Fitness Seller

Tot 482 euro zorgpremie per maand vanaf 2014

Ik werk 60 uur in de week (fulltime baan + eigen bedrijf) om dikke knaken te verdienen. Van de zorg maak ik daarnaast nauwelijks gebruik (heb nog nooit het eigen risico volledig benut) en nu mag ik als "dank" nog eens veel meer gaan betalen. Alleen maar omdat ik veel verdien? diep triest dit. Je wordt gewoon bestraft voor het feit dat ik hard werk voor mijn geld en daarnaast veel ambitie heb.

En dit terwijl er een bepaalde sociale klasse is die veel meer gebruik maakt van de zorg maar daar straks nauwelijks voor hoeft te betalen. Overgewicht, hart en vaat ziekten komen bijvoorbeeld vaker voor bij de "lagere" sociale klasse maar ik mag voor de ongezonde levensstijl die men er op na houdt gaan dokken...

Ik vind het echt niet erg dat als je het wat beter hebt dan een ander dat je de ander helpt waar mogelijk. Daar is ons belastingstelsel ook op gebaseerd en met belasting betalen is in principe niets mis. Maar een inkomens afhankelijke zorg is een verkapte belastingmaatregel die de verkeerde personen treft.

Net als bij "de vervuiler betaalt" zou men ook de kosten van de zorg (meer) bij de veroorzakers moeten neerleggen.

Je betaalt over je persoonlijk inkomen alleen je eigen premie. Je betaalt dus niet voor partner of kinderen. Een partner die ook verdient betaalt zelf de premie over het persoonlijk inkomen.

Weet je dat zeker? Dat zou al een heel stuk schelen namelijk, ik heb het nu bij elkaar opgeteld (dus x2) en kon echt bijna niet slapen van ellende.
Want nú is het gewoon per persoon, toch?

Je betaalt over je persoonlijk inkomen alleen je eigen premie. Je betaalt dus niet voor partner of kinderen. Een partner die ook verdient betaalt zelf de premie over het persoonlijk inkomen.
Weet je dat wel zeker? Bij de calculator van RTL staat er vermeld dat dat nog niet duidelijk is.

Weet je dat zeker? Dat zou al een heel stuk schelen namelijk, ik heb het nu bij elkaar opgeteld (dus x2) en kon echt bijna niet slapen van ellende.
Want nú is het gewoon per persoon, toch?
ja en het is allemaal niet zo erg als je denkt. De media en de rest van de zeikerds zijn dit verhaal enorm aan het opblazen.

Zou wel ideaal zijn, mijn pa zit boven de bovengrens kwa inkomsten en mijn ma zit onder de ondergrens (70+ en 20-).

Al vind ik het uiteindelijk gewoon onzin. De rijke mensen betalen nu meer terwijl zij gezonder leven en gedurende hun leven minder zorgkosten maken.

ja en het is allemaal niet zo erg als je denkt. De media en de rest van de zeikerds zijn dit verhaal enorm aan het opblazen.
Mijn ouders betalen straks bijna 4000 euro extra zorgpremie, dat vind ik niet niks... ze verdienen wel goed maar echt niet heel veel.

Ik werk 60 uur in de week (fulltime baan + eigen bedrijf) om dikke knaken te verdienen. Van de zorg maak ik daarnaast nauwelijks gebruik (heb nog nooit het eigen risico volledig benut) en nu mag ik als "dank" nog eens veel meer gaan betalen. Alleen maar omdat ik veel verdien? diep triest dit. Je wordt gewoon bestraft voor het feit dat ik hard werk voor mijn geld en daarnaast veel ambitie heb.

En dit terwijl er een bepaalde sociale klasse is die veel meer gebruik maakt van de zorg maar daar straks nauwelijks voor hoeft te betalen. Overgewicht, hart en vaat ziekten komen bijvoorbeeld vaker voor bij de "lagere" sociale klasse maar ik mag voor de ongezonde levensstijl die men er op na houdt gaan dokken...

Ik vind het echt niet erg dat als je het wat beter hebt dan een ander dat je de ander helpt waar mogelijk. Daar is ons belastingstelsel ook op gebaseerd en met belasting betalen is in principe niets mis. Maar een inkomens afhankelijke zorg is een verkapte belastingmaatregel die de verkeerde personen treft.

