Fitness Seller

Touwtje springen, zwaarste cardio oefening?

• Topic Starter Topic Starter
Ik krijg altijd last van mijn knieen,dat vind ik het enige nadeel..

Ik krijg altijd last van mijn knieen,dat vind ik het enige nadeel..
Ja dit is ook dodelijk voor je gewrichten op de harde beton of asfalt. Dit moet op zachte ondergrond gebeuren tenzij je je gewrichten vroegtijdig kapot wil krijgen. Idem voor hardlopen/joggen natuurlijk.

Met goede schoenen kan je dat ook minimaliseren

Deels wel, maar heb eens een expert op dit vlak daarover horen spreken en hij gaf aan dat het niet gezond is om te doen, ook met goede schoenen beter op zachte(re) grond.

Tja misschien niet, maar ik heb geen zachte ondergrond hier in de buurt. Ik loop het liefst op asfalt. Trottoir is pas verrot. Klote stenen die niet gelijk liggen.

Deels wel, maar heb eens een expert op dit vlak daarover horen spreken en hij gaf aan dat het niet gezond is om te doen, ook met goede schoenen beter op zachte(re) grond.
Hangt ook wat van je gewicht af. Als je een buffel bent van 120kg is dit dodelijk, op een normaal gewicht zal het wel meevallen.

Ook met een normaal gewicht lijkt het me niet zo verstandig.Ik heb er anders gewoon last van.Ook van mijn schenen o.a.

Je mag ook niet vergeten dat mensen die minder wegen , vaak minder stevige gewrichten hebben, en mensen die meer wegen , sterkere gewrichte hebben. Met meer wegen bedoel ik in dit geval vooral meer vetvrije massa.

Ook met een normaal gewicht lijkt het me niet zo verstandig.Ik heb er anders gewoon last van.Ook van mijn schenen o.a.
Veel is ook techniek. Als je alleen calorieën wilt verbranden moet je je inspanning per rotatie klein houden(nauwelijks springen of hoppen). Na een tijdje worden je benen gewoon er aan en kan je wat hoger springen, van been afwisselen.

welk springtouw

Hoi, wat is het beste springtouw, ik heb er een van kunststof ben ik niet zo blij mee het is nl niet recht te krijgen,er zitten krullen in en dat springt niet echt tof.

gr Ghina

Leer heeft minder de neiging om te krullen maar is wat minder snel.
Belangrijk is je springtouw op te hangen ipv op te rollen. De meeste krullen komen van slecht opbergen.

Leer heeft minder de neiging om te krullen maar is wat minder snel.
Belangrijk is je springtouw op te hangen ipv op te rollen. De meeste krullen komen van slecht opbergen.

Mee eens, mij bevalt de ouderwetse stalen waslijn met urethaan coating het best. Als je springtouw versleten is koop je voor een paar euro een rol, vervang het touw tussen de klossen en je kan je hele leven hoppen.

sinds wanneer is een gewoon stukje touw te min :P?

als het stukje touw dezelfde eigenschappen had als waslijn, had ik dat gebruikt.

Nee het is het gewicht en de snelheid die het m doet voor mij. tis wel zwaar k*t als je move mislukt (kan flinke striemen veroorzaken)

zal het is proberen weer is wat anders dat hardlopen wordt je ook zat:cool:

Klopt. Maar als ik cardio ga doen dan wil ik in totaal minstens 1000 kcal verbranden. Ik moet de eerste nog tegenkomen die dat met HIIT in 1 sessie kan.

Hoe doe je dit dan? Op hoge hartslag trainen of gewoon heel lange sessies maken? Of een combi van de twee?

Ik geraak niet boven de 750...

Terug
Naar boven