MuscleMeat

Tour de France Topic 2012

Ah dat bedoelde je, dacht dat je bedoelde dat ze helemaal niet meedoen daar als kopman. Maar idd dat klopt wel.

Bijna iedere keer nadat de TDF uitliep op een fiasco. Menchov wel 1 keer de Giro als hoofddoel gehad en ook gelijk gewonnen. De eerste keer dat Menchov de Vuelta won was na een rampzalige TDF. Gesink reed in de Vuelta van 2009 heel sterk maar het hoofddoel was de TDF dat jaar, daar viel Gesink echter uit.

Poels overigens een gescheurde milt, drie gebrokken ribben en schade aan zijn nier. Wonderbaarlijk dat hij nog op de fiets gestapt is nadat hij al in de ambulance lag.

Wijnants heeft ook de etappe uitgereden met 2 gebroken ribben en een geperforeerde long (klaplong zelfs ?) Hij had nog aan ten Dam gevraagd of hij een klaplong zou hebben, maar die had hem verzekerd dat hij dan niet naast hem zou fietsen .. well guess again ...

maar goed, dat is een van de redenen dat mensen van wielrennen houden (zowel de rijders zelfs als de fans)

Vandaag de eerste dag dat de klimmers zich mogen laten zien. Zin in!

Laatste stuk tot de finish overigens stijgingspercentages tot wel 20%. Wie zal zich hier laten zien? Niet bepaald het type klim voor Evans en Wiggins, die sowieso meer aanklampen dan zelf het tempo bepalen. Verwacht ook niet veel van de Rabo-kopmannen na de val van gisteren.

Van den Broeck, Nibali, Valverde. Misschien van Garderen? Froome? Cobo?

Laatst bewerkt:
Vandaag de eerste dag dat de klimmers zich mogen laten zien. Zin in!

Schijnt een leuk kopgroepje weg te zijn met oa Albasini en LL Sanchez en een Velits, weet niet welke van de 2.

Edit: Het gaat om Michael Albasini, Dmitri Fofonov, Cyril Gautier, Christophe Riblon, Luis León Sánchez, Chris Anker Sørensen en Martin Velits, die gaan samen richting 6 min. Leuk groepje.

Laatst bewerkt:
Let op l
Albasini

Nibali zal maandag als laatste starten in de tijdrit, met een mooie gele trui aan.

Nibali zal maandag als laatste starten in de tijdrit, met een mooie gele trui aan.

Morgen een dag voor de aanvallers, lijkt me geen dag om een groepje terug te halen. Ten Dam heeft in ieder al ambitie getoond voor morgen, eindigt meestal ergens in een greppel dan.

Morgen een dag voor de aanvallers, lijkt me geen dag om een groepje terug te halen. Ten Dam heeft in ieder al ambitie getoond voor morgen, eindigt meestal ergens in een greppel dan.

Ik hoop stiekem dat Nibali de aanval opent in die 16km lange afzink.

Het podium wordt - in willekeurige volgorde - Evans, Wiggins, Nibali.

Het podium wordt - in willekeurige volgorde - Evans, Wiggins, Nibali.

Met al die tijdritkilometers voor de boeg en een Froome in vorm zal het voor Nibali een harde dobber worden om zich te handhaven. Menchov is ook een betere tijdrijder en op La Toussuire heb je hem er niet zomaar vanaf.

Sanchez is al tijden niet meer de afdaler die hij ooit was.

wel jammer dat het allemaal redelijk voorspelbaar lijkt - ik denk ook aan een podium van wiggins/evans/nibali + froome gaat wel een sleutelrol spelen want normaliter is evans in de bergen beter dan wiggins - evans als aanvaller - het kan

Ik zie Evans wel weer winnen.
Gister wel genoten van de Sky ploeg, sterk werk was dat.

enigste etappe die ik al uitgekeken heb, was de moeite.

Prachtige etappe vandaag, maar onbegrijpelijk hoe de Raboploeg het laat schieten. Als er toch eens een kans was op een etappezege, was het vandaag.

Komen uitgepierd aan, op Ten Dam na maar die had gewoon niet genoeg over.

Ja snap ik wel, maar als je met drie man in een kopgroep zit - en daarnaast nóg twee Nederlanders - en je laat die Kerssiakov zo maar wegrijden, en gaat dan ook niet met zijn drieën kop over kop rijden om hem terug te pakken, dan zit er gewoon iets niet goed. Misschien moeten ze de doses eens wat opschroeven?

Terug
Naar boven