MuscleMeat

Trainingslog 2009/2010 Dr STRONG

Thnx dat je "rekening" met me houdt.
Nu is alles duidelijk :)
(Wellicht toch maar vaker een dummy-proof voorbeeld erbij doen ;))

Ik zie je maandag! Hoop dat je dan inmiddels je nieuw shirt zult hebben :rolleyes:.

---------- Toegevoegd om 16:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:45 ----------

Inweze is de functie van bands en chains dus hetzelfde als het gebruik van boards, maar ipv. dan dus meer gewicht er aan te hangen bank je dan in weze volle ROM met minder gewicht en bands, wat gelijk staat aan een sterkere lockout, ipv. alleen je lockout versterken zoals bij boards wat uiteraard tot hetzelfde leidt, dwz. een sterkere lockout. Wat zijn dan de voors en tegens van boards en bands / chains?

Daarnaast is er ook nog de pinn press in een power rack.

Pin-Press.jpg

Je ziet ook combinaties....pin press met b.v. chains.

Ik heb er niet of nauwelijks ervaring mee, de één zweert bij boards/pinn press de ander bij bands/chains...het zal ook wel een persoonlijke kwestie zijn en wellicht dat afwisseling hierin de sleutel tot suc6 is...maar ik hoop dat Ruud (of anderen die daar ervaring mee hebben) er nog effies dieper op in wil gaan :).

• Topic Starter Topic Starter
Nee, boards leiden niet tot max vermogen over de hele range of motion. Met boards doe je niets anders dan het verkleinen van je range of motion.

Een ander essentieel verschil met boards en pin presses is het feit dat er met kettingen en banden en snellere stretch-shortening cyclus (SSC) mogelijk is door de lagere weerstand in het onderste deel van de oefening. Het sneller eccentrisch (spier levert kracht, maar verlengd) kunnen bewegen in het onderste deel van de oefening bewerkstelligd een effectievere transitie (overgang) van verlenging naar verkorting (eccentrisch naar concentrisch --> bar laten zakken naar bar pressen). Het ontlasten van de onderste eccentrische fase door minder weerstand blijkt de sleutelfactor achter de snelle SSC-transitie omdat de serie elastische component (SEC) van de spier (dit is in sere geschakeld met het contractiele deel ) tijdelijk meer compliant is. Met andere woorden, je gaat EXPLOSIEVER drukken!

Je had net als mij gewoon bij Inzer moeten bestellen...ik heb het al binnen :p...Tis vervelend dat je shirt nog niet binnen is :(...maar waar maak je je zorgen om...desnoods doe je raw mee ;).

Rugtraining met rack pulls & BOR...is allemaal niet aan mij besteed...rugtraining is voor mij een LPD...zou wel een soort van bench pull willen doen, maar dat kun je op maar weinig plaatsen.

training_guide_v2-121_2.jpg
training_guide_v2-121_1.jpg

rené... ik heb op haefland een manier gevonden om dit te doen... vraag me maares als ik daar ben dan leg ik het je uit ;) is een erg fijne oefening...

Training Vr 8 Jan

Vandaag weer front squat en rug getraind. Wilde me niet helemaal opblazen, maar is helaas maar half gelukt:o

Front squat

De vorige keer voor het eerst sinds 2 jaar gedaan tot 1x 180kg, dus was super gemotiveerd om weer te kniebuigen!!!

Dynamic stretching 3x 30 sec
12x 70kg (warm-up)
8x 110kg
7x 140kg
5x 170kg
4x 190kg
2x 200kg (ging lekker!!)

Alles met diepe zit en lekker fel!

Bent over rows

7x 170kg
5x 190kg
5x 190kg
5x 190kg (Pfff, mijn benen staan te trillen:eek:) Een 5de set zit er helaas niet meer in!

Incline cable rows

10x 120kg
10x 130kg
8x 135kg
6x 135kg (dit apparaat gaat helaas maar tot 135kg:()

Pull downs voor de borst, met zijwaartse grip

10x 100kg
10x 100kg
9x 100kg
8x 100kg
7x 100kg (ook dit apparaat gaat helaas maar tot 100kg:mad:)

Barbell shrugs

10x 160kg
8x 200kg
8x 230kg
5x 250kg
5x 280kg

Zo, heerlijke training, snel een eiwit shake en een power shake en dan naar huis.

