiaal ter vergelijking.

Had bij het oude rek wel dat je het bankje niet ver genoeg naar achter kon zetten waardoor je niet fatsoenlijk de barbell terug kon leggen bij het benchen, dit is bij het nieuwe model wel veranderd.

Daarnaast ben ik erg tevreden over de j hooks, gewoon barbell tegen aan gooien en hij valt er gewoon fatsoenlijk in. Bij de oude haken was het inderdaad soms nogal een gepriegel.

Bij optrekken gebruik ik altijd fat grippers (die rubberen vierkantjes) omdat het inderdaad niet altijd ideaal is om die gladde dingen vast te pakken.

Maar goed ik ben dan ook gewoon een gemiddeld lui persoon die niet eens in de buurt komt van de maximale belasting van het rek :roflol:

Misschien rijdt ik ook bij fitnessseller langs om een setje van die J-hooks te halen, kan niet erger zijn dan die V-hooks. Heb er nu een aangepast setje van een ander rack, maar het baasje van het rack is daar niet blij mee :(.

Gebruik zelf ook matjes voor het optrekken, zit achteraan mijn training en mijn handen waarderen de extra wrijving dan (doe zelfs de dumbell row met straps soms).

We hebben niet voor niets voor een sport gekozen waarbij we de helft van de tijd kunnen zitten/liggen, zijn allemaal een beetje lui :)

p.s. Die maximale belasting van het rack kom je waarschijnlijk dichter in de buurt dan je denkt, je moet ook het momentum van je beweging meerekenen, daarmee genereer je behoorlijk extra kracht.
 
gelukkig maar :)



Rogue is inderdaad erg nice... lekker stevig en super veel spul voor te vinden. Jammer dat ze nog niet erg verspreid zijn in NL.

Ze leveren ook wel naar Benelux. Verzendkosten lopen wel snel op tot 150-200 euro. hetgeen misschien geen probleem is als je de rogue prijzen wil/kan betalen.

Het ziet er idd allemaal prachtig uit (check die lat pulley met gewichtstapel eens :p) maar idd een groot nadeel dat we het hier nergens kunnen bezichtigen... Gezien de prijzen zou dat toch handig zijn.
 
Misschien rijdt ik ook bij fitnessseller langs om een setje van die J-hooks te halen, kan niet erger zijn dan die V-hooks. Heb er nu een aangepast setje van een ander rack, maar het baasje van het rack is daar niet blij mee :(.

Gebruik zelf ook matjes voor het optrekken, zit achteraan mijn training en mijn handen waarderen de extra wrijving dan (doe zelfs de dumbell row met straps soms).

We hebben niet voor niets voor een sport gekozen waarbij we de helft van de tijd kunnen zitten/liggen, zijn allemaal een beetje lui :)

p.s. Die maximale belasting van het rack kom je waarschijnlijk dichter in de buurt dan je denkt, je moet ook het momentum van je beweging meerekenen, daarmee genereer je behoorlijk extra kracht.

Jij overschat mijn kracht denk ik :roflol:

Die rubberen J hooks zijn ideaal omdat ze lager hangen zegmaar.. dus je hebt meer ruimte waar je de barbell tegen aan kan duwen voor je hem naar beneden laat zakken. Had bij de oude ook wel eens dat die tegen de bovenste rand aan kwam en daar werd je ook niet vrolijk van..
 
Jij overschat mijn kracht denk ik :roflol:

Die rubberen J hooks zijn ideaal omdat ze lager hangen zegmaar.. dus je hebt meer ruimte waar je de barbell tegen aan kan duwen voor je hem naar beneden laat zakken. Had bij de oude ook wel eens dat die tegen de bovenste rand aan kwam en daar werd je ook niet vrolijk van..

lol, zat er in het begin ook al boven inderdaad.

Gatafstand en V-diepte geven ook een vrij diepe unrack samen, zou het bijna meetellen als rep.
 
lol, zat er in het begin ook al boven inderdaad.

Gatafstand en V-diepte geven ook een vrij diepe unrack samen, zou het bijna meetellen als rep.

Ja ach beter dan dat die op de rand afketst en je dat ding op je borst krijgt :roflol:

Het spul moet voor de gemiddelde persoon bruikbaar zijn, snap best dat het voor wedstrijden een waardeloos rek is
 
Ik heb een basisrack (3mm) van Powercage met 2 sets jcups, extra swing in safeties en ophangpinnen voor schijven.
Bevalt super zal vergelijkbaar zijn met een Megatec rack. Had eerst een halfrack/multipress rack van Bodysolid en die was zeer solide, maar ik vond de spotters vrij kort en het gunrack wel erg handig maar soms ook irritant met terugleggen van de bar. Ook heb ik nu gelijk een optrekstang (die ik misschien nog laat verhogen) en gebruik ik de hoge dwarsbalk aan de achterkant voor powerbands.
 
Snap ook niet hoe mensen zo'm gunrack fijn kunnen vinden.
 
Nog mensen die het zo klote vinden dat als je wil benchen en je zet je bankje perfect in het midden, gaat onder bar liggen ligt je bar heel scheef of staat je bankje niet recht of is er een aardbeving geweest waardoor alles wat scheef staat en je moeilijk kan positioneren.
 
Ik heb jaren in een gym gebencht waar het bankje vast stond ... scheef tussen de afleghaken. Ik stoor me daar ondertussen al minder aan (train nu thuis). Maar als jet echt mooi recht op elkaar staat is inderdaad wel aangenamer.
Een verplaatsbaar bankje echt perfect zetten is ook niet altijd gemakkelijk.
 
Nog mensen die het zo klote vinden dat als je wil benchen en je zet je bankje perfect in het midden, gaat onder bar liggen ligt je bar heel scheef of staat je bankje niet recht of is er een aardbeving geweest waardoor alles wat scheef staat en je moeilijk kan positioneren.

Aan het begin heel erg aan geirriteerd, zelf op de sportschool meende ik een afwijking te zien in het vaste bankje die dus niet beweegbaar is.

Inmiddels rol ik mijn bankje in één keer perfect op positie, gelijktijdig boeit een lichte afwijking mij niet meer. Heeft enkel minimaal effect op het (un)racken van de barbell.

P.s. gewoon jezelf wijs maken dat het extra spiervezels inzet, ga je hem zelfs bewust scheef zetten ^^


Ik heb jaren in een gym gebencht waar het bankje vast stond ... scheef tussen de afleghaken. Ik stoor me daar ondertussen al minder aan (train nu thuis). Maar als jet echt mooi recht op elkaar staat is inderdaad wel aangenamer.
Een verplaatsbaar bankje echt perfect zetten is ook niet altijd gemakkelijk.

Verschrikkelijk irritant zo'n scheef bankje, bij onze gym stond deze tenminste nog zo minimaal scheef dat ik aan mijn eigen ogen kon twjifelen.

Je kunt de vloer markeren met twee gekleurde tape strepen of krijt en dan gewoon niemand toelaten in je home gym... need to know info, bad voor de onze streetcreds ;)
 
Laatst bewerkt:
Goeie discussie wel, maar ik wil ook wel weer een keer een fototje zien.
 
Back
Naar boven