- Waardering
- 10.932
Dat is niet waar.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is niet waar.
Ik denk dat hij bedoelt dat het verkapte mannen zijn.
Wat staat er dan in deze vacature? Vacature Officier der Mariniers (HBO/WO) bij de Marine
Vrouwen moeten dezelfde norm halen bij het korps als de mannen als ik het goed heb. Daarom zitten ze er nog niet meen ik. In tegenstelling tot andere dienstvakken/onderdelen zoals duikers waar ze gewoon rustig de norm aanpassen en het kan gebeuren dat je met een niet capabel iemand naar beneden mag. Positieve discriminatie is niet goed jongens.
Maar vriend, veel gaan hardlopen en inderdaad iets van SL 5x5 gaan doen. Niet eraan denken om naar de sportschool te gaan maar gewoon gaan, want hier komt het belangrijkste: Je moet er alles voor over gaan hebben, dan lukt het. Anders niet.

Inderdaad de onderdelen trainen waar je op getest wordt
Wellicht ook zo'n ninja / behendigheids treen
SL 5x5 en vooral meer gaan eten + 20kg
70 is veel te weinig
Lichaamsgewicht is erg belangrijk
Hoeveel tijd heb je nog ...ik hoop 1 jaar
37 jaar geleden paracommando geweest en herinner mij dat je vooral moet kunnen lopen, pompen, optrekken en je buikspieren ook wat kan trainen. In mijn opleiding zaten ook twee gasten die aan bodybuilding deden en dat waren de bleiters die je moest meesleuren wanneer je 16 km met rugzak (speedmarch) moest lopen. Je kan wel aan krachttraining doen maar dat mag niet ten koste zijn van je uithouding. En zorg ervoor dat je zeker niet te zwaar bent. Lopen, hindernissenpiste, koordenpiste op bepaalde hoogte zijn de zaken die je goed moet kunnen doen. Ik veronderstel dat voor een officiersopleiding de laatste twee wel van minder belang zullen zijn maar lopen zal je toch wel een beetje moeten kunnen.
Vrouwen bij mariniers? Toch niet in een echt gevechtspeloton, vind ik. Je ziet toch ook geen vrouwen in het vreemdelingenlegioen of in een peloton pij de para's. Er waren in mijn tijd wel vrouwen. Die hadden ook de opleiding gevolgd en gingen dan bvb naar het opleidingscentrum voor valschermspringers in Schaffen als parachuteplooiers maar alleszins niet naar de gevechtseenheid zelf.
Speciale gevechtseenheden uitsluitend bestaande uit goed getrainde vrouwen daarentegen wel zoals in het Noorse leger of bij de Koerden die tegen IS vechten. Maar mannen en vrouwen samen in gevechtseenheden zou volgen mij veel problemen geven,.
Vrouwen bij mariniers? Toch niet in een echt gevechtspeloton, vind ik. Je ziet toch ook geen vrouwen in het vreemdelingenlegioen of in een peloton pij de para's. Er waren in mijn tijd wel vrouwen. Die hadden ook de opleiding gevolgd en gingen dan bvb naar het opleidingscentrum voor valschermspringers in Schaffen als parachuteplooiers maar alleszins niet naar de gevechtseenheid zelf.
Speciale gevechtseenheden uitsluitend bestaande uit goed getrainde vrouwen daarentegen wel zoals in het Noorse leger of bij de Koerden die tegen IS vechten. Maar mannen en vrouwen samen in gevechtseenheden zou volgen mij veel problemen geven,.
Wat staat er dan in deze vacature? Vacature Officier der Mariniers (HBO/WO) bij de Marine
Da's wel juist maar nu zou (35 jaar later) zal dat wel anders zijn omdat je nu veel meer vrouwen hebt die fysieke sporten beoefenen. Kijk maar eens naar wat die vrouwen in de crossfit kunnen. Ik heb daar toch al zaken gezien wat de meeste mannen, die met gewichten trainen, niet kunnen.Of die namen dan een bureaujobke over dat normaal voorzien was voor mannen die hun al jaren bewezen hadden in de peletons en dan naar daar mochten om het wat kalmer aan te doen.
En hun opleiding was zeker zo zwaar niet. Heb ook zo een paar vrouwen gezien. 1m55 kg en 45 kg. no way dat die 30 km aan materiaal meesleurden gedurende 35km.
Wil ze ook wel eens aan mandragen zien doen tegen de klok.
Was trouwens een politieke beslissing. Er moesten en zouden vrouwelijke paracommandos komen.
