AndroidHealthClinic

Tot 482 euro zorgpremie per maand vanaf 2014

-sigaretten verbieden
-vet tax invoeren,
-gezonde voeding lagere btw
-subsidies voor mensen die sporten

Makkelijk opgelost. Maar in real life geeft niemand er een fuk om dus stop met dat k*t argument. Er zijn ook zat lager opgeleiden die wel gezond leven.

Inkomensafhankelijke zorgpremie is een prima idee, alleen de midden inkomens laten opdraaien voor bijna alle kosten is belachelijk. Dat is dus ongeveer 80% van werkend Nederland fulltime.

Nee, gewoon de veroorzaker betaald. Wanneer ik mijn auto regelmatig in de prak rij moet ik meer premie gaan betalen en wanneer een mens zijn lichaam regelmatig schade aandoet hoeft hij/zij dit niet te betalen. Net als wanneer ik mijn auto tegen een boom aan rij moet ik het zelf betalen (nouja, gaat premie om hoog in t geval van allrisk) terwijl iemand die longkanker krijgt van het roken gewoon lekker op kosten van de andere mensen die chemootjes krijgt.

Alle ziektes veroorzaakt door bewust zelfverminking (lever aandoeningen door alcohol, longkanker door roken, diabetes door overgewicht enz) moeten gewoon uit het pakket.

Blijkbaar is het wel moreel verantwoord om mensen die veel te verdienen op te laten draaien voor de dure zorg maar mensen die de dure zorg veroorzaken niet.

-sigaretten verbieden
-vet tax invoeren,
-gezonde voeding lagere btw
-subsidies voor mensen die sporten

Inkomensafhankelijke zorgpremie is een prima idee, ...
Gefeliciteerd, echt op alle punten fout. Toch wel een hele prestatie.

haha, die subsidie voor sporters. Ga je dan ook daadwerkelijk controleren of iemand wel goed zijn best doet? Lid zijn wil niet zeggen dat er ook echt gesport wordt. Of bedoel je met subsidie dat de 3e helft van elk cafe elftal zal worden vergoed?

Niet zozeer fitness, meer op het gebied van lid zijn van een teamsport. Of in iedere geval de kosten verlagen.

Als je nou korter leeft door ongezond te leven, kost je dan uiteindelijk meer of minder?

Als je nou korter leeft door ongezond te leven, kost je dan uiteindelijk meer of minder?

Volgens mij wordt iets van 80-90% van de zorgkosten in t laatste jaar uitgegeven.

Denk dat vooral de mensen die aan ziektes sterven extreem duur zijn..

Al is aow enzo natuurlijk ook duur..

Is het niet zo dat als er te weinig zieken zouden zijn om de ziekenhuizen draaiende te houden de sector ook instort?

Is het niet zo dat als er te weinig zieken zouden zijn om de ziekenhuizen draaiende te houden de sector ook instort?

En dat zou erg zijn? Volgens mij kunnen we beter t geld dat we nu vernken aan ziekenhuizen stoppen in t weer aantrekkelijk maken voor bedrijven om hier te gaan produceren (subsidies) dan t te stoppen in mensen die toch al dood gaan en misschien 1 of 2 maandjes extra leven voor die 100.000 euro

En dat zou erg zijn? Volgens mij kunnen we beter t geld dat we nu vernken aan ziekenhuizen stoppen in t weer aantrekkelijk maken voor bedrijven om hier te gaan produceren (subsidies) dan t te stoppen in mensen die toch al dood gaan en misschien 1 of 2 maandjes extra leven voor die 100.000 euro

Er zouden ook veel banen mee verloren gaan he.

Er zouden ook veel banen mee verloren gaan he.

Klopt, maar uiteindelijk worden er meer banen mee gewonnen dan er verloren gaan kijkend naar de medicijn kosten van onnodige behandelingen..

---------- Post toegevoegd Mon 5 Nov 2012 om 11:12 ----------

Allemaal te herplaatsen in de Ouderenzorg. Misschien dat je dan na een leven hard werken eens aandacht en goede zorg krijgt ipv een kattenwasje en een luier.

Ik zou liever dood gaan dan in een bejaarden tehuis zitten.. Snap ook niet hoe die lui daar zo lang zitten, mijn overgroot oma was 95 ofzo toen ze daar terecht kwam en half jaar later was ze helemaal op. Mijn beide oma's huppelen nog vrolijk rond terwijl 1 84 is..

De PvdA achterban is ook enorm dom. Als je een uitkeringstrekker bent ga je er volgende jaar iets op vooruit dat vind de PvdA wel goed (kan ik nog inkomen).

Maar als je meer dan ca. 80k per jaar verdient ga je er ook op vooruit omdat er een max zit aan de zorg"belasting". Alleen mensen met modaal tot 2-3x modaal gaan er op achteruit. Dat is dus sociaal, topinkomens en uitkeringstrekkers krijgen meer :o

de pvda achterban is ook enorm dom. Als je een uitkeringstrekker bent ga je er volgende jaar iets op vooruit dat vind de pvda wel goed (kan ik nog inkomen).