Nu (thuis) ff 1kg drumsticks maken en tsja......hmmm daar ga ik me eens over bedenken:)

Gr.

Ruud

Rene, volgende keer rug training? Bent over rows, rack pulls, etc???

Was ik net helemaal vergeten te vermelden...als je een volgende keer komt ga je eens aan de slag met Alex, niet met zo'n oudje als ik (dan durf je wel, hé ;)). Je hebt bepaalde verwachtingen geschept, en daar kom je niet meer onderuit :p.
Dus als je rackpulls wilt gaan doen, dan wel met iemand die je ook een beetje tegengas kan geven :D

Als de BDwedstrijd gelopen is dan gewoon ook eens een keertje logliften bij Haefland...ik heb zo het idee dat je wat strict pressen betreft uit een rack vrij ver zult komen (dan gaat het puur op kracht)...vanaf de grond is een ander verhaal...daar komt veel meer techniek bij kijken en zul je rekening moeten houden met je rugblessures uit het verleden.

---------- Toegevoegd om 21:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:59 ----------

Training Vr 8 Jan

Vandaag weer front squat en rug getraind. Wilde me niet helemaal opblazen, maar is helaas maar half gelukt:o

Front squat

De vorige keer voor het eerst sinds 2 jaar gedaan tot 1x 180kg, dus was super gemotiveerd om weer te kniebuigen!!!

Dynamic stretching 3x 30 sec
12x 70kg (warm-up)
8x 110kg
7x 140kg
5x 170kg
4x 190kg
2x 200kg (ging lekker!!)

Alles met diepe zit en lekker fel!

Bent over rows

7x 170kg
5x 190kg
5x 190kg
5x 190kg (Pfff, mijn benen staan te trillen:eek:) Een 5de set zit er helaas niet meer in!

Incline cable rows

10x 120kg
10x 130kg
8x 135kg
6x 135kg (dit apparaat gaat helaas maar tot 135kg:()

Pull downs voor de borst, met zijwaartse grip

10x 100kg
10x 100kg
9x 100kg
8x 100kg
7x 100kg (ook dit apparaat gaat helaas maar tot 100kg:mad:)

Barbell shrugs

10x 160kg
8x 200kg
8x 230kg
5x 250kg
5x 280kg

Zo, heerlijke training, snel een eiwit shake en een power shake en dan naar huis.

Nu (thuis) ff 1kg drumsticks maken en tsja......hmmm daar ga ik me eens over bedenken:)

Gr.

Ruud

Flinke gewichten weer Ruud!
De apparaten die aan jouw verwachtingen zullen voldoen, moeten nog gemaakt worden ;)
Wat me wel een beetje tegenvalt is die 1kg drumsticks...dat is toch meer bot dan vlees...één kilo maar, schaam je ;)

Laatst bewerkt:
Hahaha, ik weet het Rene het zijn maar wat botjes!:o

Daarom ga ik er wat amerikaanse sandwiches bij eten met eigen gebakken chips! Zo'n 300kcal per broodje:D

Heb voor straks nog 2 rumpsteaks staan van 500gr! ZONDER BOTJES hahahaha:D

Hahaha, ik weet het Rene het zijn maar wat botjes!:o

Daarom ga ik er wat amerikaanse sandwiches bij eten met eigen gebakken chips! Zo'n 300kcal per broodje:D

Heb voor straks nog 2 rumpsteaks staan van 500gr! ZONDER BOTJES hahahaha:D

:roflol: Ik dacht net werkelijk is dat alles?
Dit ziet er beduidend beter uit...vooral de 2 rumpsteaks...hmm...krijg er zelf trek van :lick:...denk dat ik het kader van: "je moet goed eten om je met Ruud te kunnen meten" ook nog effies wat ga bikkelen ;)
Laat het je dalijk smaken! :)

bor met 190kg... het moet niet gekker worden :p

2 rumpsteaks...pfft
Weet je wat leuk is als je uit eten gaat en dan 3 hoofd maaltijden besteld van vlees. Serveester denkt dat het voor iedereen aan tafel is terwijl de rest vervolgens hun bestelling plaatst. Je kan er op wachten dat de hele bestelling fout gaat :(

goed bezig Ruud,

ik had vandaag een rustige training; 140x5x2

Hahaha, vreetbeest!;)

