Fitness Seller

Topsport & steroïden...

Laat ik zeggen: een discussie kan ik niet voeren zonder bewijsmateriaal.
Dus ik doe dat niet. Ik weet wel genoeg, maar ik ga géén namen noemen van (bekende) mensen die ermee te maken hebben en waarvan ik weet dat het zeker is.

Ik ben niet dom, dus dat gevraag hoeft niemand te doen. Bovendien zijn diezelfde mensen mij noh steeds trouw in andere zaken dus ik kijk wel uit.

In de DDR is pas een rapport uitgekomen dat beschreef hoe kinderen al op de kleuterschool werden benaderd en lichamelijk getest. De uitschieters kwamen er niet vanaf; papa en mama tekenden een levenscontract met de overheid.

Dan nog praat je over een kleine groep die uitingen doet over de hele groep. Ik weet zeker dat een coach van het ene land niet weet wat zijn collega van een andre land uitvreet. Dus wat 1 coach/begeleider of zelfs 10 coaches/begeleiders verklaren is nog niet exemplarisch voor de hele tak van sport die ze coachen of begeleiden.

Oral-Turinabol! Zooi eersteklas eigenlijk vergeleken met wat we nu hebben.
Vandaar dat de meeste atleten eindigden als zieke mensen...

Het enige antwoord:
De atoomtijd loopt steeds sneller door de smelting van de poolkappen en door luchtvervuiling is de aerodynamiek er ook op achter uitgegaan tov vroeger, vandaar dat men geen records meer kan breken. :coolnana:

'Mestanolone, which was available only as an experimental preparation from the research institute ZIMET, was also given to female gymnasts and handball and volleyball players (e.g. (44)) without having been approved for administration to humans, not even in clinical phase I trials. Höppner reported it to the Stasi as something he was not willing to be held responsible for. However, the person responsible for the illegal use of STS 646 and other steroids, a pharmacology professor, was even honored for his supportive role in the GDR doping system'

BRRRRRR!!!!!! :eek:

Balco van nu was ZIMET in Duitsland vroeger.

excuses!

ff ontopic dan:

ik kan me gewoon niet voorstellen dat goudeerlijke jongens als van den Hoogenband zouden gebruiken! Ze worden toch ook het hele jaar door bij wijze van verrassing getest? Of zouden ze zo ver zijn met het ontwikkelen van niet op te sporen middelen?

dus indirect zeg je dan dat het eigenlijk niet nodig is om de grote sportmensen van deze wereld te testen? Omdat ze toch wel hun toevlucht tot de meeste geavanceerde/ontwikkelde middelen nemen die niet op te sporen zijn (want waarom risico lopen)?

• Topic Starter Topic Starter
Kijk, als ze dan al zo ver zijn met die niet op te sporen middelen... En als je weet wat voor verbeteringen steroïden kunnen veroorzaken, dan is het maar een kleine moeite om het te gaan gebruiken lijkt me. Ook zo'n goudeerlijke kerel als van den Hoogenband. Als hij daardoor toch wereldkampioen kan worden? Wie wil dat nou niet, maar mondje dicht natuurlijk.

Ik kan me zo'n situatie best voorstellen.

Ik durf te stellen dat we hedentendage in de meeste Olympische sporten te maken hebben met cleanere sporten. Cleane sport is een utopie, maar je moet ook bedenken dat sporters hun hele reputatie op het spel zetten door te gebruiken. Gebruik dat door 'out of competition' controles vanzelf wordt opgespoord. Dat ze dan in sommige offseason periodes misschien wat gebruiken is oncontroleerbaar, maar dan hebben we het al niet meer over het massale gebruik van de jaren 70,80 en begin jaren 90.

In bijna alle takken van sport gebruiken ALLE mensen die hoog eindigen bij de grote wedstrijden.

Is geen gok, maar ik weet het heel zeker, een goede bekende van me heeft er namelijk velen begeleid en die zat diep genoeg in het wereldje om dat te kunnen weten.

Het is heel simpel, er is een doping lijst met verboden middelen en wat daar niet op staat wordt dus ook niet als doping gezien. Zie het als als die metholyne drug of hoe je het ook schrijft...

Wat ik laatst wel las is dat ze gaan invriezen en dan een paar jaar later weer gaan testen, DAN wordt het een hele andere situatie, maar ik heb zomaar het gevoel dat men dat niet wilt.. >> doofpot.

Waarschijnlijk zullen ooit anabolen gewoon toegestaan worden, of gedoogd of iets in die richting.

Was het niet zo dat op de laatste 2 Olympische Spelen er tientallen Amerikaanse atleten zijn gepakt door de Amerikaanse dopingcommissie en dat alles in de doofpot werd gestopt?