Maar als je meer dan ca. 80k per jaar verdient ga je er ook op vooruit omdat er een max zit aan de zorg"belasting". Alleen mensen met modaal tot 2-3x modaal gaan er op achteruit. Dat is dus sociaal, topinkomens en uitkeringstrekkers krijgen meer :o

mensen die meer dan 100.000 euro verdienen, krijgen te maken met een teruggang van maximaal 4 procent en inkomens tussen de 50.000 en 70.000 euro blijven onder die grens, zei rutte.
De premier wees erop dat berekeningen van het centraal planbureau laten zien dat de koopkracht grofweg langs de lijn loopt van 0,5 procent in de plus voor lagere inkomens naar 4 procent in de min voor hoge inkomens.
.

..

Gewoon zwart gaan bijklussen, desnoods wat plantjes in je huis.

Alleen dat is dus een bullshit verhaal van Rutte, de cijfers laten een heel ander verhaal zijn. Het is nu zo dat de belastingschijven verlaagd worden en er een max aan de zorgpremie zit. De andere maatregelen gelden voor iedereen (BTW, accijnsverhoging, etc.). Daardoor heb je meer voordeel naarmate je meer verdient want minder belasting en een max. aan extra lasten.

Als Rutte die 4% zo zeker weet dan kan hij dat ook met cijfertjes bewijzen. Alleen als daarom gevraagd wordt is de berekening te ingewikkeld. En toch weet hij dat het max. 4% is...

Kabinet houdt de vicieuze cirkel van achteruitgang wel goed in stand. Het gaat slecht dus moeten ze snijden, mensen gaan nog minder besteden, het gaat nog slechter en over 3 of 4 jaar wordt er nog wat harder gesneden. Ik zie eigenlijk nul stimulerende maatregelen van dat kabinet of ze moeten denken dat de maatregelen op de woningmarkt (beperken HRA, scheefhuurheffing, verhuurdersheffing) in ieder geval 1 van de aanstuwers van de economie (woningmarkt) weer op gang gaan brengen. Lijkt me knap lastig als iedereen boven modaal binnen nu en 2 jaar meerdere procenten moet inleveren aan besteedbaar inkomen. Procenten die niet terugkomen in het BNP, groei zal dus zeer beperkt zijn de komende jaren.

Maar misschien gaan de minima Nederland uit het moeras trekken :roflol: Van die 20 euro meer per maand gaat de lokale snackbar en sigarenboer alvast profiteren. Ik sla maar wat aandelen Philip Morris en Unilever in.

Kabinet houdt de vicieuze cirkel van achteruitgang wel goed in stand. Het gaat slecht dus moeten ze snijden, mensen gaan nog minder besteden, het gaat nog slechter en over 3 of 4 jaar wordt er nog wat harder gesneden. Ik zie eigenlijk nul stimulerende maatregelen van dat kabinet of ze moeten denken dat de maatregelen op de woningmarkt (beperken HRA, scheefhuurheffing, verhuurdersheffing) in ieder geval 1 van de aanstuwers van de economie (woningmarkt) weer op gang gaan brengen. Lijkt me knap lastig als iedereen boven modaal binnen nu en 2 jaar meerdere procenten moet inleveren aan besteedbaar inkomen. Procenten die niet terugkomen in het BNP, groei zal dus zeer beperkt zijn de komende jaren.

Maar misschien gaan de minima Nederland uit het moeras trekken :roflol: Van die 20 euro meer per maand gaat de lokale snackbar en sigarenboer alvast profiteren. Ik sla maar wat aandelen Philip Morris en Unilever in.

Snijden is niet erg als ze maar snijden, wat ze nu doen is niet snijden maar meer geld eisen van de burgers. Misschien hebben ze het begrip bezuinigen niet geleerd in Den Haag maar ik verwacht weinig succes als ik bij mijn baas zou gaan zeiken om meer geld wanneer ik moest bezuinigen :roflol:

Ze moeten eens gaan kijken waar geld verspild wordt en daar snijden. Nu ook, zijn ze hier in de buurt de weg aan het open breken terwijl daar geen enkele reden voor is. Laat die lui wat nuttigs doen in plaats van perfect goed asfalt open te breken en de weg een meter te verplaatsen :o

Snijden is niet erg als ze maar snijden, wat ze nu doen is niet snijden maar meer geld eisen van de burgers. Misschien hebben ze het begrip bezuinigen niet geleerd in Den Haag maar ik verwacht weinig succes als ik bij mijn baas zou gaan zeiken om meer geld wanneer ik moest bezuinigen :roflol:

Ze moeten eens gaan kijken waar geld verspild wordt en daar snijden. Nu ook, zijn ze hier in de buurt de weg aan het open breken terwijl daar geen enkele reden voor is. Laat die lui wat nuttigs doen in plaats van perfect goed asfalt open te breken en de weg een meter te verplaatsen :o

Godver.:roflol:

Terug
Naar boven