AndroidHealthClinic

Touwtje springen, zwaarste cardio oefening?

Touwtje springen is zwaar relaxt. Lekker muziekje eronder, waarop je lekker kan springen en gaan. Uurtje is goed te doen. Ik maak er geen interval training van, hou gewoon hetzelfde tempo aan.
Itt rennen heb ik met touwtje springen eigenlijk nooit ergens last van gehad. Met rennen krijg ik al snel last van m'n schenen en knieën.

Touwtje springen is zwaar relaxt. Lekker muziekje eronder, waarop je lekker kan springen en gaan. Uurtje is goed te doen. Ik maak er geen interval training van, hou gewoon hetzelfde tempo aan.
Itt rennen heb ik met touwtje springen eigenlijk nooit ergens last van gehad. Met rennen krijg ik al snel last van m'n schenen en knieën.

Kan je een uur aan een stuk springen zonder een fout te maken:eek:
Als ik spring dan moet ik al vlug eens opnieuw beginnen. Wil ook altijd te snel springen; traag touwtje springen voelt raar aan ^^

Als ik spring dan moet ik al vlug eens opnieuw beginnen. Wil ook altijd te snel springen; traag touwtje springen voelt raar aan ^^

hij zal vast wel een klein foutje maken maar als je t vaak doet, kan je op zo'n manier touwspringen dat je vrijwel geen fouten meer maakt omdat je er zo op getraind bent.

Touwtje springen is TOP ik doe zelf 15 rondjes van 3 min. met 30 sec. rust
Heerlijk

Moet het is proberen. Met een stevige voetbaltraining of wedstrijd zit je ook al zo boven de 1000 kcal.

Haha, tuurlijk maak ik fouten! Ik doelde meer op een uur touwtje springen zonder rust. Maar met wat oefening beperk je de foutjes wel.

Het is idd zwaarder dan verwacht? En ook een kuitenkiller

Haha, tuurlijk maak ik fouten! Ik doelde meer op een uur touwtje springen zonder rust. Maar met wat oefening beperk je de foutjes wel.

Heb het zelf ook nog gedaan. Zoals ik al aangaf, maak ik toch wel veel fouten en wil ik te snel springen.
Najah dat was tijdens mijn epic aerobics in de ochtend met allemaal gare oefeningen:D
Nu hou ik het gewoon op 45min cardio:rolleyes:

Ja dit is ook dodelijk voor je gewrichten op de harde beton of asfalt. Dit moet op zachte ondergrond gebeuren tenzij je je gewrichten vroegtijdig kapot wil krijgen. Idem voor hardlopen/joggen natuurlijk.

Schokken worden toch anders opgevangen dan bij hardlopen.

Neem aan dat je bij touwspringen vertrekt en land bij het uiteinde van je voeten,waardoor je een verende opvanging hebt.

Hardlopen vang je de schokken meer met je hielen op waardoor de impacht voor je gewrichten groter zijn.

Of zie ik dit verkeerd?

Schokken worden toch anders opgevangen dan bij hardlopen.

Neem aan dat je bij touwspringen vertrekt en land bij het uiteinde van je voeten,waardoor je een verende opvanging hebt.

Hardlopen vang je de schokken meer met je hielen op waardoor de impacht voor je gewrichten groter zijn.

Of zie ik dit verkeerd?
Goeie techniek, goeie schoenen, en gymvloer, ja dan heb je een punt.

Altijd de vraag of je voor je knieën gaat of voor je vetgehalte. Ik doe sinds kort roeien afgewisseld met lopen op de treadmill (in deze laatste zit een ingebouwde veer in, waardoor je knieën het minder te verduren hebben).

Greets

http://www.youtube.com/watch?v=5MfhJjbNNJE

deze man kan pas touwtje springen... Heel veel goede boksers kunnen het ook heel goed omdat dat zon beetje het het eerste is wat ze leren daar.

Kijk maar eens naar trainingsfilmpjes van ali liston tyson en sugar ray etc etc die verheffen het echt tot een kunst ^^.

bij kickboksen doen we voor elke training een kwartier touwtje springen, zonder pauze en met versnellingen en opdrukken tussendoor.. da's pas killing X-D Ik zie ontzettend tegen mijn 1e training na 6 maanden afwezig te zijn geweest wegens blessures..

Touwtje springen is ook goed na de krachtraining!!
Heb mezelf (en m'n vriend) namelijk een touw aangeschaft dit weekend...
Kunnen thuis lekker op een muziekje alles geven ;)
Tis idd een goeie training!
Zowel voor armen en zeker de beentjes!

Terug
Naar boven