XXL Nutrition

Tour de France topic

Jammer dat de Spaanse Armada niet beter samenwerkte om Froome kapot te rijden, zoveel kansen komen er niet meer. Rit naar Grand Bornand is geschikt voor een vroege aanval van de klassementsrenners. Als het daar losgaat op de Glandon wordt het echt een slagveld. Maar het probleem is dat tegen die tijd Froome twee keer de kans heeft gekregen om in de tijdritten huis te houden.

Vandaag had meer kunnen opleveren, Froome zat heel vroeg alleen.

Toch wel weer opvallend dat Froome gister iedereen volledig op een hoop reed samen met Ritchie Porte, die vandaag bijna 20 minuten verliest omdat ie zich gister helemaal kapot heeft gereden, terwijl Froome eigenlijk vrij gemakkelijk zonder ploeggenoten vijf van die beesten van cols over komt. Je mag t misschien niet zeggen, maar ik vind t op zijn zachtst gezegd bijzonder.

Wat is die Smeets toch een dinosaurus. Niemand uit laten praten en een John Hoogerland de les proberen te lezen.

Met zijn anti-lichaam.

Mart wilt graag zelf bepalen wat zijn gasten te melden hebben.

Mart wilt graag zelf bepalen wat zijn gasten te melden hebben.

Mart die wil alleen maar een bevestiging krijgen van wat hij zegt.
Het maakt dus ook niet uit of je er een Alberto Contador of een Maarten al Hollandi neerzet, aangezien Smeets toch harder kan fietsen, meer kennis heeft en uiteraard altijd gelijk heeft.

Toch wel weer opvallend dat Froome gister iedereen volledig op een hoop reed samen met Ritchie Porte, die vandaag bijna 20 minuten verliest omdat ie zich gister helemaal kapot heeft gereden, terwijl Froome eigenlijk vrij gemakkelijk zonder ploeggenoten vijf van die beesten van cols over komt. Je mag t misschien niet zeggen, maar ik vind t op zijn zachtst gezegd bijzonder.

Oh dat mag gewoon gezegd worden hoor. Froome reed gisteren net zo snel omhoog als dopinghonden van tien jaar terug. Daarmee niet gezegd dat hij geen terugval kan krijgen zoals Porte maar Porte is over het algemeen beter in kortere rittenwedstrijden terwijl Froome heeft bewezen dat hij 3 weken in vorm kan blijven. Doping zal bij beiden zeker een rol spelen maar zelfs met doping is het lastig om een renner als Porte te transformeren tot een renner die 3 weken kan presteren. Misschien nog een jaartje bij Sky en het lukt wel.

Tegelijkertijd heeft Porte wel laten lopen toen hij net het gat niet dicht kreeg tussen hem en de groep Froome. Hij had toen al afgezien nadat hij was gelost maar Porte had met een beetje geluk binnen gekomen in de groep Froome.

Als je ziet wie er gisteren nog in die groep zaten lijkt het me niet vreemd dat Froome daar ook nog bij zat. Uiteindelijk heeft hij niet harder hoeven trappen dan Poels of Kwiatkowsky, en hij is ook nog van een wat hoger niveau.
In de Sky ploeg schijnen nogal wat maagproblemen te zijn dus dat verklaart wellicht waarom de rest (Porte) er niet bij zat.

Claim ik nu dat Froome schoon is? Welnee, maar vast niet minder schoon dan de rest.

Mooi stukje in het ad over de neusharen van mollena van Thijs zonneveld

Imo is nog steeds 80% van wat in het peloton rijdt niet schoon! Zo lang de topsport bestaat zo lang zal er ook doping gebruikt worden. Uitbannen is voorlopig nog een utopie.

• Topic Starter Topic Starter
Weinig van Voeckler gezien/gehoord deze tour.

Jezus wat is dit toch saai , als ze niet op hun bek pleuren.

Cavedish uit de tour lijkt mij. Wat een debiele actie.

Een elleboog in de wielren sport , nice...........

Terug
Naar boven