Trots van een natie met medailles incluis gaat voor alles.
Wat vroeger DDR's eerste speerpunt was, is het nu voor de VS.

Zo werkt het niet meer, een middel hoeft niet op de dopinglijst te staan om toch aangemerkt te worden als doping. Derivaten van de al bekende middelen worden toch aangemerkt als doping tegenwoordig.

En anabolen of andere middelen worden niet snel toegestaan. The Hunt is on, die dopingjagers hebben voor zichzelf een industrie gecreerd. Die geven dat niet zomaar op. Publiek wil liever horen dat er zogenaamde cleane sport wordt bedreven dan dat er massaal legaal gebruik gaat worden. Dat wij Nederlanders er liberaal tegen aan kijken wil niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook doet.

Wat bekenden van je zeggen over de sportwereld is weinig relevant aangezien ze altijd maar een beperkte groep kunnen aanwijzen waarvan het zeker is dat ze gebruiken. Wat je concurrentie doet heeft zo'n insider geen weet van.

Nogmaals de cijfers spreken voor zich, als er nog steeds massaal werd gebruikt was in de Olympische sporten het niveau ook steeds omhoog gegaan. Maar dat is niet gebeurd. Atletiek blijft de beste graadmeter, wereldwijd beoefend en de laatste 35 jaar amper beinvloed door technische verbeteringen. Natuurlijk is schoeisel en kleding verbeterd, maar een betere schoen breekt geen records.

En als Atletiek overduidelijk schoner is, dan zal dat ook gelden voor de andere Olympische sporten waar prestatie bevorderende middelen invloed kunnen hebben.

Ik geloof ook niet dat je alleen op een bruine boterham even Olympisch kampioen wordt, maar geloof wel dat er cleane kampioenen zijn.

DBC01 zei:
Was het niet zo dat op de laatste 2 Olympische Spelen er tientallen Amerikaanse atleten zijn gepakt door de Amerikaanse dopingcommissie en dat alles in de doofpot werd gestopt?

Trots van een natie met medailles incluis gaat voor alles.
Wat vroeger DDR's eerste speerpunt was, is het nu voor de VS.

In 2003 en 2004 is een hele waslijst geweest van Amerikaanse atleten die zijn gepakt, de reden dat veel coryfeen niet aanwezig waren in Athene. Die lijst is vrij lang o.a. Tim Montgomery, Torri Edwards, Larry Wade, Kelli White zijn gepakt of hebben bekend iets gepakt te hebben.

De Balcozaak heeft daar veel aan het rollen gebracht. USA heeft jarenlang 'out of competion' controles niet uitgevoerd terwijl de IAAF daar wel op aandrong.

En als ze nu niet gepakt worden zoals ontkenner Marion Jones dan maken ze niks meer klaar. Jones loopt nu tijden waar Jaqueline Poelman niet bang voor is. How the mighty have fallen.

Ik heb overigens al die beesten van vrouwen live zien presteren in de jaren 70 en 80. Het boeide mij al vroeg, Atletiek. Het waren echt manwijven om te zien meestal. De prestaties waren super en dan is het op zich wel jammer dat ik nu al 20 jaar naar die sport zit te kijken en te wachten tot er weer eens een record wordt gebroken. Sport leeft toch meer als records steeds scherper worden gesteld, maar dat hebben de uberatleten van de jaren 70 en 80 om zeep geholpen.

Hier nog een discipline die al zeker 20 jaar stilstaat, discus vrouwen :

[Link niet meer beschikbaar]

EricR zei:
De prestaties waren super en dan is het op zich wel jammer dat ik nu al 20 jaar naar die sport zit te kijken en te wachten tot er weer eens een record wordt gebroken. Sport leeft toch meer als records steeds scherper worden gesteld, maar dat hebben de uberatleten van de jaren 70 en 80 om zeep geholpen.

En juist daarom word er gebruikt, een sport bestaat niet enkel for fun maar net zo hard voor het prestige, leuk als de een van de ander wint idd maar van tijd tot tijd moeten er records sneuvelen. Juist daarom bijv word men bij bb steeds groter en harder en beter, als er een maat op gelegd zou worden ivm gezondheid dan zou het publiek afhaken en roepen dat "de champs van 5 jaar geleden er beter uit zagen en de tegenwoordige champs losers zijn".

Zo zal het in de olympische sport ook gaan. Daarbij, er moet wel brood op de plank, en sponsors zijn nog altijd een hoofdzaak in de sport. Welnu, wat is voor een sponsor belangrijk. Tadaaa... publica!

