XXL Nutrition

Tour de France Topic 2012

Prachtige etappe vandaag, maar onbegrijpelijk hoe de Raboploeg het laat schieten. Als er toch eens een kans was op een etappezege, was het vandaag.

Het laat schieten ? Really.. denk je nu echt dat ze rustig aan gedaan hebben ? Dat ze beter hun best hadden moeten doen ? Ze zijn gewoon niet goed genoeg voor ieders verwachting.

Het laat schieten ? Really.. denk je nu echt dat ze rustig aan gedaan hebben ? Dat ze beter hun best hadden moeten doen ? Ze zijn gewoon niet goed genoeg voor ieders verwachting.

Ja daarom ben ik ook zo teleurgesteld.
Maar ik ergerde me gewoon aan de manier van rijden van die kopgroep, er zaten een paar ploegen met meerdere mannen bij, waaronder de Rabobank, en dan mag je toch verwachten dat er iets van een organisatie komt in de jacht op een koploper.
Maar goed, uiteindelijk waren ze dan ws ook gewoon op die laatste col bijgehaald door de klassementsrenners.

De groep was te groot, dan is het meestal zo dat niemand wil rijden en ben je als ploeg met meerdere renners aanwezig ook niet bijster slim bezig als je wel het gat dicht rijdt. Zeker niet als duidelijk is dat er maar 1 of 2 renners van je ploeg iets extra kunnen doen. Mollema was duidelijk niet in goede doen. Alleen Kruijswijk en Ten Dam waren goed. Kruijswijk heeft het geprobeerd en Ten Dam kon daarna nog even aanhaken maar moest Kessiakoff toch laten gaan. Op dat moment was alleen Ten Dam nog bij machte om eventueel een gaatje dicht te rijden, de rest was er afgepierd of zat op hangen en wurgen in een groepje dat probeerde aan te haken.

Beste Nederlander op de 37ste plek, enige kans op verbetering in het klassement is meezitten in een lange vlucht en voorop blijven. Zie geen enkele renner die ook maar enige kans maakt om in een later stadium aan te haken bij de best geklasseerden en op die manier de eigen klassering te verbeteren.

Mollema, Kruijswijk, Weening en in mindere mate Ten Dam zaten vandaag al aan hun max, in het hooggebergte waai je er dan gewoon af als er echt koers gemaakt wordt. Kansen op een Nederlandse ritoverwinning zijn zo goed als nihil, er zijn zo 30 a 40 renners die beter presteren in de bergritten dan welke Nederlander ook.

Ik heb liever dat Mollema/Gesink/Kruijswijk gewoon blijven rijden zoals ze normaal zouden doen als ze nog voor het klassement zouden gaan. Ik kan veel meer genieten van die gasten als ze met de besten mee bergop gaan, dan dat ze met een ontsnapping meegaan, er afgepierd worden en dan op minuten achterstand binnenkomen.

Ben ik trouwens de enige die Cadel Evans nu een veel leukere renner vind dan 2-3 jaar geleden? Aanvallen ipv aanklampen (Hij moet ook wel, maar toch).

PORRENTRUY - Vacansoleil-DCM-ploegarts Peter Lagrou noemt de situatie van Wout Poels zorgelijk. „We kunnen op dit moment niet uitsluiten dat Wout Poels een nier gaat verliezen. De structuur van dat orgaan is gebroken, ik kan niet ontkennen dat de toestand zorgelijk is. Binnen enkele dagen kunnen we daar meer over zeggen, al gaan we nog steeds van het beste uit, dat hij beide nieren kan behouden.”

De zware val in de zesde etappe van deze Tour de France, zal nog lang doordreunen voor Poels. Met een breuk in de linkernier, gescheurde milt, gekneusde long en drie gebroken ribben werd het 24-jarige talent afgevoerd.

Vandaag zal bekeken worden of hij vanuit Metz vervoerd kan worden naar het academisch ziekenhuis in Maastricht. Lagrou: „Zijn situatie is stabiel, maar de komende dagen gaan uitwijzen of hij geopereerd moet worden. Ik heb regelmatig contact met de artsen die hem behandelen. Voor zover ik het nu kan beoordelen, komt Wout er fysiek gezien weer helemaal bovenop. Ook als hij een nier zou moeten missen, kan hij weer op het hoogste niveau wielrennen bedrijven. Het is een jonge knul in de bloei van zijn leven. Hij heeft een goede gezondheid, wat het herstelproces natuurlijk helpt. Het probleem is dat je met één nier niet nog een keer zo’n klap mag maken met de kans er nog één te verliezen.”

http://www.telegraaf.nl/telesport/tour-de-france-2012/12518467/__Zorgelijke_situatie_Poels__.html

Maar hopen dat het meevalt maar dit soort berichten zijn niet echt hoopgevend.

Beste Nederlander op de 37ste plek, enige kans op verbetering in het klassement is meezitten in een lange vlucht en voorop blijven. Zie geen enkele renner die ook maar enige kans maakt om in een later stadium aan te haken bij de best geklasseerden en op die manier de eigen klassering te verbeteren.

