AndroidHealthClinic

Tour de France Topic 2012

Gesink werd in een redelijk sterk veld al een keer zesde (na schorsing Contador zelfs vijfde). Dat hij ieder jaar op zijn b**kes gaat liggen zorgt echter iedere keer voor een stagnatie in zijn carriere.

Iemand die tot enkele ritten voor het einde van een Vuelta afkoerst op een tweede plek (wederom op de smoel gegaan), vijfde wordt in de TDF en daarnaast nog in diverse rittenkoersen podium kan rijden heeft zeker wel de mogelijkheden om in de TDF te scoren. Een beenbreuk eind vorig jaar was natuurlijk ook niet heel erg bevordelijk voor zijn opbouw dit jaar. Gesink is een brekebeen en de kans is groot dat blessures zijn carrière meer gaan bepalen dan de overwinningen.

Door al het gekloot stagneert Gesink al zeker twee jaar en dat is funest tussen renners die wel tot wasdom komen.

True that! Een kampioen valt niet zeggen ze dan. Hopelijk verbeterd die nog in de bergen zodat er misschien nog een dagwinst in zit.

Die valpartij van afgelopen vrijdag was gewoon echt helemaal niets aan te doen. Rabo reed gegroepeerd van voren in het peloten, maar als ze dan vooraan vallen... Dat heeft niets te maken met wel of niet kampioen zijn, wel of niet opletten of wat dan ook. Voor hetzelfde geld had Wiggins en/of Evans daar bij gelegen. Wat dan wel opvallend is, is dat Gesink eigenlijk geen verwondingen oploopt, op wat schaafwonden na, maar de volgende twee dagen gewoon helemaal in puin wordt gereden. Zelf zegt hij ook dat hij eigenlijk geen last heeft van die twee valpartijen van vrijdag, op wat stijfheid na. Ik denk dat ie gewoon mentaal in de knoop zit.

Wiggins lag overigens vorig jaar ook gewoon op zijn b**kes en Evans heeft meerdere malen goede Tourklasseringen zien verdampen door valpartijen.

Gesink is echter meester in vallen geworden, 4 keer meegedaan aan de TDF en gewoon vier keer hard op zijn plaat gegaan. In 2010 de enige keer dat het amper gevolgen had, buiten wat tijdsverlies dan.

true kon hij weinig aan doen maar goed dan nog veelal alle tourwinnaars komen ongeschonde de tour door geluk of niet its a fact.

Het is zonde dat is een ding wat zeker is komende dagen zullen we iig meer weten hoe het zit met zijn klimcapaciteiten en of hij zich kan herpakken in de komende week(en)

true kon hij weinig aan doen maar goed dan nog veelal alle tourwinnaars komen ongeschonde de tour door geluk of niet its a fact.

Het is zonde dat is een ding wat zeker is komende dagen zullen we iig meer weten hoe het zit met zijn klimcapaciteiten en of hij zich kan herpakken in de komende week(en)

Reken er maar niet op, er rijden genoeg frissere mannen mee die Gesink er op leggen mocht hij mee zitten in groepje ontsnapten.

Ten Dam reed vandaag voor zijn doen een hele goede tijdrit, daar verwacht ik meer van dan van Gesink.

Als geesing/k valt is het gelijk over , waar anderen eroverheen komen blijft hij hangen , het is mentaal

Lijkt me fysiek ook niet zo'n pretje hoor om met 50 per uur te vallen.

Dat lijkt me ook niet , maar waar mollend en kruiswijk de volgende dag de draad weer oppakken laat hij het er weer bij zitten

Denk niet dat hij wil rijden voor een 10-20e plek, dus zo gek is het niet dat die dan niet volle bak gaat/kan rijden.

BOURG-EN-BRESSE - De Franse politie heeft dinsdag op de rustdag van de Ronde van Frankrijk Cofidis-renner Rémy Di Grégorio aangehouden voor verhoor. Di Grégorio zou zijn meegenomen naar zijn woonplaats Marseille, waar nog twee mannen zijn aangehouden. Het drietal zou verdacht worden van het vervoeren van dopingproducten.

Cofidis-renner Di Grégorio aangehouden

Zouden we het hierover mogen hebben van Rob Harmeling ?

Laatst bewerkt:
Interessant gezichtspunt:

Een blik op de huidige top-5 van de Tour leert het volgende: geletruidrager Bradley Wiggins is 32 jaar, zijn uitdager en titelverdediger Cadel Evans 35, voormalig Rabotroef Denis Mentsjov 34 jaar, Vincenzo Nibali en Chris Froome zijn met hun 28 jaar de jonkies. Hun palmares is uitputtend, en niet alleen in de Tour de France.

De Nederlandse troeven zijn 25 of 26 jaar oud. Kijk naar hun erelijsten van dit jaar. Poels won een etappe in de Ronde van Luxemburg, Gesink de Ronde van Californië. Westra viel op in Parijs-Nice, maar daarna nergens meer. In de Waalse klassiekers streed Mollema om de ereplaatsen. Winnen was voor hem een utopie.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6504...erlanders-opnieuw-een-bijrol-in-de-Tour.dhtml

Laten we wel redelijk zijn als die 3 niet vallen staan er nu 3 man in de top 20 en wellicht 2 in de top 10 (Kruyswijk zie ik meer als helper deze keer). Daar zijn we het allemaal wel over eens toch ? Dan gaat het vergelijken van koersen winnen/hardheid dus niet op. Ik wil zeggen dat het allemaal 'achter af pratende' is.

