XXL Nutrition

Tour de France 2008

IMO ben je naief als je denkt dat het gros van de Tour renners geen doping gebruikt:)

Ik supporter voor Devolder! Misschien eindelijk eens een Belg die mee kan doen met de beste.

IMO ben je naief als je denkt dat het gros van de Tour renners geen doping gebruikt:)

imo ben je zielig als je het in ieder topic over wielrennen weer hierover moet hebben.

Ja, ze gebruiken
ja, ze gebruiken allemaal
so, shut the **** up
and, enjoy the show

imo ben je zielig als je het in ieder topic over wielrennen weer hierover moet hebben.

Ja, ze gebruiken
ja, ze gebruiken allemaal
so, shut the **** up
and, enjoy the show

eerste topic over wielrennen waarin ik post, dus waar heb je het over??? en dan nog mij boeit het niet of ze spuiten, mij part fietsen ze die hele tour uit met een infuus trolley achter de fiets.

I dont care ;)

Philippe Gilbert wint de Tour.

Ik wil toch even een kleine kanttekening maken betreffende Menchov. Wat is nou namelijk het geval: Menchov heeft nooit de Giro gereden als voorbereiding op de Tour. In de Tour was menchov altijd in staat om top 10 te rijden maar hij piekte nooit, het bleek dat menchov pas een maandje later na de Tour piekte in de Vuelta. Diezelfde Vuelta die hij dus al 2x gewonnen heeft. Vandaar dat Rabobank en Menchov dit jaar in onderling overleg besloten hebben om Menchov eerst de Giro te laten rijden en zo te hopen dat hij dus wel kan pieken in de Tour. Onderschat Menchov deze Tour dan ook niet, hij kan zeker met de beste mee naar boven en mogelijkerwijs zelfs aanvallen en zijn tijdrit is ook dik in orde. Ben alleen niet zo blij met de rest van de ploeg van Rabo, zie bijvoorbeeld niemand in de ploeg die Menchov in de bergen kan bijstaan (zoals een boogie en een dekker) Cadel Evans, om maar eens een topfavoriet te noemen, heeft gewoon een Popovitch als luxeknecht.

Wil ik nog even wat kwijt. Bevale Cunego rijd er nog een Italiaans supertalent rond. RICARDO RICO!! let op deze jongen!!! Kon wel eens de grote verrassing worden, mijn inziens een van de beste zo niet de allerbeste klimmers in dit peleton en een aanvallertje. 2e plaats dit jaar in de Giro behaald en 2 bergettappes in diezelfde Giro dit jaar gewonnen. Hij heeft alleen geen goed tijdrit, maar bergop was die jonge in de Giro door niemand te houden behalve door Contador. Verder kan hij rkenenen op de steun van meesterknecht: Piepolie, de oude italiaanse klimmer is toch ook wel een van mijn favorieten. Enfin, moet eerlijk bekennen dat ik er best zin in heb. Alleen jammer dat Gesink niet meedoet, maar goed, de rabobank wil hem rustig brengen, en acht hem instaat over een jaartje of 4 de Tour zelfs te kunnen winnen, Gesink rijd wel de Vuelta dit jaar, dus hebben we dan ook nog wat te kijken;).

Oh ja, (blijf lullen nu:D) CSC heeft ook een lekker team, met de broertjes Schleck, van wie toch ook een en ander verwacht mag worden. Meen dat Frank Schleck de laaste was die op Alpe D'huez gewonnen had jaartje of 2 geleden. Andy zijn jongere broertje schijnt zelfs nog beter te zijn, zie zijn 2e plaats in de Giro van 2007.

Menchov gaat het gewoon heel goed doen, maar hij heeft inderdaad het slechtste team van de favorieten...

Maar dat had hij in de Vuelta's ook...

Ricco, twee keer een C dus, gaat niet mee voor het klassement. Dagsucces hooguit en wat dat betreft is hij zeer kansrijk.

Menchov is een te beperkte renner om de Tour ooit te winnen. Vuelta ja, Tour nee. Menchov en tempowisselingen gaat niet goed samen en in de Tour wordt op die niet al te steile klimmen juist veel van tempo gewisseld.

Evans is topfavoriet, of hij die rol kan waarmaken is echter de vraag. Ook Evans moet er af als er veel tempowisselingen zijn en er rijden nog wat jonge honden als Kreuziger, Soler, Schleck mee die bergop aardig aan de boom kunnen schudden. Andy Schleck in vorm is een serieuze bedreiging voor Evans, Valverde, Menchov etc om het podium te halen. Enige wat in zijn nadeel is, nooit een Tour gereden.

Ricco, twee keer een C dus, gaat niet mee voor het klassement. Dagsucces hooguit en wat dat betreft is hij zeer kansrijk.

Menchov is een te beperkte renner om de Tour ooit te winnen. Vuelta ja, Tour nee. Menchov en tempowisselingen gaat niet goed samen en in de Tour wordt op die niet al te steile klimmen juist veel van tempo gewisseld.

Evans is topfavoriet, of hij die rol kan waarmaken is echter de vraag. Ook Evans moet er af als er veel tempowisselingen zijn en er rijden nog wat jonge honden als Kreuziger, Soler, Schleck mee die bergop aardig aan de boom kunnen schudden. Andy Schleck in vorm is een serieuze bedreiging voor Evans, Valverde, Menchov etc om het podium te halen. Enige wat in zijn nadeel is, nooit een Tour gereden.

EricRRRRR, jij gaat je woorden nog inslikken over Menchov:D, ik acht hem hoger dan Evans. Ricco kan zomaar in het klassement rollen, als hij iedereen in de bergen eraf blijft rijden, zou ik niet weten waarom Ricco niet gewoon top 10 zou kunnen rijden, hij kan in ieder geval voor vuurwerk zorgen.

Terug
Naar boven