Fitness Seller

Topsport & steroïden...

Die zogenaamd onopspoorbare middelen bestaan, maar daar heeft lang niet iedereen toegang toe. Als die al bestaan dan komen ze vanzelf boven drijven, zie THG of DMT. Er zijn geen middelen die jaren lang ongestraft onopspoorbaar gebruikt kunnen worden. En dan nog moet je rekening houden met de natuurlijke verhouding tussen testosteron en epi testosteron bijvoorbeeld bij het gebruik van onopspoorbare AAS. Wat je ook neemt, het zorgt voor een werking in je lichaam die wel opspoorbaar is. 1 van de redenen dat bijvoorbeeld wielrenners met een hematocrietwaarde boven de 50 worden uitgesloten van deelname. Dat zegt dan niet dat ze niet gebruiken, maar wel dat ze minder kunnen gebruiken.

Ik heb nooit beweerd dat er helemaal niet wordt gebruikt. Maar er is wel cleanere sport, de kansen dat je gepakt zijn groter en zoals sommigen stellen als er al gebruikt wordt dan zijn het lichtere middelen. Alhoewel ik daaraan twijfel, want alleen lichte onopspoorbare middelen baten dan.

@Tsunami, ook al zou atletiek gehalveerd zijn of nog maar een kwart van het aantal topatleten t.o.v. de jaren 70 en 80 dan nog zouden er atleten moeten zijn die in de buurt komen van de prestaties van die jaren. Of in sommige disciplines de jaren 90. Maar dat gebeurt dus niet, atletiek staat behalve de lange afstanden zo goed als stil. De groep atleten is overigens niet veel kleiner, zo'n veel grotere sport was het niet 20 jaar geleden. Terugval is 20% hooguit. Alleen zijn er minder landen die zware gedopete atleten in het veld brengen.

Er wordt zeker in het voetbal, honkbal en andere teamsporten meer gebruikt dan 20 of 30 jaar geleden maar dat waren voorheen sporten waar dat soort middelen afgedaan werden als onzinnig. Tegenwoordig door de grote commerciele belangen spelen teamsporters veel meer wedstrijden en er ook een groter beroep op het herstelvermogen. Dat lukt niet meer met alleen een bruine boterham.

Wat ik bedoel is dat je een volledig beeld moet geven van een situatie. Ik ken ook de aantallen niet van de atleten van toen en nu. Maar ik denk inderdaad dat de Kim Collins-en van nu de Jesse Owens van toen zouden zijn geweest. Kim gelooft ook niet in krachttraining, doet daar niets aan en traint alleen als hij er zin in heeft/zich goed voelt. Puur een waanzinnig genetisch wondertje dus. Je ziet het ook aan zijn lijf en de vrij continue tijden die hij neerzet.

Geinig detail, Kim is 1,75m. bij 64 kg! Ik was ooit 1,78 bij 62 kg, maar zou echt nooit schoon onder de 10.40 zijn gekomen.

Even ter vergelijking met een "gebruiker": Maurice Green is 1,76 bij 79 kg!

Op video injecteert voetballer zich met neoton

Het belangrijkste Italiaanse TV-station heeft een - waarschijnlijk gestolen - video uitgezonden waarop Fabio Cannavaro zich injecteert met het preparaat neoton, een herstelmiddel voor hartpatiënten. Overigens stond het middel, dat tegenwoordig niet meer in de handel is, niet op de dopinglijst. Cannavaro nam de beelden zelf op. Toen hij deze week lucht van de uitzending kreeg, probeerde hij die te verhinderen met de dreiging van gerechtelijke stappen.

Op de beelden zie je ook de speler Juan Sebastian Veron. "Elk voetbalteam gebruikt neoton", zei Veron. (Reuters)

De affaire gaat als een nachtkaars uit. Ondanks alle smakelijke details over de herkomst van de video heeft het team van de neotonzondaar besloten dat de speler mag blijven. (TribalFootball.com)

Dat voetballers neoton gebruiken is bekend geworden door het onderzoek van dopingjager Raffaele Guariniello, die een verband tussen neoton en de mysterieuze toename van zeldzame ziekten onder profvoetballers vermoedt. Neoton, blijkt uit huiszoekingen bij voetbalclubs, hoort met middelen als EPO, Samyr en Voltaren tot het dopingarsenaal van de moderne topspeler.

neoton.jpg

Meer:
http://www.ergogenics.org/guariniello2.html

Laatst bewerkt:
Geini
g detail, Kim is 1,75m. bij 64 kg! Ik was ooit 1,78 bij 62 kg, maar zou echt nooit schoon onder de 10.40 zijn gekomen.

Even ter vergelijking met een "gebruiker": Maurice Green is 1,76 bij 79 kg!

Geinig dat je dat zegt daronder een gebruiker, Collins is wel een keer betrapt in 2002 of 2003 weet ik niet meer zeker voor Ephedrine, Maurice Green is naar mijn weten nooit betrapt hij zal wel gebruiken dat geloof ik ook wel, maar betrapt is die nooit.

Terug
Naar boven