Reden falen = val en val = deze keer domme pech en naar mijn mening heeft het niks met leeftijd en koers winnen te maken. Gesink kan toch ook een redelijke lijst opgeven ?

De druk is wel enorm vanuit Rabo zelf, renners en media/publiek maar ik vind dat voor sporters die al 20 jaar misschien ALTIJD de beste willen zijn in hun vak geen reden mag zijn tot falen.

Laatst bewerkt:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat we mannen in de top 10 hadden gehad als die valpartij er niet was geweest. Die val heeft natuurlijk invloed gehad op hun prestaties, maar Mollema en Gesink zijn gewoon niet goed genoeg voor de top tien, ze zouden er anders ook gewoon afgepierd zijn zaterdag en zondag. En in een tijdrit kunnen ze ook niet meekomen.

Gesink heeft toch een goed voorjaar gehad ? Met bergop goed en degelijke tijdritten dus een top 10 was echt niet zo onredelijk Tymboo.

"Degelijke" tijdritten ja, maar hij verliest vijf minuten (!) op Wiggins in deze tijdrit, dat was misschien minder geweest als hij niet was gevallen, maar zal zeker geen minuten hebben gescheeld. Op die col van zaterdag was ie er absoluut afgereden, daar waren nog maar een paar man over op het einde en daar was ie zeker niet goed genoeg voor geweest om er bij te blijven. Dan gaat ie "zijn eigen tempo rijden" zoals ze dat noemen, maar in je eigen tempo kan je alleen nog terukomen op een lange klim, niet op zo'n korte steile als die van zaterdag. Zondag had ie er misschien lang bij kunnen blijven als ie goed was geweest, misschien ook niet. Top tien staat allemaal nog binnen een minuut of vijf van elkaar, en ik geloof niet dat ie daarbij had gezeten. Mollema ook niet.
Gesink heeft een goed voorjaar gehad maar hij faalt gewoon weer in de Tour, terwijl dat ook voor hem de belangrijkste koers van het jaar is.

Rabo heeft ook zelf al gezegd dat ze zich voortaan beter richten op de andere wedstrijden.

Ik hoop dat Gesink al deze criticasters binnen enkele jaren de mond snoert. Gesink komt er nog wel. Net alsof Gesink niet in een top10 zou kunnen staan waar op dit moment Roche, Monfort en Zubeldia wel instaan. Robert zijn palmares spreken voor zich, en daarmee ook zijn potentie.

Monfort>Gesink :trollface:

Niet helemaal als je naar de geschiedenis kijkt, de meest veelwinnaars waren jonger dan 28 jaar toen ze hun eerste TDF wonnen. Jong zijn is eerder een voordeel dan een nadeel, de verhouding winnaars boven de 28 jaar en daarop of onder is in het voordeel van de jongere renners. De klok tikt dus voor de renners die nu 26 of 27 jaar zijn.

Winnaars die 1 of 2 keer de TDF wonnen zijn overwegend wel ouder dan 28 jaar maar Fignon, Hinault, Indurain, Lemond, Armstrong, Merckx wonnen hun eerste TDF allemaal voor of op hun 27ste. Om daarna nog meerdere malen te winnen op latere leeftijd. Zelfs Anquetil was maar 23 toen hij de eerste keer won, na WO II is de eerste keer winnen van een TDF dus vooral gekoppeld aan relatief lage leeftijd.

Laatst bewerkt:
Niet helemaal als je naar de geschiedenis kijkt, de meest veelwinnaars waren jonger dan 28 jaar toen ze hun eerste TDF wonnen. Jong zijn is eerder een voordeel dan een nadeel, de verhouding winnaars boven de 28 jaar en daarop of onder is in het voordeel van de jongere renners. De klok tikt dus voor de renners die nu 26 of 27 jaar zijn.

Winnaars die 1 of 2 keer de TDF wonnen zijn overwegend wel ouder dan 28 jaar maar Fignon, Hinault, Indurain, Lemond, Armstrong, Merckx wonnen hun eerste TDF allemaal voor hun 27ste. Om daarna nog meerdere malen te winnen op latere leeftijd. Zelfs Anquetil was maar 23 toen hij de eerste keer won, na WO II is de eerste keer winnen van een TDF dus vooral gekoppeld aan relatief lage leeftijd.

Nou noem je ook een paar namen ... Je wil toch niet zeggen dat er iemand beweerd heeft dat Geesink en Mollema van dat niveau zijn ... Ik snap die hele hype ook niet. Dat je verwachtingen van Froom of Sagan hebt, daar kan ik inkomen, maar Geesink en Mollema of Kruiswijk ? Zelfs van Lars Boom heb ik nog niet die verwachting.

Terug
Naar boven