AndroidHealthClinic

Tour de France Topic 2012

Knap van Sagan.

Gesink, 4 keer gestart in de TDF, 3 klassement naar de klote door een valpartij. 2010 ook iets gebroken maar toen toch nog in staat om een goede klassering te halen.

Benieuwd wanneer hij een keer een normaal klassement gaat rijden in een grote ronde.

Totaal naar de klote voor de Nederlanders, Poels overigens nog niet afgestapt. Mollemal gehavend, Gesink op een te kleine fiets op grotere achterstand.

Was wat onduidelijk, maar Poels is uiteindelijk toch wél afgestapt.
Het is gewoon in één klap over en sluiten voor alle Nederlandse klassementsrenners. Mollema op 2.09, Gesink en Kruijswijk op 3.31. Dat halen ze niet meer terug.

Die gast is nog maar 22 ook wtf

hagen van sky erook uit - jammer weer een aanvaller minder - word weer een rare tour

Gesink is net b100 uit Bassie en Adriaan. Hij heeft ook altijd pech.

Rabo echt ALLEMAAL gevallen of opgehouden vandaag. Gesink heeft naast tijd verlies ook wel degelijk een blessure of iets dergelijks, hij kon het groepje niet bijhouden met Schleck en Mollema.

Ten Dam: "Ik zie ze gaan, op een stukje dat naar beneden liep. Volgens mij viel ik over Robert heen. Ik voelde iedereen over me heen vallen, niet normaal. Ik ben nog nooit zo hard gevallen geloof ik. Ik heb de fiets van Lau gekregen, toen ben ik zo snel mogelijk weer doorgefietst. Maar dat tijdverlies is helemaal waardeloos." Over zijn vervolg in de Tour: "Ik denk dat het wel goed komt."

En dan te bedenken dat hij in 2011: http://www.youtube.com/watch?v=clGRkk1cAOc

Wordt gewoon een saaie vlakke rit van 200+ KM denk je dan. Sprint helemaal gek, valpartijen. Klassement op zijn kop...

Wout Poels

poels1_1024351i.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Europcar die 2: Sacre bleu, c'est une CATASTROPHE.

Wie weet wordt het nog wat voor Cancellara op deze manier.

Normaal gesproken is hij die morgen kwijt, na zondag sowieso.

Uiteindelijk kom je er nog genadig vanaf vandaag, als je kijkt naar Poels, of Freire die een klaplong en broken rib oploopt vandaag. Klassement is misschien aan gort voor Gesink, maar een mooie etappe winnen zit er nog altijd in.

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 21:02 ----------

Gesink, 4 keer gestart in de TDF, 3 klassement naar de klote door een valpartij. 2010 ook iets gebroken maar toen toch nog in staat om een goede klassering te halen.

Benieuwd wanneer hij een keer een normaal klassement gaat rijden in een grote ronde.

Misschien maar eens focussen op de Giro en de Vuelta komende jaren. Die zijn minder hectisch, lees: minder valpartijen. Tevens zijn ze ook vaker veel meer op maat gesneden voor een klimmer. Ondanks het feit dat Gesink ook in de tijdritten steeds sterker wordt.

Laatst bewerkt:
Zeker mee eens wat betreft Gesink, Lenny. Hij moet die TDF eens lekker links laten liggen en de Giro gaan rijden. Deze Tour was het (helaas) ook niet geworden met 100 km tijdrijden.....

Nog meer mensen zich trouwens geirriteerd aan Rob Harmeling gisteren ? Hele tijd zeiken bij 'de Avondetappe' dat het niet over doping en Armstrong mocht gaan. Hij was zijn emotie niet meer de baas en raakte helemaal van slag. Totaal de weg kwijt om dopingzaken te negeren=oude stempel mentaliteit denk ik..

METZ (ANP) - Na Maarten Tjallingii is de Raboploeg vrijdag een tweede renner kwijtgeraakt in de Ronde van Frankrijk. De Belg Maarten Wynants liep bij een val in de zesde etappe een geperforeerde long op en twee gebroken ribben. Hij kan zaterdag niet meer van start. Dat maakte de bankploeg vrijdagavond bekend.

Wynants was na de rit voor onderzoek afgevoerd naar het ziekenhuis van Nancy. De Belg was betrokken geweest bij de eerste massale valpartij na ruim 35 kilometer koers. Tjallingii keerde na de derde etappe al huiswaarts nadat hij bij een val een gebroken linkerheup had opgelopen.

Laatst bewerkt:
je moet ook tour de velo kijken - anders zit je steeds tegen mr arrogant aan te kijken

Smeets is juist weer goed in vorm. Beter dan dat gezever bij Tour du Jour, waar het nauwelijks over fietsen gaat. Met de EK keek ik liever naar RTL, maar nu toch niet.
Ik begrijp trouwens wel dat Harmeling het liever niet over doping heeft, maar je kon het grote nieuws toch moeilijk negeren gister. Overigens vind ik het ook een irritante heksenjacht op Armstrong, en als die vijf mannen echt een deal gesloten hebben met de USADA zijn het vuile ratten. Maar ik kan het me bijna niet voorstellen.

Misschien maar eens focussen op de Giro en de Vuelta komende jaren. Die zijn minder hectisch, lees: minder valpartijen. Tevens zijn ze ook vaker veel meer op maat gesneden voor een klimmer. Ondanks het feit dat Gesink ook in de tijdritten steeds sterker wordt.

Dat hebben renners niet zelf in de hand, commercieel gezien is de TDF voor Rabo vele malen aantrekkelijker dan de Vuelta of Giro. Als Gesink graag 1 van beide koersen wil rijden kan hij beter verkassen naar een andere ploeg.

Bij een Spaanse of Italiaanse ploeg heb je veel meer kans dat je uitgespeeld wordt voor de Vuelta of Giro omdat er meestal al een kopman in huis is die kansrijk is in de TDF.

Dat hebben renners niet zelf in de hand, commercieel gezien is de TDF voor Rabo vele malen aantrekkelijker dan de Vuelta of Giro. Als Gesink graag 1 van beide koersen wil rijden kan hij beter verkassen naar een andere ploeg.

Bij een Spaanse of Italiaanse ploeg heb je veel meer kans dat je uitgespeeld wordt voor de Vuelta of Giro omdat er meestal al een kopman in huis is die kansrijk is in de TDF.

Gesink, Mollema en Menchov hebben afgelopen jaren toch gewoon meegedaan in Giro of Vuelta als kopman van Rabo?

Gesink, Mollema en Menchov hebben afgelopen jaren toch gewoon meegedaan in Giro of Vuelta als kopman van Rabo?

Bijna iedere keer nadat de TDF uitliep op een fiasco. Menchov wel 1 keer de Giro als hoofddoel gehad en ook gelijk gewonnen. De eerste keer dat Menchov de Vuelta won was na een rampzalige TDF. Gesink reed in de Vuelta van 2009 heel sterk maar het hoofddoel was de TDF dat jaar, daar viel Gesink echter uit.

Poels overigens een gescheurde milt, drie gebrokken ribben en schade aan zijn nier. Wonderbaarlijk dat hij nog op de fiets gestapt is nadat hij al in de ambulance lag.

Terug
Naar boven