Net als bij "de vervuiler betaalt" zou men ook de kosten van de zorg (meer) bij de veroorzakers moeten neerleggen.

Ze moeten mensen gewoon dood laten gaan als al duidelijk is dat ze niet meer te redden zijn.

90% van de zorgkosten worden uitgegeven in het laatste jaar van je leven. Als we nu allemaal een jaartje minder leven kunnen we over ons hele leven 90% minder zorgkosten betalen wat neer komt op iets van 1000 euro per jaar?

Denk dat de meeste mensen liever bij hun pensioen bijna 50.000 euro krijgen dan dat ze een jaartje extra leven, nouja leven, wegrotten in een bed.

Kanttekening is wel dat ze niet aangaven waar die zorgkosten heen gaan, vermoed dat een groot deel kanker patienten zijn en dat zijn dan weer gevallen apart.

Ze moeten mensen gewoon dood laten gaan als al duidelijk is dat ze niet meer te redden zijn.

90% van de zorgkosten worden uitgegeven in het laatste jaar van je leven. Als we nu allemaal een jaartje minder leven kunnen we over ons hele leven 90% minder zorgkosten betalen wat neer komt op iets van 1000 euro per jaar?

Denk dat de meeste mensen liever bij hun pensioen bijna 50.000 euro krijgen dan dat ze een jaartje extra leven, nouja leven, wegrotten in een bed.

Kanttekening is wel dat ze niet aangaven waar die zorgkosten heen gaan, vermoed dat een groot deel kanker patienten zijn en dat zijn dan weer gevallen apart.

Je weet wel dat je nu dus een prijskaartje plakt aan een mensen leven een waardeloze 50.000 euro hahaha. Kansloos topic is dit geworden in en in triest het verkapte kijk eens wat ik verdien topic. En ja die luie mensen met een riant inkomen kunne best meer betalen. En hou aub stil over harde werkers want de mensen die het meest verdienen weten nog niet hoe een hamer werkt.

We hebben het nu wel over de lager opgeleiden maar een gemiddelde vuilnisman of automonteur verdient bruto toch ook al snel 30k ? die gaan ook gewoon meer betalen hoor. Uiteindelijk wordt bijna iedereen hard genaaid.

Als dat zou moeten gebeuren moeten we met doodsoorzaak nr 1 beginnen; kanker.
Iedereen met een verhoogde kans op kanker zou dus meer moeten betalen. Als 1 van je ouders komt te overlijden door kanker, kom maar op met t geld want je bent een risico factor.
Huidkanker is het meest in opkomst (in de laatste 3 jaar zijn het aantal gevallen verdubbeld) dus ik stel voor dat iedereen met huidtype 1 en 2 en mensen die meer dan 1 maal per jaar de zon op zoeken alvast extra gaan betalen. Een soort zontaks. Dat is wel net zo eerlijk als we dit met rookwaar vergelijken waar al een flinke taks op zit. Daarnaast iedereen met een te hoge bmi een aanslag en iedereen elk jaar dat hij/zij ouder wordt ook een % omhoog.

Dat risico factoren meer moeten betalen vind ik onzin. Wat heeft het idee van een collectief zorgstelsel dan nog voor nut. Voor zorg moet iedereen (ongeveer) hetzelfde betalen. Zorg is een primaire behoefte en helpen we met ze alle elkaar, dus gewoon gelijk voor iedereen.

Als de rijken alles moeten gaan betalen kunnen we ook gewoon belastingdruk in de laatste schijf verhogen tot 100%, inplaats van hier en daar overal meer betalen. En wat aan het eind van het jaar over is geven we aan Griekenland.

Ik vraag me weleens af hoe iedereen hier eerlijk over zou denken zonder naar zijn eigen inkomen te kijken. Iemand die veel verdient is het vaak met jou eens, iemand met een mager salaris zelden. Maar hoe zou men er werkelijk over denken?
Door de verdeling als die nu is kan iemand met een mager salaris (en dat is nog altijd het gros van de samenleving) nog net een autotje bezitten en eens per jaar op vakantie. Als jou ideeën zouden worden opgevolgd geld dat niet meer voor deze personen, terwijl voor iemand met een hoog salaris amper wat veranderd.

