AndroidHealthClinic

Trainen na oplossen blessure

Bezoekers in dit topic

GThomas

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
316
Waardering
473
Lengte
1m86
Massa
93kg
Vetpercentage
14%
goede dag,

Na 3 jaar sukkelen en veel pijn hebben aan mijn "SI" ben ik er achter dat dit mijn quadratus lumborum was die vol triggerpoints zat en inmiddels alles scheef trok. Nu ik dit heb gestretcht js het zi goed als weg sinds gisteren. Door de pijn kon ik twee maanden niet mijn benen en delen van mijn rug trainen maar dat kan nu dus weer denk ik,

Echter nu dus de vraag, kan ik over een weekje na veel rekken nog weer rustig opbouwen zonder problemen? Gezien ik dit zelf heb opgelost heb ik dus niet gehoord hoe de toekomst hiermee uitziet, en is het slim om te blijven stretchen ondanks dat de pijn weg is om het in de toekomst ook weer te voorkomen?

Iemand met ervaring op dit gebied amar dus vooral over het weer gaan trainen na deze blessure?

U word bedankt ;)
 
QL triggerpoints geven een van de meest misselijk makende pijnen heb ik mogen ervaren.
Triggerpoints weg rekken heb ik nog nooit van gehoord, weet je zeker dat je ze alleen gerekt hebt want rekken is juist het laatste wat je moet doen bij triggerpoints.

Verder moet je anatomisch begrijpen waarom de QL in de stress kan schieten. Het probleem ontstaat namelijk niet bij de QL maar dat is een symptoom. Als je van de QL pijnen af bent wil dat niet zeggen dat de onderliggende structuren ook weer in balans zijn en dus kan dit probleem zo weer terugkeren.

Ik heb enkele jaren geleden intensieve behandeling gehad aan de QL en ben daarna weer gaan trainen maar het kwam steeds weer terug helaas. Nu ik aan mijn hele lichaam ben aan het werken is het weg.
 
Laatst bewerkt:
UnCompress dat het misselijkmakend is klopt helemaal. Ik heb van athleanx op youtube een stretch gevonden en die verlicht alles met wel 95% ofzo. Nadeel is dat ik dus niet weet waarom het er in schiet inderdaad. Ik dnek beenlangte verschil maar weet niet zosnel hoe ik dat kan aantonen en wat evt de andere redenen zijn waardoor dit er in schiet in de QL.
 
Als je wilt weten waarom het komt en hoe je de onderliggende structuren moet aanpakken lees dan dit stuk.

Post je posture
 
Back
Naar boven