MuscleMeat

Sticky Toon je home gym! (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • 20200103_113831.jpg

    Garage gym in wording
     
    Mijn home gym,

    Zeker te vreden mee..
    Wel nog op zoek naar andere legpress/hacksquat
    Vind deze nog al groot
     

    Bijlagen

    • 20200103_124502.jpg
      20200103_124502.jpg
      93,2 KB · Weergaven: 354
    • 20200103_124449.jpg
      20200103_124449.jpg
      74,5 KB · Weergaven: 349
    • 20200103_124436.jpg
      20200103_124436.jpg
      90,9 KB · Weergaven: 333
    • 20200103_124423.jpg
      20200103_124423.jpg
      98,3 KB · Weergaven: 333
    • 20200103_124407.jpg
      20200103_124407.jpg
      80,7 KB · Weergaven: 332
    Wow, dit is wel heel erg vet. Klasse!!
     
    Wauw dude!! Das een vette homegym! Das bijna een commerciële gym maar dzn gewoon voor jezelf:p
     
    Ik zou entree vragen :pressing:
     
    Dit is mijn kelder, ik woon er nu 6 jaar. Ik heb 1 ruimte opzettelijk zonder muren gehouden met het oog om er ooit een gym van te maken. Nu 6 jaar later het ik de stap gezet en de droom werkelijkheid gemaakt. De basis is gelegd. Nu is het de bedoeling om hem in stapjes verder aan te kleden. Alles mooi tegen de muren te hangen, degelijk matten te leggen,..
     
    Wow, dat is wel echt de dream inderdaad zeg! Ik hoop toch ooit eens zo'n mooie homegym te bezitten. Voorlopig blijft het nog even bij dromen.
     
    Wow, dat is wel echt de dream inderdaad zeg! Ik hoop toch ooit eens zo'n mooie homegym te bezitten. Voorlopig blijft het nog even bij dromen.

    Je kan een begin maken door gewoon dumbbells en een bench in huis te hebben, daarna breid je het gewoon uit, je moet ergens beginnen dus stop met dromen en zet de eerste stap.
     
    Zoals eerder gezegd werd als dit foto's zouden zijn van een comm. gym zou ik het niet eens gek vinden. Heel erg mooi.
    Btw, ik heb zelfde powerrack volgens mij. Ik heb mijne bij Sportbay gekocht. Waar komt jouw rack vandaan? Is een super solide ding.

    Oh en een giga voordeel.... je zegt "kelder" dat is ideaal. Ik train op mijn zolder. En ergens denk ik soms wel van hmmm die gewichten enzo (kg per m2) maar goed, tot nou toe gaat het prima.

    iig klasse werk zo.
     
    Je kan een begin maken door gewoon dumbbells en een bench in huis te hebben, daarna breid je het gewoon uit, je moet ergens beginnen dus stop met dromen en zet de eerste stap.

    Ik ben al in het bezit van een home gym hoor:p en ik ben zeker trots op m'n plekkie, maar dit is wel echt next level. Dat van mij is een bij elkaar geraapt zooitje spullen en allemaal 30mm materiaal. Ik zal binnenkort ook eens een paar foto's plaatsen ter vergelijking, je lacht je dood.

    armoderos

    Heb je op je zolder een houten of betonnen vloer?

    Ik ga binnen nu en een paar maanden ook verhuizen en op een eerste verdieping sporten. Het is een jaren 60 arbeiderswoning. Wel allemaal gewoon beton, maar ik knijp hem ook wel een beetje. Ik heb een kilo of 500 aan ijzer en dan de rest van de zooi er nog bij:p. Ik hoop dat ik gewoon fatsoenlijk kan blijven deadliften, maar misschien dat ik in het schuurtje (4 bij 2 meter, net te smal om m'n homegym daar neer te zetten helaas) ga deadliften en rowen.
     
    Ik heb gewoon een betonnen vloer. En heb er wel moeite mee gehad aan het begin (mijn zoon van 10 slaapt letterlijk onder mijn powerrack).

    Maar als je nagaat, 4 volwassen mannen wegen ook gauw ca 400kg. En als ze bij elkaar staan op de zolder zakt de boel ook niet in elkaar was mijn theorie. We zijn nou jaar of 14 verder dat ik er woon en al die jaren is het goed gegaan.
    Eerlijk is eerlijk, inmiddels steeds meer gewichten er bij haha... Heb het beetje opgelost om meer te doen met powerbands. Dus als ik zwaar aan het deadliften en squatten ben doe ik naast de gewichten ook de bands er bij en die dingen wegen geen fuck maar geven behoorlijke weerstand/gewicht op m'n barbell.