Het gaat erom wat je rekent tot een hoger salaris. Als ik 50k bruto per jaar verdien dan vinden sommige dat veel, andere niet. Maar ikzelf kan net van dat salaris (en het salaris van mijn vriendin) in een fatsoenlijk huis wonen, een leuke (maar niet meer dan dat) auto rijden en de kids onderhouden.
Ik heb ook iedere maand rekeningen die betaalt moeten worden en denk maar niet dat er iedere maand een grote zak geld overblijft.

Maar de overheid vind mij rijk en ik ga straks 2 keer zoveel ziektekosten aftikken als nu terwijl ik er nooit gebruik van maak.

In mijn salariscategorie wordt je steeds genaaid, maar als de voordeeltjes om de hoek komen val je steeds net buiten de boot. De net iets boven modaal verdieners worden het hartste gepakt en hebben het al zwaar.

Daarbij komt nog dat ik ook hard werk. ik zie hier soms topics voorbij komen van gasten die zich vervelen op het werk en niet weten wat met de tijd te doen..:eek: Ik krijg net mijn sportschoolbezokejes ingepland.

Zo, dat is eruit.

---------- Post toegevoegd Thu 1 Nov 2012 om 22:41 ----------

Niet om hier de slijmbal uit te hangen, maar ik zou het niet erg vinden als Big T naar NL verhuist en een politieke partij opricht hoor.

Je weet wel dat T homofoob is en dat je dan het land uit moet?

Dat risico factoren meer moeten betalen vind ik onzin. Wat heeft het idee van een collectief zorgstelsel dan nog voor nut. Voor zorg moet iedereen (ongeveer) hetzelfde betalen. Zorg is een primaire behoefte en helpen we met ze alle elkaar, dus gewoon gelijk voor iedereen.
Oh, dan vind ik dat iedereen evenveel belasting zou moeten betalen.

Ja tot aan een bepaalde hoogte wel, maar de allerrijkste die afgelopen 5 jaar alleen maar rijker zijn geworden betalen gewoon hetzelfde hoor.

Het gaat erom wat je rekent tot een hoger salaris. Als ik 50k bruto per jaar verdien dan vinden sommige dat veel, andere niet. Maar ikzelf kan net van dat salaris (en het salaris van mijn vriendin) in een fatsoenlijk huis wonen, een leuke (maar niet meer dan dat) auto rijden en de kids onderhouden.
Ik heb ook iedere maand rekeningen die betaalt moeten worden en denk maar niet dat er iedere maand een grote zak geld overblijft.

Maar de overheid vind mij rijk en ik ga straks 2 keer zoveel ziektekosten aftikken als nu terwijl ik er nooit gebruik van maak.

In mijn salariscategorie wordt je steeds genaaid, maar als de voordeeltjes om de hoek komen val je steeds net buiten de boot. De net iets boven modaal verdieners worden het hartste gepakt en hebben het al zwaar.

Daarbij komt nog dat ik ook hard werk. ik zie hier soms topics voorbij komen van gasten die zich vervelen op het werk en niet weten wat met de tijd te doen..:eek: Ik krijg net mijn sportschoolbezokejes ingepland.

Zo, dat is eruit.

---------- Post toegevoegd Thu 1 Nov 2012 om 22:41 ----------

Je weet wel dat T homofoob is en dat je dan het land uit moet?

Dan kun je dus heel goed nagaan wat er met iemand die modaal verdient gebeurt als hij dat voordeeltje ook niet heeft.

Weet je dat wel zeker? Bij de calculator van RTL staat er vermeld dat dat nog niet duidelijk is.

Niet veel anders dan nu waar je ook al een percentage premie betaalt over je loon en daarnaast nog een premie voor de zorgverzekering. Ze gaan nu echt niet opeens de premies berekenen over een samengesteld gezinsinkomen. Wie meer verdient betaalt meer, wie minder verdient betaalt minder.

Terug
Naar boven