Na die lichting geen een vrouw meer. Dan weet je genoeg.
Da's wel juist maar nu zou (35 jaar later) zal dat wel anders zijn omdat je nu veel meer vrouwen hebt die fysieke sporten beoefenen. Kijk maar eens naar wat die vrouwen in de crossfit kunnen. Ik heb daar toch al zaken gezien wat de meeste mannen, die met gewichten trainen, niet kunnen.
Mannen zullen fysiek altijd beter zijn maar een goed getrainde vrouw is in veel betere shape dan de gemiddelde marinier. Op fysiek gebied heb ik het toch nooit moeilijk gehad in het leger. 't Was eigenlijk moeilijk voor diegenen die een slechte fysieke conditie hadden. Voor een normale sportieve gast was dat goed te doen en dan kan een getrainde sportieve vrouw dat zeker.
Er zijn wel vrouwen die dat gemakkelijk zouden kunnen. Alle vrouwen die je op een bepaald niveau in de crossfit competities ziet, zijn beter getraind en kunnen meer dan de gemiddelde para, marinier of legionair.
Die vrouwen bij de special forces in Noorwegen ook.
Goedemiddag heren
ik zit nu in 5VWO en wil graag zodra ik VWO heb afgerond beginnen aan de officier der mariniers opleiding. Ik zou me graag hierop voor willen bereiden door te gaan oefenen, hiervoor heb ik jullie help nodig. Ik heb weinig verstand van lichamelijke training, behalve dat ik 4x in de week hockey speel waarbij ik dus conditioneel gezien al wat bereikt heb. Zou iemand mij willen helpen om een trainingsschema(oefeningen) te maken? Ik heb thuis geen gewichten e.d. maar zit er over te denken om een abonnement te nemen bij een sportschool.
mijn gewicht ligt rond de 70kg gok ik, ik heb het al een tijd niet meer gemeten...
Ik eet trouwens gewoon de dagelijkse kost maar probeer niet te veel suiker/vet naar binnen te krijgen. Zal een eetpatroon mij helpen?Ik heb niet veel mogelijkheden om anders te gaan eten, anders moet ik eens met mijn ouders gaan praten.
Veel hangt af van wanneer de fitheidstest is.Heb je zelf niet even de moeite genomen om op de site van defensie te kijken? daar staan gewoon uitgewerkte schema's om te kunnen slagen voor de fitheidstesten: Marinierstraining - Werken bij Defensie
Veel hangt af van wanneer de fitheidstest is.
Je doel moet zijn:
1. fit worden
2. specifiek voor de test trainen zodat je die haalt.
Als er voor de fitheidstest andere sportspecifieke/fysieke belastbaarheidstest zijn moet je dat weten en inplannen zodat je er gericht op kan trainen en/of accenten kan leggen.
Mijn advies is om 16-20 weken ervoor gewoon hun programma te volgen.
Tot die tijd doe je het volgende:
- Het belangrijkste is dat je je VWO-diploma haalt, fit worden kan daarna ook nog wel.
- Om te beginnen een basis programma 2-3x p/w in de sportschool, b.v. Stronglifts 5x5, die sessies eindig je met circuitjes push ups/pull ups/sit ups (zoals in het 16 weken schema maar ook andere variaties!) en andere bodyweight oefeneningen. Na het basisprogramma zoek je iets wat minder stijl omhoog gaat (niet Texas Method of Madcow). Liefst 3x p/w, maar weet niet hoe goed dit te combineren is met hockey.
- Minstens 3x p/w trainen aan push ups/sit ups/pull ups/chin ups, kijk bij voorbeeld op internet wat diverse legereenheden (ook buitenlandse) zien als topscores. Af en toe oefeningen maxxen en kijken tot hoever je kan gaan, dan echt door tot nadat het ongemakkelijk wordt.
- Na het hockeyseizoen in 5 VWO doe je al een keer (een deel van) het 16 weken programma en kijk je hoe dit gaat.
- Je kan overwegen na 5 VWO te minderen met hockey. De ruimte die vrijkomt vul je op met trainingen als in het 16 weken schema (hardlopen op diverse manieren), zwemmen, marsen. Stoppen met hockey zou ook kunnen, maar kunnen werken in een team is waardevol.
- Je moet wat zwaarder worden en bij voorkeur in spiermassa bijkomen, dat is deels trainen, maar toch ook vooral goed eten.
Succes en mooi dat je dit plan hebt!