Mollema, Kruijswijk, Weening en in mindere mate Ten Dam zaten vandaag al aan hun max, in het hooggebergte waai je er dan gewoon af als er echt koers gemaakt wordt. Kansen op een Nederlandse ritoverwinning zijn zo goed als nihil, er zijn zo 30 a 40 renners die beter presteren in de bergritten dan welke Nederlander ook.

Waarom roept zo'n Gesink dan elke jaar dat 'ie voor het klassement gaat rijden? Ik ben geen enorme wielerkenner, maar hij kan er geen klote van. Moet in de bergetappes in groepjes met sprinters rijden. En vorig jaar was 'ie ook alleen maar aan het janken en achteraan aan het rijden.

Zo'n Mollema vind ik wel een sympathieke vent, maar kan er ook gewoon niks van. Wordt het niet eens tijd dat je als Rabobank gewoon een topsprinter aantrekt en voor de platte etappes gaat? Of een echte kopman aantrekt, in plaats van die Nederlanders die misschien net de rol van knecht kunnen vervullen.

Ze blijven zeggen dat Nederland genoeg talent heeft, alleen zie je daar nooit wat van terug. Of ze zijn clean, dat kan natuurlijk ook nog. :)

Waarom roept zo'n Gesink dan elke jaar dat 'ie voor het klassement gaat rijden? Ik ben geen enorme wielerkenner, maar hij kan er geen klote van. Moet in de bergetappes in groepjes met sprinters rijden. En vorig jaar was 'ie ook alleen maar aan het janken en achteraan aan het rijden.

Zo'n Mollema vind ik wel een sympathieke vent, maar kan er ook gewoon niks van. Wordt het niet eens tijd dat je als Rabobank gewoon een topsprinter aantrekt en voor de platte etappes gaat? Of een echte kopman aantrekt, in plaats van die Nederlanders die misschien net de rol van knecht kunnen vervullen.

mollema heeft het toch echt niet onaardig gedaan in de vuelta vorig jaar en het voorseizoen van dit jaar - wel een klasbak met mentaliteit , bij geesink vraag ik me steeds meer af top of gewoon subtop - 1x vallen en het is gelijk weer niks

wat ik ook heel triest vond was de reactie van F schleck , mijn broertje is er niet bij dan ben ik gelijk een stuk minder - wel een beetje gay

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon de stekker uit de Raboploeg halen. Was niks, is niks en wordt niks. Dan zal ik een paar tiende procent meer rente krijgen op mijn spaarrekening eind van het jaar. :)

Vroem vroem Froome, wat een fenomeen...

froome gaat wiggins de de zege brengen

Vind die froome echt een heerlijke renner!

mollema heeft het toch echt niet onaardig gedaan in de vuelta vorig jaar en het voorseizoen van dit jaar - wel een klasbak met mentaliteit , bij geesink vraag ik me steeds meer af top of gewoon subtop - 1x vallen en het is gelijk weer niks

Anton is al 2 jaar dood, denk ook niet dat hij een geweldige klimmer was eigenlijk.

Toch is Anton vaker gevallen dan Robert denk ik.

CQ-ranking zegt toch anders, probleem is alleen dat Rabo vooral presteert in tweede en derderangs koersen. Maar dat is ook vooral een Nederlandse ziekte, grote wedstrijden winnen lukt al vele jaren niet meer. Maakt verder niet uit of het een wedstrijd is met historie of niet, Rabo presteert vooral goed in wedstrijden waar amper tot geen publiciteit aan gegeven wordt. Als ik sponsor was had ik de stekker er al lang uit getrokken. Aankoopbeleid is ook falend, welke debiel koopt nou een Renshaw terwijl je weet dat hij niet meer is dan een sprinter voor het tweede plan.

Breschel is ook zo'n miskoop, was al direct kapot bij aankoop.

Denk dat de beste kerel teveel veren in zijn kont zijn gestoken. Hij heeft zeker talent laten we dat niet vergeten maar of het ronde materiaal van dit kaliber betwijfel ik. Wel jammer dat de Nederlanders het wat teleurstellend doen.

Denk dat de beste kerel teveel veren in zijn kont zijn gestoken. Hij heeft zeker talent laten we dat niet vergeten maar of het ronde materiaal van dit kaliber betwijfel ik. Wel jammer dat de Nederlanders het wat teleurstellend doen.

Gesink werd in een redelijk sterk veld al een keer zesde (na schorsing Contador zelfs vijfde). Dat hij ieder jaar op zijn b**kes gaat liggen zorgt echter iedere keer voor een stagnatie in zijn carriere.

Iemand die tot enkele ritten voor het einde van een Vuelta afkoerst op een tweede plek (wederom op de smoel gegaan), vijfde wordt in de TDF en daarnaast nog in diverse rittenkoersen podium kan rijden heeft zeker wel de mogelijkheden om in de TDF te scoren. Een beenbreuk eind vorig jaar was natuurlijk ook niet heel erg bevordelijk voor zijn opbouw dit jaar. Gesink is een brekebeen en de kans is groot dat blessures zijn carrière meer gaan bepalen dan de overwinningen.

Door al het gekloot stagneert Gesink al zeker twee jaar en dat is funest tussen renners die wel tot wasdom komen.

Terug
Naar boven