Hoe trek je publiek? Door de grenzen te verleggen, doh. Als meneer Romme niet meer harder kan schaatsen dan voorheen dan haakt het publiek na verloop van tijd gewoon af, been there seen that, niks nieuws onder de zon. Er komt minder binnen aan entreeprijzen en kijkcijfercentjes, het word minder rendabel voor de sponsors die zich terug gaan trekken, et voila de sport zakt langzaamaan in.

Maar, het volk wil de illusie beleven dat topsporters supermensen zijn, een soort van superheld. Zoals toen je klein was, superman doet niet, die gebruikt geen drugs, die scheld zn oma niet uit. Dat komt hier terug, een kampioen gebruikt geen dope, dat is tegen het moraal.

Dus sporadisch word er eens een icoon er uit gepikt, veroordeeld en te schande gemaakt waarna het grote publiek er schande van kan spreken, er weer tal van uitzendingen volgen en het schandaal flink word uitgemolken, waarna de bonden het publiek weer tevreden hebben gesteld. Jawel, goed bezig die bonden, valsspelers daar houden we niet van alleen échte supermensen doen aan de Olympische Spelen mee!

Goed voor het moraal, goed voor de interesse, goed voor de centjes.

Conclusie: Records moeten gebroken worden ondanks dat de grenzen van het menselijk kunnen bijna bereikt zijn, anders is het niet interessant meer. Dus word er gebruikt. Publiekelijk word er grof jacht gemaakt op de gebruikers om het moraal van de meerderheid te bevredigen en zo af en toe word er daarvoor eens iemand aan de schandpaal genageld. Zoals Ben Johnson gefickt werd met een ampulletje winstrol toen ie STH dacht te kopen.

Zo snijd het mes aan 2 kanten. Dat intussen de atleten aan de meest gevaarlijke drugs worden geholpen, tja, daar kiezen ze nu eenmaal voor.

Eend vraagt zich trouwens af welke rol de sportdrugs maffia in het verhaaltje speelt. :)

Waarom er gebruikt wordt begrijp ik wel. Maar dat de IAAF lekker door slaapt en stokoude records, die overduidelijk door hormonale monsters zijn neergezet, laat staan is mij een raadsel. Ze hadden beter op een gegeven moment alles weer op 0 gezet en dan met een schone lei beginnen. Zoiets gebeurd ook wel eens in het gewichtheffen, het idee is dus niet zo gek.

Mijn betoog was er om duidelijk te maken dat sporten cleaner zijn geworden de laatste 20 jaar. Iets wat duidelijk valt af te meten aan de prestaties.

Je volgende zin begrijp ik niet helemaal overigens :

'Zoals Ben Johnson gefickt werd met een ampulletje winstrol toen ie STH dacht te kopen. '

Johnson is gepakt voor Stanozolol (Winstrol) gebruik, maar dat was ook dan echt het dopingregime waaronder hij stond. Hij gebruikte niet toevallig Winstrol terwijl hij dacht dat het STH was.

EricR zei:
Waarom er gebruikt wordt begrijp ik wel. Maar dat de IAAF lekker door slaapt en stokoude records, die overduidelijk door hormonale monsters zijn neergezet, laat staan is mij een raadsel. Ze hadden beter op een gegeven moment alles weer op 0 gezet en dan met een schone lei beginnen. Zoiets gebeurd ook wel eens in het gewichtheffen, het idee is dus niet zo gek.

Mijn betoog was er om duidelijk te maken dat sporten cleaner zijn geworden de laatste 20 jaar. Iets wat duidelijk valt af te meten aan de prestaties.

Je volgende zin begrijp ik niet helemaal overigens :

'Zoals Ben Johnson gefickt werd met een ampulletje winstrol toen ie STH dacht te kopen. '

Johnson is gepakt voor Stanozolol (Winstrol) gebruik, maar dat was ook dan echt het dopingregime waaronder hij stond. Hij gebruikte niet toevallig Winstrol terwijl hij dacht dat het STH was.

Ik las het een tijdje geleden, ik zal zien of ik het stuk nog kan vinden :)

Ik geloof ook best dat het cleaner is geworden aangezien het non stop gebruik tegenwoordig niet onopgemerkt blijft, ik volg het niet zo nauw, maar zijn de verschillen tussen de absolute top, top 10/top 5 en de subtop daar onder tegenwoordig ook een stuk groter?

Dat zou er op kunnen wijzen dat idd een gros atleten er voor kiest naturel te zijn en dat een bepaald percentage het risico van geavanceerder linke drugs wel neemt en daardoor mee dingt voor de records, zoals je zelf al stelde.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven