WIMSIM
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 9
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 134kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoi Wimsim,
Nou als je het bv over bankdrukken hebt, moeten alle spieren betrokken bij het drukken uiteraard getraind worden. Dit betekent ook dat je moet kijken naar welke spier in welke fase van de oefening meer of minder actief is. Zo is gebleken dat de eerst vurende spier, niet de borstspier is, maar de triceps. Dus ook laag in de oefening.
Verder train je alle assitance oefeningen met dezelfde snelheid en hoeken die je in de bankdrukoefening ook doet. Dan wordt het rendement van die oefeningen in je bankdrukoefeining groter doordat je motorische gehuegenprogramma's beter matchen met de daadwerkelijke oefening.
Ook is al jaren bekend dat tussen de 3 en 5 reps bij 5-8sets de meeste piekkracht optreedt, dwz aansturing van het zenuwstelsel. Boven de5 dus van 6 tot 12 reps bewerkstellig je meer hypertrofie en minder peikkracht. Dit komt ook allemaal overeen met de trainingen van de wereldtoppers!
Zo werkt voor mijn heel; goed, de bankdrukoefening met afwisselende grepen omdat je dan de hoeken en daarmee de activiteit van de spieren die meewerken in de bankdrukoefening voldoende afwisselt. Ook doe ik veel press oefening voor de triceps. Mijn rug train ik minstens in twee oefeiningen in dezelfde hoek met dezelfde snelheden als bij het bankdrukken.
Je core moet stabiel zijn om goed stil te liggen bij het drukken. Je rug, hamstrings, billen en quardiceps moeten sterk zijn om je arch te behouden en je lichaam voldoende op spanning te houden (een fout van mij dus om voorheen geen benen te doen. Dit was een goede tip van Ylke!).
Nou en zo bekijk ik per spier hoe ik hem moet aanpakken.
Eerlijk is eerl;ijk, ik doe ook wel eens gewoon waar ik zin inheb of me goed bij voel. Maar mentaal vind ik dan ook minstens zo bebalngrijk als fysiek.
Geeft dit een beetje antwoord op je vraag?
Hey Wimsim,
Kun je een vb geven, begrijp vpolgens mij niet helemaal wat je bedoelt.![]()
als jullie er weer zijn kunnen we er eens op verder gaan, heb onlangs met een paar artsen hier gesproken over een paar ideeen die wij hebben om je kniebuigen nog sterker te maken. Wil jullie mening als praktijkbeesten weleens horen daarover.
Ylke, niet zo minachtend over artsen, sommigen kunnen ook een beetje powerliften)))))))
wat ik zou willen doen, wat heel goed uitvoerbaar is, is tijdens bv bankdrukken de spieractiviteit meten......
wat je nog meer zou kunnen doen, is die activiteit vergelijk en kijken of een spiergroep achterblijft.....