    Online kon ik ook niets vinden over draagkracht per m2. Woning van mij is btw tussenwoning uit 1976 met een giga zolder (kan zelfs touwspringen)...
     
    Ik heb gewoon een betonnen vloer. En heb er wel moeite mee gehad aan het begin (mijn zoon van 10 slaapt letterlijk onder mijn powerrack).

    Maar als je nagaat, 4 volwassen mannen wegen ook gauw ca 400kg. En als ze bij elkaar staan op de zolder zakt de boel ook niet in elkaar was mijn theorie. We zijn nou jaar of 14 verder dat ik er woon en al die jaren is het goed gegaan.
    Eerlijk is eerlijk, inmiddels steeds meer gewichten er bij haha... Heb het beetje opgelost om meer te doen met powerbands. Dus als ik zwaar aan het deadliften en squatten ben doe ik naast de gewichten ook de bands er bij en die dingen wegen geen fuck maar geven behoorlijke weerstand/gewicht op m'n barbell.

    Online kon ik ook niets vinden over draagkracht per m2. Woning van mij is btw tussenwoning uit 1976 met een giga zolder (kan zelfs touwspringen)...

    Dat stemt weer wat gerust. draagkracht heb ik inderdaad ook gevraagd bij de woningcorporatie, maar dit konden ze mij ook niet vertellen. Het gaat me ook niet om het statische gewicht, maar vooral om het deadliften. Bij alles onder de 5 reps hangt er al snel 200+ kg aan de stang en ik smijt er niet mee, maar laat het ook niet extreem langzaam zakken ofzo, dat is boven een bepaald gewicht vragen om blessures imo. Ik ben wel van plan om de hele kamer vol te leggen met hout met erbovenop rubber. Lijkt me ook al aardig dempen. Heb jij iets van rubberen matten op je zolder?
     
    Dat stemt weer wat gerust. draagkracht heb ik inderdaad ook gevraagd bij de woningcorporatie, maar dit konden ze mij ook niet vertellen. Het gaat me ook niet om het statische gewicht, maar vooral om het deadliften. Bij alles onder de 5 reps hangt er al snel 200+ kg aan de stang en ik smijt er niet mee, maar laat het ook niet extreem langzaam zakken ofzo, dat is boven een bepaald gewicht vragen om blessures imo. Ik ben wel van plan om de hele kamer vol te leggen met hout met erbovenop rubber. Lijkt me ook al aardig dempen. Heb jij iets van rubberen matten op je zolder?

    Ik heb een linoleum vloer op de zolder dus dat dempt zowiezo iets beter dan bijvoorbeeld laminaat of wat. En deadlift, tja als je dat met beetje beleid neerlegt gebeurt er niets. Zelf doe ik wel eens met 170kg deadliften en dat gaat prima.
    Maar zoals ik eerder zei, die powerbands hebben mij goed geholpen iig en nog steeds.

    Mijn broertje deed laatst mee met bankdrukken en deden we 90kg platen en aan beide kanten een powerband vast zetten. Nou dat veranderd heel veel kan ik je vertellen. Hij had eerst zo'n grote mond "aach joh dat is voor vrouwtjes en aerobic-shit..." was zijn opmerking. Maar dat is wel bijgedraaid nou ;-)

    Oh en mocht je toch nog ergens info vinden over draagkracht van betonnen vloer laat t maar ff weten. Blijf nieuwsgierig...
     
    Zoals eerder gezegd werd als dit foto's zouden zijn van een comm. gym zou ik het niet eens gek vinden. Heel erg mooi.
    Btw, ik heb zelfde powerrack volgens mij. Ik heb mijne bij Sportbay gekocht. Waar komt jouw rack vandaan? Is een super solide ding.

    Oh en een giga voordeel.... je zegt "kelder" dat is ideaal. Ik train op mijn zolder. En ergens denk ik soms wel van hmmm die gewichten enzo (kg per m2) maar goed, tot nou toe gaat het prima.

    iig klasse werk zo.
    Deze komt idd ook van sportbay. Ben er zeer tevreden van!
     
    Heb het beetje opgelost om meer te doen met powerbands. Dus als ik zwaar aan het deadliften en squatten ben doe ik naast de gewichten ook de bands er bij en die dingen wegen geen fuck maar geven behoorlijke weerstand/gewicht op m'n barbell
    Die banden, hoewel ze zelf niks wegen, staan gelijk aan een bepaalde weerstand in kg's die je met je voetjes tegen de vloer aan drukt. Dus als je bang met dat je er nog eens doorheen zakt tijdens je 1rm DL zou ik niet zo zeker van m'n zaak zijn:lifter:
     
    Back
    Naar boven