---------- Toegevoegd om 22:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:04 ----------

Wow, dat is wel erg rustig;)

Hoop dat je snel wat meer tijd krijgt!

heb maar 2 uur kunnen slapen((((

He Ruud

Hoe gaan je trainingen met shirt?
Ik heb toch een aantal vragen aan je. Ik heb je een keer gezien bij Leon en ik lees nu je log een beetje globaal door. ik vraag me alf waar wil je heen wat zijn je doelen?

Ik zie namelijk dat je nog niet als een echte powerlifter(bankdrukker) aan het trainen bent. Waarom is dat? wat is je visie wat trainen betreft misschien begrijp ik dat dan beter. Ik weet wel dat je nog een hele hoop praktijk ervaring moet opdoen. das logies. maar ben benieuwd hoe je daar over denkt.

O, ja al die moeilijke tremen en wetenschap achter wegen laten. dat is makkelijker lezen voor mij.

Groet Ylke

rené... ik heb op haefland een manier gevonden om dit te doen... vraag me maares als ik daar ben dan leg ik het je uit ;) is een erg fijne oefening...

Ben erg nieuwsgierig max. Sinds ik bij Haefland train ben ik al op zoek naar een manier voor deze oefening (was mijn favo in mijn judo tijd)

---------- Toegevoegd om 11:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:56 ----------

Was ik net helemaal vergeten te vermelden...als je een volgende keer komt ga je eens aan de slag met Alex, niet met zo'n oudje als ik (dan durf je wel, hé ;)). Je hebt bepaalde verwachtingen geschept, en daar kom je niet meer onderuit :p.
Dus als je rackpulls wilt gaan doen, dan wel met iemand die je ook een beetje tegengas kan geven :D

Als de BDwedstrijd gelopen is dan gewoon ook eens een keertje logliften bij Haefland...ik heb zo het idee dat je wat strict pressen betreft uit een rack vrij ver zult komen (dan gaat het puur op kracht)...vanaf de grond is een ander verhaal...daar komt veel meer techniek bij kijken en zul je rekening moeten houden met je rugblessures uit het verleden.

Om de log vanuit een rack op je borst te krijgen is net zo goed een kunst apart. Vanaf de grond heb je gevoel met het gewicht / beweging in het gewicht. Ik denk dat de juiste vraag is, wanneer Ruud de log boven heeft, of er veel legdrive is of niet. Dit geeft snelheid en dus instabiliteit.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe het met Ruud zijn core / kleine spiertjes is als hij het gewicht boven zijn hoofd brengt. Ik heb begrepen dat zijn overhead presses "ondersteund" door een bank gedaan worden (heel begrijpelijk na zo een rugblessure). Bij een loglift heb je dat natuurlijk niet. Ik zeg 140kg gaat naar strict naar boven bij de eerste training (tenminste zou moeten kunnen) Het ligt er maar aan hoe gek hij doet natuurlijk:D

Laatst bewerkt:
Hey Ylke,

Shirt training zijn een beetje misgelopen in de zin dat maatje 56 echt te klein bleek. Kwam met 280kg op 4-5cm en duwde hem wel uit, maar vervolgens 295kg kwam ik niet meer lager en niet goed uit.

Heb een maatje 58 besteld, maar wegens feestdagen is dat ding helaas nog steeds niet binnen.

Heb nog 1 keer in maatje 60 getraind, kwam op 2-3mm na met 250kg op de borst en duwde hem goed weg. Maar de vraag is met welk gewicht ik echt lekker beneden kom?! In ieder geval is dat nu de enige optie. En dan moet je dat op een wedstrijd ook nog maar eens zien te drukken allemaal!!!

Mbt het trainen leg ik me nu toe op het bankdrukken. Ik heb waarschijnlijk een andere kijk op hoe zo'n trainingen eruit moeten zien dan jij hebt. Wel moet ik eerlijk zijn en zeggen dat het me erg trekt om weer te kniebuigen en ook de rug niet onbelast te laten. Ook hebben de strongman mannen me wel een beetje gekieteld.

Dus voor nu focus op bankdrukken, met in het achterhoofd dat ik daarna iets meer wil. Wat precies weet ik nog niet hahaha:D

---------- Toegevoegd om 12:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:57 ----------

Hoi Alex,

Ja na de wedstrijden mag je me eens inwijden in jullie wereldje met idd in het achterhoofd mijn rugblessure van een paar jaar geleden. Ik pretendeer dan ook absoluut niet dat ik zomaar geweldige kg's ga halen op jullie onderdelen, want ik ben me er terdegen van bewust dat dit weer een heel ander spelletje is!

Maar het ziet er leuk uit en ik wil het graag eens proberen en vooral LEREN!

We houden toch contact, dus we zien elkaar snel weer!;)

Gr.

Ruud

Hey Ylke,

Shirt training zijn een beetje misgelopen in de zin dat maatje 56 echt te klein bleek. Kwam met 280kg op 4-5cm en duwde hem wel uit, maar vervolgens 295kg kwam ik niet meer lager en niet goed uit.

Heb een maatje 58 besteld, maar wegens feestdagen is dat ding helaas nog steeds niet binnen.

Heb nog 1 keer in maatje 60 getraind, kwam op 2-3mm na met 250kg op de borst en duwde hem goed weg. Maar de vraag is met welk gewicht ik echt lekker beneden kom?! In ieder geval is dat nu de enige optie. En dan moet je dat op een wedstrijd ook nog maar eens zien te drukken allemaal!!!

Mbt het trainen leg ik me nu toe op het bankdrukken. Ik heb waarschijnlijk een andere kijk op hoe zo'n trainingen eruit moeten zien dan jij hebt. Wel moet ik eerlijk zijn en zeggen dat het me erg trekt om weer te kniebuigen en ook de rug niet onbelast te laten. Ook hebben de strongman mannen me wel een beetje gekieteld.

Dus voor nu focus op bankdrukken, met in het achterhoofd dat ik daarna iets meer wil. Wat precies weet ik nog niet hahaha:D

---------- Toegevoegd om 12:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:57 ----------

Hoi Alex,

Ja na de wedstrijden mag je me eens inwijden in jullie wereldje met idd in het achterhoofd mijn rugblessure van een paar jaar geleden. Ik pretendeer dan ook absoluut niet dat ik zomaar geweldige kg's ga halen op jullie onderdelen, want ik ben me er terdegen van bewust dat dit weer een heel ander spelletje is!

Maar het ziet er leuk uit en ik wil het graag eens proberen en vooral LEREN!

We houden toch contact, dus we zien elkaar snel weer!;)

Gr.

Ruud

He Ruud

Nog een vraag! Waar haal jij die kijk op trainingen vandaan? En wat is die kijk dan? leer mij ook maar wat, ik ben namelijk ook een eigenwijze powerlifter die denkt te weten hoe het moet. :D

gr Ylke

Laatst bewerkt:
He Ylke,

Door na trainingen van anderen te kijken, te kijken wat zin en onzin is vanuit de wetenschap, eigen ervaring met wat goed voor mij qua piekkracht werkt, advies van anderen etc etc.

Zo doe iknog steeds bv het klaariggen op de bank zoals je me toen voordeed.

Gr.

Ruud

He Ylke,

Door na trainingen van anderen te kijken, te kijken wat zin en onzin is vanuit de wetenschap, eigen ervaring met wat goed voor mij qua piekkracht werkt, advies van anderen etc etc.

Zo doe iknog steeds bv het klaariggen op de bank zoals je me toen voordeed.

Gr.

Ruud

Je hebt mij gezien, wat zou je mij kunnen adviseren?

Terug
Naar boven